Розробка виховного заходу на тему"Подорож віртуальним світом Інтернету"

Про матеріал
Розробка виховного заходу на тему "Подорож віртуальним світом Інтернету" для учнів 6 кл. Містить цікаві вправи.
Перегляд файлу

Виховний захід

на тему:

«Подорож віртуальним світом Інтернету»

 

Підготувала:

вчитель інформатики

Бердянської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ст. № 20

Помазан Оксана Вікторівна


Мета: ознайомити учнів з негативним впливом Інтернету на людину;

дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах,  вміння висловлювати свою думку логічно та конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;

сприяти розвитку пізнавального інтересу, підвищенню творчої активності, шанобливого ставлення до чужої думки, культурному та інтелектуальному розвитку учнів.

Форма проведення: гра.

Обладнання: соціальний ролик про безпечний Інтернет, роздатковий матеріал, аркуші для коментарів, стікери, телевізор, презентація, клубок.

Хід заняття

Сучасний світ. Як ми живемо? Що нас оточує? Який світ ми створюємо довкола себе щодня? Інтернет-технології  стали великим відкриттям людства: спілкування, інформація, відпочинок… Чи пристосувались ми до цього винаходу?

Інтернет вже майже повсюди. І це добре, адже він справді чудовий помічник. Але інколи він перетворюється на небезпечний лабіринт, в якому можуть заблукати навіть дорослі, вже не говорячи про дітей. Але як і в любому іншому світі в Інтернеті є свої правила,  яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій.

Питаннями безпеки підростаючого покоління і дорослих в мережі стурбовані фахівці у всьому світі, тому в 2004 році був заснований Міжнародний день безпечного Інтернету. Мета цього свята сформувати розуміння правильного користування Інтернетом та виявити всі плюси та мінуси бездумного та грайливого ставлення до ресурсів глобальної мережі. Виявити фактори ризику для дітей у цій сфері та навчити користувачів Інтернету, як себе убезпечити в кіберпросторі.

Сьогодні ми з вами долучимося до святкування даного свята та проведемо виховну годину на тему «Подорож віртуальним світом Інтернету».

Відзначаючи цей день у нашій школі ми з вами здійснимо подорож стежками країни Інтернет і сподіваюся, що знання отримані під час цієї подорожі вам знадобляться під час реального відвідування Всесвітньої мережі.

Ми будемо робити зупинки та виконувати завдання, які допоможуть зробити висновки, щодо безпеки в Інтернеті.

І так почнемо нашу подорож.

Перша зупинка має назву «Привітальна».

Протягом 5 хвилин вам необхідно привіти якомога більше однокласників. Виконувати це завдання необхідно мовчки: рукостисканням, присіданням і т.п. Ви можете використати кожен спосіб вітання лише один раз, з іншим товаришем необхідно використати інший спосіб.

Скільки однокласників ви привітали? Які форми вітання використали? Чи складно вам було придумувати нові форми вітання? І чому?

Висновок: діти ви пересвідчилися в тому, що люди іноді вибирають не знайомі вам способи привітання. Деякі вам сподобалися, деякі ні, але кожен з вас має право вибирати зручну форму саме для себе. А тим паче в мережі коли вас не бачить співрозмовник, можливо вибирати різні форми для привітання.

Друга зупинка «Рухлива».

На цій зупинці ми будемо створювати уявну мережу. Для цього ми будемо передавати один одному клубок, та називати місто в якому живемо та ім’я (які можуть бути вигаданими).

Підніміть руку хто з вас назвав реальне місце проживання чи ім’я?

 Висновок: ми не можемо перевірити достовірність даних в мережі Інтернет.

Третя зупинка «Побажальна».

Всі ви знаєте, що мало хто в мережі називає своє реальне ім’я,  як правило користувачі мережі придумають ніки.

Хто з вас знає, що означає нік?

Нік, Нікнейм (від англ. nick, nickname МФА: [ˈnɪkneɪm]прізвисько, анонім) — особисте, переважно, вигадане, ім'я, яким називають себе користувачі Інтернету в різноманітних чатах, форумах, месенджерах, а також у Вікіпедії.

