Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 123
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Розробка
військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
Виконавці:
Пинькало Ольга
Павшенко Юлія
Середін Аліна
Керівник:
вчитель фізичної культури
Яеієва-Тарасова Анастасія
Василівна
Кривий Ріг
ПОЛОЖЕННЯ
військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
1. Мета та завдання
- військово-патріотичне виховання молоді;
- виховання патріотизму, громадських почуттів і свідомості, вдосконалення фізичного розвитку, формування здорового способу життя молоді;
- виховання морально-психологічних і духовних якостей;
- популяризації військової служби серед учнівської молоді;
- вдосконалення вмінь та навичок учнів щодо виконання навчальних нормативів програми з предмету «Захист України»;
- підвищення соціальної активності школярів.
2. Час та місце проведення:
Гра може бути проведена протягом вересня-жовтня, та квітня- червня, за вибором керівництва. Місце проведення: база закладу загальної середньої освіти.
3. Керівництво квест-гри
Загальне керівництво підготовки та проведення квест-гри здійснюється керівництвом закладу загальної середньої освіти.
4. Учасники змагань:
Учні 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Кількість членів команди – 6 учасників (з них не менше двох осіб протилежної статі).
Учасники квест-гри при собі повинні мати: спортивний одяг, змінне взуття, кулькову ручку, блокнот або зошит, рюкзак (для кожного з учасників гри).
5. Програма проведення військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
До програми квест-гри входять наступні конкурси:
1. «Рятівник» (командний конкурс);
2. «Мінер» (командний конкурс);
3. «Люби і знай свій рідний край» (командний конкурс);
4. «Юний розвідник» (командний конкурс);
5. «Мундири» (командний конкурс);
6. «Стрілець» (командний конкурс);
7. « Вперед у бій» (командний конкурс).
6. Критерії оцінювання змагання.
Квест-гра оцінюється за найменшим проходженням часу, правильним виконанням всіх завдань та розшифруванням зашифрованого тексту.
СЦЕНАРІЙ
відкриття військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
Лунає музика, під команду капітанів на урочисту лінійку заходять учасники квест-гри. Шикуються.
Ведучий 1: Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти,
А у нас усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім!
Ведучий 2: Український хлопче, майбутній солдат.
Очима історії ти поглянь назад.
Бо багато крові пролилося колись,
Щоб твої мрії сьогодні збулись.
Ведучий 1: Вітаємо всіх учасників розважальної військово-патріотичної квест-гри «Захисник»
Ведучий 2: «Рівняйсь! Струнко! Рівняння на прапор! Державний прапор України підняти!»
(Під звуки гімну України капітани команд урочисто піднімають державний прапор України).
Ведучий 1: Отож разом всіх вітаємо. Успіхів, щастя, перемоги бажаємо. Нехай же радість з вами поруч іде завжди, праворуч і ліворуч.
Ведучий 2. Нелегка військова служба. Це ранні підйоми, багатокілометрові пробіжки і армійська дисципліна, витримка та а не абияка сила.
Ми пропонуємо здійснити цікаву подорож у дивовижний світ чоловічої сили і краси, кмітливості, майстерності, і спритності.
Ведучий 2. Тож розпочинаємо нашу квест-гру, а за виконанням всіх завдань буде спостерігати журі нашої гри в складі:____________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СЦЕНАРІЙ
закриття військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
Ведучий 1: А хто такий патріот?
Ведучий 2: Людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.
Ведучий 1: Ми бажаємо вам, діти,
Друзі наші щирі,
На «відмінно» всім навчатись
І жити у мирі!
Ведучий 2: Щоб зростали і мужніли
Ви кожну годину,
Щоб батьки пишались вами
У будь-яку хвилину!
Ведучий 1: А наше свято наближається до завершення, і ми ще раз шлемо такі привітальні рядочки нашим захисникам:
Ведучий 2: Рідна Батьківщина, рідна Україна… Які це прості й разом з тим, прекрасні для нас слова. Велика і священна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях її синів і дочок.
Ведучий 1: Любов до Вітчизни і любов до людей – ось два стрімкі потоки, які зливаючись, утворюють могутню річку патріотизму.
Ведучий 2: Ну, а тепер слово надається нашому шановному журі.
Журі. Оголошення результатів гри, нагородження команд.
Ведучий 1:
Здібності свої і силу
Розвиваймо раз у раз,
Щоб була народу втіха і велика користь з нас.
Будьмо пильні у науці,
Будьмо чесні у ділах.
Будем вірні Батьківщині!
Кожен день та кожен час!
Ведучий 2: На все добре.
ПЛАН
проведення військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
№з/п |
Назва заходу |
Час |
Відповідальний |
Місце проведення |
1. |
Пункт перший «Рятівник» |
10-15 хвилин |
. медична сестра 2
|
медичний пункт |
2. |
Пункт другий « Мінер» |
10-15 хвилин |
вчитель фізики |
шкільне подвір’я |
3. |
Пункт третій «Люби і знай свій рідний край» |
10-15 хвилин |
вчитель географії |
бібліотека |
4. |
Пункт четвертий «Юний розвідник» |
10-15 хвилин |
вчитель фізкультури |
спортивний майданчик |
5. |
Пункт п’ятий «Мундири» |
10-15 хвилин |
вчитель історії |
кабінет історії |
6. |
Пункт шостий «Стрілець» |
10-15 хвилин |
вчитель «Захист Вітчизни» |
майстерня |
7. |
Пункт сьомий «Вперед у бій» |
10-15 хвилин |
вчитель біології |
спортивна зала |
8. |
Розшифрування коду та знаходження скарбу |
10-15 хвилин |
класні керівники |
|
ПРОГРАМА ПРОВЕДЕННЯ
військово-патріотичної квест-гри з елементами туризму для учнівської молоді «Захисник»
10.00-10.30 - Урочиста лінійка
10.30-12.30 - Пункт перший «Рятівник» (надання першої медичної допомоги, відповіді на запитання, перенос потерпілого) Додаток 1
- Пункт другий «Мінер» (знаходження замінованих ділянок на пришкільному подвір’ї) Додаток 2
- Пункт третій «Люби і знай свій рідний край» (інтелектуальний конкурс на знання історично-культурних пам’яток рідного міста) Додаток 3
- Пункт четвертий «Юний розвідник» (туристсько- спортивна естафета) Додаток 4
- Пункт п’ятий «Мундири» (інтелектуальний конкурс на знання військової форми різних підрозділів) Додаток 5
- Пункт шостий «Стрілець» (конкурс на зарядження магазина автомата та стріляння зі зброї з різних вихідних положень) Додаток 6
- Пункт сьомий « Вперед у бій» (спортивна естафета) Додаток 7
- Розшифрування коду та знаходження скарбу Додаток 8
12.30-13.00 - Закриття гри. Підведення підсумків, нагородження команд.
ДОДАТОК 1
Пункт перший «Рятівник»
(надання першої медичної допомоги, відповіді на запитання, перенос потерпілого)
Змагання складаються з трьох частин:
За правильне виконання завдання команда від судді отримує наступну частину плана-карти, де зображене подальше місце знаходження пункту два. Та отримує зашифрований текст з номером послідовності відкривання скарбу, наприкінці змагань.
ДОДАТОК 2
Пункт другий «Мінер»
(знаходження замінованих ділянок на пришкільному подвір’ї)
На пришкільній ділянці будуть знаходитись 6 закопаних замінованих мін (умовних). Капітану команд на початку змагань буде надано шість прапорців. Він повинен пройти ділянку в 7 метрів, розставивши 6 прапорців на його думку так, де він вважає, є місце знаходження міни, а лише потім пройдуть учасники команди.
Якщо капітан розставив прапорці не вірно, і учасники, умовно, підірвуться на міні, наприкінці завдання вони отримують план-карту з наступним пунктом, але не отримають зашифрований текст.
ДОДАТОК 3
Пункт третій «Люби і знай свій рідний край»
(інтелектуальний конкурс на знання історично-культурних пам’яток рідного міста)
Інтелектуальний конкурс на знання історико-культурних пам’яток Кривого Рогу. Команді буде запропоновано дванадцять карток з пам’ятками рідного міста та картками відповідями. Учні повинні розкласти пам’ятки культури та правильну їх назву. За десять правильних відповідей команда отримає наступну план-карту та зашифрований текст.
Пам’ятник О.М. Поля
Пам’ятник
воїнам-інтернаціоналістам Військова дільниця Криворізького кладовища
Пам’ятний знак криворіжцям
Монумент «Перемога» постраждалим при ліквідації
аварії на Чорнобильській АЕС
Пам’ятник загиблим шахтарям Пам’ятник танкістам визволителям
Пам’ятний знак жертвам голодомору
Пам’ятник воїнам-інтернаціоналістам
Пам’ятний знак «Ліквідаторам
аварії на ЧАЕС»
Пам’ятний знак «В’язням концтабору»
ДОДАТОК 4
Пункт четвертий «Юний розвідник»
(туристсько- спортивна естафета)
Смуга перешкод складається з п’яти конкурсів.
Перший конкурс називається «Розвідник».
Учні повинні проповзти під горизонтальною мотузкою, яка буде натягнута хаотично, дистанцію в 4 метри з однієї точки в іншу, але повзти так щоб не було чутно дзвоники які будуть розвішані по мотузці. Учні проходять дистанцію по черзі.
Другий конкурс називається «Купини»
Учні по черзі проходять відстань по купинах від однієї контрольної лінії до іншої, відстань всієї дистанції до 6 метрів.
Третій конкурс називається «Жердини»
Учні по парно за допомогою жердини проходять дистанцію, в 10 метрів, від однієї контрольної ліній до іншої, не наступаючи на землю. Рух можливо здійснювати лише по жердинах. Як проходити дистанцію? Перший учасник бере жердину, викладає її на опору, присідає та тримає жердину, другий проходить по жердині на іншу опору, присідає на неї тримає жердину щоб пройшов перший учасник, і так далі до кінця. На кожну пару по одній жердині. Всі жердини та учасники повинні знаходитися з іншого боку.
Четвертий конкурс називається «Метелик»
Між двома деревами натягнуто дві мотузки, по середині ці дві мотузки зав’язані. Учні по черзі повинні пройти цю дистанцію, тримаючи рівновагу, та бути кмітливими.
П’ятий конкурс називається «Підйом та спуск спортивним способом»
Учням на початку дистанції видають рукавиці, бажано брезентові, кожен по черзі повинен спуститися до низу, за допомогою мотузки, взяти прапорець, та за допомогою іншої мотузки піднятися до гори. Всі учні повинні спуститися та піднятися до гори з прапорцями. За всі пройдені п’ять дестанція учні отримують план-карту та зашифрований текст.
ДОДАТОК 5
Пункт п’ятий «Мундири»
(інтелектуальний конкурс на знання військової форми різних підрозділів)
Інтелектуальний конкурс на знання військової форми. Учням буде запропоновано чотири види військової форми військовослужбовців Збройних Сил України. Для отримання зашифрованого тексту та наступної частини план-карти учні повинні назвати хоча б три правильних варіанта відповіді.
Військова форма військовослужбовців повітряних військ Збройних Сил України
Військова форма військовослужбовців високо мобільних десантних військ Збройних Сил України
Військова форма військовослужбовців військово-морських військ Збройних Сил України
Військова форма військовослужбовців сухопутних військ Збройних Сил України
ДОДАТОК 6
Пункт шостий «Стрілець»
(конкурс на зарядження магазина автомата та стріляння зі зброї з різних вихідних положень)
Кожен з учасників повинен зарядити патронами, магазин автомату Калашникова (20 шт.).Результат команди буде вважатися задовільним якщо буде зібрано п’ять магазинів автомату.
ДОДАТОК 7
Пункт сьомий « Вперед у бій»
(спортивна естафета)
Перший учасник, на старті отримує гранату. Тримаючи її в гранату біжить до матів потім рухається повзком до фішки оббігає і передає естафету наступному учаснику, і так проходить кожен по черзі. Після закінчення конкурсу учні отримують останню частину план карти де пуде позначено місце знаходження скарбу.
ДОДАТОК 8
Після знаходження останнього пункту на план-карті, та знаходження в цьому місці захованого скарбу, учням необхідно розшифрувати всі шифри отриманні під час завдань, в яких буде зашифровано код та послідовність відкривання замка.
АЛФАВІТ
А Б В Г Д Е Є Ж З И І Ї Й
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Ч Ш Щ Ь Ю Я
27 28 29 30 31 32
ПРИКЛАД ШИФРУ
(1)5.3.1. (3)27.18.22.10.20.11. (4) 18.5.10.17. (2) 19.32.22.30
Д.В.А. Ч.О.Т.И.Р.И. О.Д.И.Н П.Я.Т.Ь.
Після розшифрування учні в послідовності відкривають замки, (1)- два, (2)- п’ять, (3)-чотири, (4)-один, та отримують свій скарб.