Розробка заняття: "Ефективна комунікація з дитиною"
Мета заняття: Навчити батьків активного слухання, вибудовувати конструктивний діалог з дітьми та вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом.
Необхідні матеріали:
-
Аркуші паперу
-
Ручки
-
Маркери
-
Фліпчарт або дошка
-
Картки з різними емоціями
Хід заняття:
1. Вступ (10 хвилин)
-
Привітання: Створення теплої атмосфери, знайомство учасників.
-
Постановка мети: Повідомлення учасників про тему заняття та очікувані результати.
-
Вправа "Льодокол": "Моє найяскравіше спогад про спілкування з дитиною" (короткі розповіді учасників).
2. Теоретична частина (20 хвилин)
-
Активне слухання:
-
Що таке активне слухання?
-
Чому воно важливе у спілкуванні з дитиною?
-
Техніки активного слухання:
-
Перефразування
-
Уточнення
-
Вираження емпатії
-
Невербальна комунікація:
-
Важливість мови тіла, міміки, інтонації.
-
Як розпізнавати емоції дитини за невербальними сигналами.
3. Практичні вправи (40 хвилин)
-
"Відчуй емоцію": Учасникам роздають картки з різними емоціями (радість, смуток, гнів тощо). Завдання: зобразити цю емоцію без слів, а інші учасники мають вгадати.
-
"Рольова гра": Розподіляємо учасників на пари. Один грає роль дитини, інший – батька. Розігруємо різні ситуації (конфлікт, прохання про допомогу тощо). Після кожної ситуації проводимо обговорення: що було зроблено правильно, що можна було б покращити.
-
"Техніка "сендвіча": Учасники складають конструктивні відгуки за формулою: "Позитивна оцінка – конструктивна критика – позитивна оцінка".
4. Підведення підсумків (10 хвилин)
-
Обговорення: Що нового дізналися? Які труднощі виникають у спілкуванні з дітьми?
-
Рефлексія: Кожен учасник ділиться своїми враженнями від заняття.
-
Домашнє завдання: Спробувати застосувати нові навички в спілкуванні з дитиною протягом тижня та записати свої спостереження.