На цій зупинці ми з вами будемо обмінюватися побажаннями, але не під реальними іменами, а під ніками. Ваша задача здогадатися хто з однокласників написав побажання.

Чи багато ніків було розгадано? За якими ознаками?

Висновок: за ніком ми не завжди можемо зрозуміти хто з нами спілкується, і які наміри у цього користувача мережі.

Четверта зупинка «Інформаційна».

А зараз ми переглянемо відео

(https://www.youtube.com/watch?time_continue=227&v=CmD5TzdTbF4), після якого вам необхідно зробити висновки про небезпеки, що підстерігають нас в мережі.

Учні діляться своїми думками та спостереженнями.

Висновок: ви вже сформували деякі правила правильного поводження в мережі Інтернет, в кінці нашої подорожі ми будемо робити дописи в мережі Fecebook, щодо переваг та недоліків віртуального світу.

П’ята зупинка «обережно вірус».

На попередній зупинці ми з вами дізналися, що одна з небезпек, що підстерігає нас в Інтернеті є віруси. На цій зупинці ми з вами будемо їх знищувати. Необхідно поділитися на три команди за рядами. Кожній команді будуть представлені змінені прислів’я, які необхідно інтерпретувати в українські народні прислів’я. Чим більше правильних відповідей ви дасте, тим більше вірусів знищить ваша команда. Час на виконання 5 хвилин.

  1. Комп’ютер -  друг людини.
  2. Скажи який у тебе комп’ютер і я скажу хто ти.
  3. ПК пам’яттю не зіпсуєш.
  4. По ноутбуку зустрічають, а по розуму проводжають.
  5. Дарованому ПК в системний блок не заглядають.
  6. Кожен кабель своє гніздо хвалить.
  7. Сім раз подумай, один форматуй.
  8. Біт байт береже.
  9. Що натискаєш, те і маєш.
  10. Один комп’ютер добре, а два краще.
  11. Вірусів боятися – в Інтернет не ходити.
  12. Що з кошика видалено – те пропало.

Учні дають правильні відповіді.

Висновок: комп’ютер необхідно захищати від вірусів за допомогою антивірусних програм, оскільки вони завдають великої шкоди вашому ПК.

Інформаційна хвилинка. А чи знаєте ви в якому році завилася соціальна мережа Facebook? Дану мережу  створив студент Гарвардського університету Марк Цукерберг в 2004 році. Нині це найпотужніша соціальна мережа світу, і, до речі, найвідвідуваніша в Україні.

Шоста зупинка «Малювальна».

Ваша задача намалювати зображення з моїх слів.

Опис: я гарна,  дуже граційна, маю великі зелені очі, гарну посмішку, смішний рудий чубчик, полюбляю гратися.

Картинки по запросу дитячі малюнки кота

Учні показують свої малюнки і порівнюють їх з оригіналом.

Висновок: дуже часто інформація, яку ми отримуємо з Інтернету або в соціальних мережах є перекрученою і не завжди правдивою.

Сьома  зупинка «Обробна».

На цій зупинці кожен з вас має розфарбувати зображення за власним бажанням.

Учні отримують зображення, яке необхідно розфарбувати.

Картинки по запросу чорно біле фото дитини

Висновок: ви часто завантажуєте свої фото до соціальних мереж і тому повинні розуміти, що їх може використати будь-який користувач, з будь-якою метою.

Восьма зупинка «Коментувальна».

Подорожуючи віртуальним світом Інтернету ми відвідали 7 зупинок і на останній зупинці ми будемо писати коментарі до допису в мережі Fаcebook. Протягом 5 хвилин вам необхідно записати основні правила поведінки у мережі.

Висновок: І на завершення хотілося б сказати словами одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен один. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя" (польський письменник Януш Леон Вишневський).

Тож поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуальне. Колись цього може так не вистачати. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

 

Будь  в Інтернеті обережним дуже, а то в халепу втрапиш друже.

 

І на останок, якщо вам сподобалася наша подорож поставте будь ласка лайки до допису в мережі Fаcebook.


10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку