Розробка уроку з Я досліджую світ " Здоров’я – найдорожчий скарб" 2 клас

Про матеріал
Дана робота характеризує розбудову початкової школи, застосування інноваційних технологій в навчально-виховному процесі. За основу взято гуманізацію особистісно зорієнтованого навчання. На конкретних прикладах автор висвітлює методику впровадження інтерактивних методів навчання (медіаосвіти,групової роботи, мозкового штурму, кола ідей) в навчальний процес початкової школи.
Перегляд файлу

Тема:      Здоров’я – найдорожчий скарб

Мета:

допомогти усвідомити, що здоров’я – це великий дар не тільки для людини, а й для всього суспільства;

розвивати швидкість мислення, пам’ять, увагу;

виховувати бажання зміцнювати здоров’я, охороняти і берегти його.

Обладнання: мультимедійна дошка,малюнки та ілюстрації „Країна здоров’я”, „Сліди”, мікрофон.

Здоров’я – це все, але все без здоров’я – ніщо.

Сократ

Хід уроку

І. Організація класу.

Доброго дня вам, люди добрі!

Хай вам щастя, доля буде.

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

Діти, до нас на урок завітали гості.

Давайте привітаємося з ними. (1,2). Сіли.

Є у нас предмет чудовий –

Урок з основ здоров’я.

Ласкаво просимо ми вас

На цей урок до нас.

Наш урок сьогодні незвичайний. Ми вирушимо в подорож-гру до країни Здоров’я. Слайд1 І усвідомимо, що здоров’я – найдорожчий скарб і його треба берегти змолоду.

Так чого ж навчить нас урок?

Діти витягають картки з очікуваними результатами.

Цінувати життя і здоров’я

Правильно харчуватися

Виконувати правила особистої гігієни

Пам’ятати: життя – це постійний рух

Бути добрим, чуйним, чемним

Працювати в групах

Отже ми вирушаємо в подорож.

Пропоную вам на місці не сидіти. А подолати нелегкий шлях. Підкорити знань вершину сміло з теми „Здоров’я – найдорожчий скарб”.

На нашому шляху будуть такі станції:

„Вітамінна”

„Спортивна”

„Чистоти”

„Чемності”.

Чи готові ви? (готові).Слайд2

Ну, пішли.

Станція „Вітамінна”.

Вітаміни ми одержуємо, коли харчуємося. Слайд 3

Харчування – неодмінна умова нашого життя, без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів.

Наше здоров’я залежить і від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. А які правила харчування ви знаєте, обговоріть (за 5 хвилин).

 

Правила харчування

Їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час.

Обов’язково снідайте, коли йдете до школи.

Їжа повинна бути різноманітною.

Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною та солоною їжею.

Їсти потрібно добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншою справою. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів. Не можна переїдати. Після надмірного вживання їжі почуватиметеся ослабленим. Переїдання – причина багатьох хвороб.

Отже, щоб бути здоровим потрібно правильно харчуватися.

Дуже корисні для людини вітаміни. Слайд 4

Слово „вітамін” походить від латинського слова „віта” – життя. Назва це невипадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального  росту і розвитку дитячого організму.

В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, у яких продуктах є необхідні вітаміни.

(Виходять діти з буквами на голові А, В, С, Д).

Сценка „Ми корисні для людини”

Добрий день! Впізнали нас?

Так, ми – вітаміни,

Дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю підтримувати в нормі зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

Вітамін В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової фізичної праці, поліпшую травлення. Є в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

Вітамін С. Я – вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, чорна смородина.

Вітамін Д. Я – вітамін Д, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі.

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди забуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Який висновок ми зробимо?

Учень. Отже треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку організму.

Щоб ви трошки відпочили, я хочу провести з вами гру. Правила гри такі: якщо це корисно, то плескаєте в долоні, якщо ні – сидите тихо.

Можна переїдати. -

Їсти треба 4 рази на день +

Під час вживання їжі треба відволікатись. –

Їжа повинна бути різноманітною +

Їсти треба швидко, не пережовуючи їжі. –

Сіль потрібна людині у великій кількості. -

 

Я бачу ви добре зрозуміли, як правильно харчуватися (вивішується слід)

і будете завжди здоровим.

 

 

 

Можемо рушати далі на станцію „Спортивна”. Слайд 5

Ой, чуєте, хтось плаче?

Так, це я, може ви мене врятуєте?

А чому ти плачеш?

Все у мене так болить, що не знаю, що робить.

А що сталося??

Я до школи не ходив

 І зарядки не робив.

 Не приходив вранці-рано,

 Не робив зарядки справно.

 Ось і виріс дуже хворим,

 Не ходжу уже до школи.

 Все у мене так болить

 Що не можу більше жить.

 Що робити, я не знаю

 Підкажіть мені, благаю!

 

- Хто ж допоможе, діти?

 Добре, добре, не реви!

 Допоможем ми тобі.

 Роби з нами ти зарядку

 Станеш дужим, як тигрятко.

 

 Фізкультхвилинка під тиху музику на екрані. https://youtu.be/m4PRQjW2MpQ

Діти, цю фізкультхвилинку можна виконувати і вдома. Які висновки можемо зробити після фізкультхвилинки?

Рух – це життя.

Від нього залежить здоров’я!

Якщо будеш весь час сидіти,

То буде все тіло боліти.

Не будеш рости,

Станеш в’ялим ти!

Учитель. Отже,

Життя – це спорт,

Життя – це рух.

Життя – чудове і прекрасне

І все радіє нам навкруг

І світить сонце ясне.

Вивішується черговий слід на дошку.

-А ми мандруємо далі на станцію „Чистоти”. Слайд 6

Баба Яга.

Хто це, хто це  так шумить?

 І ногами тупотить?

- Це ми йдемо у країну Здоров’я. А ви хто? Слайд 7

Баба Яга.  Я старенька бабуся. Навіщо вам іти у ту країну? Як здоровими бути, можете і від мене почути.

Співає.

Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук.

Не потрібне це заняття

Не вартує стільки мук.

Стригтися також не варто,

Та й резону в тім нема.

Бо однаково на старість, облисіє голова!

Знов замурзаються руки.

Шия, вуха все у вас..

То навіщо сили тратить?

І даремно гаять час?

- Що я чую? Що ти кажеш?

Ти зійди мерщій з дороги.

Дітям ти не заважай.

Все! Мерщій зникай. Зникай!

Діти, хіба ж такими треба бути?

Щоб бути здоровим, потрібно знати і виконувати правила гігієни тіла, одягу, житла.

Народна мудрість говорить:      

   Чистота – запорука здоров’я.

А що ми знаємо про чистоту?

Учень. Дуже важливо дбати про чистоту рук. Руки треба мити частіше, ніж обличчя. Адже руки забруднюються від м’яча. Все бруд потрапляє до рота. А з брудом часто переносяться різні хвороби. Деякі з них і називаються „хворобами брудних рук”.

Але якщо не митися, багато мікробів поселиться на тілі, а це теж викликає захворювання.

Гра „Прожени мікроби” Слайд 8

 

Що притихли, не чекали?

Чи нас просто не впізнали?

Я – великий повелитель,

Злющий вірус і мучитель.

А ми – твої друзі,

Шкідливі бактерії і мікроби.

Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми боїмося.

Учитель. Згадаємо? (5 хв. на обговорення).

Правила особистої гігієни:

  • чисть зуби вранці і ввечері;
  • мий руки перед вживанням їжі, після будь-якого забруднення, обов’язково після туалету;
  • обрізай нігті на руках і ногах систематично;
  • мий фрукти та овочі перед вживанням;
  • міняй кожного дня білизну.

Отже, треба бути всім охайним, щоб здоров’я зберегти.

 

 

Вивішується черговий слід на дошку.

І вирушаємо далі.

Станція „Чемності”. Слайд 9

Перед вами картки. Позначити „+” чи „-”. Що ви тут помітили? Чи може ця станція  відповідати станції Чемності?

Так. Здоров’я залежить від нашого ставлення один до одного, до своїх рідних, друзів, навколишніх.

Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і від тебе людям приємно почути лагідні, добрі слова.

Пограємо ?   Гра „Мікрофон”. Слайд 10

Діти, передаючи мікрофон один одному, кажуть приємні слова (слова вітання та подяки).

Давайте ці слова складемо в нашу „чарівну скриньку”.

Який у вас настрій – гарний, веселий.

А якщо гарний настрій, то це і добре здоров’я.

А зараз ми відкриємо двері та випустимо ці слова у світ. Нехай всі люди знають, як ви багато добрих слів знаєте. Хай усім від цього стане приємніше, веселіше жити на землі.

Адже весела людина – здорова людина.

Весела думка – половина здоров’я.

Вивішується черговий слід на дошку.

Ой, так ми ж з вами уже прийшли і здоров’я знайшли!

А висновки, які ми зробимо, заспіваємо.

 

Звучить пісня під мелодію „Вчать у школі”

Як здоровими нам буть,

І пройти щасливу путь.

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Не хворіти і рости

І здоров’я зберегти

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Як здоров’я зберегти

По життю як пронести -

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Буть щасливими завжди

І творити і рости

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Діти виходять і порядочку бажають здоров’я, пускають кульки з надписом „ЗДОРОВ’Я”   в клас.

Будьте здоровими!

 - Будьте щасливими!

- Будьте розумними!

- Будьте красивими!

- Хай наші кульки несуть наші щирі вітання.

- Хай збудуться всі ваші бажання.

- Хай буде здоров’я з вами кожного дня.

А тепер піднімемо голову і подивимось на вислів древньогрецького філософа Сократа „Здоров’я – це все, але все інше без здоров’я - ніщо”.

Ось ми це і зрозуміли на нашому уроці.

Здоров’я – це сила.

Здоров’я – це клас.

Хай буде здоров’я

У нас і у вас.

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку