Виховний захід-роздум з теми: «Яким я бачу майбутнє моєї держави»
Мета: виховувати у учнів любов до рідного краю, держави, родини, народу, поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій; формувати відчуття своєї приналежності до України, усвідомлення себе українцем, прагнення до збереження та примноження духовних та матеріальних багатств українського народу, виховання патріотичних почуттів, правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, усвідомлення своїх прав, свобод, обов’язків, шанобливе ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого України; формування в учнів етнічної та національної самосвідомості, мовної культури, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій.
Обладнання: презентація
Форма проведення: дистанційна
Хід уроку
(слайд1)
1.Доброго дня, діти та шановні наші гості.
Сьогодні наша подорож незвичайна, ми можемо, напередодні різдвяних свят, подорожувати в часі.
2. Всі ви вивчаєте історію, тому знаєте, що час поділяється на минуле, теперішнє та майбутнє.
Теперішнє не може відбуватися без минулого, а заради майбутнього ми живимо сьогодні.
1.Кажуть, що майбутнє виникло тоді, коли людина вперше відчула прагнення до кращого.
Яким воно буде – омріяне майбутнє України?
(слайд2)
2. Країною зелених парків, яскравих будинків та чистих подвір’їв? Культурним серцем Європи?
(слайд3)
(слайд4)
Дуже хочеться, щоб воно було щасливим для кожного з нас.
(слайд5)
Життєва дорога – це успіх і невдачі, радісні хвилини і перешкоди, здіснення бажаних мрій і сльози розачарувань.
(слайд6)
2. Не просто слухати,
1. - а чути.
2. Не просто дивитися,
1. -а бачити.
2. Не просто відповідати,
1. -а міркувати.
2.Дружно й плідно працювати.
1. Отже, всі на старт!
(слайд 7)
Епіграф (читають діти)
1.Велична і свята, моя ти Україно,
Лише тобі карать нас і судить.
Нам берегти тебе, Соборну і єдину,
І нам твою історію творить
2.«Ніхто нам не збудує держави,
коли ми самі її собі не збудуємо,
і ніхто з нас не зробить нації,
коли ми самі нацією не схочемо бути»
(В. Липинський).
1. Україна... В одному цьому слові і для нас, і навіть для чужинців бринить музика смутку і жалю...
Послухайте, як звучить Україна у виконанні вашого однокласника Крупіна Матвія
(виконання пісні під гітару)
Слова вчителя під музику
2. Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові.
Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними, безіменними, невідомо коли і ким складеними піснями.
1.Народе України! Твоєю силою, волею. Словом утвердилася на нашій рідній землі самостійна Українська держава – Україна.
(слайд 8)
2. Україна – це земля, де живуть українці.
Вона є всюди там, де гомонить наша рідна українська мова й пісня, всюди там, де пам’ятають про спільну минулу долю й недолю, всюди там, де люди бережуть давній український звичай, усюди там. Де хочуть свобідного українського життя.
(відео про Україну)
1. Нема кращого неба, ніж небо України, так і нема кращої Землі, ніж наша Україна. Бути українцем – значить пишатися своєю Вітчизною.
2. Україна це не там десь, я теж Україна, і ви –Україна.
Як ви вважаєте, якими повинні бути справжні патріоти і громадяни?
(відповідальні; активні; дотримуватися законів, дбайливо ставитися до рідної природи,сприяти розбудові незалежної України, бути готовими до захисту Батьківщини,Толерантними, справедливими,тощо)
Наша земля це колиска патріотів, працелюбних та вихованих людей
(слайд 9)
Сьогодні, заради того, щоб ви жили спокійно, наші герої відвойовують для вас майбутнє.
- Як ви думаєте, чому під час таких випробувань, найбільше ми дорослі хвилюємося за вас, дітей?
- Тому, що ви—наше майбутнє.
(думки дітей)
Кожна людина, яка сумлінно виконує покладену на неї справу вкладає свою лепту в розбудову держави.
(слайд 10)
Крок 1«Країна мрій»
1.Для нашого заходу діти підготували спільний праєкт «Країна мрій».
Уявіть, що ви перенеслись в Україну 2050 року.
Давайте подивимося на результат цієї роботи
Презентація «Країна мрій»
(діти розказують, як вони уявляють майбутнє)
Як підсумок хочеться сказати словами Чехова: «Якби кожна людина на своєму маленькому клаптику землі зробила все, що вона може, яка прекрасна була б земля”
Крок 2 «Циферблат життя»
(слайд 11)
2.А зараз ми спробуємо відтворити минуле на «Циферблаті життя». Перед вами годинник незвичайний, тому що цифри на ньому вказують не на години, а на роки вашого життя.
Отже вкам сьогодні 11 або 12 років.
(слайд 12)
Я пропоную помалювати майбутнє на «Циферблаті життя».
( наголосити на те, що це не художнє мистецтво, тому хвилюватися за якість не має потреби )
Для цього на аркуші паперу, що лежить перед вами, намалюємо велике коло – циферблат годинника.
Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки вашого майбутнього життя.
(слайд 13)
Напишіть, скільки років вам буде через 10років?
Але важливо не лише скільки жити, а як жити. Якими ви хочете стати через 5, 10, 15… років? Напишіть це на циферблаті.
У кого який циферблат життя вийшов? Якими ви бачите себе в майбутньому? Яку професію хочете обрати?
Діти називають свої варіанти і зразки «Циферблат життя» показують
Крок 3.« На роздоріжжі »
(слайд 14)
1. Уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов:
1). Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров‘я втратиш.
2). Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров‘я втратиш.
3). Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров‘я збережеш. Напишіть номер дороги, якою ви підете в центрі вашого циферблату. Поясніть своє рішення.
- однім з вдалих кроків успішного майбутнього є здоровий спосіб життя. Народна мудрість говорить: «Здоровим будеш – все здобудеш».
Крок4 «Професії майбутнього».
(слайд 15)
2.Робимо наступний крок до успішного майбутнього.
Усі ви хочете бути щасливими та успішними людьми, мати свою справу, яка приносила б вам задоволення і матеріальне забезпечення.
А як досягти успіху в майбутньому, прийняти правильне рішення при виборі майбутньої самостійної дороги ?
Ким стати кухарем? Водієм? Лікарем? Вчителем? Юристом? Або підприємцем?
Деякі наші учні вже знають відповідь на це питання.
Зробити правильний вибір професії – важливий крок у житті. Перш ніж зробити професійний вибір, треба оцінити свої знання і можливості. Кожна професія потребує відповідних знань з того чи іншого навчального предмету, які потім постійно треба розширювати і оновлювати.
Крок 5. «Майстром справи»
Давайте, спробуємо з’ясувати, які якості потрібні спеціалістам різних галузей.
Пропоную невеличкий тест
(тестування, на кожне питання відповідає один учень)
«Вдало вибери професію, вклади в неї свою душу, тоді щастя саме тебе відшукає».
Основи знань майбутньої професії закладаються в шкільні роки. Ваш вік – це саме час для навчання , розвитку здібностей та талантів.
«Навчання – світло, а невчення – пітьма», - каже народна мудрість. Будьте наполегливими, старанно здобувайте освіту і тоді досягнете поставленої мети.
Крок 6 «Майбутнє має закладатися вже сьогодні»
Перед собою ми поставили важливі запитання: який шлях вибрати для щасливого та успішного майбутнього? Як не помилитися ? Що стане запорукою нашого щасливого майбутнього життя.
Зараз напередодні новорічних свят, пропоную вам загадати бажання, написати його на вашому «циферблаті життя»
А чи бажаєте ви дізнатися, яке бажання маємо ми, ваші вчителі, батьки, воїни, які борються за наше майбутнє.
Пропоную зібрати пазл. Хто перший це зробить, показує його на своєму екрані. А щоб краще налаштуватися вам допоможе Настя.
-Так про що мріють всі дорослі?
(слайд 16)
«Нехай кожна дитина буде щасливою!»
Це дійсно бажання кожної людині, на планеті земля.
Ми - дорослі, сьогодні піклуємося про вас, бо ви—це наше майбутнє.
1.Закінчити нашу зустріч хочу слова українських поетів Василя Симоненка та Максима Рильського:
2.Є тисячі доріг, мільйон стежинок.
Є тисячі ланів, але один лиш мій.
Ми працю любимо, що в творчість перейшла
І музику палку, що ніжно серце тисне.
1.У щастя людського два рівних є крила:
Троянди й виноград, красиве і корисне.
Дякую всім за співпрацю. Бувайте здорові! До зустрічі!
1