Розробка виховного заходу "Подорож містом Здоров'я" в 3 класі.

Про матеріал
Дана розробка стане в нагоді класному керівникові при підготовці виховного заходу, який має на меті узагальнити знання та навички із проблеми збереження та зміцнення здоров'я як найбільшого багатства людини, виховати бажання вести здоровий образ життя.
Перегляд файлу

                                                             ЗЗСО І-ІІІ ступенів

«Художньо-естетична гімназія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід  у  3 класі  на тему:

 

«Подорож містом Здоров’я»

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

                                                                                                       Розробку підготувала

                      учитель початкових класів

                      Лясевич Лариса Анатоліївна

 

 

 

  

 

                                       2020 рік

 

      Тема.               Подорож містом Здоров’я.

Мета.  Узагальнити знання та навички учнів із проблеми збереження та зміцнення здоров’я як найбільшого багатства людини, розширити знання про ознаки здоров’я, розкрити значення вітамінів у житті людини, удосконалювати навички особистої гігієни, попереджувати розвиток шкідливих звичок, формувати здоров’язбережувальну, пізнавальну, інформаційну, самоосвітню, творчу, соціальну та комунікативну компетентності; розвивати активну життєву позицію, увагу, пам’ять, мовлення; виховувати бажання вести здоровий образ життя. 

Обладнання. Мультимедійна презентація, комп’ютер, проектор, мило, щітка, рушник, паста, носовичок, гребінець, мікрофон, кубик, конверти із завданням, дерево, барометр настрою, пам’ятки «Як бути здоровим».

Хід      заходу

І Організаційний момент.

1.Створення позитивного настрою.

 Приготуйтеся швиденько ,

 Станьте біля парт рівненько.

 Захід наш розпочинаєм,

 Багато нового пізнаєм.

     - Я дуже рада вітати вас на нашому виховному заході. Сьогодні особливий день - до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Тож давайте привітаємо їх.

  У добрий час

  радо ми вітаєм вас!

  З миром зустрічаємо,

  Щастя вам бажаємо.

  • Перед вами барометр настрою. Наклейте жовтий лист на той малюнок, який співпадає з вашим настроєм на початку заходу. А в кінці подивимося, чи змінився він.

 2.Категорія «Очікування».

  - У нас є «Дерево очікувань». Зараз ми визначимо ваші очікування від заходу, а в кінці побачимо, чи справдилися вони.

  - Як ви гадаєте, яким буде сьогоднішній захід?

 ІІ Мотивація виховної діяльності.

 1.Перегляд уривку мультфільма «Все починається зі здоровя».

 - А чому буде присвячений наш захід, скажете самі, переглянувши уривок з мультфільма  «Все починається зі здоров’я». (Перегляд).

-   Так, чому присвячений?

-   Правильно, здоров’ю.

ІІІ Повідомлення теми і мети заходу.

  • Тема нашого заходу – «Подорож містом Здоровя».

 Я вас запрошую у подорож містом Здоров’я. Там ми узагальнимо свої знання та навички із проблеми збереження та зміцнення здоров’я як найбільшого багатства людини, розширимо знання про ознаки здоров’я, розкриємо значення вітамінів в житті людини, попередимо розвиток шкідливих звичок, будемо удосконалювати навички особистої гігієни. А все це нам необхідно для того, щоб бути міцними і здоровими.

 ІV Основна частина.

1.Вступне слово вчителя.

 - Усім відомо, що приємно бути здоровим. Тільки необхідно знати, як здоровим стати. Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб. Чи знаєте ви, що наше здоров’я залежить від того, як ми дбаємо про нього щодня? Міцне здоров’я - це, передусім, свіже повітря, фізкультура, спорт, особиста гігієна, правильне харчування.

  • Діти, а ви як вважаєте?

1учень.

Хто здоровий, той сміється,

Усе йому в житті вдається,

Він долає всі вершини, -

Це ж чудово для людини.

  2 учень

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

  3 учень

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує.

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

  4 учень 

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежки.

  5 учень

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

 У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я». Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я.

2. Прихід Айболитя.

