Впровадження STEM-освіти в навчальний процес
Тематичний день в початковій школі за STEM-освітою
Урок/заняття № 1
Тема : «21 жовтня- Всесвітній день яблука»
Мета: актуалізувати знання здобувачів освіти про яблука, їх значення для людей; вчити вибирати корисну для здоров’я їжу; розвивати прагнення бути здоровим, мовленнєву діяльність; закріпити знання про взаємозв’язок людини з природним оточенням; збагачувати словниковий запас учнів, виховувати естетичний смак; дбайливо ставитись до свого здоров’я та сприяти згуртованості колективу.
Ранкова зустріч
На ранковій зустрічі діти дізналися про те, що «21 жовтня-Всесвітній день яблука». Хрумкі, соковиті, корисні - усе це про яблука!
Учні обмінялися інформацією, що я знаю про яблуко на початок заняття/уроку.
Інформація від учителя.
Сьогодні ми розпочинаємо проєкт тривалістю 1 день за темою «21 жовтня- Всесвітній день яблука».
Завдання від учителя. На початку першого уроку взяти яблуко, розрізати його навпіл та розказати, якого кольору серединка яблука. Спостерігати, чи буде вона змінювати колір упродовж дня?
1. Українська мова та літературне читання+мистецтво або технології
На уроці з розвитку зв’язного мовлення діти опрацювали текст «Яблучко» і виконали завдання до тексту. Учні отримали творче завдання намалювати яблуню.
2. Математика + інженерія
Діти дізналися про цікаві факти логотипу найсучаснішого телефону Apple. Виконали математичну операцію, скільки років телефон знаходиться на ринку продажу.
Розв’язали задачі
1. Одне яблуко середнього розміру має приблизно 80 калорій. Оленка з’їла 3 яблука, а Микита на 1 більше. Скільки калорій отримав Микита? Скільки калорій діти отримали разом? Хто з дітей отримав більше калорій та на скільки?
2. Звичайна яблуня починає приносити свої плоди через 8-10 років після того, як була посаджена. В якому році можна отримати перший врожай яблук, якщо яблуню посадили у 2015, 2020, 2024 роках. Запиши всі варіанти.
Цікавинка уроку
Учні провели веселе математичне змагання на найдовшу обрізану яблучну шкіру між собою, дізнавшись про рекорд Книги рекордів Гіннеса.
3. Природничі науки
Під час навчання діти дізналися цікаві факти про яблуко:
-про що свідчать археологічні розкопки;
-де збирається енергія для дозрівання одного яблука;
-про що говорить народна мудрість;
«Хто яблуко в день з'їдає, у того лікар не буває» - говорить народна мудрість.
-про цілющі властивості яблука;
Яблука містять клітковину, завдяки чому ефективно нормалізують мікрофлору кишківника. Це, у свою чергу, захищає організм від різних хвороб. Споживання яблук допомагає знизити ризики діабету, багаті на вітаміни та мікроелементи. Серед вітамінів у яблуках найбільше вітаміну С.
Дослідницька діяльність (На 1 уроці діти отримали завдання від вчителя приготувати яблуко, розрізати його навпіл, розказати, якого кольору серединка фрукта та спостерігати упродовж уроків, чи відбувається зміна кольору?)
Дослід № 1
Учні дізналися під час дослідження, що в місті розрізу яблуко змінило свій колір.
Це окислюються інші речовини на повітрі, які не дають розвиватися дома пошкодження фрукта хворобам і цвілі. Тобто, це природна захисна реакція яблук.
Дослід № 2
4. Технології
На уроці з Дизайну та технології діти виконали поробку за темою уроку за власним вибором. Цікавинкою уроку було виготовлення десерту із обрізаної яблучної шкірки під час математичного змагання.
5. Проєктна діяльність
Отже, впродовж дня діти стали учасниками свого власного проєкту. Учні із радістю виконували завдання. Діяльнісний підхід був спрямован на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь дітей, застосування теоретичних знань на практиці, формування здібностей до самоосвіти і командної роботи.