Розробка уроку
«Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»
Мета: ознайомити учнів із законом збереження маси речовин; сформувати уявлення про роботи Р. Бойля, М. В. Ломоносова й А. Л. Лавуазьє пояснити значення закону збереження маси в хімії; розкрити сутність хімічних реакцій; розвиватив учнів пізнавальний інтерес; формувати культуру праці.
Методична розробка уроку для 7 класу
Автор: Шпильова В.В. вчитель хімії
СЗНЗ № 196 м.Києва
Розробка уроку
«Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»
Мета: ознайомити учнів із законом збереження маси речовин; сформувати уявлення про роботи Р. Бойля, М. В. Ломоносова й А. Л. Лавуазьє пояснити значення закону збереження маси в хімії; розкрити сутність хімічних реакцій; розвивати в учнів пізнавальний інтерес; формувати культуру праці.
Завдання:
Освітні: :
Розвиваючі:
Виховні:
Урок: Засвоєння нових знань.
Обладнання:
На демонстраційному столі: штатив демонстраційний, пробірки демонстраційні , спиртівка, пінцет, пробіркотримачі
Реактиви:
На демонстраційному столі: мідна пластинка, хлоридна кислота, залізний цвях
Мультимедійні засоби навчання:
Комп'ютер, мультимедійний проектор, екран
Програмні ресурси:
Друкований роздатковий матеріал:
План проведення уроку:
Технологічна карта уроку «Закон збереження маси речовини.Хімічні рівняння»
№ |
Етапи уроку, зміст уроку, діяльність вчителя |
час
|
Діяльність учнів |
Ресурси |
|
Вступне слово вчителя: Я рада вітати Вас на сьогоднішньому занятті.Епіграфом до нашого уроку стануть слова Конфуція «Перемога завжди на боці тих, хто правий. А правість вимірюється гідністю ідеї, яку захищаєш.» |
1хв
|
|
Слайд1
|
|
Актуалізація знань про предмет хімії, речовини як об'єкти її вивчення.
|
6 хв
|
Бесіда: Відповіді на запитання
|
Слайд 2
|
|
Формулювання теми уроку, мети Хімія вивчає речовини. Речовини вступають у хімічні реакції, у результаті яких утворюються нові і речовини. Завдання уроку — з'ясувати, чи відбуваються які-небудь зміни з масою речовини в результаті реакції. Щодо цього вчені висловлювали різні припущення. |
2 хв
|
Обговорення тем, формулювання мети уроку.Запис у зошит - визначення кола питань для дослідження
|
Слайд 3-4
|
|
Вивчення нового матеріалу- закон збереження маси Знаменитий англійський фізик Р. Бойль, прожарюючи у відкритій реторті різні метали та зважуючи їх до і після нагрівання, з'ясував, що маса металів збільшується. Він зробив висновок, що маса речовин у результаті хімічної реакції змінюється. Р. Бойль стверджував, що існує якась «вогняна матерія», що в разі нагрівання металу з'єднується з останнім, збільшуючи його масу.М. В. Ломоносов, на відміну від Р. Бойля, прожарював метали не на відкритому повітрі, а в запаяних ретортах і зважував їх до і після прожарювання. Згідно з цими дослідами, маса речовин до і після реакції залишалася без змін. |
6 хв |
Запис основного матеріалу в зошит |
Слайд 5-15
|
|
Аналіз, конкретизація отриманої інформації
|
3хв
|
Бесіда: Відповіді на запитання
|
Слайды 16-21
|
|
Демонстраційний дослід, що підтверджуює отриману інформацію Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин |
5 хв
|
|
Диск «Віртуальна хімічна лабораторія 8-11» Слайди16- 19-20 |
|
Вивчення нового матеріалу – хімічні реакції Закон підтверджує висновок про те, що сутність хімічних реакцій полягає в перерозподілі атомів вихідних речовин і утворенні нових сполук. Одним із прикладів хімічної реакції є горіння свічки. Але ж у процесі горіння свічки її маса явно зменшується. Чи суперечить це закону збереження маси? ….. |
6 хв
|
|
Слайд 23-32
|
|
Лабораторний дослід, що підтверджуює отриману інформацію Демонстрація досліду, що підтверджує закон збереження маси речовин. Проведення хімічних реакцій |
2хв |
|
Слайд 24-25 |
|
Систематизація і узагальнення інформації Закон дозволяє складати рівняння реакцій і здійснювати за ними розрахунки. Хімічні рівняння — це спосіб записувати хімічні процеси та їхні явища. До цього вдавалися ще в середні віки. Однак тоді алхіміки приховували свої знання й зашифровували свої записи. Сьогодні рівняння реакцій записують на підставі загальноприйнятих положень, прочитати їх може будь-хто, знайомий з основами хімії. …. |
6хв |
Запис основного матеріалу в зошит Вправа 1. Розв'язування вправ на розміщення коефіцієнтів у схемах хімічних реакцій. Робота біля дошки |
Слайд 33 |
|
Самостійна робота Вправа 2. Робота з картками «Піднімаємося на хімічний Олімп». Вправа 3. Кросворд |
5 хв
|
Робота з картками |
Слайд 34-35
|
|
Підбиття підсумків На наступних уроках ви вдосконалюватимете своє вміння роз- ставляти коефіцієнти в рівняннях хімічних реакцій. |
2хв
|
|
Слайд 36 |
|
Домашнє завдання
|
1хв |
|
|