   -Перед тим, як вирушити, ми повинні вислухати поради одного казкового героя, який поспішає до нас із  казки. Відгадайте, хто це.

 Звірів хворих лікував,

 Мову їхню теж вивчав,

 Де, як і що болить

 Знає лікар… (Айболить ).

(Під казкову мелодію заходить  лікар Айболить).

  • У нього є до вас поради, як піклуватися про себе.

Лікар Айболить.

Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути.

Про здоров’я піклуватись: перш за все не лінуватись.

І здружитися зі спортом, рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити і ніколи не палити.

Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто.

Не забудь поїсти овочі та фрукти різні –

Всі вони тобі корисні. Вранці й ввечері,

Мій любий, завжди – завжди чисти зуби.

Отже, будьте уважні під час подорожі!

 - А тепер ми вирушаємо у подорож містом Здоров’я. Умощуйтесь зручненько на своїх місцях.

- Відгадавши загадку, ви скажете, на чому ми поїдемо.

  Маленькі будиночки

                   по місту біжать,

                   хлопчики й дівчатка

                   в будиночках сидять.

- Так, ми вирушимо на автобусі.

- І наша перша зупинка «Ознаки здоровя».

- Назвіть мені ознаки здоров’я. (За технологією «Асоціативний кущ») 

 

                   - Здоров’я -

 

- Друга зупинка - «Бруднулі».  Люди, які тут живуть, не вмиваються, не чистять зуби, не стежать за чистотою у своїх кімнатах. Нігті в них чорні й не обрізані. Вони не чистять своє взуття, не  стежать за одягом.

Там живе дівчинка Плямка.

Шапочка у глині,

Сажа на коліні,

Пальчики зелені,

Плаття у смажені.

Вся замурзана, брудна,

Неохайна дуже,

Подивіться: ось  вона

Впала у калюжу.

  1.Вихід Плямки.

Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть рук,

Не потрібне це заняття, воно варте стільки мук.

Знов замурзаються руки, шия, вуха, все у вас,

То навіщо сили тратить і даремно гаять час?

Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість облисіє голова.

  • Діти, а хотіли б ви бути схожими на Плямку? Чому?

2.Загадки Мийдодіра.

  • Мийдодір дуже не любить таких неохайних дітей, тому він просив передати посилку із загадками і відгадками. А якщо ви відгадаєте всі загадки, зупинка «Бруднулі» стане чистою. Спробуємо?

1. Гарне я і запашне, роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.

Кажуть, я даю красу і здоров’я й силу,

Чистоту у дім несу, звуть мене всі …( мило).

2. Я – невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровим буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в домі, справу знаю чітко,

Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я … (щітка).

  1.      Я – м’якенька полотнинка, випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щіток, до голівки притулюсь ласкаво,

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість – хазяїн в домі, і лежати я не звик,

Вам ім’я моє відомо, пригадайте, я … (рушник).

 4. Маю вигляд я і смак – можеш подивиться,

  І без мене вам ніяк всім не обійтися:

  Я не справа, не напій, та в роботі часто

  З милом, щіткою дружу. Ім’я моє … (паста).

 5.  Ліг в кишеню і вартую. Плаксі, реві та бруднулі

  Витру вранці струмки сліз, не забуду і про ніс. (Носовичок).

  1. Білих тридцять зубчиків для кучерів і чубчиків –

По голівці ходять, волосся в порядок приводять. (Гребінець).

  • Ось ви і відгадали загадки Мийдодіра. Я знаю, що всім вам подобаються білі, здорові й міцні зуби, гарна посмішка, густе, красиве волосся, охайний, випраний і випрасуваний, чистенький одяг. Але для цього необхідно щодня чистити зуби, вмиватися, розчісувати волосся, чистити взуття… І привчати себе до цього необхідно змалку.
  • Третя зупинка, яку ми робимо – «Фізичні вправи».
  • Жителі, які живуть на цій зупинці дуже полюбляють активні та фізичні вправи. Давайте теж спробуємо і відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Я раненько прокидаюсь, біля ліжка потягаюсь.

Йду й водицею вмиваюсь, рушничком я утираюсь,

А тоді роблю зарядку, різні вправи по порядку.

Один, два, три, чотири – проганяю лінь з квартири.

  • А наша подорож триває. Четверта зупинка – «Кубування».
  • Зараз я пропоную вам пограти в гру «Кубування» і тим саме закріпити мовознавчі знання та  знання про здоров’я. Працювати будете в групах. Обєднайтеся та оберіть капітана, який буде відповідати. Кожна група обирає колір кубика і виконує його завдання.

Жовтий – підібрати до слова здоров’я прикметник (який?яка?яке?які?)

Зелений - назвати лікарські рослини.

Рожевий- розповісти вірш про здоров’я.

Бережіть здоров’я власне, поки є на це ще час,

Бо життя таке прекрасне і воно одне у нас!

Фіолетовий- скласти розповідне речення  зі словом здоров’я.

Синій – відгадати загадку.

Бокс,хокей,бобслей,футбол,

Сноуборд і волейбол…

Стадіон,басейни, корт –

Об’єднало слово …..

Помаранчевий – продовжити прислів’я: «У здоровому тілі -…….»

  • І ось, друзі, ми з вами від’їжджаємо до пятої зупинки  «Чистота і Порядок».

Тут чисті вулиці, по тротуарах йдуть чисті і веселі діти. Вони знають багато прислів’їв про здоров’я.

  • А ви знаєте? Давайте покажемо наші знання.

1.Змагання «Хто більше?»

(Світ великий – було б здоров’я.

Без здоров’я нема щастя.

Здоровий хворого не розуміє.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.

Як немає сили, то й світ немилий.

Найбільше багатство – здоров’я.

Здоров’я – це те, що потрібно берегти.

Хто рано встає, той довше проживе.

Праця додає здоров’я, а лінь – хвороб.

Рухайся більше – проживеш довше.

Здоровий не знає, який він багатий.

Здоров’я  не купиш  ні за які гроші.

Чиста вода для хвороби біда.

Хто день починає із зарядки, у того всі справи в порядку.

Чистота – запорука здоров’я.

Як про здоров’я дбаєш – так і маєш.

Хвороба із брудом у дружбі живуть.

Люди часто хворіють, бо глядітись не вміють.

У чепурній оселі й життя веселе.)

 2. Гра «Шкідливо і корисно».

- Що ж, з усіма завданнями ви впорались! Щоб ви запам’ятали, як живуть  на зупинці «Чистота і Порядок», я пропоную зіграти ще в одну гру – «Шкідливо і корисно». Слухайте те, що я казатиму, і якщо це корисно – плесніть у долоньки.

  • Щодня вранці робити зарядку і приймати холодний душ.
  • Лягати спати пізно ввечері, а вранці довго ніжитись у ліжку.
  • Інколи чистити зуби.
  • Бути охайним і акуратним.
  • Відпочивати на свіжому повітрі.
  • Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.
  • Займатися фізкультурою і спортом.
  • Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка.
  • Ходити з батьками в турпоходи, працювати разом.
  • Розмовляти під час їжі.
  • Мити овочі і фрукти перед вживанням.

- Отже, пам’ятайте, що найбільше багатство в людини – це здоров’я. Робіть щоранку зарядку, вмивайтесь, чистіть зуби, стежте за чистотою свого тіла. Мийте руки перед кожним прийомом їжі, після сну і перед сном.

- Шоста зупинка - «Шкідливі звички».

1.Виступ психолога.

- А зараз ми проїжджаємо вулицею «Шкідливі звички». Звісно, ми не будемо тут виходити, тому що це небезпечно. А чому небезпечно, нам розповість психолог Яна Олександрівна.

2.Перегляд уривку мультфільма «Ну, постривай!».

- А тепер давайте подивимося уривок із мультфільму «Ну, постривай!». Після перегляду ви скажете, яка шкідлива звичка була у Вовка.

- Так, яка ж?

- Чи необхідні вам шкідливі звички?

- Остання зупинка нашої подорожі – «Вітаміни».

- Щоб правильно харчуватися і пережовувати їжу, кожній людині необхідно мати здорові зуби. А щоб зуби були здоровими, за ними необхідно правильно доглядати та вживати їжу, що багата на вітаміни.

- Вітаміни – це такі речовини, які допомагають дитині рости міцною і здоровою. Дуже багато вітамінів міститься у фруктах і овочах, а також інших продуктах, якими харчуються люди. І якщо дитина одержує цих вітамінів недостатньо, вона починає хворіти, погано росте.

1.Презентація робіт груп.

- Заздалегідь клас був поділений на групи, кожна з якої отримала завдання: підготувати повідомлення про певний вітамін та зобразити на малюнку продукти, в яких він міститься.

1 група

Вітамін А відіграє важливу роль у формуванні кісток і зубів, волосся, захищає від простудних захворювань та інфекцій дихальних шляхів, хвороб травного тракту. Він корисний для зору, сприяє росту. Вітамін А міститься в таких продуктах: кефірі, моркві, яйцях, печінці, персиках, абрикосах, риб’ячому жирі.

2 група

Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин, необхідний для зміцнення нервової та ендокринної систем. Він корисний для крові, нервів, шкіри. Хорошим джерелом вітаміну В вважаються печінка, м’ясо, горох, капуста, гречана крупа, вівсяні пластівці.

3 група

Вітамін С бере участь у великому числі обмінів, сприяє захисту від застуди, загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин. Надає сприятливий вплив на нервову систему. Міститься в таких свіжих рослинах, як шипшина, чорна смородина, горобина, цитрусові фрукти, перець, цибуля.

4 група

Вітамін Д забезпечує нормальне зростання і розвиток кісток, запобігає розвитку рахіту, підвищує імунітет, сприяє м’язовому тонусу. Тому треба вживати в їжу риб’ячий жир, молочні продукти, яєчний жовток, вершкове масло, ікру, петрушку, кропиву.

V Підсумок заходу.

1.Бесіда.

- Ось і закінчилася наша подорож містом Здоров’я.

- Чи сподобалося вам зупинки цього міста?

- Яка найбільше?

- А найменше?

- Як треба доглядати за своїм тілом?

- Які вітаміни вживати в їжу?

- Навіщо займатися фізкультурою і спортом?

- Чи може людина втратити здоров’я через шкідливі звички?

2.Підведення підсумків очікування та настрою.

- Наклейте рожевий лист на ту картину, яка співпадає з вашим настроєм у кінці уроку.

- Чи справдилися ваші очікування від заходу?

(Звучить музика)

 - В усіх куточках Землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Чого тільки вони не роблять для досягнення цієї мети! Є такі народи, які чорнили зуби і просвердлювали в них дірочки, розмальовували шкіру, прилаштовували до носа блискучі кільця, проколювали вуха… Людина створює себе і свою зовнішність сама. А переконатись у тому, що ми гарні, нам допоможе дзеркало. Хто з вас читав казку про Білосніжку та сім гномів?

Пам’ятайте, що було найбільшим скарбом злої Королеви-мачухи? Щодня вона запитувала своє дзеркало, чи вона найкрасивіша, чи ні. А Білосніжка була кращою, тому що вона була не лише красивою, а ще й доброю, працьовитою, чуйною, щирою і нікого не ображала. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею.

Тому я вам бажаю бути здоровими, красивими і добрими. Тоді й у країні пануватимуть мир і спокій.

  • І на згадку про наш захід  я хочу  роздати пам’ятки «Як бути здоровим».

Пам’ятка «Як бути здоровим»

  1. Жити в чистоті.
  2. Дотримуватись режиму дня.
  3. Робити зарядку.
  4. Займатися спортом і загартовуватися.
  5. Правильно харчуватись.
  6. Частіше гуляти на свіжому повітрі.
  7. Позбутися шкідливих звичок.

- Ростіть здоровим і сильними, добрими і мудрими.

- Я дякую за роботу. Мені було дуже приємно з вами сьогодні працювати. На цьому наш захід закінчений.

 

doc
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку