Розробка заняття із застосуванням програми віртуального глобусу «Google Earth» у рамках проведення «Літньої школи» з географії для учнів 8 класу

Про матеріал

Формування організаційної структури діяльності Літньої школи (особливості роботи, графік, теми занять). Географічна номенклатура. Особливості використання ГІС-систем під час роботи з географічною номенклатурою (географічні сайти, віртуальний глобус). Земля на плані та карті.

Перегляд файлу

 

Розробка заняття із застосуванням програми  віртуального глобусу «Google Earth» у рамках проведення «Літньої школи» з географії  для учнів 8 класу

Шуминська В.О., вчитель географії

 НВК № 1 м. Покровська Донецької області

Тема: Формування організаційної структури діяльності Літньої школи (особливості роботи, графік, теми занять).  Географічна номенклатура. Особливості використання ГІС-систем під час роботи з географічною номенклатурою (географічні сайти, віртуальний глобус).  Земля на плані та карті.

 

 Мета: ознайомити учнів з особливостями роботи Літньої школи  з географії, графіком роботи та тематикою занять;

  • нагадати правила ПДР, ТБ під час роботи школи, обрати безпечні маршрути руху учнів;
  • створення бази даних учнів (ПІБ, домашні адреси, мобільні телефони);
  • ознайомлення  з особливостями використання ГІС-систем під час роботи з географічною номенклатурою (географічні сайти, віртуальний глобус);
  • розв’язування задач з теми «Земля на плані та карт» з використанням програми віртуального глобусу.

 

Учасники: група учнів 8 класу.

 

Дидактичний матеріал: робочий зошит, карточки.

 

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, ноутбук, по можливості  - персональні комп’ютери, планшети, мобільні телефони, атласи.

 

Очікувані результати:

 

Отримують знання:

  • що являють собою ГІС -системи під час роботи з географічною номенклатурою;
  • особливості застосування програми віртуального глобусу під час роботи з географічними задачами.

 

    Виробляють уміння:

  • розробка алгоритму побудови профілю рельєфу України з півночі на південь т аіз заходу на схід  (за крайніми точками); визначення відстані від свого населеного пункту до столиці нашої держави  в кілометрах за допомогою інструменту «лінійка»;
  • застосовувати інші інструменти даної програми під час розв’язування відповідних географічних задач

 

Хід заняття.

 

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

2. Знайомство з учнями Літньої школи з географії у 8х класах, перевірка списку присутніх, створення бази даних учнів (ПІБ, домашні адреси, номери )

3. Правила ПДР, ТБ під час роботи школи, обрати безпечні маршрути руху учнів.

4.Перевірка готовності роботи учнів.

  ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Які сучасні ГІС вам доводилося застосовувати у своєму житті? Які можна застосовувати при вивченні географії?

 

 ІІІ. Робота з програмою віртуального глобусу «Google Earth».

  1. Особливості програми.

 

Посилання для скачування програми:

http://www.google.com.ua/earth/

 

 

 

 

 

  1.  Панель управління інструментами програми.

 

 

  1. Практична діяльність: розробка алгоритму побудови профілю рельєфу України з півночі на південь та із заходу на схід  (за крайніми точками); визначення відстані від свого населеного пункту до столиці нашої держави  в кілометрах за допомогою інструменту «лінійка».

 

За допомогою програми«Google Earth» побудуйте профілі рельєфу України з півночі на південь та з заходу на схід (за крайніми точками).  Також за допомогою інструменту «лінійка» визначте відстань від Вашого населеного пункту до столиці нашої держави (в км). Поясніть покроково Ваші дії.

1.Відкриваємо програму «Google Earth» для  побудови  профілів рельєфу України з півночі на південь та з заходу на схід (за крайніми точками). 

2.У вікні  справа зверху прописуємо маршрут: «»Красноармійськ Донецька область Україна – Київ Україна», натискуємо активну фразу «Пошук маршруту». З’являється синя лінія маршруту.

3.Клікаємо по лінії маршруту, активуємо вікно «Профіль рельєфу». Керуючи бігунком по профілю, маємо он-лайн картинку відповідної точки. Також маємо показники висоти та км.

В залежності від розміщення бігунка на певній території з’являється  активна вертикальна лінія на профілі рельєфу (наступні 2 профілі показують різне положення активного бігунка).

 

4.За допомогою інструменту «лінійка» з’єднуємо точки: Т-1« Покровськ (Красноармійськ) Донецької області» та Т-2 «Київ». У активному вікні маємо показник у км між точками – 542, 25км (додаткові показники (довжина по поверхні планети 542,27, напрямок – 298,71*; у градусах – 4.87*; у милях – 336,94; у дюймах – 21 348 494.25 і тд).

Чим точніше будуть зазнані точки, тим більш точними будуть показники відстаней. :

 

5.Ставимо мітки точок півночі та півдня. За допомогою лінійки прокладаємо маршрут у 896 км

На наступному скриншоті знято вигляд території без кордонів областей (прибирається додатковий прапорець у функціях ), таким чином покращується загальний вигляд території для перегляду відстані «північ-південь».

Тепер можна виконати і профіль рельєфу цього шляху.

В залежності від розташування активного бігунка по території  зйомки,  маємо вертикальну лінію на зображенні профілю  (наступні 2 зображення).

 

 

6. Ставимо мітку  «Соломонове» для прокладання маршруту «північ-південь»

7. Ставимо мітку «Червона Зірка», з’єднуємо маршрут.

8. Прокладаємо маршрут «північ – південь»

Практично ідеальний маршрут – всі помилки по відтворенню зображень можна редагувати і виправляти, добиваючись ідеальних відстаней між точками.

Можна прослідкувати за допомогою активного бігунка особливості окремих територій.

 

Зацікавившись програмою, спробували також і інші функції. Наприклад,

  • Час доби – положення Сонця  0 год. 13хв. по даті відповідного дня перегляду –

  • 3 год. 13 хв.

 

  • час – 7 год. 21 хв. –

 

  • час – 12 год.01 хв. -

  • час – 20 год. 03 хв. –

 

ІV. Підсумок заняття.

 

 

1

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку