Розробка виховного заходу для учнів 8 класу на тему "Якою має бути шкільна форма?"

Про матеріал
Виховна година розроблена як диспут, передбачає групову форму роботу, використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Перегляд файлу

Майнаєв Ф. Я.

Методична розробка виховного заходу

Тема: Якою має бути шкільна форма?

Форма проведення: диспут

Мета:

  • спонукати учнів до пізнавально-пошукової діяльності;
  •     сприяти розвитку творчих здібностей, комунікативної компетентності (уміння вести диспут);
  • виховувати тактовність, дисциплінованість.

Обладнання: проектор, компютер

Методика підготовки заходу:

І. Поділ учнів на три дослідницько-пошукові творчі групи (за допомогою пазлів)

Кожному учневі роздається шматок пазла, учні мають зібрати три малюнки, таким чином утворюються три групи: «історики», «дизайнери», «інформатики».

ІІ. Отримання учнями завдань:

«історики» - підготувати повідомлення, якою була шкільна форма за різних суспільно-політичних формацій;

«дизайнери» - підготувати ескіз, якою має бути шкільна форма;

«інформатики» – підготувати слайди із зображеннями сучасних варіантів шкільної форми

Хід заходу

1. Вступна бесіда вчителя 

  •    Підніміться ті учні, які вважають, що їх зовнішній вигляд цілком підходить до шкільних занять. Дякую.
  • А тепер підніміться ті учні, які сьогодні прийшли до школи у формі.
  •    Скажіть, яка різниця між просто одягом і, як зараз модно говорити, дрескодом?
  •    Чи впливає одяг на настрій, поведінку та працездатність людини? Як саме?
  • Хто з вас любить ходити до школи в шкільній формі?
  • Хто з вас вважає, що носіння шкільної форми є необхідністю?

2. Повідомлення теми й мети виховного заходу

  •    Сьогодні на нашій виховній годині ми знайдемо відповідь на питання, для чого потрібна форма та якою вона має бути.

3. Творчі звіти творчих пошукових груп

  • Отже, як ви думаєте, чи завжди була форма? Якою форма була раніше?

А) Повідомлення, підготовлене «істориками»

  •    Сучасні модельєри голову ламають над тим, як зробити форму водночас і зручною, і модною, і такою, щоб подобалася тим, для кого вона й призначена, тобто вам. Подивимося сайд-шоу, підготовлене нашими «інформатиками», «Моделі сучасної шкільної форми»

Б) Творчий звіт «інформатиків»

  •    Звичайно, у кожного своя думка щодо того, якою має бути форма. Послухаємо наших «дизайнерів»

В) Демонстрація ескізу шкільної форми, розробленої «дизайнерами»

Висновок учителя

  • Тож, у погляді на те, якою має бути форма, вирізняють:
  • тих, які вважають, що шкільна форма має бути такою, як у ваших мам і татусів;
  • тих, які проти будь-якої форми;
  • тих, які вважають, що форма повинна бути, але вона має бути оновленою.

4. Диспут

  •    Висловіться, якої точки зору дотримуєтеся ви. Перед початком диспуту виберімо «експертну комісію» для остаточних висновків (по одному представнику з кожної творчої групи)

5. Виступ «експертної комісії»

6. Заключне слово вчителя

  •    Отже, форма потрібна. Вона дисциплінує людину й налаштовує її на працю, але вона, як ви побачили, може бути й модною Отже, носімо її!

Література

Для класного керівника:

 Інтернет-ресурси:

  1. История  педагогики и образования // lib.rus.ec lib.rus.ec
  2. Розробка нових моделей шкільної форми // http://ua-referat.com

Для учнів:

Інтернет-ресурси:

  1. Історія створення шкільної форми // ualin.com
  2. Школьная форма  // leleka.sells.com.ua