17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Розробка уроку «Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»

Про матеріал

Розробка уроку

«Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»

Мета: ознайомити учнів із законом збереження маси речовин; сформу­вати уявлення про роботи Р. Бойля, М. В. Ломоносова й А. Л. Лавуазьє пояснити значення закону збереження маси в хімії; розкрити сутність хімічних реакцій; розвиватив учнів пізнавальний інтерес; формувати культуру праці.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку для 7 класу

 

 

 

 

 

Автор: Шпильова В.В. вчитель хімії

СЗНЗ № 196 м.Києва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

«Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»

Мета: ознайомити учнів із законом збереження маси речовин; сформу­вати уявлення про роботи Р. Бойля, М. В. Ломоносова й А. Л. Лавуазьє пояснити значення закону збереження маси в хімії; розкрити  сутність хімічних реакцій; розвивати  в учнів пізнавальний інтерес; формувати культуру праці.

Завдання:

Освітні: :

  • ознайомити учнів із законом збереження маси речовин;
  • пояснити значення закону збереження маси в хімії;
  • розкрити  сутність хімічних реакцій;

Розвиваючі:

  • розвивати пізнавальний інтерес до досліджуваного предмета;
  • сформу­вати уявлення про роботи Р.Бойля, М.В.Ломоносова й А.Л.Лавуазьє;
  • розвивати вміння знаходити помилки в одержуваної інформації;
  • розвивати практичні вміння і навички учнів;
  • формувати вміння аналізувати поняття склад і будова речовини;
  • розвивати вміння логічно викладати свою точку зору, відстоювати її;
  • розвивати вміння подання отриманої інформації, в тому числі і за допомогою інформаційних технологій;

Виховні:

  • розвивати  в учнів пізнавальний інтерес;
  • формувати культуру праці.

 

Урок: Засвоєння нових знань.

 

 

Обладнання:

На демонстраційному столі: штатив демонстраційний, пробірки демонстраційні , спиртівка, пінцет, пробіркотримачі

Реактиви:

На демонстраційному столі: мідна пластинка, хлоридна кислота, залізний цвях

Мультимедійні засоби навчання:

Комп'ютер, мультимедійний проектор, екран

Програмні ресурси:

Друкований роздатковий матеріал:

План проведення уроку:

  1. Вступне слово вчителя
  2. Актуалізація знань про предмет хімії, атоми, молекули, йони.
  3. Формулювання теми уроку, мети.
  4. Вивчення нового матеріалу- закон збереження маси
  5. Аналіз, конкретизація отриманої інформації
  6. Демонстраційний дослід, що підтверджуює отриману інформацію
  7. Вивчення нового матеріалу – хімічні реакції
  8. Лабораторний дослід, що підтверджуює отриману інформацію
  9. Систематизація і узагальнення інформації
  10. Самостійна робота
  11. Підбиття підсумків
  12. Домашнє завдання

 

 

 


Технологічна карта уроку «Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»

Етапи уроку, зміст уроку, діяльність вчителя

час

 

Діяльність учнів

Ресурси

  1.  

Вступне слово вчителя:

Я рада вітати Вас на сьогоднішньому занятті.Епіграфом до нашого уроку стануть слова Конфуція               «Перемога завжди на боці тих, хто правий.

А правість вимірюється гідністю ідеї, яку захищаєш.»

1хв

 

 

Слайд1

 

  1.  

Актуалізація знань про предмет хімії, речовини як об'єкти її вивчення.

  • Що таке молекула?
  • З яких частинок складається молекула?
  • Що таке атом?
  • Що називається валентністю?
  • Який порядок складання хімічних формул за відомою валентністю атомів хімічних елементів?

6 хв

 

Бесіда:

 Відповіді на запитання

 

Слайд 2

 

  1.  

Формулювання теми уроку, мети

Хімія вивчає речовини.  Речовини вступають у хімічні реакції,  у результаті яких утворюються нові і речовини. Завдання уроку — з'ясува­ти, чи відбуваються які-небудь зміни  з масою речовини в результаті реакції. Щодо цього вчені висловлювали  різні припущення.

2 хв

 

Обговорення тем, формулювання мети уроку.Запис у зошит - визначення кола питань для дослідження

 

 

Слайд 3-4

 

  1.  

Вивчення нового матеріалу- закон збереження маси

Знаменитий англійський фізик Р. Бойль, прожарюючи у відкритій реторті різні метали та зважуючи їх до і після нагрівання, з'ясував, що маса металів збільшується. Він зробив ви­сновок, що маса речовин у результаті хімічної реакції змінюється. Р. Бойль стверджував, що існує якась «вогня­на матерія», що в разі нагрівання ме­талу з'єднується з останнім, збільшу­ючи його масу.М. В. Ломоносов, на відміну від Р. Бой­ля, прожарював метали не на відкри­тому повітрі, а в запаяних ретортах і зважував їх до і після прожарюван­ня. Згідно з цими дослідами, маса речовин до і після реакції залиша­лася без змін.

6 хв

 Запис основного матеріалу в зошит

Слайд 5-15

 

  1.  

Аналіз, конкретизація отриманої інформації

  • Як ви вважаєте, де істина? Дайте об­грунтовану відповідь.
  • Чи відбулася хімічна реакція?
  • За якими ознаками ви судите про те, що хімічна реакція відбулася?

3хв

 

Бесіда:

 Відповіді на запитання

 

Слайды 16-21

 

  1.  

Демонстраційний дослід, що підтверджуює отриману інформацію

Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин

5 хв

 

 

Диск «Віртуальна хімічна лабораторія 8-11» Слайди16- 19-20

  1.  

Вивчення нового матеріалу – хімічні реакції

Закон підтверджує висновок про те, що сутність хімічних реакцій полягає в перерозподілі атомів вихідних речовин і утворенні нових сполук.

Одним із прикладів хімічної реакції є горіння свічки. Але ж у процесі горіння свічки її маса явно зменшується.

Чи суперечить це закону збереження маси? …..

6 хв

 

 

Слайд 23-32

 

  1.  

Лабораторний дослід, що підтверджуює отриману інформацію

Демонстрація досліду, що підтверджує закон збереження маси речовин.

Прове­дення  хімічних  реакцій

2хв

 

Слайд 24-25

  1.  

Систематизація і узагальнення інформації

Закон дозволяє складати рівняння реакцій і здійснювати за ними розрахунки.

Хімічні рівняння — це спосіб записувати хімічні процеси та їхні явища.

До цього вдавалися ще в середні віки.

Однак тоді алхіміки приховували свої знання й зашифровували свої записи.

Сьогодні рівняння реакцій записують на підставі загальноприйнятих положень, прочитати їх може будь-хто, знайомий з основами хімії. ….

6хв

Запис основного матеріалу в зошит

Вправа 1. Розв'язування вправ на роз­міщення коефіцієнтів у схемах хіміч­них реакцій.

Робота біля дошки

Слайд 33

  1.  

Самостійна робота

Вправа 2. Робота з картками «Піднімаємося на хімічний Олімп».

  Вправа 3. Кросворд

5 хв

 

 Робота з картками

Слайд 34-35

 

  1.  

Підбиття підсумків

На наступних уроках ви вдо­сконалюватимете своє вміння роз-

 ставляти коефіцієнти в рівняннях хімічних реакцій.

 2хв

 

 

 

Слайд 36

  1.  

Домашнє завдання

 

1хв

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку