Тестування
1. Гриби — це:
а) рослини;
б) тварини;
в) представники особливого царства.
2. Які ознаки живих організмів мають гриби?
а) Дихають;
б) живляться;
в) ростуть;
г) розмножуються;
д) вмирають.
Тестування
1. Гриби — це:
а) рослини;
б) тварини;
в) представники особливого царства.
2. Які ознаки живих організмів мають гриби?
а) Дихають;
б) живляться;
в) ростуть;
г) розмножуються;
д) вмирають.
Тестування
1. Гриби — це:
а) рослини;
б) тварини;
в) представники особливого царства.
2. Які ознаки живих організмів мають гриби?
а) Дихають;
б) живляться;
в) ростуть;
г) розмножуються;
д) вмирають.
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це _________________________________
2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________
4. Гриби розмножуються ____________________________________________
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це _________________________________
2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________
4. Гриби розмножуються ____________________________________________
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це _________________________________
2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________
4. Гриби розмножуються ____________________________________________
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це _________________________________
2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________
4. Гриби розмножуються ____________________________________________
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це _________________________________
2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________
4. Гриби розмножуються ____________________________________________
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________
И Р Б
3 2 4
Г И
1 5
У
С
П
І
Х
Гриби – рослини
Гриби – тварини
Гриби – ?
Робота в групах
Розпізнайте гриб за його описом і запишіть його назву.
1. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти.
__________________________________________________________________
2. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. У дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?
__________________________________________________________________
3. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Напевно, це отруйний гриб.
__________________________________________________________________
4. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх?
__________________________________________________________________
Робота в групах
Розпізнайте гриб за його описом і запишіть його назву.
1. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти.
__________________________________________________________________
2. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. У дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?
__________________________________________________________________
3. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Напевно, це отруйний гриб.
__________________________________________________________________
4. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх?
__________________________________________________________________
на тему:
Підготувала:
вчитель початкових класів
Зноб-Трубчевського НВК
"ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ"
Євдокименко Юлія Миколаївна
Тема уроку: Гриби їстівні та отруйні
Цілі уроку: формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, формувати уявлення про ознаки грибів (різноманітність грибів у природі, будову, розмноження, класифікацію та значення грибів в природі і цінність їх для людей, охорону грибів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби.
пізнавальні:
- дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення;
- розширювати знання про їстівні та отруйні гриби.
розвивальні:
- розвивати вміння виявляти ознаки грибів;
- розвивати вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією, працювати за технологічною картою, вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в групі та самостійно;
- розвивати інтерес природи.
виховні:
- виховувати інтерес до природи, обережність;
- виховувати потребу точно висловлювати свої думки.
Обладнання і матеріали: ПК, презентація до уроку, карти із завданнями, наочність, ілюстрації, предметні зразки різних видів грибів (шапинковий гриб, гниле яблуко, картопля з фітофторою, трухле дерево, цвілий хліб, дріжджі), таблиці та схеми, підручник.
Хід уроку
I. Організаційний момент
1. Організація класу до уроку.
Продзвенів і стих дзвінок,
Починається урок.
Будьте активні і уважні всі,
Приготуйте, будь ласка місця свої.
– Любі діти, у нас на уроці присутні гості, які разом з нами сьогодні будуть подорожувати неосяжними пейзажами природи.
Тож тепер ми дружно станьмо,
На гостей уважно гляньмо,
Усмішками привітаймо
І тихенько за парти сідаймо.
– Живої природи світ таємничий
Ми на уроці сьогодні відкриєм.
Навчимось його красу не руйнувати,
А примножувати, любити, оберігати.
2. Синоптична хвилинка.
- Любі діти, чи знаєте ви, хто розповідає нам про погоду з екрана телевізора? Як називається професія людини, яка повідомляє нам щоденний прогноз погоди?
- Так, дійсно, це – синоптик.
Щоб урок наш розпочати,
Треба про погоду знати.
Нашому синоптику слово надаємо
І відомості про погоду слухаємо.
(Виступ синоптика)
II. Мотивація навчальної діяльності учнів
• Створення ситуації успіху.
- Дайте відповідь на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?» одним словом. Відповідь повинна починатися з букви, яку отримали.
(У – уважні, С – старанні, П – працьовиті, І – інформовані, Х - хороші)
- Яке слово вийшло? УСПІХ. (картки з буквами учні прикріплюють на дошці).
- Що необхідно аби досягти успіхів? (Вчитися)
- Тож бажаю вам успіхів у навчальній діяльності!
- А як же буде побудована наша робота на уроці?
- Спочатку зʼясуємо, що нам вже відомо, виявимо, що ми ще не знаємо, потім спробуємо самостійно відкрити нове знання.
• Робота над загадкою.
- З давніх-давен людина подорожує. Сьогодні ми з вами також відправимося у подорож, а от куди ми помандруємо – спробуйте дізнатися із загадки:
Влітку зелений, квітучий, співучий.
Іноді він загадковий і дивний.
Стане у пору осінню чарівний. (Ліс)
IIІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- А от таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтесь, якщо виконаєте перше завдання, розшифруєте анаграму.
Анаграма: И Р Б Г И
3 2 4 1 5
- Сьогодні на уроці ми відправимось в ліс по гриби. Що ви хотіли б дізнатись про гриби? (Відповіді учнів.)
Висновок. Отже, сьогодні ми повинні дізнатись про розмноження, значення, будову, а також про їстівні та отруйні гриби, їх різноманітність.
Поетична хвилинка:
Помандруймо швидше вдаль,
Де зеленії верхівки
Підпирають небокрай.
Де берізки і ялинки,
Сосон край, старих дубів,
Назбираємо ми з вами
Повні кошики … (грибів)
— Ви вже, напевно, зрозуміли, що сьогодні ми поговоримо про гриби. Ви ознайомитеся з різноманітними грибами, дізнаєтеся про їхнє значення в природі та цінність для людей, їх охорону, навчитеся розрізняти їстівні та отруйні гриби.
Щоб урок минув не марно,
Працювати треба гарно.
Сама справитись не зможу,
Допомоги у вас попрошу.
IV. Актуалізація опорних знань
• Вправа “Мікрофон”
- Ви хочете багато знати про гриби. Тому спочатку згадаємо ознаки живої природи. Назвіть швидко і чітко ознаки живої природи, передаючи “мікрофон” один одному. Кожний з вас має назвати одну ознаку, не повторюючи названі. (Народження, дихання, живлення, ріст, розмноження, відмирання.)
- Які з названих ознак притамані грибам? (Гриби ростуть, розмножуються, а отже і живляться, дихають, народжуються, вмирають.)
•Технологія “Обери позицію”. Робота в групах.
На стінах класу розміщено таблиці: “Гриби - рослини”, “Гриби - тварини”, “Гриби - ?”
- Отже, ми з вами вивчили два царства живої природи: рослини і тварини.
- Прочитайте написи на таблицях, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір в групах і обгрунтуйте свою відповідь. У процесі обговорення можна змінити свою позицію. (перейти до іншої групи).
У результаті обговорення весь клас може дійти єдиної думки або залишитися на різних позиціях.
- Прошу обрати доповідача від кожної групи. (Від кожної групи один учень обґрунтовує вибір.)
1. Бесіда
— Поки ми з вами будемо повторювати все, що знаємо про гриби, деякі учні виконають завдання на картках. Хто бажає отримати тестові завдання?
Тестування
1. Гриби — це:
а) рослини;
б) тварини;
в) представники особливого царства.
2. Які ознаки живих організмів мають гриби?
а) Дихають; б) живляться; в) ростуть;
г) розмножуються; д) вмирають.
— Отже, які ознаки живої природи мають гриби?
— Що ви вже знаєте про гриби?
— А чи памʼятаєте ви, яку будову мають гриби? (Так!)
— З яких двох частин складається гриб? (Підземної і наземної)
— Як називається наземна частина? (Плодове тіло)
— А от як саме називається кожна частина ви запишете на картках.
— Виконаємо взаємоперевірку.
— У кого виявилися помилки?
— Отже, назвіть всі частини шапинкового гриба.
