Урок розвитку зв'язного мовлення з використанням проєктної технології

Про матеріал

Розробка виховного заходу з елементами міжпредметної інтеграції"Свою матусю привітаю". Складання привітань до Свята Матері. Мета:

закріпити вміння учнів складати й оформляти письмово привітання; розвивати зв'язне усне й писемне мовлення школярів, збагачувати словник учнів словами ввічливості; впроваджувати елементи кольоротерапії; вчити дітей цінувати материнську турботу та піклування; виховувати любов та чуйне й шанобливе ставлення до матері.

Перегляд файлу

ДОДАТОК 4

 

Без рідної матінки

й сонце не гріє

 

Solnyshko_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

2-й клас

Тема. Свою матусю привітаю! Складання привітань до Свята Матері

Мета:

закріпити вміння учнів складати й оформляти письмово привітання; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення школярів, збагачувати словник учнів словами ввічливості; впроваджувати елементи кольоротерапії; вчити дітей цінувати материнську турботу та піклування; виховувати любов та чуйне й шанобливе ставлення до матері.

Обладнання: повітряні кульки жовтого кольору, малюнки сонечка, промінців-долоньок, аркуші зі словами-побажаннями матусям, репродукція ікони із зображенням Божої матері, ноутбук, приладдя для виготовлення вітальних листівок (кольоровий папір, олівці, фломастери, ножиці, клей  тощо)

Міжпредметна інтеграція: літературне читання, курс «Я і Україна», трудове навчання, образотворче мистецтво.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент. Об’єднання учнів у групи

2. Повідомлення теми та мети уроку

 -    Діти,  із запису на дошці ви вже здогадалися, про кого йтиметься на уроці. У другу неділю останнього місяця весни, травня, все прогресивне людство ось уже багато років відзначає Всесвітній День Матері.

Сьогодні ми поговоримо про наших мам, вшануємо їх напередодні цього прекрасного, хвилюючого свята й складемо привітання.

 

ІІ.   ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  • Діти, зверніть увагу на «чарівні» літери «М», «А». Як ви вважаєте, чи можуть ці букви бути наймилішими? Чому? (З них можна утворити слово «мама»).
  • Жінка, - мати завжди була хранителькою родини, добрим ангелом, її мудрість поважали. Мама – це символ рідної землі. На попередньому уроці ви отримали завдання для створення проекту.
  1.  Презентація проекту
  • Перша група виконує вправу «Мікрофон», учасники продовжують по черзі: матуся, матінка, мамуся, мамочка, матусенька, мамуня, ідеальна, красива, розумна, лагідна, охайна, працелюбна, особлива, яскрава, ніжна, добра, мила, дорога, кохана, мрійлива, чарівна.
  • Друга група декламує знайдені вірші про маму.

1. «Мама» - перше слово, яке висловлює маленька дитина.
«Мама!» - в мить страждання і горя у відчаї каже людина.
Матерів на землі різних рас, різних націй – мільйони,
І серця материнські любов‘ю і ніжністю повні.

2. Рідна матінка – сонечко ясне для тебе й для мене,
Мама поряд – і більше нічого не треба, напевне.
Мамин погляд – це промінь, це світло, це ласка безкрая,
Доброта в нім безмежна живе, – я це змалечку знаю.

3. Мати… вслухайтесь в слово наспівне це лише –
Мабуть, в світі найкраще воно, бо воно – найсвятіше.
Нас підтримує мати, нас ненька завжди розуміє.
В неї щира душа, повна віри, сердечної ласки й надії.

4. Мати – мир у хаті, затишок в оселі,
Руки працьовиті, усмішка весела,
Наймиліша в світі і одна-єдина –
Янгол-охоронець – мати для дитини.

5. Можна вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину,
Можна вибирати і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.

6. Матері Господній я щодня молюся,
За здоров’я й щастя милої матусі,
Шепочу молитву трепетно і тихо,
Щоб не знала мама ніякого лиха.

  • Третя група створює малюнки на тему: «Портрет мами».

 

     5.jpg

  •                 Четверта група представляє прислів’я та приказки про маму.
  •                 П’ята група обговорює план дій «Привітання матусі», добирає привітання.

Кожна з груп робить свій внесок у створення й оформлення колективної творчої роботи.

 

  1. Складання привітання
  • Діти! То кого ж ми вітаємо у це свято?
  • А чи вмієте ви складати вітання?
  • Що таке вітання?

Вітання – це слова, які говорять люди під час зустрічі, це поздоровлення кого-небудь зі святом.

  • Якими словами ви б могли звернутися до мами?
  • Чи визначилися, як будете звертатися до мами?
  • Що потрібно далі зазначити у вітанні?

(Звертання, вітання, побажання, дата, підпис. Вказати, з яким святом вітаємо).

  • Що і чого ви б хотіли побажати своїм матерям у цей травневий день?
  • На чому, зазвичай, пишуть вітання?
  1. Словникова робота

Листівка – художньо оформлений аркуш стандартного розміру. На ньому пишуть привітання до певної урочистої події, свята. Надсилають поштою у конверті або без нього. Уперше така традиція зародилася в Англії в 1893 року.

 

  1. Робота в групах. Гра «Квіти для мами»
  •      У кожного з вас на парті є частинка ілюстрації квітки. Об’єднайтеся у групи, щоб утворилося єдине ціле, тобто квітка. (Самостійне складання привітання у групах).
  1. Зачитування, корегування. Запис побажання на саморобній листівці
  •         Ми просто любимо свою матір, не замислюючись, чому ми маємо до неї таке почуття. А може, хтось із вас спробує пояснити, за що ви любите маму?
  1. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»
  •           Хто є зразком, еталоном для більшості з нас?
  •           Чому мама є взірцем для наслідування?
  •           Які  якості, чесноти ви б хотіли перейняти у своєї мами?.
  •           Які мамині вміння особливо захоплюють вас?
  •           Чи можете ви розповісти про те, що любить ваша мама, що подобається їй?
  •           А чи може дитина порадувати маму? Яким чином?
  •         Мамі хочеться прийти з роботи і побачити, що ви також працювали і допомогли їй позбавитися багатьох хатніх справ. Чим більше ви їй будете допомагати, чим менше засмучувати, тим довше мама залишиться молодою та гарною, красивою та здоровою. Матерів поважають у всьому світі. У нас в Україні слово «мати» вважається святим – так само як і слово «Батьківщина». Кажуть: мати – берегиня роду. І коли ми дивимося на ікону із зображенням святої Діви Марії з немовлям Ісусом на руках, ми бачимо, в першу чергу, просто матір, центр Всесвіту для якої, як і для будь-якої з мам, – у власній дитині. (Учні демонструють дитячі світлини своїх матусь).

 

 

  1. Робота з прислів’ями (спроектовано на екран)

Діти за бажанням підходять по черзі до дошки і дописують прислів’я:


Нема того краму, щоб купити… (маму)
Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро… (розтане)
На сонці тепло, а біля матері… (добре)
Дитина плаче, а матері… (боляче)
У дитини заболить пальчик, а в мами - … (серце)

  •             Кожна мама над усе бажає бачити свою дитину в майбутньому здоровою та щасливою, достойною та успішною. А чого б побажали своїй мамі ви?
  1. Гра «Побажання мамі»

Діти називають слова побажання, пишуть їх на долоньках, виготовлених із паперу, і прикріплюють на дошці: щастя, здоров’я, успіхів, удачі, молодості, краси, бадьорості, наснаги, радості, гарного настрою, довгих років життя, тощо.

  •         Сподіваюсь, ці слова – побажання стануть вам у пригоді під час оформлення привітальної листівки з Днем Матері, яку ви розпочали виготовляти на уроці та завершите вдома. Вона стане гарним подарунком для вашої матусі й порадує її цього гарного свята.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія

Технологія «Незакінчене речення»

  •             Продовжіть речення.
  • Сьогодні на уроці ми …
  • Найбільше мені сподобалося …
  • Це мені стане у пригоді …
  • Надалі я намагатимуся …
  • Я зрозумів (ла), що …
  •             Закінчуючи наш урок, хочу наголосити: не забувайте ніколи про своїх рідних людей, шануйте матір і батька, бережіть їх, дбайте про те, щоб частіше ясна усмішка осявала їхні обличчя, щоб менше стомлювалися їхні працьовиті руки, щоб мама відчувала ваше піклування і турботу так само, як ви відчуваєте повсякчас материнську ласку і ніжність.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку