Розробка виховної години на тему: "Ми всі різні, але рівні"

Про матеріал

Тема. Ми всі різні, але рівні.

Мета: провести інформаційну та просвітницьку роботу з основ культури гендерної рівності; дослідити процес з питань забезпечення рівних прав та можливостей для жінок і чоловіків; ознайомити учнів із державною політикою з утвердження гендерної рівності в Україні; сприяти формуванню гендерної культури та подоланню усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок та чоловіків у суспільстві; виховувати соціально-компетентну, толерантну особистість.

Обладнання: презентація, епіграфи, вислови про рівноправність жінок та чоловіків.

Форма уроку: година спілкування.

Очікувані результати:

Після уроку учні:

  • зрозуміють значення основних понять, що стосуються теми гендерної рівності;
  • навчаться аналізувати свої соціальні ролі та визначати себе як особистість, аналізувати особливості гендерної соціалізації в різні періоди історії;
  • характеризувати державну політику з утвердження гендерної рівності в Україні.
Перегляд файлу

Тема. Ми всі різні, але рівні.

Мета: провести інформаційну та просвітницьку роботу з основ культури гендерної рівності; дослідити процес з питань забезпечення рівних прав та можливостей для жінок і чоловіків; ознайомити учнів із державною політикою з утвердження гендерної рівності в Україні; сприяти формуванню гендерної культури та подоланню усталених стереотипів щодо ролі та місця жінок та чоловіків у суспільстві; виховувати соціально-компетентну, толерантну особистість.

Обладнання: презентація, епіграфи, вислови про рівноправність жінок та чоловіків.

Форма уроку: година спілкування.

Очікувані результати:

Після уроку учні:

  • зрозуміють значення основних понять, що стосуються теми гендерної рівності;
  • навчаться аналізувати свої соціальні ролі та визначати себе як особистість, аналізувати особливості гендерної соціалізації в різні періоди історії;
  • характеризувати державну політику з утвердження гендерної рівності в Україні.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Викладач 1. Сьогодні ми спробуємо доторкнутися до одвічної проблеми, яка на перший погляд здається зовсім простою і водночас дуже складною, але важливою. Проблемою, яка іноді впливала, змінювала, вирішувала долю людини. Тому що дійсно як і в житті є нероз'ємні поняття - добро і зло, тепло і холод, чорне і біле, день і ніч, які здається зовсім не сумісні, але вони не можуть існувати одне без одного. Вони доповнюють, насичують, дають життя одне одному.

Викладач 2. Так і чоловік і жінка зовсім різні, але разом – вони продовжувачі роду, вони - закономірність нашого земного буття. Життя показує, що якщо між чоловіком та жінкою є взаєморозуміння, взаємоповага, немає принижень та зверхності, тоді ми бачимо прекрасну родину, чудових батьків.

Правильна взаємодія чоловіка й жінки гармонізує внутрішній простір кожного з них, простір їхньої родини, і, зрештою, суспільства.

Викладач 1. Саме про це ми будемо сьогодні  говорити.

Отже, тема нашої виховної години «Ми всі різні, але рівні».

Викладач 2. Запрошуємо всіх взяти участь в обговоренні досить актуального питання.

Метод «Очікування»

Викладач 1. У вас на столах лежать стікери, які символізують маленькі пісчинки.

Запишіть будь – ласка чого ви очікуєте від заняття, чому вас навчить цей захід та прикріпіть на верхню частину пісочного годинника.

 

 (Учні записують на стікерах свої очікування від заходу та кріплять на пісочний годинник)

Викладач 2. Швидко плине час – секунди, хвилини, години, роки. Нам дуже б хотілося щоб кожна ваша пісчинка сьогодні наповнилась змістом, знаннями, які б ви могли втілювати в майбутньому житті.

Викладач 1. Перед вами будинок нашого життя, в якому не вистачає певної кількості цеглин, які необхідні для надійності та стійкості споруди. Тому сьогодні ми розглянемо поняття, які необхідні для встановлення ідеального суспільства, ідеальних відносин між чоловіком та жінкою.

Основна частина

Інтерактив «Близнюки»

Викладач 2. Хочемо вам  повідомити одну історію.

«Жили – були король та королева, і не мали вони дітей. Це їх дуже засмучувало, але вони мали віру, що одного разу таки стануть батьками. І щастя не оминуло їхньої оселі. Одного прекрасного весняного дня у них народилися чудові близнюки – дівчинка і хлопчик. Багато друзів зібралося, щоб привітати, і, завітавши до кімнати, радісно зустріли першим запитанням новонароджених: «Хто народився - хлопчик чи дівчинка?»

Викладач 1. Саме стать визначає, є людина чоловіком чи жінкою.

Отже перше наше поняття - це стать. (Ставимо кубик - стать)

Викладач 2. А чудові близнюки – це дівчинка і хлопчик, вони належать до різних статей, що і визначає їхню роль у суспільстві.

Що ж таке стать? Назвіть головні ознаки статі.

(Відповіді учнів

-біологічні

- зумовлені структурою генів

- властиві лише одній статі

- є універсальними незмінними)

Викладач 1. Отже, Стать - означає ті анатомо-біологічні особливості людей, на основі яких люди визначаються як чоловіки або жінки. Статеві ролі мають універсальний характер. Стать належить людині від народження.

Викладач 2. Ми не будемо розглядати  біологічний аспект подібності або відмінності жіночої статі від чоловічої, тому що це очевидно.

Розвиток суспільства відбувається по спіралі: кожне покоління проходить один і той самий шлях біологічного розвитку, але перебуває в різних соціально – культурних умовах. Але особистість реалізує себе в суспільстві, тобто в процесі засвоєння знань, норм, цінностей притаманних членам суспільства.

Викладач 1. Отже, ми поговоримо про чоловіків і жінок у соціальному вимірі. Таким чином, ми підійшли до визначення поняття – ҐЕНДЕР.

(Ставимо кубик – гендер)

Викладач 2. Що таке «гендер»?

(Роздуми учнів)

Викладач 1. Гендер - соціальна стать, це риси характеру та особливості поведінки, які вважають характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві.

Викладач 2. Як ви думаєте, які основні ознаки гендеру?

(Відповіді учнів

- є культурною традицією;

- можуть змінюватися з часом

- властиві людям різної статі.)

Отже, ми пропонуємо вам провести невелике дослідження.

Ми називаємо факти, подумайте ознакою чого вони є: статі чи гендера?

 

Стать чи ґендер?

  1.               У підлітковому віці тембр голосу у хлопців змінюється (ламається), а в дівчат — ні.(Стать)
  2.               У чоловіків ростуть борода і вуса, а у жінок — ні.(Стать)
  3.               У багатьох країнах жінкам платять менше, ніж чоловікам за однакову роботу.(Гендер)
  1.              У деяких культурах чоловіки постійно готують їжу, а жінка ремонтують оселі.(Гендер)
  2.              Раніше жінки носили тільки спідниці, а тепер часто - штани.(Гендер)
  3.              Жінки народжують дітей, а чоловіки - ні.(Стать)
  4.              У Стародавній Греції в школах училися тільки хлопчики, а дівчатка— удома навчалися рукоділлю і домоводству  ( Гендер))
  5.              У країнах СНД багато комітетів солдатських матерів, але немає жодного комітету солдатських батьків.(Гендер)

 

Викладач 1. Гендер визначає риси характеру та особливості поведінки, які вважають характерними для чоловіків і жінок у певному суспільстві.

Давайте спробуємо визначити традиційно «жіночі» та «чоловічі» риси особистості.

На столі у нас знаходяться аркуші з різними рисами особистості, ви вибираєте один аркуш, визначаєте, кому на вашу думку ця риса відповідає, чоловіку чи жінці, і кріпите його на дошці.

(Учні виходять до дошки і кріплять відповідні риси на дошці до зображень жінки та чоловіка)

Викладач 2. Чи можуть чоловіки мати характеристики і якості, що традиційно пов’язуються із жіночими (та навпаки)?

(Роздуми учнів)

Викладач 1. Так, чоловіки бувають мужніми і турботливими, а жінки ніжними й енергійними. У цьому немає нічого поганого. Поєднання в одній людині традиційно чоловічих і жіночих рис робить її повноцінною, дієздатною особою, яка обирає стиль поведінки залежно від конкретної ситуації, а не обмежується тим, що відведено її статі.

Викладач 2. Від самого народження батьки виховують дитину відповідно до її статі. З цього приводу в усіх країнах існує чимало традицій.

Наведіть приклади, які традиції є у нас.

(Роздуми учнів)

Викладач 1. Батьки з пелюшок розробляють концепцію «хлопчик або дівчинка», купуючи одяг рожевого або блакитного кольору, відповідні іграшки для дівчаток: лялечки, коляску для лялечки, посуд, і для хлопчиків: машинки, пістолети, літачки. Далі в школі на уроках праці дівчатка шиють, хлопчики майструють на верстатах. Інформація, яку ми отримуємо з різних джерел: батьки, викладачі,  реклама, диктує правила, говорить, як правильно поводитися. Ми прагнемо цьому підкорятися і це наслідувати.

Викладач 2. А давайте з’ясуємо, чого традиційно очікують від жінок? Яка повинна бути жінка?

(Роздуми учнів)

Викладач 1. А чого традиційно очікують від оловіків? Який повинен бути чоловік?

(Роздуми учнів)

Викладач 1. Отже, ми дійшли до наступного поняття «Гендерні ролі».

Викладач 2. Гендерні ролі - ролі, виконання яких залежить від статі. Це диференціація діяльності, прав та обов’язків індивідів, залежно від їх статевої приналежності.

Викладач 1. Леонід і Аміна приготували інсценізацію Дмитра Білоуса «Біда».

Прогляньте уважно і у нас будуть до вас запитання, стосовно того, що ви побачили.

Інсценізація

Дмитро Білоус

«Біда» (Монолог одного «глави сім’ї»)

І чого цій жінці треба?!

Вже створили культ її.

Вознесли її до неба

На роботі і в сім’ї.

Та хоча б і в мене дома:

Я то сам сім’ї глава,

Але жінці – річ відома –

Я надав усі права.

Обстановку ідеальну

Я створив їй у сім’ї:

На тобі машину пральну –

Ти володарка її.

На тобі лопату в руки –

Ти господарка в саду.

Не зітхатимеш від скуки,

а в кіно я й сам піду.

Бо, кажу ж, у мене вдома

Хоч і я сім’ї глава,

але жінці – річ відома –

Я надав усі права…

Чи з роботи прийде пізно, -

Не виказуючи зла,

Запитаю тільки ніжно:

«А пізніше не могла?»

Де не встигне дати ладу,

Радий їй допомогти –

Ділову даю пораду:

«На концерт могла б не йти!»

Або кину непомітно:

«Ти стирчиш ото в садку,

а меню – одноманітне,

Й он пилюка у кутку…»

Що ти голову морочиш? –

Розлютилась жінка вкрай. –

Рівноправності ти хочеш?

На ганчірку – прибирай!

І одною вже колише

У колясочці синка,

А другою звіт свій пише …

А ще б треба їй рука –

Била б нею чоловіка, -

«Не такий в сім’ї глава!..”

От яка біда велика,

Коли в жінки всі права!

 

Викладач 1. Як ви думаєте, чи є поведінка чоловіка і жінки типовою для їхньої статі?

Викладач 2. Які функції чоловіка висміює поет? (вказівки, адміністрування, докори тощо).

Викладач 2. Як Ви ставитесь до такого «глави сім`ї»?

 

Викладач 1. Пропонуємо також вам переглянути невеличкий відеофрагмент.

(Перегляд відеофільму)

 

Викладач 2. Гендерні ролі умовно можна розділити на:

- професійні – які сфери діяльності прийняті більше для чоловіків, а які для жінок

- сімейні - які визначають норми відносин, поведінку партнерів.

Викладач 1. Виконайте наступне завдання. Заповніть таблицю. У кожного з вас на парті є аркуш із завданням. Поставте знак”+”, якщо ви вважаєте, що повинен робити кожний член сім’ї.

Робота в сім’ї

Чоловік

Жінка

Приносити продукти

 

 

Прибирати квартиру

 

 

Доглядати за дітьми

 

 

Вирішувати, де жити

 

 

Керувати машиною

 

 

Заробляти гроші для сім’ї

 

 

Вирішувати сімейні суперечки

 

 

Професії

 

 

Водій

 

 

Міліціонер

 

 

Вчитель

 

 

Шахтар

 

 

Продавець

 

 

Лікар

 

 

Адвокат

 

 

Ігри, спорт, хобі

 

 

Бокс

 

 

Стрільба

 

 

Фігурне  катання

 

 

Хокей

 

 

Футбол

 

 

Обговорення таблиці.

(На дошці прикріплений схематичний малюнок серця)

 

Викладач 2. Перед вами зображення серця – це ваша сім’я. Як ви думаєте, чому саме серце?

(Роздуми учнів)

Викладач 2. Вірно. Бо воно – символ любові, ніжності, доброти.

Викладач 1. У кожного у вас на парті  - маленькі сердечка. Напишіть на них, що кожен із вас може зробити, аби ваша сім’я була щасливою. Приклейте свої  маленькі сердечка на це велике серце.

(Учні по черзі будуть виходити до дошки і кріпити серце зі своїми діями, які принесуть щастя у їхню сім’ю)

 

Гра «Ґендерні стереотипи»

Викладач 1. Ми  пропонуємо  вам  взяти  участь у грі-естафеті з предметами.

У нас є два сектори «Жіночий» і «Чоловічий».

Вам необхідно дістати з корзини зображення предмета, якщо ви вважаєте, що цей предмет є суто жіночим,  то прямуєте до «жіночого» сектору, якщо ж  ви гадаєте, що цим  предметом користуються переважно чоловіки, він повинен опинитися у «чоловічому» секторі.

(Предмети: ключ від авто, повзунки, дзеркало, відро для сміття, гаманець, кукла, машинка, молоток. Ножиці, голка  нитка, віник).

Викладач 2. Отже, ми підійшли  до  поняття  гендерних  стереотипів.

Що  таке  на  вашу думку  «гендерні  стереотипи»?

(Роздуми учнів)

(Можливі  відповіді  учнів:

-Гендерні  стереотипи – це  загальноприйняті  норми  і  судження,  стосовно  норм  їх  поведінки  чоловіків  і  жінок.

-Стереотип – це  часто викривлене уявлення про щось або про когось)

Викладач 1. Ґендерний стереотип – набір загальноприйнятих норм і суджень, які стосуються статусу чоловіків і жінок та норм їхньої поведінки.

Будь – які  стереотипи, у  тому  числі  й гендерні, заважають  сприймати  світ  неупереджено. Давайте спробуємо  спростувати  найпоширеніші  гендерні  стереотипи за  допомогою  достовірних  фактів  та  обґрунтованих  коментарів.

Якщо ви підтверджуєте дане твердження, піднімаєте знак C:\Users\Инна\Desktop\Thumbs-up-down.png, якщо заперечуєте - C:\Users\Инна\Desktop\Thumbs-up-down.png.

(Учні  витягають  із мішечка твердження, зачитують  їх  та обговорюють.)

-Дівчині не так важливо мати вищу освіту, як хлопцеві.

-Жінки здатні на співчуття, а чоловіки — ні.

-Спорт важливіший для хлопців, аніж для дівчаток.

-Дівчата повинні носити спідниці, а чоловіки — штани.

-Хлопець, який любить готувати, недостатньо мужній.

- Жінці не місце за кермом автомобіля.

-Хлопці повинні бути енергійними і мужніми, а дівчата — скромними і добрими.

  • Виховання дітей — тільки жіноча робота.
  • Чоловік повинен заробляти більше, ніж жінка.
  • Кухня – не місце для чоловіка.
  • Політика – лише для чоловіків.
  • Вишивання – справа жіноча.
  • Футбол – не дівчача гра.

 

Викладач 1. Як ви вважаєте, які з цих гендерних стереотипів є застарілими?

(Роздуми учнів).

Викладач 2. Одним із проявів принципу рівності є рівність прав чоловіків і жінок, тобто однаковий підхід незалежно від статі, що отримав назву принципу гендерної рівності.

(Ставимо квадрат «Гендерна рівність»

Що ж  таке, на вашу думку, гендерна  рівність?

(Можливі  відповіді  учнів:

 --Більше того, що  гендерна   рівність   розуміється як рівна міра свободи всіх і кожного, у тому числі чоловіка і жінки.

--- гендерна   рівність   - це    забезпечення однакових можливостей, вирівнювання людей нерівних за природними ознаками.

--Гендерна рівність  -  це рівні  права  , можливості  й  умови  для  їх  реалізації  для  жінок  і  чоловіків  у  всіх  сферах  життя.

 - Ґендерна рівність не означає, що чоловіки і жінки стають однаковими, а те, що їх можливості й життєві шанси рівні.)

 

Викладач 1. Отже, ми  робимо  висновок, що  Гендерна рівність — рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, надання особам обох статей можливості брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства: у здобутті  освіти, виконанні  сімейних  та  соціальних  ролей.

Викладач 2. Зрозуміло, що проблеми рівності у будь-якій сфері не можуть розглядатися за межами права. Більше того, саме право все частіше розуміється як рівна міра свободи всіх і кожного, у тому числі чоловіка і жінки. Безперечно, право мусить враховувати біологічні особливості статі, але одним із його завдань є забезпечення однакових можливостей, вирівнювання людей нерівних за природними ознаками.

Викладач 1.  А зараз запрошуємо   вас  здійснити  подорож  «Дорогою  Закону».

Учень1. Ґендерна проблема є дуже актуальною проблемою сьогодення. Світове співтовариство піднялось на такий рівень самоусвідомлення і розвитку, коли історично вже склалися передумови для рівного і рівноправного ствердження жінки поряд і нарівні з чоловіком в усіх сферах соціального життя. Як пріоритетну та одну з найважливіших проблем сучасності цю проблему розглядає Організація Об'єднаних Націй (Спеціальна Сесія Генеральної Асамблеї ООН у червні 2000 року, Асамблея Тисячоліття ООН і триденний Самміт тисячоліття у вересні 2000 року). Рішення ООН були схвалені й українською делегацією: Україна як член ООН взяла на себе зобов'язання виконувати всі міжнародні документи з питань рівних прав і можливостей. Ось чому в 2005 році урядом було прийнято Закон України “Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”.

Конституція України (статті 3, 21, 24, 51)

Учень 2. Стаття 27. Всі люди є вільні і рівні у своїй гідності і правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Учень 3. Стаття 24. Рівність прав жінок і чоловіків за­безпечується: наданням їм рівних можливостей у громадсько-політичній та культурній діяльності, у здобутті освіти та професійній підготовці, у праці та винагороді за неї тощо.

Учень 4. Стаття 51. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жін­ки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права та обов'язки у шлюбі та сім'ї. Встановлена добровільна зго­да чоловіка і жінки на шлюб. Рівне право на фізичний та духовний розвиток, на здобутки освіти, прояви своїх здібностей, на створення умов для праці та відпочинку.

Закон України «Про державні соціальні стандарти і державні соціальні гарантії» від 5 жовтня 2000 р. забез­печує рівноправність жінки і чоловіка створенням умов, які надають жінкам можливість поєднувати працю з ма­теринством. Жінка отримує фінансову допомогу під час  вагітності і пологів та впродовж догляду за дитиною.

Учень 5. Закон України «Про забезпечення рівних прав і рівних можливостей жінок і чоловіків» від 1 січня 2006 р.

Відповідно до Закону, державна політика в Україні  щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків спрямована на утвердження ґендерної рівності, недопущення дискримінації за ознакою статі, забезпечення рівної участі жінок і чоловіків у прийнятті суспільно важливих рішень, виховання і пропаганд серед населення України культури ґендерної рівності.

Учень 6. Стаття 15. Закон зобов'язує політичні партії, виборчі блоки під час висунення кандидатів у народні  депутати України передбачати представництво жінок і чоловіків у відповідних виборчих списках.

Учень 7. Стаття 16. Забороняється дискримінація за ознакою статі під час прийняття на державну службу в органи місцевого самоврядування.

Учень 8. Стаття 17. Роботодавцям заборонено, за окремими  винятками, в оголошеннях про вакансії пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам.

За порушення законодавства про забезпечення рів­них прав та можливостей жінок і чоловіків громадяни і посадові особи несуть цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

Викладач 2. Незважаючи на очевидність гендерних  стереотипів, які існують в сучасному суспільстві, вони є досить поширеними та дуже часто стають на перешкоді гармонійній взаємодії між статями.

Проте людство складається не просто з людей, а з людей, які мають чи чоловічу, чи жіночу стать. Дуже часто ми відрізняємо людей тільки за цією позицією, хоча насправді різниця між окремими індивідами набагато суттєвіша, ніж різниця між статями. З іншого боку, саме ця різниця часто визначає долю людини: ким вона чи він мріє бути і ким стане, як вона чи він бачить себе та як бачить оточення, чого від неї чи нього чекають і сподіваються.

Дебати «Чи  існує  в  сучасному   суспільстві  справжня  рівність  між  чоловіком і  жінкою?»

Викладач 1. А чи існує в  сучасному   суспільстві  справжня  рівність  між  чоловіком і  жінкою?

На це запитання нам дадуть відповідь наші експерти. У нас є дві команди «Підтвердження»  і «Заперечення». Розпочнемо з команди заперечення.

 

Команда заперечення.

Учень 1. Наша  команда  вважає,  що сьогодні все ще не існує справжньої рівності між чо­ловіком і жінкою, а підтвердженням цьому є наші аргументи.

Перший аргумент.

Під час працевлаштуван­ня на роботу порушуються права жінки. Щоб це довести, я підтверджу аргумент при­кладами.

Переглядаючи оголошення, ми поміти­ли, що в багатьох професіях перевагу на­дають чоловіку. . Під час працевлаштуван­ня на роботу порушуються права жінки. Пе­реглядаючи газети ми натрапили на такі оголошення:

«Для постійної роботи офіціанта і бар­мена потрібен молодий чоловік або не­заміжня жінка без дітей...».

 • «На місце головного бухгалтера потріб­на жінка до 40 років».

 «На постійну роботу потрібна жінка до 30-ти років з дітьми не менше 3-х років».

Ми вважаємо, що навіть у цих оголошеннях порушуються права жінки. Виходить, що жінка яка має маленьких дітей, а також ті, кому за 40 років, можуть не знайти роботу. Ми опитали деяку кількість 35 жінок до 40 років, які підтвердили, що під час прийо­му на роботу їм ставлять запитання, які при­нижують жінку. (Чи підете Ви у декретну відпуску? Чи будете  Ви брати лікарняний по догляду за дитиною? «А чиє у Вас дитина?», «Чи будете Ви ще народжувати дітей?»).

 Якщо на місце роботи будуть претенду­вати чоловік і жінка, то в більшості ви­падків пріоритет залишається за чоло­віком.

Отже виходить, що в сучасному суспільстві жінці доводиться обирати між створенням сім'ї і кар'єрою, натомість чоловік може займатись і тим, й іншим водночас.

 

Команда підтвердження.

Учень 2. Я гравець ко­манди підтвердження. Наша команда вва­жає, що сьогодні все ж таки існує справжня рівність між чоловіком і жінкою, а підтвер­дженням цьому є наші аргументи.

Міжнародно-правові до­кументи, прийняті у XX ст., закріпили рів­ноправність чоловіків і жінок. Щоб це до­вести, я підтверджу аргумент прикладами.

Кодекс законів про працю (від 10 грудня 1971 р.) закріпив рівність прав чоловіка і жінки у праці та винагороди за неї.

Закон України «Про державні соціальні стандарти і державні соціальні гарантії» від 5 жовтня 2000 р. забезпечує рівно­правність жінки і чоловіка створенням умов, які дають жінкам можливість поєд­нувати працю з материнством. Жінка от­римує фінансову допомогу під час вагіт­ності і пологів та впродовж догляду за дитиною.

 

Команда заперечення.

Другий аргумент.

Учень 3. Наша команда вважає, що сьогодні все ще не існує справжньої рівності між чо­ловіком і жінкою, а підтвердженням цьому є наш наступний аргумент.

До цього часу ми стикає­мося з проблемою насильства чоловіка над жінкою в родині. Чоловік може ударити дружину, заборонити їй зустрічатися з дру­зями, працевлаштовуватися. Тобто порушує її права. Серед наших знайомих родин, є сім'ї де чоловік  застосовує насильство що­до жінки, порушуючи цим її законні права. Насильство буває не лише фізичне, а й мо­ральне  ; чоловік заборо­няє жінці влаштуватися на роботу, хоча діти у них уже дорослі,  не дає їй зустрічатися зі своїми подругами.

 

Команда підтвердження.

Учень 4. Я гравець ко­манди підтвердження.

Наша команда вва­жає, що сьогодні все ж таки існує справжня рівність між чоловіком і жінкою, а підтвер­дженням цьому є наш наступний аргумент.

Міжнародно-правові до­кументи, прийняті у XX ст., закріпили рів­ноправність чоловіків і жінок. В Конституції Ст. 51. Шлюб грунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із по­дружжя має рівні права та обов'язки у шлюбі та сім'ї. Встановлена добровіль­на згода чоловіка і жінки на шлюб. Рівне право на фізичний та духовний розви­ток, на здобутки освіти, прояви своїх здібностей, на створення умов для праці і відпочинку. Право на розподіл обо­в'язків і спільне вирішення питань жит­тя родини. Право на особисту свободу. Обоє зобов'язані піклуватись за сім'ю і в цьому мають рівні права.

 

Команда заперечення.

Третій аргумент.

Учень 5. На сьогоднішній день від­соток участі жінок у політичному житті  дуже низький. Жінки не обіймають високі державні посади, не керують велики­ми підприємствами, акціонерними ком­паніями, у парламенті  вони завжди у меншості.

Таким чином, враховуючи всі факти, наве­дені в наших аргументах, ми дійшли вис­новку, що у сьогоднішньому суспільстві все ще не існує справжньої рівності між чолові­ками і жінками.

 

Команда підтвердження.

Учень 6. Рівність прав чоловіка і жінки забезпечується наданням жінкам рівних з чоловіками прав участі у громад­сько-політичній діяльності. Жінка може займатися політичною діяльністю, обіймати керівні посади на виробництві, у державі. Так, лідерами партій в Україні є Юлія Тимошенко, Наталія Вітренко,Наталя  Королевська. Стрімку кар'єру — від лікаря до депутата— здійснила Раїса Богатирьова.  Жінка є гідною і рівною з будь-яким чоловіком у своїх до­сягненнях.

 

Команда заперечення.

Четвертий  аргумент.

Учень 7.  Жінки зазвичай мають доступ лише до об­меженого кола професій і значною мірою позбавлені можливості обіймати управ­лінські посади в офіційному секторі. Лише близько п'ятої частини різниці в зарплаті можна пояснити тендерними відмінностя­ми, пов'язаними з освітнім рівнем, трудо­вим досвідом або особливостями роботи.

Таким чином, враховуючи всі факти, наве­дені в наших аргументах, ми дійшли вис­новку, що в сучасному суспільстві все ще не  існує справжньої рівності між чоловіками  і жінками.

Команда підтвердження.

Четвертий  аргумент.

Учень 8. Наша команда вва­жає, що сьогодні все ж таки існує справжня рівність між чоловіками та жінками.

Рівність прав жінки і чо­ловіка забезпечується у здобутті освіти, про­фесійній підготовці, у праці та винагороді за неї. Сьогодні жінки працюють адвокатами, суддями, банкірами, лікарями, директора­ми компаній. Тепер ніхто не здивується, зустрівши жінку-пожежника чи будівельни­ка, а в арміях деяких західних країн жінки обіймають провідні пости. Тому наша команда вважає, що в сучасному суспільстві існує рівність між чоловіком і жінкою.

Отже, ми вважаємо, що в сучасному сус­пільстві існує рівність між чоловіком і жін­кою.

 

Команда заперечення.

П'ятий  аргумент 

Учень 9.

Наші опоненти вважають, що рівність між чо­ловіком і жінкою існує, але їхня доказова база дуже слабка. В основному вони спираються на статті Конституції України і міжнародні правові документи. Так, ці документи задек­ларували рівність між чоловіком і жінкою, але в реальному житті допускається дискриміна­ція жінки.  Жінки з України виїздять на заробітки за кордон, бо не мають можливості, працюючи вдома, утримувати свою родину.

 

Команда підтвердження.

П'ятий  аргумент 

Учень 10. А ми вважаємо, що сьогодні все ж таки існує справжня рівність між чоловіками  та  жінками.

Праця на багатьох виробництвах вимагає вже не фізичної сили, а майстерності, ото ж жінки освоюють роботу на фабриках і заво­дах аж ніяк не гірше за чоловіків. Сім'ю мо­же на сьогодні забезпечити і жінка. Жінка має право на приватну власність, нерухо­мість та ін. Жінки можуть опановувати будь-який вид діяльності.

При вступі до ВНЗ жінка може обрати на­вчальний заклад за уподобанням, дискриміна­ції у цьому плані немає, жінка і чоловік мають рівні права на здобуття вищої освіти.

Ми  провели соціальне опитування на те­му рівності між чоловіками і жінками. Ось результати опитування:

  1. Молодь віком до 20 років (опитано '40 чол.). 55 % вважають, що рівність іс­нує, 45 % — так не вважають.
  2. Люди віком від 30-50 років (опитано 40 чол.). 62 % вважають, що рівність іс­нує, 38 % — так не вважають.

Таким чином, соціальне опитування на тему рівності між чоловіками і жінками показало, що більшість людей дотримуються нашої точ­ки зору, тобто позиції, що в сучасному суспіль­стві існує рівність між чоловіком і жінкою.

Викладач 1. Дякуємо нашим експертам.

Отже, ми прийшли до висновку, що  не має значення, до якої статі ви належите, у житті відкриваються рівні можливості для ваших професійних якостей, для талантів, для вашого гармонійного розвитку. Але завжди плекайте в собі такі риси, як: милосердя, людяність, порядність, сердечність, доброту.

Викладач 2. Люди  з’являються  на світ, щоб  бути  щасливими.

Всі  ми  живемо майбутнім: завжди  мріємо,  поспішаємо  уперед, будуємо  грандіозні  плани  і  проекти. Кожен   з  нас  має  свої  уподобання,  здібності,  прагнення, але  і кожен  із  нас  має  рівні  права   і  можливості  для  лікування, навчання, здобуття  професії та отримування   цікавої  високооплачуваної   роботи.

Все  має  залежати  від  нашої  наполегливості  у  прагненні  до  успіху, а  не  від  того  якої  ми  статі – жіночої  та  чоловічої.

Викладач 2.

Мужчина и женщина, вместе два колоса пашни одной...

Две строчки лирической песни, две ветки, но с разной листвой...

Два голоса: грубый и звонкий, две птицы с одной высоты...

Два стана: могучий и тонкий, две разных красивых мечты...

Два дерева: клен и осина, два облака с общим дождем...

Единого – две половины… и в горе, и в счастье… вдвоем…

 

Викладач 1. А на завершення ми б хотіли б запитати вас: чи переконалися ви у необхідності будувати між жінками та чоловіками ґендерно чуйні взаємини? Чи гадаєте ви, що права і можливості чоловіків та жінок повинні бути рівними? Якщо ваша відповідь «ТАК», ми хочемо почути гучні, бурхливі оплески!

(Учні аплодують)

Викладач 2. На цьому наш захід завершено. Дякуємо за увагу!

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку