Тема: Розпізнаю речення.
Мета: ознайомити учнів із поняттям речення, його ознаками та структурою; розвивати вміння розпізнавати речення серед слів; формувати навички уважного читання; уважність і відповідальність у навчанні; розвивати логічне мислення та мовлення; виховувати любов до української мови.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Розпізнавати речення серед набору слів.
Визначати початок і кінець речення.
Розуміти, що речення виражає завершену думку.
Обладнання: підручник (Пономарьова О.), картки із словами, ілюстрації до речень.
Хід уроку:
I. Організаційний момент (2-3 хв.)
1. Привітання:
- Доброго ранку, діти! Давайте поглянемо у віконце: яке сьогодні небо? Настрій такий, як сонечко, чи як вітерець?
2. Перевірка готовності до уроку.
II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
1. Бесіда:
- Що таке слово?
- Які слова ви знаєте?
2. Гра "Чарівний мішечок":
Учні дістають слова із мішечка та називають, до якої теми вони можуть належати (Зима: сніг, лід, санки).
III. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)
IV. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
Речення — це слова, які об'єднані за змістом і виражають завершену думку. Речення починається з великої букви і закінчується крапкою, знаком оклику або знаком питання.
Завдання на картках. Скласти речення з поданих слів.
Сонце, у, небі.
Лисичка, у, лісі, живе.
Книга, це, знання.
V. Фізкультхвилинка (2-3 хв.)
Руханка "Пташки на галявині":
«Пташка летить (махають руками), сідає на гілочку (присідають). Летимо далі!»
VI. Закріплення знань (10 хв.)
1. Вправа з підручника:
Знайди і підкресли речення, які виражають завершену думку.
2. Робота з ілюстраціями:
Показую малюнок (зимовий пейзаж). Учні складають речення: «Сніг білий. Діти грають у сніжки».
3. Творче завдання:
Намалювати малюнок і підписати його одним реченням.
VII. Підсумок уроку (3-4 хв.)
- Що таке речення?
- Чим речення відрізняється від набору слів?
VIII. Домашнє завдання: Скласти три речення про те, що ви любите робити у вільний час.