20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Розробка відкритого уроку з природознавства для 3 класу на тему: "Гриби їстівні та отруйні"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з природознавства для 3 класу на тему: "Гриби їстівні та отруйні". А саме: - конспект уроку - презентація - картки - факти про гриби - музичний супровід до фізкультхвилинки (+ і -)
Перегляд файлу

Тестування

1. Гриби — це:

а) рослини;

б) тварини;

в) представники особливого царства.

 

2. Які ознаки живих організмів мають гриби?

а) Дихають;

б) живляться;

в) ростуть;

г) розмножуються;

д) вмирають.

 

 

 

Тестування

1. Гриби — це:

а) рослини;

б) тварини;

в) представники особливого царства.

 

2. Які ознаки живих організмів мають гриби?

а) Дихають;

б) живляться;

в) ростуть;

г) розмножуються;

д) вмирають.

 

 

 

Тестування

1. Гриби — це:

а) рослини;

б) тварини;

в) представники особливого царства.

 

2. Які ознаки живих організмів мають гриби?

а) Дихають;

б) живляться;

в) ростуть;

г) розмножуються;

д) вмирають.

 

 

 

 

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це  _________________________________

2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________

4. Гриби розмножуються ____________________________________________

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________

 

 

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це  _________________________________

2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________

4. Гриби розмножуються ____________________________________________

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________

 

 

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це  _________________________________

2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________

4. Гриби розмножуються ____________________________________________

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________

 

 

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це  _________________________________

2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________

4. Гриби розмножуються ____________________________________________

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________

 

 

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це  _________________________________

2. Найотруйніший гриб – це __________________________________________

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і ______________

4. Гриби розмножуються ____________________________________________

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується ____________________________

 

Перегляд файлу

И   Р   Б

3   2    4

Г   И

1   5

Перегляд файлу

  1. ________________________________
  2. ________________________________
  3. ________________________________

 

  1. ________________________________
  2. ________________________________
  3. ________________________________

 

  1. ________________________________
  2. ________________________________
  3. ________________________________

 

  1. ________________________________
  2. ________________________________
  3. ________________________________

 

Перегляд файлу

У

С

П

І

Х

Перегляд файлу

Гриби – рослини

Гриби – тварини

Гриби – ?

Перегляд файлу

Робота в групах

Розпізнайте гриб за його описом і запишіть  його назву.

1. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти.

__________________________________________________________________

 

2. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. У дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?

__________________________________________________________________

 

3. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Напевно, це отруйний гриб.

__________________________________________________________________

 

4. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих  грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх?

__________________________________________________________________

 

 

 

Робота в групах

Розпізнайте гриб за його описом і запишіть  його назву.

1. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти.

__________________________________________________________________

 

2. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. У дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?

__________________________________________________________________

 

3. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Напевно, це отруйний гриб.

__________________________________________________________________

 

4. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих  грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх?

__________________________________________________________________

 

 

Перегляд файлу

 

 

на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Підготувала:

вчитель початкових класів

Зноб-Трубчевського НВК

"ЗОШ І-ІІ ступенів – ДНЗ"

Євдокименко Юлія Миколаївна

Тема уроку: Гриби їстівні та отруйні

 

Цілі уроку: формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, формувати уявлення про ознаки грибів (різноманітність грибів у природі, будову, розмноження, класифікацію та значення грибів в природі і цінність їх для людей, охорону грибів; формування поняття їстівні гриби, отруйні гриби, вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби.

     пізнавальні:  

- дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення;

- розширювати знання про їстівні та отруйні гриби.

     розвивальні:

-  розвивати вміння виявляти ознаки грибів;

- розвивати вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією, працювати за технологічною картою, вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в групі та самостійно;

- розвивати інтерес природи.

     виховні:

- виховувати інтерес до природи, обережність;

- виховувати потребу точно висловлювати свої думки.

 

Обладнання і матеріали: ПК, презентація до уроку, карти із завданнями, наочність, ілюстрації, предметні зразки різних видів грибів (шапинковий гриб, гниле яблуко, картопля з фітофторою, трухле дерево, цвілий хліб, дріжджі), таблиці та схеми, підручник.

Хід уроку

I. Організаційний момент 

1. Організація класу до уроку.

 Продзвенів і стих дзвінок,

 Починається урок.

 Будьте активні і уважні всі,

 Приготуйте, будь ласка місця свої.

– Любі діти, у нас на уроці присутні гості, які разом з нами сьогодні будуть подорожувати неосяжними пейзажами природи.

Тож тепер ми дружно станьмо,

На гостей уважно гляньмо,

Усмішками привітаймо

І тихенько за парти сідаймо.

 

– Живої природи світ таємничий

Ми на уроці сьогодні відкриєм.

Навчимось його красу не руйнувати,

А примножувати, любити, оберігати.

2. Синоптична хвилинка.

- Любі діти, чи знаєте ви, хто розповідає нам про погоду з екрана телевізора? Як називається професія людини, яка повідомляє нам щоденний прогноз погоди?

- Так, дійсно, це – синоптик.

   Щоб урок наш розпочати,

Треба про погоду знати.

Нашому синоптику слово надаємо

І відомості про погоду слухаємо.

(Виступ синоптика)

 

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

 

• Створення ситуації успіху.

 - Дайте відповідь на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?» одним словом. Відповідь повинна починатися з букви, яку отримали.

(У – уважні, С – старанні, П – працьовиті, І – інформовані, Х - хороші)

 - Яке слово вийшло? УСПІХ.     (картки з буквами учні прикріплюють на дошці).

 - Що необхідно аби досягти успіхів? (Вчитися)

- Тож бажаю вам успіхів у навчальній діяльності!

- А як же буде побудована наша робота на уроці?

 - Спочатку зʼясуємо, що нам вже відомо, виявимо, що ми ще не знаємо, потім спробуємо самостійно відкрити нове знання.

 

• Робота над загадкою.

- З давніх-давен людина подорожує. Сьогодні ми з вами також відправимося у подорож, а от куди ми помандруємо – спробуйте дізнатися із загадки:

   Влітку зелений, квітучий, співучий.

Іноді він загадковий і дивний.

Стане у пору осінню чарівний.    (Ліс)

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- А от таємницю якої саме живої природи ми будемо відкривати, ви дізнаєтесь, якщо виконаєте перше завдання, розшифруєте анаграму.

Анаграма:      И   Р   Б   Г   И

                        3   2    4    1   5

- Сьогодні на уроці ми відправимось в ліс по гриби. Що ви хотіли б дізнатись про гриби? (Відповіді учнів.)

          Висновок. Отже, сьогодні ми повинні дізнатись про розмноження, значення, будову, а також про їстівні та отруйні гриби, їх різноманітність.

  Поетична хвилинка:


Помандруймо швидше вдаль,

Де зеленії верхівки

Підпирають небокрай.

Де берізки і ялинки,

Сосон край, старих дубів,

Назбираємо ми з вами

Повні кошики … (грибів)


— Ви вже, напевно, зрозуміли, що сьогодні ми поговоримо про гриби. Ви ознайомитеся з різноманітними грибами, дізнаєтеся про їхнє значення в природі та цінність для людей, їх охорону, навчитеся розрізняти їстівні та отруйні гриби.

Щоб урок минув не марно,

Працювати треба гарно.

Сама справитись не зможу,

Допомоги у вас попрошу.

IV. Актуалізація опорних знань

     Вправа “Мікрофон”

- Ви хочете багато знати про гриби. Тому спочатку згадаємо ознаки живої природи. Назвіть швидко і чітко ознаки живої природи, передаючи “мікрофон” один одному. Кожний з вас має назвати одну ознаку, не повторюючи названі. (Народження, дихання, живлення, ріст, розмноження, відмирання.)

- Які з названих ознак притамані грибам? (Гриби ростуть, розмножуються, а отже і живляться, дихають, народжуються, вмирають.)

 

  Технологія “Обери позицію”. Робота в групах.

  На стінах класу розміщено таблиці: “Гриби - рослини”, “Гриби - тварини”, “Гриби - ?”

- Отже, ми з вами вивчили два царства живої природи: рослини і тварини.

- Прочитайте написи на таблицях, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір в групах і обгрунтуйте свою відповідь. У процесі обговорення можна змінити свою позицію. (перейти до іншої групи).

          У результаті обговорення весь клас може дійти єдиної думки або залишитися на різних позиціях.

- Прошу обрати доповідача від кожної групи. (Від кожної групи один учень обґрунтовує вибір.)

 

1. Бесіда

Поки ми з вами будемо повторювати все, що знаємо про гриби, деякі учні виконають завдання на картках. Хто бажає отримати тестові завдання?

Тестування

1. Гриби — це:

а) рослини;

б) тварини;

в) представники особливого царства.

 

2. Які ознаки живих організмів мають гриби?

а) Дихають; б) живляться; в) ростуть;

г) розмножуються; д) вмирають.

Отже, які ознаки живої природи мають гриби?

Що ви вже знаєте про гриби?

А чи памʼятаєте ви, яку будову мають гриби? (Так!)

З яких двох частин складається гриб? (Підземної і наземної)

Як називається наземна частина? (Плодове тіло)

А от як саме називається кожна частина ви запишете на картках.

Виконаємо взаємоперевірку.

У кого виявилися помилки?

Отже, назвіть всі частини шапинкового гриба.

 

V.Вивчення нового матеріалу

• «Інтелектуальний кошик»

— А зараз відкладіть у свій інтелектуальний кошик те, що я вам розповім про гриби.

 У світі налічується близько 2 мільйонів типів грибів, але при цьому класифіковано всього близько 80 тисяч.

Гриби здавна вважають цінним продуктом харчування. У них білків більше, ніж у м’ясі. Кількість мінеральних речовин приблизно така сама, як у фруктах, а фосфору в них стільки ж, як і в рибі.

Гриби вивчає наука МІКОЛОГІЯ.

Гриби – це корм для мешканців лісу (білочка за літо може насушити 1,5-2 тисячі грибів). А лосі лікуються мухоморами від червів-паразитів.

Із грибів виготовляють пеніцилін – сильний антибіотик, який лікує від багатьох тяжких хвороб.

Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства, яке має багато видів.

— Спочатку завітаємо до шапинкових грибів (малюнки грибів).

— Чи знаєте, як називаються ці гриби?

— Що у них спільне?

— Так, шапинковий гриб складається із грибниці, ніжки, шапинки.

На шапинці з нижнього боку розмішуються трубочки, в яких утворюються маленькі "насінини". Вони називаються спорами. За допомогою спор гриб розмножується.

В одної печериці (шампіньйона) може дозріти 160 млн. спор!

— Як ви думаєте, а чим живляться гриби? (відмерлими рослинами і тваринами, всім, що міститься в лісовій підстилці)

— Є такі гриби, які утворюються в продуктах харчування. Це цвіль.

(Демонструю цвіль на хлібі).

— Кожного дня людина споживає хліб. Що треба для того, щоб його спекти?(Тепло, борошно, сіль, яйця, масло, настрій, піч, дріжджі).

Дріжджі – це також гриби.

— Але є такі гриби, які викликають тяжкі хвороби серед рослин. Це сажкові гриби на кукурудзі. Це чорний порошок, схожий на сажу.

А ще є чага (або березовий гриб – паразит, що викликає внутрішнє гниття стовбура берези). Трутовик (його спори потрапляють у свіжу рану в корі дерева, а грибниця трутовика згодом руйнує дерево).

  • Отже, всі гриби поділяються на їстівні та отруйні.

— Погляньте на таблицю "Їстівні і отруйні гриби"

 

Їстівні

Отруйні

білий гриб

опеньки

маслюк

печериця

сироїжка

мухомор

бліда поганка

опеньки несправжні

сатанинський гриб

 

 

— Уважно погляньте на таблицю та на зображення грибів і запамʼятайте, які з них їстівні, а які – отруйні.

— Якщо у звірів цар – лев, то у грибів царем вважається білий гриб, або боровик.

• Запитання до «науковців»

– А чому гриби мають саме таку назву?

   Маслюк. Маслюки ростуть біля молоденьких сосен. Називають їх маслюками за їх жовто – коричневу клейку шапку, наче змащену маслом.

   Лисичка. У листяних і хвойних лісах часто зустрічаються гриби лисички. Жовтий колір цих грибів схожий на колір шерсті лисиці, тому і називають їх лисичками.

   Підберезник. Називають цей гриб підберезником тому. Що він росте у березових лісах біля беріз.

   Мухомор. Коли виросте цей гриб, шапка у нього вигинається так, що стає схожою на тарілочку. Пройде дощ, і набереться в тарілочку вода. Настоїться вона на грибі і стане отруйною для мух.

   Опеньок. Бо ростуть на старих, трухлявих пеньках.

 

 Музична фізкультхвилинка

 

      А що ви знаєте про те, як гриби можуть співіснувати з деякими рослинами?

  •             Всі ці гриби ви вже, мабуть, добре знаєте і бачили їх не раз. Але наш світ дуже цікавий і різноманітний! В природі існує безліч видів грибів, які вражають своїм виглядом і незвичайними властивостями. Тож давайте разом дізнаємося про найцікавіші факти із життя грибів!

 

 

Факт про гриби №1 - Гриби старші за динозаврів

Доведеним є той факт, що гриби існували 400 мільйонів років тому, тобто, задовго до появи динозаврів. Вони є одними з найдавніших мешканців планети, поряд з папоротями. Але якщо гігантські папороті, що збереглися з того ж періоду, значно подрібнювали, то гриби, пристосовуючись, видозмінювалися і, схоже, всі ці види існують і зараз.

Факт про гриби №2 - Гриби засмагають

Дивно, але гриби, при достатній кількості сонячного світла, виробляють вітамін Д - від цього залежить колір їх капелюшків. Тобто вони насправді засмагають.

Факт про грибах №3 - Грибні рекорди

Важко повірити, але дуже великий білий гриб знайшли в Америці в 1985 році. Він важив 140 кг і мав охоплення два метри.

У штаті Орегон знайдена грибниця, що займає площу 900 гектарів і важить кілька сотень тонн.

А в Швейцарії виявили гриб у віці близько 1000 років - опеньок, розмірами 800х500 метрів. Його грибниця займає 35 гектарів площі швейцарського національного парку.

Факт про гриби №4 - Гриби - хижаки і вбивці

Гриби живляться черв'яками, розставляючи на них пастки. Якщо черв'як торкнеться такої пастки, то прилипає до неї і тут же виявляється обплутаним нитками грибниці. Врятуватися немає жодних шансів.

Однієї маленької блідої поганки вистачить, щоб убити 4 людини. А ось мухоморів знадобиться кілька штук.

Факт про гриби №5 - Гриб може «пробити» асфальт

У період росту тиск гриба досягає семи атмосфер (що дорівнює тиску в шинах самоскида-десятитонника). Тому, здавалося б, м'який капелюшок гриба може пробитися не тільки крізь асфальт і бетон, а й через більш тверді поверхні, такі як мармур і залізо.

Факт про гриби №6 - Гриби світяться в темряві

Деякі гриби мають грибниці, що світяться. Наприклад, опеньок осінній, густо зростаючий на трухлявих пнях. У темряві можна побачити, як грибниці світяться. Це видовище раніше дуже лякало людей, вони тут таки населили ліс відьмами і лісовиками. Що цікаво - мерехтіння таких вогнів нагадує пересування живих істот, так як змінюється при кожному нахилі, кожному повороті голови.

Факт про гриби - Гриби дуже живучі

Гриби виживають на висоті 30000 метрів над землею, витримують високе опромінення (в центрі Чорнобильської аварії гриби вижили) і тиск у 8 атмосфер. А ще вони можуть жити навіть на поверхні сірчаної кислоти.

Факт про гриби - Гриби - цілителі і «батьки» антибіотиків

Гриби з глибокої давнини використовувалися як лікарські засоби. Та й зараз у багатьох будинках росте в банках «чайний» або «молочний» гриб, напій з якого підвищує імунітет і бореться із запальними захворюваннями.

У 1940 році А. Флеммінг з дріжджових грибів виділив пеніцилін, відкривши еру антибіотиків.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Асоціативний кущ

— Які бувають гриби? Давайте створимо асоціативний кущ.

 

  1. Інтерактивна вправа “Гронування”

          На дошці слово “Гриби”. Учні по черзі виходять і продовжують схему записами про значення грибів у природі.

 

3. Гра «Так чи ні?» (Робота із сигнальними картками)

А зараз ми з вами попрацюємо із сигнальними картками. Приготуйте їх, будь ласка!

- Гриби — живі організми.

- Грибниця міститься в шапинці.

- Гриби розмножуються спорами.

- Мухомор, бліда поганка — отруйні гриби.

- Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.

4. Уявна подорож до лісу

— Діти, на уроках основ здоровʼя ми вже опрацювали з вами тему «Відпочинок на природі» і «Прогулянка до лісу». Як нам необхідно підготуватися до походу в ліс, що треба одягти і взяти із собою? Давайте про це поговоримо!

— Всі ми любимо чудового осіннього дня ходити в ліс по гриби. Але гриби треба вміти збирати!

  Що ви знаєте про правила збирання грибів?


А грибниця – як рослина,

І гриби –її плоди,

Ніби, вишеньки на вишні,

Пам’ятай про це завжди,

А якщо якийсь незграба

Гриб зірве якось не так,

То загине вся грибниця,

Не залишить навіть знак.

І грибочків на цім місті

Вже не буде! Ну хоч плач!.

Отож, думай, любий друже,

Чи грибник ти, чи палач.


5. Гра «Ми збираємо гриби»

  • Перед вами їстівні та отруйні гриби. Давайте наповнимо наші кошики грибами, якими будемо смакувати вдома!
  • Крім того, що гриби треба вміти правильно збирати, треба їх і правильно готувати! Гриби можна варити, смажити, сушити і солити. А про те, як же їх можна приготувати, ми дізнаємося від нашого маленького шеф-кухаря.

(Виступ шеф-кухаря)

— Дякуємо нашому кухарю! Але що ж нам робити, якщо все ж таки ми не помітили в нашому кошику отруйного гриба і випадково його скуштували?! Давайте прослухаємо і прочитаємо декілька цінних порад від лікаря Айболить!

1. Ніколи не їжте гриби, якщо їх не перевірили дорослі.

2. Симптоми отруєння грибами:

  •             головний біль;
  •             нудота;
  •             блювання;
  •             висока температура.

3. Терміново телефонуйте 103 та викликайте швидку допомогу.

Найотруйніший гриб – бліда поганка!

  • Гриби накопичують шкідливі речовини з ґрунту й повітря. Тому обходьте навіть їстівні гриби, що виросли обабіч доріг, на смітниках, звалищах, поблизу місць зберігання отрутохімікатів, добрив, у зонах радіоактивного забруднення.
  • Чи добре запам’ятали, які гриби їстівні, а які отруйні? Зараз ми це перевіримо, а тим часом, дехто пройде «Грибний тест»

  "Грибний тест"

1. Цвіль, дріжджі, чага, мухомор – це…   гриби.

2. Найотруйніший гриб – це …   бліда поганка.

3. Тіло шапинкового гриба складається з грибниці, шапинки і …     ніжки.

4. Гриби розмножуються …   спорами.

5. Гриби не можна виривати, бо руйнується …   грибниця.

 

6. Гра «Так чи ні?»

Слухайте уважно  вірш і доповнюйте за  змістом словами «так» чи «ні».

 


Підберезовик назвався,

Загорів, дивіться як.

У руденьку шапку вбрався,

Мене можна брати?   Так!

Сироїжки кольорові

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Чи візьмете ви нас?   Так!

Я родилась на світанку,

Доки трави росяні.

Звуть мене – бліда поганка.

Я подобаюсь вам?    Ні!

Ми жовтесенькі сестрички,

Любить нас поїсти всяк.

Бо грибочки ми – лисички.

Ви збираєте нас?   Так!

Білий гриб міцний і дужий,

Як справжнісінький козак.

І мене всі хвалять дуже.

Справді я найкращий?   Так!

Хоч брехливі, теж опеньки,

І ростем в ті самі дні.

Ми яскраві і гарненькі.

Ну, беріть нас швидше!  Ні!

На моїй червоній шляпці

Білі цяточки ясні.

Я красивий, мов у казці.

Мене візьмете ви?    Ні!


 

Хоч отруйний цей грибок –

Прикрашає він лісок.

Ним лікуються тварини,

Він корисний для людини.

Роблять ліки з мухомора!

Помагають вони хворим!

 

А ще ним ласуються птахи: тетереви, глухарі, сойки. А для лосів він має лікувальні властивості. Тож нехай росте, не зривайте його!

 

Ти природу бережи,

Завжди їй допоможи!

І рослинку, і гриба

Кожен хай оберіга!

Бережіть гриби! Вони теж є частинкою живої природи.

 

VІІ. Узагальнення й систематизація знань учнів

 

1 Бесіда.

Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід

зробити?

Який гриб найотруйніший?

Що є у грибів замість кореня?

Як відіб’ється на житті лісу ситуація, якщо раптом зникнуть усі гриби?

— Поміркуйте! Діти принесли з лісу ґрунт і висипали його під деревом. Через деякий час вони побачили, що там виріс міцний грибок. Поміркуйте, із чого він виріс.

 

2. Практичне завдання

— Виліпіть з пластиліну декілька їстівних та отруйних грибів. Намагайтеся правильно передати їхні істотні ознаки.

 

 

 

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія діяльності

 

1. Інтерактивна вправа “Мікрофон”

- Що корисного ви взяли для себе з уроку?

- Що ви дізнались нового?

- Що вам сподобалось на уроці?

- Який ваш настрій наприкінці уроку?

 

2. Незакінчене речення.

 - Закінчіть моє речення.     

- Сьогодні на уроці я дізнався про … (ще одне царство живих організмів – гриби; дізнався, що гриби різноманітні в природі; мають певну будову; про значення грибів, вчився розпізнавати їстівні гриби від отруйних).

3. Оцінювання учнів.

 - Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали …

 - Працюючи дружньо нам буде все по плечу, і ми з вами досягнемо успіхів будь в чому.

         Діти любі! Діти милі!

         Виростайте всі здорові і щасливі,

         Чуйні серцем, чесні, щирі,

  Виростайте в дружбі й мирі.

  За природою спостерігайте,

  В неї мудрості навчайтесь,

  Про гриби не забувайте,

  Завжди їх охороняйте.

  Все, що маєте – оберігайте

  І нащадкам передайте!

 - Дякую всім за цей урок!

 

ІX. Домашнє завдання

  1.          Дайте відповіді на запитання у підручнику (с. 48).
  2.          Вивчіть памʼятку грибника на с. 48 підручника, перекажіть її батькам.
  3.          Підготуйте повідомлення про походження назв грибів: рижик, підберезник, підосичник, лисичка, маслюк (по групах).

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: вчитель початкових класів Євдокименко Ю. М. ВІТАЄМО НА УРОЦІ ПРИРОДОЗНАВСТВА

Номер слайду 2

Живої природи світ таємничий Ми на уроці сьогодні відкриєм. Навчимось його красу не руйнувати, А примножувати, любити, оберігати.

Номер слайду 3

Спостереження за природою Виступ синоптика

Номер слайду 4

У С П І Х

Номер слайду 5

РОБОТА НАД ЗАГАДКОЮ Влітку зелений, квітучий, співучий. Іноді він загадковий і дивний. Стане у пору осінню чарівний. ЛІС

Номер слайду 6

А Н А Г Р А М А И Р Б Г И 3 2 4 1 5

Номер слайду 7

ГРИБИ

Номер слайду 8

Помандруймо швидше вдаль, Де зеленії верхівки Підпирають небокрай. Де берізки і ялинки, Сосен край, старих дубів, Назбираємо ми з вами Повні кошики . . . ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА

Номер слайду 9

Вправа “Мікрофон”

Номер слайду 10

Технологія «Обери позицію» Гриби – Гриби – рослини Гриби – рослини

Номер слайду 11

шапинка грибниця плодове тіло ніжка Шапинковий гриб

Номер слайду 12

“Інтелектуальний кошик”

Номер слайду 13

Мікологія – це наука про гриби: «мікос» від грецького гриби, «логос» - наука.

Номер слайду 14

Сім’я шапинкових грибів

Номер слайду 15

Сімейство грибів - цвіль

Номер слайду 16

Сімейство грибів - дріжджі

Номер слайду 17

Сімейство грибів – сажкові

Номер слайду 18

Чага. Трутовик

Номер слайду 19

Сироїжка Білий гриб Підосичник Лисички Підберезник Маслюк Їстівні гриби Опеньки Сироїжка Опеньки

Номер слайду 20

Мухомор Несправжні опеньки Сатанинський гриб Бліда поганка Отруйні гриби

Номер слайду 21

опеньки мухомор підосичник боровик лисички маслюки сироїжки Запитання до майбутніх науковців

Номер слайду 22

Музична фізкультхвилинка

Номер слайду 23

Цікавинки про гриби Факт № 1 – Гриби старші за динозаврів

Номер слайду 24

Факт № 2 – Гриби засмагають

Номер слайду 25

Факт № 3 – Грибні рекорди

Номер слайду 26

Факт № 4 – Гриби – хижаки і вбивці

Номер слайду 27

Факт № 5 – Гриб може «пробити асфальт»

Номер слайду 28

Факт № 6 – Гриби світяться в темряві

Номер слайду 29

Номер слайду 30

ГРИБИ Шапинкові Дріжджі Цвільові Сажкові

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Гра «Так чи ні?»

Номер слайду 33

Уявна подорож до лісу

Номер слайду 34

Пам’ятка ГРИБНИКА 1. Ніколи не зривайте і не беріть незнайомих вам грибів – серед них можуть виявитися отруйні! 2. Ні в якому разі не можна під час збирання їстівних грибів розривати і розкидати в боки мох. Грибниця (волокна у ґрунті), опинившись під променями сонця, може засохнути і загинути. 3. Гриби не можна виривати з коренем, а зрізати ножем ніжку або охайно вивернути її із ґрунту, щоб не пошкодити грибницю. 4. Не знищуйте  неїстівних грибів! Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців -  ліки і харчі. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, тим краще і швидше ростуть дерева. 

Номер слайду 35

Гра “Ми збираємо гриби”

Номер слайду 36

Рецепти від шеф-кухаря

Номер слайду 37

Як уберегтися від отруєння грибами

Номер слайду 38

Гра “Так чи ні?”

Номер слайду 39

ГРИБАМИ ЖИВЛЯТЬСЯ

Номер слайду 40

Не зривайте отруйні гриби! Бережіть гриби! Вони теж є частиною природи!

Номер слайду 41

Рефлексія Я запам’ятав… Мені було цікаво… Я дізнався…

Номер слайду 42

Домашнє завдання Опрацювати статтю « Гриби», переказувати, відповідати на запитання. 1 група – зібрати інформацію про користь грибів. 2 група – зібрати інформацію про шкідливість грибів.

Номер слайду 43

Перегляд файлу

Факт про гриби №1 - Гриби старші за динозаврів

Доведеним є той факт, що гриби існували 400 мільйонів років тому, тобто, задовго до появи динозаврів. Вони є одними з найдавніших мешканців планети, поряд з папоротями. Але якщо гігантські папороті, що збереглися з того ж періоду, значно подрібнювали, то гриби, пристосовуючись, видозмінювалися і, схоже, всі ці види існують і зараз.

Факт про гриби №2 - Гриби засмагають

Дивно, але гриби, при достатній кількості сонячного світла, виробляють вітамін Д - від цього залежить колір їх капелюшків. Тобто вони насправді засмагають.

Факт про грибах №3 - Грибні рекорди

Важко повірити, але дуже великий білий гриб знайшли в Америці в 1985 році. Він важив 140 кг і мав охоплення два метри.

У штаті Орегон знайдена грибниця, що займає площу 900 гектарів і важить кілька сотень тонн.

А в Швейцарії виявили гриб у віці близько 1000 років - опеньок, розмірами 800х500 метрів. Його грибниця займає 35 гектарів площі швейцарського національного парку.

Факт про гриби №4 - Гриби - хижаки і вбивці

Гриби живляться черв'яками, розставляючи на них пастки. Якщо черв'як торкнеться такої пастки, то прилипає до неї і тут же виявляється обплутаним нитками грибниці. Врятуватися немає жодних шансів.

Спори грибів можуть проростати всередину живих істот. При цьому людина захворює, а гусениця і зовсім гине. Гриб же при цьому тільки розвивається.

Однієї маленької блідої поганки вистачить, щоб убити 4 людини. А ось мухоморів знадобиться кілька штук.

Факт про гриби №5 - Гриб може «пробити» асфальт

У період росту тиск гриба досягає семи атмосфер (що дорівнює тиску в шинах самоскида-десятитонника). Тому, здавалося б, м'який капелюшок гриба може пробитися не тільки крізь асфальт і бетон, а й через більш тверді поверхні, такі як мармур і залізо.

Факт про гриби №6 - Гриби світяться в темряві

Деякі гриби мають грибниці, що світяться. Наприклад, опеньок осінній, густо зростаючий на трухлявих пнях. У темряві можна побачити, як грибниці світяться. Це видовище раніше дуже лякало людей, вони тут таки населили ліс відьмами і лісовиками. Що цікаво - мерехтіння таких вогнів нагадує пересування живих істот, так як змінюється при кожному нахилі, кожному повороті голови.

Факт про гриби - Гриби - цінний поживний продукт

Гриби - джерело білка і, меншою мірою, вуглеводів, при цьому абсолютно не містять холестерину і тваринних насичених жирів. Тому можуть сміливо стати більш здоровою альтернативою м'ясу. Крім білка і вуглеводів, гриби багаті вітамінами В1, В2, Д, селеном, калієм, ніацином і антиоксидантами.

Факт про гриби - Гриби дуже живучі

По-перше, про це говорить їх різноманітність. По-друге, напевно кожна з нас боролася з грибковими інфекціями в організмі або навіть на стінах будинку - вивести паразита дуже складно. Ще б пак! Гриби виживають на висоті 30000 метрів над землею, витримують високе опромінення (в центрі Чорнобильської аварії гриби вижили) і тиск у 8 атмосфер. А ще вони можуть жити навіть на поверхні сірчаної кислоти.

Факт про гриби - Усі гриби досі ще не порахували

Вчені вважають гриби найрізноманітнішими живими істотами на нашій планеті. Їх так багато, що на кожен вид рослин припадає 6 видів грибів, При приблизному підрахунку виходить, що грибів близько 2 мільйонів видів. Вивчено при цьому лише 100 000, а класифіковано навіть менше.

Факт про гриби - Гриби - цілителі і «батьки» антибіотиків

Гриби з глибокої давнини використовувалися як лікарські засоби. Та й зараз у багатьох будинках росте в банках «чайний» або «молочний» гриб, напій з якого підвищує імунітет і бореться із запальними захворюваннями.

У 1940 році А. Флеммінг з дріжджових грибів виділив пеніцилін, відкривши еру антибіотиків.

Лікувальними властивостями володіють різні гриби, в тому числі і шампіньйони. А шкірка грибів-дощовиків використовується замість лейкопластиру - внутрішня її частина стерильна і має бактерицидні властивості.

 

zip
Додано
11 квітня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку