19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

розробка виховного заходу "Наші права – Щасливе дитинство"

Про матеріал
Тема: Наші права – Щасливе дитинство Мета: узагальнити знання дітей про їхні права та ,формувати правову свідомість; виховувати почуття власної гідності, пошану до законів України, уміння користуватися своїми правами; розвивати активну життєву позицію.
Перегляд файлу

 

Тема: Наші права – Щасливе дитинство

Мета: узагальнити знання дітей про їхні права та ,формувати правову свідомість; виховувати почуття власної гідності, пошану до законів України, уміння користуватися своїми правами; розвивати активну життєву позицію.

   Обладнання: чарівна скринька,, презентація у форматі Microsoft Office Power Point,  ілюстрований матеріал до теми, символи України, костюми до інсценування,буклети.

                                           Хід уроку

  1. Організаційний момент 

1. Привітання

Нумо, діти, підведіться,

Один одному всміхніться.

У нас сьогодні в залі

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько так всміхніться

І всі разом скажіть їм: « Добрий день! »

 Девіз уроку: (1слайд)

 вчитель. У мене в руках чарівна скринька, а щоб дізнатися що в ній, потрібно відгадати загадку.

      Як подивишся на нього,

  •       Бачиш в нім себе самого
  •       Отаким, яким буваєш.
  •       Що це, друже? Відгадаєш? (Дзеркало)
  •             

 (Діти називають себе, бо на дні скриньки - дзеркало).

  •            Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина- найцінніший скарб. Кожен з нас – це особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій землі немає і не буде.

 

  •            1 учень: Ти знаєш ,що ти- людина?
  •                           Ти знаєш про це, чи н і?
  •                           Усмішка твоя – єдина,

              Очі твої - одні.

 

           2 учень:Більше тебе не буде,

             Завтра на цій землі.

              Інші ходитимуть люди,

              Інші кохатимуть люди –

              Добрі, ласкаві і злі.

 

3 учень:Сьогодні усе для тебе:

              Озера, гаї, степи.

              І жити спішити треба –

              Кохати спішити треба

              Гляди ж, не проспи.

              Бо ти на землі - людина

              І хочеш того, чи ні –

             Усмішка твоя - єдина.

             Мука твоя - єдина,

             Очі твої - одні.

ІІI. Мотивація навчальної діяльності.

  •       А хто ж така людина, зараз ми спробуємо розібратися. ( 2 слайд)
  •       1. Повідомлення теми і мети уроку.
  •       - Діти, а що означає – бути громадянином України? (любити рідну мову, поважати український народ, шанувати традиції країни, поважати права інших людей, сумлінно виконувати обов’язки). Як кожний справжній громадянин, ви повинні знати свої права і обов’язки .

- Сьогодні наш виховний захід присвячений саме цій темі. ( 3 – 7 слайд)

Права дитини - це певні можливості, які треба вам, дітям, (до вісімнадцяти років) для того, щоб жити і дорослішати.

Правоправила і норми поведінки встановлені державою.

  Учитель: У різні епохи неоднаково дивилися на виховання  і догляд за дітьми. Раніше діти не мали іграшок, свого дитячого одягу . І тільки триста років тому на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі книги, дитячі пісні та музику. У 1959 році було прийнято Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, у тому числі і наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини. У 1991 році в Україні був прийнятий Закон про охорону дитинства.

Що означають слова «Декларація» та «Конвенція»   розкажуть діти.

 4 учень Декларація - це документ у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

 Конвенція - це міжнародний договір. ( 8 слайд)

Метод «Сценарно-рольова гра».

А для того, щоб діти не робили помилки, раніше складали казки, щоб діти вчилися добру. 

- Діти, ми з вами знаємо, що в кожній казці перемагає добро. Сьогодні ми відправимося  в казку, але наша казка буде незвичайна, вона більш сучасна. Давайте послухаємо наших героїв. (9 слайд)

Звучить музика (пісня «Бу-ра-ті-но!»). Заходять казкові герої Буратіно та Мальвіна.

Буратіно : Ви говорите, шановна Мальвіно, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?

Мальвіна: Це так. Лише одна країна відмовилася. Це країна Дурнів. Буратіно: А цікаво, що це за права, які начебто я маю?

Мальвіна: Ну, ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати». Як це робив Карабас – Барабас.

 Буратіно: Здорово! І це все!

Мальвіна: Ні. Ще кожна дитина має право на освіту, щоб стати грамотним, розумним і вихованим.

Буратіно: Подумаєш, а, якщо я не хочу вчитися у школі?

Мальвіна: Значить, ви порушуєте виконання законів Конституції. Адже, крім прав, кожен громадянин повинен пам’ятати про свої обов’язки. Ходити в школу, Буратіно, – це ваш обов’язок.

 Буратіно: Я так і знав! Зразу палки в колеса! Я думав, якщо у мене є права, це значить, можна робити все, що хочеш!

Мальвіна: Ох, який же ви негідний хлопчисько! Ви не маєте ніяких знань з правознавства. Послухайте, у кожної людини є права, які належать кожному від народження і які неможливо забрати: право на життя, на особисту недоторканість, право на працю і відпочинок та багато інших.

Буратіно: Та це дурість якась. Люди не можуть бути однаковими, рівними. Ось ви дівчинка, а я хлопчик, у вас маленький носик, а у мене довгий ніс, у вас блакитне волосся, а у мене ні.

Мальвіна: Послухайте, народжуватися рівними – це значить народжуватися людьми з однаковими правами та обов’язками. Зрозуміло вам?

Буратіно: Та не зовсім.

Мальвіна: А тому ми сьогодні в гостях в учнів, які допоможуть вам у всьому розібратися. Добрий день, діти! Чи дозволите нам залишитися у вас на уроці? – Добре, залишайтеся.

 Учитель:  ( 10 слайд)

- Діти наше завдання переконати Буратіно, що права та обов’язки треба знати.

- Давайте познайомимо його з деякими правами.   ( 11 - 22 слайд) (діти виходять до дошки і прикріпл. права. )

                              6                          учень Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов'язок держави – захищати життя людини. Кожна людина має право на життя.

 

 7 учень  Всі діти, не залежно від походження, кольору шкіри, національності, мови, є рівні у своїх правах. Всі діти є рівними  у своїх правах

8 учень : Кожен,  має право на відпочинок, дозвілля та учать у культурному та творчому житті. Всі мають право на відпочинок

9 учень : Іде урок. Діти працюють. Вони уважно слухають  учителя.  Кожен пам'ятає: ми маємо право на освіту, і наш обов'язок - старанно учитися.

10 учень: Добрий доктор Айболить.

                  Він питає: « Що болить?»

                  Усіх діток він лікує,

                  Щастя, радість їм дарує.

Діти мають право на охорону здоров'я. Цим правом користується кожний із нас.  (Фізхвилинка)

 11 учень:Діти мають право на інформацію.Ми маємо право на розвиток творчих здібностей. Я намалював спортивний зал школи: ось баскетбольний  щит. Я маю право відвідувати спортзал, тренуватись.Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду. Кожен має право на житло.

 12 учень: У кожного народу є своя мова, свої традиції, релігія обряди. Всі мають право користуватися своєю  національною культурою, рідною мовою та сповідувати свою релігію. Кожен має право на свободу світогляду і віросповідання

13 учень: Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Використання примусової праці забороняється.                                                                                    

 14 учень: Жодна дитина не може бути піддана катуванню, знущанню, незакрнному арешту або позбавлення волі Діти не повинні ставати жертвами насильства

15 учень: Дитина має право на життя. А ще на батьківське піклування.(Караоке)

Пісня «Мамонтёнка» (1 куплет)

 По синему морю к зеленой земле

 Плыву я на белом своем корабле,

 На белом своем корабле,

 На белом своем корабле.

 

 

 

        Меня не пугают ни волны, ни ветер,-
Плыву я к единственной маме на свете.
Плыву я сквозь волны и ветер
К единственной маме на свете.
Плыву я сквозь волны и ветер
К единственной маме на свете.

        Скорей до земли я добраться хочу,
“Я здесь, я приехал!”,- я ей закричу.
Я маме своей закричу,
Я маме своей закричу…

        Пусть мама услышит,
Пусть мама придет,
Пусть мама меня непременно найдет!
Ведь так не бывает на свете,
Чтоб были потеряны дети.
Ведь так не бывает на свете,
Чтоб были потеряны дети.

        Пусть мама услышит,
Пусть мама придет,
Пусть мама меня непременно найдет!
Ведь так не бывает на свете,
Чтоб были потеряны дети.
Ведь так не бывает на свете,
Чтоб были потеряны дети.

Буратіно звертається до учнів:

  • Діти, поки ви співали на адресу вашого класу прийшла якась незвичайна телеграма від наших з Мальвіною друзів. Прошу вас розібратися.  (23 слайд)

Вчитель: Дозвольте зачитати Вам її текст.

Звертаємося за допомогою! Захистіть наші права!

Літературні герої.

(24 -29 слайд)                                                                                              

- 3 якої казки ілюстрація? Які права Попелюшки порушувала мачуха?(право на відпочинок).       (батьківське піклування.)

- 3 якої казки ілюстрація? («Коза дереза »).

- Яке право козенят порушено у казці? (право на життя). 

 - Згадаймо казку «Бридке каченя» .

-Яке право бридкого каченяти було порушено? (всі рівні у правах).

  • 3 якої казки ілюстрація? Які права зайчика порушувала лисичка?   (право на житло).                                                                                                       - 3 якої казки ілюстрація? Які права ляльок  порушував Карабас - Барабас?   (Діти не повинні ставати жертвами насильства)

Гра з глядачами „Правильно-не правильно” (плескаємо-тупаємо).

  • Кожна людина має своє ім’я.
  • Можна заарештувати дитину.
  • Не можна відвідувати лікаря.
  • Не можна ходити до школи.
  • Можна забрати дитину від родини.
  • Можна відпочивати.
  • Можна примушувати дитину тяжко працювати

 

 

 

Конкурс для Буратіно

  • « Допоможіть» (проблемні ситуації) (ситуації для обговорення «що призвело до порушення ваших прав? Що станеться, якщо…?)
  •  1) Сценка «Чужий лист»
  • (дівчата з портфелями)
  • — Ти підеш на фізкультуру?
  • — Ні, я звільнена. (всі йдуть, дівчинка починає малювати)
  • — Ой, гумки то немає. Де  ж взяти? У Даші подивлюся.
  • (>Риється в портфелі. Знаходить блокнот, читає його. Потім знаходить її лист і починає його читати. Саме тоді входить Даша)
  • — Ти чому відкрила мій портфель? Чому ж читаєш мій лист?
  • — А що тут такого? Я що щось взяла, лише подивилася. Хіба не можна?
  •   (Чи порушила права дівчинка іншої учениці, чи дійсно нічого страшного не сталося?
  • Як відреагувала дівчинка, побачивши, що читають її листа : агресивно?)
  • На погляд, начебто, звична справа. Лише прочитати лист, подивитися блокнот. Так а на вашу думку?
  • Ви маєте рацію, в наявності порушення права приватної власності, права на невтручання у життя. Висновок: маємо як права, так і обов’язки стосовно інших громадян.

 Вчитель: - Буратіно тепер тобі зрозуміло чому потрібно знати права та обов’язки громадянина?Чи вдалося нам тебе переконати?

       Буратіно: Спасибі вам, дорогі діти, що відгукнулися, прийшли на допомогу. Тепер я буду знати свої права та виконувати свої обов’язки. І завтра піду до школи.

 

 1-й учень.

Є права в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав,

Знайте ж, що усі ви — рівні,

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

 

2-й учень.

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто у цьому світі

Їх не сміє ображать.

 

 3-й учень

Я маю право на життя,

На те, щоб милуватись мирним небом,

На те, щоб  у державі все, як треба

Йшло, а не шукало вороття.

Щоб без страху.( бо мою безпеку

Держава гарантує залюбки!)

 

4-й учень

Могла б із  друзями у холод і в спеку

Шукать  прадавні, згублені стежки…

Дитина має право на життя…

 

5-й учень.

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших

По законах треба жить.

 

6-й учень

Хочеш Людиною справжньою стати-

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувать завжди і всюди-

Тоді тебе поважатимуть люди

 

Вчитель . Закінчилось наше свято,

Бачу усмішок багато.

Пам'ятайте ж любі діти

В злагоді потрібно жити

А обов'язки й права –

Це усьому голова.

 

 

          1.Казкова вікторина

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка Ш.Перро "Попелюшка". Чи є порушення законів у діях принца?
а) ні;
б) так;
в) частково.
4. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
5. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
6. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
7. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
8. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
9. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем;
е) вовк перетворюється у серійного вбивцю.
10. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
11. Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба?
а) ні в якому разі;
б) так, порушували;
в) дорослі завжди праві.
12. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
13. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
14. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
15. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку