Розробка уроку Звук [а], буква «А»

Про матеріал
Розробка уроку Звук [а], буква «А» .Ціль уроку — допомогти дітям засвоїти основи фонетики і графіки, а також розвивати навички читання й письма через практичні вправи. Розрізняти звук "а" та букву "а": розуміти різницю між звуком, який чують під час вимови, і графічним символом букви. Навчитися правильно вимовляти звук "а": фокус на чітке проговорювання цього звуку в словах. Закріплювати навички звукового аналізу слів: визначали, де в словах зустрічається звук "а".
Перегляд файлу

Тема: Звук [а], буква «А»

Клас: 1

Мета:

Навчальна: формувати уявлення про звук [а] і букву «А», навчити впізнавати та позначати звук [а] буквою «А»; розвивати навички читання й письма.

 

Розвивальна: розвивати фонематичний слух, дрібну моторику, логічне мислення, мовлення.

 

Виховна: виховувати любов до української мови, охайність і старанність під час роботи.

 

Обладнання:

 

Зображення букви «А» (друкованої й писаної);

 

ілюстрації предметів, назви яких містять звук [а];

 

картки зі складами;

 

аудіозапис (звуки природи, слова зі звуком [а]);

 

робочі зошити, олівці, фломастери.

 

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент (2-3 хв.)

 

1. Привітання:

 

Учитель: «Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами поринемо у світ букв і звуків. Будьте уважні й активні!»

 

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

 

1. Загадка:

 

Учитель читає загадку:

Коли ми відкриваємо рот, з нього лине голосний дзвінкий звук. Він перший у слові «абетка». Що це за звук?

 

Діти відповідають: «Звук [а]».

 

 

 

 

2. Колективне обговорення:

 

Учитель пропонує дітям назвати слова, які починаються на звук [а] (апельсин, ананас, автобус тощо).

 

 

III. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

 

1. Ознайомлення зі звуком [а]:

 

Вимова звука [а]: діти вимовляють звук і вказують на положення губ.

 

Визначення: звук [а] — голосний, його можна протягувати, він вимовляється вільно, без перешкод.

 

Демонстрація: учитель показує схему слова (коло для голосного звука).

 

2. Знайомство з буквою «А»:

 

Демонстрація друкованої букви (велика і маленька «А»).

 

Спостереження за формою букви (з чого вона складається: прямі й похилі лінії).

 

Показ написання букви (великої та маленької) на дошці.

 

 

3. Робота над звуко-буквеним аналізом:

 

Учитель пропонує слово «арка». Діти разом із учителем ділять слово на звуки й визначають, якою буквою позначається звук [а].

 

 

 

4. Практична частина:

 

Гра «Злови звук»: діти плескають у долоні, коли чують звук [а] у словах (ананас, літак, вода, кіт тощо).

 

Робота з картками: з’єднати букву «А» зі словами, де вона використовується.

 

 

IV. Закріплення матеріалу (10 хв.)

 

1. Читання складів та слів:

 

Учитель пише на дошці склади: а, а-у, а-на, та-на, ар-ка.

 

Діти читають склади й слова разом і самостійно.

 

 

2. Письмо букви «А»:

 

Учні обводять букву «А» у зошитах, пишуть її самостійно (друковану і рукописну).

 

 

3. Гра «Знайди букву»:

 

Учитель показує малюнки (апельсин, кішка, ананас, річка). Завдання: знайти ті предмети, у назвах яких є буква «А».

 

 

 

V. Підсумок уроку (5 хв.)

 

1. Обговорення:

 

Що нового дізналися про звук [а]?

 

Яку букву вивчили?

 

 

 

2. Рефлексія:

 

 

 Намалювати предмети, у назвах яких є буква «А».

 

Діти показують на пальцях свій настрій (1 – мало що зрозуміли, 5 – усе зрозуміли й було цікаво).

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 грудня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку