Розробка уроку з ЯДС на тему: "Склад повітря. Охорона повітря"

Про матеріал
Формувати поняття азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара; ознайомити із значеннями повітря для живих організмів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бажання берегти чистоту повітря.
Перегляд файлу

Урок «Я досліджую світ»

Тема. Склад повітря. Охорона повітря.

Мета: формувати поняття азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара; ознайомити із значеннями повітря для живих організмів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бажання берегти чистоту повітря.

Обладнання: дзеркальце  у кожного учня, таблиці для тестування, демонстраційні таблиці, кросворд «Склад повітря».

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  • Сідайте зручно, слухайте уважно, будьте спостережливими, активними.

Розпочинаємо урок «Я досліджую світ»

  1. Бюро погоди
  2. Актуалізація опорних знань
  • Від чого залежать зміни в природі?
  • На що впливають ці зміни?
  • Дійсно, багато змін відбувається з приходом осені. Спостережливі люди помітили, що повітря стає прозорішим, ніби чистішим.
  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось про склад повітря, про те, як важливо зберігати повітря чистим.

Актуалізація опорних знань. Словникова робота

  • Щоб всі слова на уроці вам були зрозумілими, звернемось до словничка.

Азот – з грецької той, що не підтримує дихання й горіння.

Водяна пара – речовина в газоподібному стані, виділяється в повітря листям рослин, під час дихання, випаровування води з поверхні Землі.

Вуглекислий газ – безбарвний газ, виділяється в повітря під час дихання і горіння.

Катастрофа – подія з трагічними наслідками.

Кисень – речовина, яка зберігається на Землі завдяки рослинам.

Фільтр – прилад для очищення рідини або газу.

  1. Пояснення нового матеріалу
  1. Розповідь з елементами бесіди
  • Давайте згадаємо, до яких тіл належить повітря?
  • Давайте замислимось: повітря складається з однієї речовини чи з декількох?
  • Щоб довести правильну відповідь =, прослухайте історичну довідку.

1846 року судно «Мері Сомс» наздогнала на морі буря. Всі, хто був на судні, а це близько двохсот чоловік, сховалися в трюмі. Згодом буря вщухла, але на палубу ніхто не піднявся, хоча корабель залишився неушкодженим.

  • Як думаєте, з якої причини сталася ця трагедія? Правильно ви сказали, що людям не вистачило кисню, який є найважливішим для підтримки дихання, отже, і життя. До речі, він складає лише п’яту частку складу повітря.

А загинули люди тому, що у зачиненому приміщені при великій кількості людей в повітрі стало багато вуглекислого газу, який виділяється під час дихання і є згубним для життя.

А ще до складу повітря входить азот, від підтримує дихання.

  1. Проведення досліду
  • А яка ще речовина входить до складу повітря, ви дізнаєтесь, виконавши дослід самостійно.

Дослід. Візьміть дзеркальце, піднесіть його до ротика. Не розкриваючи рота, через ніс наберіть повітря і поштовхом видихніть його через ніс на поверхню дзеркальця.

  • Що ви помітили?
  • Отже, до складу повітря входить водяна пара, яка виділяється листям рослин, при диханні людей, тварин, під час випаровування води з поверхні річок, морів, океанів. Якщо у повітрі багато водяної пари, воно стає вологим, якщо мало – сухим.

Які ж речовини входять до складу повітря ще, ви дізнаєтесь після фізкультхвилинки.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Продовження розповіді
  • Крім різним речовин, до складу повітря входять домішки.

А ось які – відгадайте!

ажас (сажа)

лип (пил)

мид (дим)

діорактиніва речовини (радіоактивні речовини)

  • Отже до складу повітря входять…

 

 

 

 

Повітря

 

 

 

  1. Робота з підручником
  • А як ви думаєте, звідки в повітрі беріться ці домішки?

Повну відповідь на це питання ви знайдете, прочитавши статтю підручника.

  1. Бесіда за змістом прочитаного
  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Робота в групах. Складання звернення повітря до людей
  • А що станеться з повітрям, якщо люди не будуть про нього дбати?
  • Уявіть себе повітрям, яке дбає і про маленьку травинку, і про велике дерево, і про комаху, і про царя звірів, і про немовля, і про дорослу людину…

Про що б ви попросили у жителів планети Земля?

  1. Розгадування кросворда «Склад повітря»
  1. Підсумок уроку
  • Що ми вивчали?
  • Що цікавого дізналися?
  • Що найбільше запам’яталось?
  • Мені сподобалось, як ви працювали!
  1. Рефлексія
  • Оберіть за кольором цеглинку: червона – було складно; жовта –виникли труднощі; зелена – було легко

 

docx
Додано
25 березня 2023
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку