Розробка виховної години
«Конвенція ООН про права дитини. Права та обов’язки дитини у суспільстві»
Мета: розглянути правові основи збереження життя і здоров’я дитини; формувати особисту відповідальність за здоров’я; розвивати вміння учнів аналізувати свої права й обов’язки та використовувати набуті знання в повсякденному житті.
Хід заходу:
1.Організаційний момент:
Перевірка присутніх.
2.Актуалізація опорних знань:
«Розподіли на групи».
Учні визначають, до якої групи, «Права» чи «Обов’язки» — належать записані на дошці слова.
Приклад слів на дошці: навчання, друзі, здоров’я, родина, відпочинок, допомога в родинних справах, захист.
3.Вивчення нового матеріалу:
Слово вчителя.
Перед тим , як ми розглянемо права і обов’язки дітей як громадян нашої держави, з’ясуємо зміст цих понять.
— А що таке право? (Право — система обов'язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою).
– Навіщо нам потрібно знати права? ( Щоб вміти себе захищати і не потрапити у біду).
– А що таке обов’язок? (Обов'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед суспільством).
Бесіда:
- Які обов'язки школярів вам відомі?
- Чи завжди ви їх виконуєте?
- Як учні повинні ставитися до своїх обов'язків?
Учні висловлюють свої думки за опорними запитаннями:
1) Чи вважають себе учні 7 класу громадянами України? Чому?
2) Що спільного та відмінного в обов’язках учня і громадянина?
У демократичних країнах найважливішими є закони, які захищають права людини, зокрема права дитини.
У 1989 році Організація Об’єднаних націй (ООН) прийняла Конвенцію про права дитини. Це документ містить 54 статті, в яких детально розписано всі права дітей. Конвенція сповістила світові, що кожна дитина, хоч би в якій країні вона народилася, якої національності була, має невід’ємне право на піклування та захист, навчання і розвиток своїх здібностей, тобто на щасливе дитинство. Україна також приєдналася до цієї конвенції.
Діти мають право на:
Практичне завдання: права та обов’язки дитини (створення пам’ятки).
Права та обов’язки дитини
Права |
Обов’язки |
На життя і здоровий розвиток |
Збереження життя і здоров’я |
На освіту |
Виконання Закону про освіту |
На надання медичної допомоги в першу чергу |
Виконання правил безпечної життєдіяльності |
На любов та турботу |
Повага до оточуючих |
На повноцінне харчування |
Виконання правил харчування |
На вільне висловлювання своїх думок |
Висловлювання власних думок без образи для оточуючих |
На вільне спілкування |
Виконання правил безпечного та ввічливого спілкування |
На вільний час |
Погоджування з батьками місця та заняття |
На відпочинок та розваги |
Виконання розпорядку дня |
Гра “ПРАВА ТА ОБОВ´ЯЗКИ”
Треба визначити де права, а де обов´язки.
- Дотримувати правил особистої гігієни. (обов.) - Гратися, відпочивати. (право)
- Навчатися (право). - Берегти шкільне майно (обов.). - Старанно вчитися (обов.).
- Охороняти природу (обов.). - Вільно висловлювати свою думку (право).
- Користуватися бібліотекою, спортзалом (право). - Дотримувати норм поведінки (обов.).
- Дотримувати правил дорожнього руху (обов.).
Рефлексія:
— Де записані права й обов’язки у вигляді законів? (У Конституції України)
— А навіщо нам потрібні закони? (Закони підказують, як усім жити у злагоді і мирі.)
— Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави? (Поважати і виконувати їх).
— Як ви гадаєте, чи всі у нашій державі дотримують законів? Наведіть приклади із життя.
— Чи є серед дітей порушники законів?
— Як називають таких дітей? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий).