Розробка виховної години

Про матеріал
Розробка виховної години для 7 класу "«Конвенція ООН про права дитини. Права та обов’язки дитини у суспільстві».
Перегляд файлу

Розробка виховної години

«Конвенція ООН про права дитини. Права та обов’язки дитини у суспільстві»

Мета: розглянути правові основи збереження життя і здоров’я дитини; формувати особисту відповідальність за здоров’я; розвивати вміння учнів аналізувати свої права й обов’язки та використовувати набуті знання в повсякденному житті.

Хід заходу:

1.Організаційний момент:

Перевірка присутніх.

2.Актуалізація опорних знань:

«Розподіли на групи».

Учні визначають, до якої групи, «Права» чи «Обов’язки» — належать записані на дошці слова.

Приклад слів на дошці: навчання, друзі, здоров’я, родина, відпочинок, допомога в родинних справах, захист.

3.Вивчення нового матеріалу:

Слово вчителя.

   Перед тим , як ми розглянемо права і обов’язки дітей як громадян нашої держави, з’ясуємо зміст цих понять.

— А що таке право? (Право — система обов'язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою).

– Навіщо нам потрібно знати права? ( Щоб вміти себе захищати і не потрапити у біду).

– А що таке обов’язок? (Обов'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед суспільством).

 

Бесіда:

- Які обов'язки школярів вам відомі?

- Чи завжди ви їх виконуєте?

- Як учні повинні ставитися до своїх обов'язків?

 

Учні висловлюють свої думки за опорними запитаннями:

1) Чи вважають себе учні 7 класу громадянами України? Чому?

2) Що спільного та відмінного в обов’язках учня і громадянина?

    У демократичних країнах найважливішими є закони, які захищають права людини, зокрема права дитини.

    У 1989 році Організація Об’єднаних націй (ООН) прийняла Конвенцію про права дитини. Це документ містить 54 статті, в яких детально розписано всі права дітей. Конвенція сповістила світові, що кожна дитина, хоч би в якій країні вона народилася, якої національності була, має невід’ємне право на піклування та захист, навчання і розвиток своїх здібностей, тобто на щасливе дитинство. Україна також приєдналася до цієї конвенції.

Діти мають право на:

 

Практичне завдання: права та обов’язки дитини (створення  пам’ятки).

Права та обов’язки дитини

Права

Обов’язки

На життя і здоровий розвиток

Збереження життя і здоров’я

На освіту

Виконання Закону про освіту

На надання медичної допомоги в першу чергу

Виконання правил безпечної життєдіяльності

На любов та турботу

Повага до оточуючих

На повноцінне харчування

Виконання правил харчування

На вільне висловлювання своїх думок

Висловлювання власних думок без образи для оточуючих

На вільне спілкування

Виконання правил безпечного та ввічливого спілкування

На вільний час

Погоджування з батьками місця та заняття

На відпочинок та розваги

Виконання розпорядку дня

 

Гра “ПРАВА ТА ОБОВ´ЯЗКИ”

Треба визначити де права, а де обов´язки.

- Дотримувати правил особистої гігієни. (обов.) - Гратися, відпочивати. (право)

- Навчатися (право).  - Берегти шкільне майно (обов.). - Старанно вчитися (обов.).

- Охороняти природу (обов.). - Вільно висловлювати свою думку (право).

- Користуватися бібліотекою, спортзалом (право). - Дотримувати норм поведінки (обов.).

- Дотримувати правил дорожнього руху (обов.).

 

Рефлексія:

— Де записані права й обов’язки у вигляді законів? (У Конституції України)

— А навіщо нам потрібні закони? (Закони підказують, як усім жити у злагоді і мирі.)

— Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави? (Поважати і виконувати їх).

— Як ви гадаєте, чи всі у нашій державі дотримують законів? Наведіть приклади із життя.

— Чи є серед дітей порушники законів?

— Як називають таких дітей? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий).

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку