Розробка виховного заходу з елементами міжпредметної інтеграції"Свою матусю привітаю". Складання привітань до Свята Матері. Мета:
закріпити вміння учнів складати й оформляти письмово привітання; розвивати зв'язне усне й писемне мовлення школярів, збагачувати словник учнів словами ввічливості; впроваджувати елементи кольоротерапії; вчити дітей цінувати материнську турботу та піклування; виховувати любов та чуйне й шанобливе ставлення до матері.
ДОДАТОК 4
Без рідної матінки
й сонце не гріє
2-й клас
Тема. Свою матусю привітаю! Складання привітань до Свята Матері
Мета:
закріпити вміння учнів складати й оформляти письмово привітання; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення школярів, збагачувати словник учнів словами ввічливості; впроваджувати елементи кольоротерапії; вчити дітей цінувати материнську турботу та піклування; виховувати любов та чуйне й шанобливе ставлення до матері.
Обладнання: повітряні кульки жовтого кольору, малюнки сонечка, промінців-долоньок, аркуші зі словами-побажаннями матусям, репродукція ікони із зображенням Божої матері, ноутбук, приладдя для виготовлення вітальних листівок (кольоровий папір, олівці, фломастери, ножиці, клей тощо)
Міжпредметна інтеграція: літературне читання, курс «Я і Україна», трудове навчання, образотворче мистецтво.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент. Об’єднання учнів у групи
2. Повідомлення теми та мети уроку
- Діти, із запису на дошці ви вже здогадалися, про кого йтиметься на уроці. У другу неділю останнього місяця весни, травня, все прогресивне людство ось уже багато років відзначає Всесвітній День Матері.
Сьогодні ми поговоримо про наших мам, вшануємо їх напередодні цього прекрасного, хвилюючого свята й складемо привітання.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. «Мама» - перше слово, яке висловлює маленька дитина.
«Мама!» - в мить страждання і горя у відчаї каже людина.
Матерів на землі різних рас, різних націй – мільйони,
І серця материнські любов‘ю і ніжністю повні.
2. Рідна матінка – сонечко ясне для тебе й для мене,
Мама поряд – і більше нічого не треба, напевне.
Мамин погляд – це промінь, це світло, це ласка безкрая,
Доброта в нім безмежна живе, – я це змалечку знаю.
3. Мати… вслухайтесь в слово наспівне це лише –
Мабуть, в світі найкраще воно, бо воно – найсвятіше.
Нас підтримує мати, нас ненька завжди розуміє.
В неї щира душа, повна віри, сердечної ласки й надії.
4. Мати – мир у хаті, затишок в оселі,
Руки працьовиті, усмішка весела,
Наймиліша в світі і одна-єдина –
Янгол-охоронець – мати для дитини.
5. Можна вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину,
Можна вибирати і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
6. Матері Господній я щодня молюся,
За здоров’я й щастя милої матусі,
Шепочу молитву трепетно і тихо,
Щоб не знала мама ніякого лиха.
Кожна з груп робить свій внесок у створення й оформлення колективної творчої роботи.
Вітання – це слова, які говорять люди під час зустрічі, це поздоровлення кого-небудь зі святом.
(Звертання, вітання, побажання, дата, підпис. Вказати, з яким святом вітаємо).
Листівка – художньо оформлений аркуш стандартного розміру. На ньому пишуть привітання до певної урочистої події, свята. Надсилають поштою у конверті або без нього. Уперше така традиція зародилася в Англії в 1893 року.
Діти за бажанням підходять по черзі до дошки і дописують прислів’я:
Нема того краму, щоб купити… (маму)
Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро… (розтане)
На сонці тепло, а біля матері… (добре)
Дитина плаче, а матері… (боляче)
У дитини заболить пальчик, а в мами - … (серце)
Діти називають слова побажання, пишуть їх на долоньках, виготовлених із паперу, і прикріплюють на дошці: щастя, здоров’я, успіхів, удачі, молодості, краси, бадьорості, наснаги, радості, гарного настрою, довгих років життя, тощо.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Технологія «Незакінчене речення»