V.Вивчення нового матеріалу
• «Інтелектуальний кошик»
— А зараз відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що я вам розповім про гриби.
У світі налічується близько 2 мільйонів типів грибів, але при цьому класифіковано всього близько 80 тисяч.
Гриби здавна вважають цінним продуктом харчування. У них білків більше, ніж у м’ясі. Кількість мінеральних речовин приблизно така сама, як у фруктах, а фосфору в них стільки ж, як і в рибі.
Гриби вивчає наука МІКОЛОГІЯ.
Гриби – це корм для мешканців лісу (білочка за літо може насушити 1,5-2 тисячі грибів). А лосі лікуються мухоморами від червів-паразитів.
Із грибів виготовляють пеніцилін – сильний антибіотик, який лікує від багатьох тяжких хвороб.
Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства, яке має багато видів.
— Спочатку завітаємо до шапинкових грибів (малюнки грибів).
— Чи знаєте, як називаються ці гриби?
— Що у них спільне?
— Так, шапинковий гриб складається із грибниці, ніжки, шапинки.
На шапинці з нижнього боку розмішуються трубочки, в яких утворюються маленькі "насінини". Вони називаються спорами. За допомогою спор гриб розмножується.
В одної печериці (шампіньйона) може дозріти 160 млн. спор!
— Як ви думаєте, а чим живляться гриби? (відмерлими рослинами і тваринами, всім, що міститься в лісовій підстилці)
— Є такі гриби, які утворюються в продуктах харчування. Це цвіль.
(Демонструю цвіль на хлібі).
— Кожного дня людина споживає хліб. Що треба для того, щоб його спекти?(Тепло, борошно, сіль, яйця, масло, настрій, піч, дріжджі).
— Дріжджі – це також гриби.
— Але є такі гриби, які викликають тяжкі хвороби серед рослин. Це сажкові гриби на кукурудзі. Це чорний порошок, схожий на сажу.
— А ще є чага (або березовий гриб – паразит, що викликає внутрішнє гниття стовбура берези). Трутовик (його спори потрапляють у свіжу рану в корі дерева, а грибниця трутовика згодом руйнує дерево).
— Погляньте на таблицю "Їстівні і отруйні гриби"
Їстівні |
Отруйні |
білий гриб опеньки маслюк печериця сироїжка |
мухомор бліда поганка опеньки несправжні сатанинський гриб
|
— Уважно погляньте на таблицю та на зображення грибів і запамʼятайте, які з них їстівні, а які – отруйні.
— Якщо у звірів цар – лев, то у грибів царем вважається білий гриб, або боровик.
• Запитання до «науковців»
– А чому гриби мають саме таку назву?
Маслюк. Маслюки ростуть біля молоденьких сосен. Називають їх маслюками за їх жовто – коричневу клейку шапку, наче змащену маслом.
Лисичка. У листяних і хвойних лісах часто зустрічаються гриби лисички. Жовтий колір цих грибів схожий на колір шерсті лисиці, тому і називають їх лисичками.
Підберезник. Називають цей гриб підберезником тому. Що він росте у березових лісах біля беріз.
Мухомор. Коли виросте цей гриб, шапка у нього вигинається так, що стає схожою на тарілочку. Пройде дощ, і набереться в тарілочку вода. Настоїться вона на грибі і стане отруйною для мух.
Опеньок. Бо ростуть на старих, трухлявих пеньках.
Музична фізкультхвилинка
— А що ви знаєте про те, як гриби можуть співіснувати з деякими рослинами?
Факт про гриби №1 - Гриби старші за динозаврів
Доведеним є той факт, що гриби існували 400 мільйонів років тому, тобто, задовго до появи динозаврів. Вони є одними з найдавніших мешканців планети, поряд з папоротями. Але якщо гігантські папороті, що збереглися з того ж періоду, значно подрібнювали, то гриби, пристосовуючись, видозмінювалися і, схоже, всі ці види існують і зараз.
Факт про гриби №2 - Гриби засмагають
Дивно, але гриби, при достатній кількості сонячного світла, виробляють вітамін Д - від цього залежить колір їх капелюшків. Тобто вони насправді засмагають.
Факт про грибах №3 - Грибні рекорди
Важко повірити, але дуже великий білий гриб знайшли в Америці в 1985 році. Він важив 140 кг і мав охоплення два метри.
У штаті Орегон знайдена грибниця, що займає площу 900 гектарів і важить кілька сотень тонн.
А в Швейцарії виявили гриб у віці близько 1000 років - опеньок, розмірами 800х500 метрів. Його грибниця займає 35 гектарів площі швейцарського національного парку.
Факт про гриби №4 - Гриби - хижаки і вбивці
Гриби живляться черв'яками, розставляючи на них пастки. Якщо черв'як торкнеться такої пастки, то прилипає до неї і тут же виявляється обплутаним нитками грибниці. Врятуватися немає жодних шансів.
Однієї маленької блідої поганки вистачить, щоб убити 4 людини. А ось мухоморів знадобиться кілька штук.
Факт про гриби №5 - Гриб може «пробити» асфальт
У період росту тиск гриба досягає семи атмосфер (що дорівнює тиску в шинах самоскида-десятитонника). Тому, здавалося б, м'який капелюшок гриба може пробитися не тільки крізь асфальт і бетон, а й через більш тверді поверхні, такі як мармур і залізо.
Факт про гриби №6 - Гриби світяться в темряві
Деякі гриби мають грибниці, що світяться. Наприклад, опеньок осінній, густо зростаючий на трухлявих пнях. У темряві можна побачити, як грибниці світяться. Це видовище раніше дуже лякало людей, вони тут таки населили ліс відьмами і лісовиками. Що цікаво - мерехтіння таких вогнів нагадує пересування живих істот, так як змінюється при кожному нахилі, кожному повороті голови.
Факт про гриби - Гриби дуже живучі
Гриби виживають на висоті 30000 метрів над землею, витримують високе опромінення (в центрі Чорнобильської аварії гриби вижили) і тиск у 8 атмосфер. А ще вони можуть жити навіть на поверхні сірчаної кислоти.
Факт про гриби - Гриби - цілителі і «батьки» антибіотиків
Гриби з глибокої давнини використовувалися як лікарські засоби. Та й зараз у багатьох будинках росте в банках «чайний» або «молочний» гриб, напій з якого підвищує імунітет і бореться із запальними захворюваннями.
У 1940 році А. Флеммінг з дріжджових грибів виділив пеніцилін, відкривши еру антибіотиків.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Асоціативний кущ
— Які бувають гриби? Давайте створимо асоціативний кущ.
На дошці слово “Гриби”. Учні по черзі виходять і продовжують схему записами про значення грибів у природі.
3. Гра «Так чи ні?» (Робота із сигнальними картками)
— А зараз ми з вами попрацюємо із сигнальними картками. Приготуйте їх, будь ласка!
- Гриби — живі організми.
- Грибниця міститься в шапинці.
- Гриби розмножуються спорами.
- Мухомор, бліда поганка — отруйні гриби.
- Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.
4. Уявна подорож до лісу
— Діти, на уроках основ здоровʼя ми вже опрацювали з вами тему «Відпочинок на природі» і «Прогулянка до лісу». Як нам необхідно підготуватися до походу в ліс, що треба одягти і взяти із собою? Давайте про це поговоримо!
— Всі ми любимо чудового осіннього дня ходити в ліс по гриби. Але гриби треба вміти збирати!
— Що ви знаєте про правила збирання грибів?
А грибниця – як рослина,
І гриби –її плоди,
Ніби, вишеньки на вишні,
Пам’ятай про це завжди,
А якщо якийсь незграба
Гриб зірве якось не так,
То загине вся грибниця,
Не залишить навіть знак.
І грибочків на цім місті
Вже не буде! Ну хоч плач!.
Отож, думай, любий друже,
Чи грибник ти, чи палач.
5. Гра «Ми збираємо гриби»
(Виступ шеф-кухаря)
— Дякуємо нашому кухарю! Але що ж нам робити, якщо все ж таки ми не помітили в нашому кошику отруйного гриба і випадково його скуштували?! Давайте прослухаємо і прочитаємо декілька цінних порад від лікаря Айболить!
1. Ніколи не їжте гриби, якщо їх не перевірили дорослі.
2. Симптоми отруєння грибами:
3. Терміново телефонуйте 103 та викликайте швидку допомогу.
Найотруйніший гриб – бліда поганка!
"Грибний тест"
1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це… гриби.
2. Найотруйніший гриб – це … бліда поганка.
3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і … ніжки.
4. Гриби розмножуються … спорами.
5. Гриби не можна виривати, бо руйнується … грибниця.
6. Гра «Так чи ні?»
— Слухайте уважно вірш і доповнюйте за змістом словами «так» чи «ні».
Підберезовик назвався,
Загорів, дивіться як.
У руденьку шапку вбрався,
Мене можна брати? Так!
Сироїжки кольорові
Розрослися гарно як!
І зелені, й пурпурові.
Чи візьмете ви нас? Так!
Я родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть мене – бліда поганка.
Я подобаюсь вам? Ні!
Ми жовтесенькі сестрички,
Любить нас поїсти всяк.
Бо грибочки ми – лисички.
Ви збираєте нас? Так!
Білий гриб міцний і дужий,
Як справжнісінький козак.
І мене всі хвалять дуже.
Справді я найкращий? Так!
Хоч брехливі, теж опеньки,
І ростем в ті самі дні.
Ми яскраві і гарненькі.
Ну, беріть нас швидше! Ні!
На моїй червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Я красивий, мов у казці.
Мене візьмете ви? Ні!
Хоч отруйний цей грибок –
Прикрашає він лісок.
Ним лікуються тварини,
Він корисний для людини.
Роблять ліки з мухомора!
Помагають вони хворим!
— А ще ним ласуються птахи: тетереви, глухарі, сойки. А для лосів він має лікувальні властивості. Тож нехай росте, не зривайте його!
Ти природу бережи,
Завжди їй допоможи!
І рослинку, і гриба
Кожен хай оберіга!
Бережіть гриби! Вони теж є частинкою живої природи.
VІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів
1 Бесіда.
— Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід
зробити?
— Який гриб найотруйніший?
— Що є у грибів замість кореня?
— Як відіб’ється на житті лісу ситуація, якщо раптом зникнуть усі гриби?
— Поміркуйте! Діти принесли з лісу ґрунт і висипали його під деревом. Через деякий час вони побачили, що там виріс міцний грибок. Поміркуйте, із чого він виріс.
2. Практичне завдання
— Виліпіть з пластиліну декілька їстівних та отруйних грибів. Намагайтеся правильно передати їхні істотні ознаки.
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія діяльності
1. Інтерактивна вправа “Мікрофон”
- Що корисного ви взяли для себе з уроку?
- Що ви дізнались нового?
- Що вам сподобалось на уроці?
- Який ваш настрій наприкінці уроку?
2. Незакінчене речення.
- Закінчіть моє речення.
- Сьогодні на уроці я дізнався про … (ще одне царство живих організмів – гриби; дізнався, що гриби різноманітні в природі; мають певну будову; про значення грибів, вчився розпізнавати їстівні гриби від отруйних).
3. Оцінювання учнів.
- Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали …
- Працюючи дружньо нам буде все по плечу, і ми з вами досягнемо успіхів будь в чому.
Діти любі! Діти милі!
Виростайте всі здорові і щасливі,
Чуйні серцем, чесні, щирі,
Виростайте в дружбі й мирі.
За природою спостерігайте,
В неї мудрості навчайтесь,
Про гриби не забувайте,
Завжди їх охороняйте.
Все, що маєте – оберігайте
І нащадкам передайте!
- Дякую всім за цей урок!
ІX. Домашнє завдання
1
Факт про гриби №1 - Гриби старші за динозаврів
Доведеним є той факт, що гриби існували 400 мільйонів років тому, тобто, задовго до появи динозаврів. Вони є одними з найдавніших мешканців планети, поряд з папоротями. Але якщо гігантські папороті, що збереглися з того ж періоду, значно подрібнювали, то гриби, пристосовуючись, видозмінювалися і, схоже, всі ці види існують і зараз.
Факт про гриби №2 - Гриби засмагають
Дивно, але гриби, при достатній кількості сонячного світла, виробляють вітамін Д - від цього залежить колір їх капелюшків. Тобто вони насправді засмагають.
Факт про грибах №3 - Грибні рекорди
Важко повірити, але дуже великий білий гриб знайшли в Америці в 1985 році. Він важив 140 кг і мав охоплення два метри.
У штаті Орегон знайдена грибниця, що займає площу 900 гектарів і важить кілька сотень тонн.
А в Швейцарії виявили гриб у віці близько 1000 років - опеньок, розмірами 800х500 метрів. Його грибниця займає 35 гектарів площі швейцарського національного парку.
Факт про гриби №4 - Гриби - хижаки і вбивці
Гриби живляться черв'яками, розставляючи на них пастки. Якщо черв'як торкнеться такої пастки, то прилипає до неї і тут же виявляється обплутаним нитками грибниці. Врятуватися немає жодних шансів.
Спори грибів можуть проростати всередину живих істот. При цьому людина захворює, а гусениця і зовсім гине. Гриб же при цьому тільки розвивається.
Однієї маленької блідої поганки вистачить, щоб убити 4 людини. А ось мухоморів знадобиться кілька штук.
Факт про гриби №5 - Гриб може «пробити» асфальт
У період росту тиск гриба досягає семи атмосфер (що дорівнює тиску в шинах самоскида-десятитонника). Тому, здавалося б, м'який капелюшок гриба може пробитися не тільки крізь асфальт і бетон, а й через більш тверді поверхні, такі як мармур і залізо.
Факт про гриби №6 - Гриби світяться в темряві
Деякі гриби мають грибниці, що світяться. Наприклад, опеньок осінній, густо зростаючий на трухлявих пнях. У темряві можна побачити, як грибниці світяться. Це видовище раніше дуже лякало людей, вони тут таки населили ліс відьмами і лісовиками. Що цікаво - мерехтіння таких вогнів нагадує пересування живих істот, так як змінюється при кожному нахилі, кожному повороті голови.
Факт про гриби - Гриби - цінний поживний продукт
Гриби - джерело білка і, меншою мірою, вуглеводів, при цьому абсолютно не містять холестерину і тваринних насичених жирів. Тому можуть сміливо стати більш здоровою альтернативою м'ясу. Крім білка і вуглеводів, гриби багаті вітамінами В1, В2, Д, селеном, калієм, ніацином і антиоксидантами.
Факт про гриби - Гриби дуже живучі
По-перше, про це говорить їх різноманітність. По-друге, напевно кожна з нас боролася з грибковими інфекціями в організмі або навіть на стінах будинку - вивести паразита дуже складно. Ще б пак! Гриби виживають на висоті 30000 метрів над землею, витримують високе опромінення (в центрі Чорнобильської аварії гриби вижили) і тиск у 8 атмосфер. А ще вони можуть жити навіть на поверхні сірчаної кислоти.
Факт про гриби - Усі гриби досі ще не порахували
Вчені вважають гриби найрізноманітнішими живими істотами на нашій планеті. Їх так багато, що на кожен вид рослин припадає 6 видів грибів, При приблизному підрахунку виходить, що грибів близько 2 мільйонів видів. Вивчено при цьому лише 100 000, а класифіковано навіть менше.
Факт про гриби - Гриби - цілителі і «батьки» антибіотиків
Гриби з глибокої давнини використовувалися як лікарські засоби. Та й зараз у багатьох будинках росте в банках «чайний» або «молочний» гриб, напій з якого підвищує імунітет і бореться із запальними захворюваннями.
У 1940 році А. Флеммінг з дріжджових грибів виділив пеніцилін, відкривши еру антибіотиків.
Лікувальними властивостями володіють різні гриби, в тому числі і шампіньйони. А шкірка грибів-дощовиків використовується замість лейкопластиру - внутрішня її частина стерильна і має бактерицидні властивості.