Розробка уроку "Виготовлення вітальної листівки до Дня святого Валентина технікою квілінг" рекомендується для використання при проведенні уроків обслуговуючої праці у 5 класі
Тема уроку: Виготовлення вітальної листівки до дня святого Валентина технікою квілінг.
Мета уроку: - закріпити знання про аплікацію та інструменти і матеріали, які використовуються для її виготовлення ; - ознайомити учнів із технікою квілінг, розширити уявлення про застосування паперу; - навчити виготовляти вітальну листівку до дня святого Валентина, оздоблену квілінгом; - розвивати творчі здібності, увагу, спостережливість, творчі здібності, окомір, художній смак; - виховувати акуратність, старанність.
Обладнання: демонстраційний матеріал – зразки вітальних листівок, оздоблених квілінгом; для індивідуального користування цупкий кольоровий картон, олівець, пензлик для клею, клей ПВА, ножиці, інструкції з техніки безпеки, комп’ютерна презентація.
Тип уроку: набуття нових знань та вмінь.
Хід уроку
СЛАЙД 1. І. Організація класу
Учитель перевіряє підготовку учнів до уроку
Продзвенів і стих дзвінок,
Починається урок
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб урок пройшов не дарма.
ІІ. Повторення. Актуалізація опорних знань учнів.
СЛАЙД 2 Аплікація – це малюнок, отриманий шляхом закріплення на будь-якій основі шматочків різних материалів вирізаних попередньо за шаблонами.
А давайте пригадаємо яка ж буває аплікація?
СЛАЙД 3 Аплікація з тирси, крупів
СЛАЙД 4 Аплікація зі шкіри
СЛАЙД 5 Аплікація з пір'я птиці, пташиного та тополиного пуху
СЛАЙД 6 Аплікація з соломи
СЛАЙД7 Аплікація з природних матеріалів
СЛАЙД 8 Аплікація з паперу
СЛАЙД 9 Аплікація з паперових смужок. Квілінг.
Для того, щоб пригадати якими інструментами та матеріалами ми користуємося для виготовлення аплікації, розв’яжемо кросворд:
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
К |
А |
Н |
И |
Н |
А |
|
|
|
|
К |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
Ш |
|
|
|
Е |
|
|
Г |
О |
Л |
К |
А |
|
|
|
Р |
|
|
|
Л |
|
|
Б |
|
|
|
С |
|
|
|
І |
|
|
Л |
|
|
|
Т |
|
|
|
В |
|
|
О |
|
|
Н |
О |
Ж |
Н |
И |
Ц |
І |
|
Н |
|
|
|
К |
|
|
|
І |
|
|
|
ПО ГОРИЗОНТАЛІ:
Широким полем одяглось. (ТКАНИНА)
5. Шию я і вишиваю
Хоч одну лиш ніжку маю
Але все зробить встигаю. (ГОЛКА)
Ззаду кільця у руці
Чи папір, чи то тканину,
Крають витвори оці. (НОЖИЦІ)
ПО ВЕРТИКАЛІ:
Шити все вони готові
Плаття, фартухи, шапки,
Допоможуть нам … (НИТКИ)
У роботі поважають
Коли шиють, вишивають,
То на палець надівають,
Здогадатись зостається,
Як відерце це зоветься. (НАПЕРСТОК)
4. Ліг спочити на картоні –
Опинився у полоні
Полонив його без змін
Олівець з усіх сторін
Добрим словом пригостив
І на волю відпустив
Як зовуть такий полон
Й полоненого? (ШАБЛОН)
Бо він пише і малює
Хто цей славний молодець?
Це, звичайно, … (ОЛІВЕЦЬ)
ІІІ. Подача нового матеріалу.
Сьогодні розширимо уявлення про застосування аплікації і оздоблення ними виробів: виготовимо вітальну листівку, оздоблену аплікацією у техниці квілінг.
ІУ. Хвилинка релаксації (на фоні музики діти починають уявляти почуте)
Вже зовсім скоро День всіх закоханих. Ми обираємо подарунки, шукаємо валентинки, щоб виразити ними свої почуття. У цей день так легко сказати «Я тебе кохаю» навіть тим, хто ніяк не може наважитись на це. Вулицями гуляють закохані пари і серце завмирає від очікування щастя…
Наближається особливий день – 14 лютого. День любові, ніжності, тепла. Історія цього свята сягає глибини віків. А хто ж він цей святий Валентин, що подарував усьому світові день закоханих? Кажуть, що насправді святих Валентинів, які загинули в Стародавньому Римі в 269 році, було два. Діяння їх уже давно стали легендою, і тепер вже ніхто точно не пам’ятає, якому ж із них було присвячене свято. Відомо лише те, що один Валентин був у Римі проповідником і лікарем. У часи гоніння на християн він був страчений за наказом імператора Клавдія. Другий Валентин, єпископ Тернійський, жив недалеко від Риму і загинув у муках у тому ж році.
У. Повідомлення учнів.
Валентин-лікар.
Він завжди турбувався про те, щоб ліки, які він приписував хворим, мали приємний смак. Для цього він змішував гіркі мікстури з молоком, медом чи вином. Він також був проповідником. І хоча в ті часи християни у Римі переслідувалися, він став священником, який не погодився з волею самого імператора Клавдія ІІІ. Імператор заборонив шлюби й хотів скасувати інститут сім’ї. У такий спосіб чоловіки начебто могли воювати й ходити в далекі походи, не сумуючи за рідними. Валентин не лише молився за здоров’я своїх пацієнтів, а й продовжував проводити вінчальні обряди закоханих всупереч волі імператора, за що й поплатився. До імператора дійшли чутки - солдати увірвались до житла Валентина, знищили ліки і взяли його під варту. Стратили його в той же день 14 лютого.
Єпископ – Валентин
Народився в ІІ столітті у м. Терни Римської імперії. Будучи священником, він займався медичною практикою, науковими дослідженнями. Ставши єпископом, допомагав закоханим писати листи. У тих листах були слова зізнання у коханні. Він таємно вінчав легіонерів, яким заборонив одружуватися імператор.
Єпископ дуже любив дітей і проводив з ними багато часу. Діти також обожнювали Валентина. Але коли Римський імператор дізнався, що Валентин не поклоняється тим богам, яким за його наказом було прийнято поклонятися у цій країні, його заарештували і посадили до в’язниці. Діти, сумуючи за старшим другом, часто приходили до в’язниці, приносили йому записки із зізнаннями поваги, любові і туги. Але це не врятувало Валентина. Він страчений 14 лютого 269 року до н. ери і згодом причислений до лику святих.
А Мілена Балабанова склала свою легенду про День святого Валентина. Слухаємо її історію..
Відтак день смерті італійця Валентина почали відзначати як свято закоханих – День святого Валентина. На це свято заведено дарувати одне одному милі дрібнички, влаштовувати приємні сюрпризи. Зробіть подарунок своїм друзям, близьким і ви. Отож, поки є ще час, можна спробувати власноруч зробити валентинку коханому чи коханій. Зараз я покажу вам, як зробити листівку технікою квілінг.
СЛАЙД 10 Квілінг (паперова філігрань), історія якого налічує вже більше 500 років. Зараз цей вид творчості стає дуже популярним в нашій країні. Вироби дійсно нагадують філігрань, тільки замість металевого дроту використовуються тонкі смужки паперу. Скрутивши їх в спіраль і надавши потрібну форму, можна зробити витончені картини, нарядні вітальні листівки, оригінальні настінні панно і навіть об'ємні композиції.
СЛАЙД 11 Матеріали для квілінга
Перед початком роботи я хочу пригадати з вами правила техніки безпеки
А як поводитися з голкою нам нагадає інженер з техніки безпеки _____
Голка й шпилька мають жало,
Їх не кидай де попало
Пам’ятай, що при роботі
Їх не слід тримати в роті
Голку, про це добре знай
Без ниток не залишай
Користуйся обережно
І в свій одяг не встромляй
Дуже добре звичку мати –
Голку в гольнику тримати
УІ. Колективна робота
(на дошці прикріплене серце із паперу ,заздалегідь підготовлене групою учнів)
У нас в майстерні є одиноке та сумне серце. Наша з вами задача прикрасити його. І все це треба зробити своїми руками в техниці квілінг.
СЛАЙД 12 Візьми смужку. Нігтем злегка відтягни і закруглюй її кінець. Поклади на нього зубочистку. Накручуй смугу, прагнучи робити перші витки щільніше.
СЛАЙД 13 Коли папір «схопиться» з паличкою, обертати лише паличку до самого кінця смуги.
СЛАЙД 14 Скрути рівну шайбочку. Щоб зняти її, злегка покрути паличку
СЛАЙД 15, 16 Тепер розпусти заготівку, щоб вийшло кільце із закрученою спіраллю. Діаметр має бути 12—14 мм. Інколи для цього досить просто відпустити заготівку. Якщо ж вона була скручена дуже щільно, то треба легко стиснути її пальцями, щоб розкрилася. Кінчик підклей маленькою краплею клею ПВА.
СЛАЙД 17 Щоб отримати форму «Крапля», відтягни серединку спіралі в один бік, з іншого боку стискуй декілька шарів, щоб вийшов гострий кінець.
Кожна група отримує своє завдання.
УІІ. Диференційована робота в групах.
СЛАЙД18 Закриті форми
СЛАЙД 19 Відкриті форми
1 цех (середній рівень)
СЛАЙД 20 Зробити деталі, що розташовані у першому стовпчику
2 цех (достатній рівень)
Зробити деталі, що розташовані у другому стовпчику
3 цех (високий рівень)
Зробити деталі, що розташовані у третьому стовпчику
Створення колективного пано «Серце»
VІІІ. Практична робота
Учні працюють, учитель слідкує за роботою, при необхідності надає консультацію, допомогу.
Фізкультхвилинка для очей «СЕВЕНЯТА»
Сплять маленькі совенята, (очі заплющені)
Раз! – розкрили оченята
Подивилися навколо (кругові рухи очима)
Потім вгору і додолу (головою не рухати, тільки очима)
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята
Учні продовжують виконувати практичну роботу, намазують клеєм частини зображення та викладають їх. Учитель слідкує за акуратністю виконання роботи та дотримання правил культури праці.
IХ. Виставка робіт. Оцінювання
1)Розгляд робіт 2)Аналіз помилок. 3)Рефлексія.Відкритий мікрофон.
- що вийшло,що не вийшло;
-труднощі;
-що зацікавило,що сподобалось,а що ні;
-оцінка кожним учнем свого вкладу в пано;
-пропозиції,поради.
Х. Прибирання робочого місця
ХI. Домашнє завдання:
Розшифруйте анаграму:а) матеріал для аплікації: НАТКАНИ (тканина).
б) інструмент для аплікації: ЖОЦІНИ (ножиці)
Словничок
Декоративно-ужиткове мистецтво: декор (лат.) — прикрашаю,
ужиткове — має практичне застосування. Створення ужиткових речей, які мають художню цінність.
1