Розробка заняття літературного гуртка. Рекомендовано керівникам літературних гуртків

Про матеріал

У розробці заняття літературної студії подається тема, мета, структура заняття з літературно обдарованими дітьми. Матеріал буде корисним для керівників літературних гуртків.

Перегляд файлу

Розробка заняття літературної студії ( літературного гуртка) керівником гуртка, вчителем Військової СЗОШ Козловою Олександрою Олексіївною

 

Заняття літературної студії»Віконечко»

 

Тема: Інсценування та виразне читання творів літстудійців.  Засоби контекстуально-синонімічного увиразнення літературного мовлення. Обговорення творів, висловлювання власних думок та створення ілюстрацій до написаних творів.

Мета:ознайомити літстудійців з вимогами до написання сюжетних творів, їхнього інсценування, засобами контекстуально-синонімічного увиразнення мови літературних творів. Вчити висловлювати власні думки щодо прочитаних творів товариша, вчити, на основі спостережень, створювати ілюстрації до написаних творів, розвивати літературні обдарування та творчі здібності, виховувати патріотичні почуття, старанність, працелюбність, вимогливість до себе. Навчитися відчувати, бачити красу світу, уміти узагальнювати, передавати найтонші почуття через поетичне слово. Навчати стилям мовлення, грамотності, навчатися досвіду у класиків української та світової літератур

 

Завдання: вчити працювати у групах та у парах, розвивати логічне мислення, уяву, вчити давати оцінку власним досягненням та аналізувати роботу товаришів.

 

Форма роботи: практичне заняття літстудії.

 

Очікувані результати: уміти складати вірші, оповідання, драматичні мініатюри на одну із запропонованих тем з використанням різноманітних засобів увиразнення мови: епітетів, метафор, порівнянь тощо; створити груповий проект :« Віконечко у світ творчості», уміти працювати з експромтами.

 

Обладнання: часописи, папки з творами студійців, книжечки поетів, прозаїків,  газетні публікації, колективні збірники : «Собори наших душ», грамоти та дипломи студійців, фотоальбом, книги письменників рідного краю, колективні збірники обдарованих дітей області, «Авторська програма» керівника студії, візитка гуртка, схема: «Інтерактивні технології у роботі літературної студії», конспекти відкритих заходів студії, малюнки та ілюстрації дітей до творів, візитка літстудійця.

 

                              С т р у к т у р а   з а н я т т я

1.Орг. момент. (Діти сидять за столами,  перед кожним – зошити, ручки, олівці,  робочі конспекти, папір, фламастери, лінійки, написані вдома твори.

      На дошці – візитка літстудійців, уривок з вірша Ліни Костенко «Поезія – це завжди неповторність. Якийсь безсмертний дотик до душі», визначення художніх тропів.

2.В с т у п н е   с л о в о   керівника літстудії:

- Що ж таке Творчість? Де її початки, джерела? Чи може існувати вона без кропіткої праці? Чи можна навчитися писати не маючи таланту? Що ж, на вашу думку, талант? ( діти відповідають)

- А як творите ви, коли для вас наступає найкраща пора для написання твору чи створення малюнку?

- Які засоби контекстуально-синонімічного увиразнення літературного мовлення ви вживаєте? Назвіть їх!

(  Діти називають: епітети, метафори, порівняння, синекдоха, асонанс, білий вірш тощо) Що є неодмінними ознаками художнього образу?

 є:

  • те, що він дає художнє пізнання життя;
  • те, що він справляє емоційний вплив на людей;
  • те, що він, творчо відображаючи дійсність, містить у собі художнє узагальнення.

Засоби творення образів і прийоми типізації:

  • зображення вчинків, дії образів-персонажів;
  • портретне зображення;
  • мова персонажів;
  • пряма авторська характеристика;
  • виділення провідної риси характеру;
  • перебільшення.

- Правильно. А зараз перевіримо домашнє завдання. Коли ваш товариш буде виразно читати свій твір, не лише уважно слухайте, а і занотовуйте, що вам сподобалося, що – ні, чому, якби написали (чи змінили щось ви). Але спочатку обєднаємося у три групи за бажанням: група критиків, група художників та група митців-письменників.

  • ( Діти об’єднуються у групи. Групова робота).
  • Згадаємо, які вимоги до виразного читання?
  • Логічний наголос на конкретному слові, рядку, емоційна передача змісту, якщо потрібно – відповідна міміка, жести.

(Далі учні із групи письменників  читають власні твори.).

  • Давайте оцінимо виразне читання власного твору за 12-бальною шкалою оцінювання, враховуючи і логічний наголос на конкретному слові, рядку, і емоційну передачу змісту, і  відповідні міміку, жести. Наша група художників зможе намалювати ілюстрації-експромти до вибраного ними твору, група критиків – висловить наприкінці змагання власні думки)

(Триває обговорення творів. Кожен оцінює власний твір і прочитаний товаришем, записують на окремому листку, який приготував керівник гуртка. (Листок передається. Навпроти прізвища читця ставлять оцінку. Сам читець записує назву твору.)

- Оголошуємо результати.

3.Основна частина.

1. Тепер, використовуючи різноманітні художні засоби, тропи кожен з вас повинен написати на вибрану тему вірш, есе, коротке оповідання, драматичний етюд  чи гумореску:

а) Непереможне свято 9 Травня;

 б) Весна-красна мов оживляє природу;

в) Мама – найрідніша людина на планеті;

г) У сяйві барв прекрасна Україна.

Діти, зараз у нас парна робота. Але незвичайно парна, бо ви повинні будете дібрати до своєї творчої письменницької пари або художника, або актора, або критика, і це уже буде парно-групова творча група. Ви повинні не просто написати, а і інсценізувати написане вами.

Після інсценізації створеного вами всі проілюстровані твори здаємо головному редактору Омельяновій Юлії, яка творитиме експромт-газету «Віконечко» разом із прес-секретарем Бабаликом Олександром.

( Діти-письменники  методом жеребкування беруть листочок з темою. У свою групу обирають художника, критика чи актора. Редколегія сідає окремо і працює над макетом святкового номера «Весна-красна зі святами в Україні нашій славній»)

     Не забувайте про засоби контекстуально-синонімічного увиразнення літературного мовлення. Картки-підказки – на дошці.

( Діти, об’єднані у групи, працюють. Пишуть, малюють, критики пишуть есе. Триває і репетиція. Адже потрібно інсценізувати своє творіння. Редколегія працює. Час – 15 – 20 хвилин.)

4.Узагалюнююча частина.

1. Творчі групи інсценують колективно створену роботу ( драматичний вірш, оповідання чи гумореску). Показують ілюстрацію до неї. Віддають Р е д к о л е г і ї, яка, разом з керівником, оцінює роботу.

2. Іде створення газети. Наклеюють, якщо потрібно вирізавши, творчу роботу, прикрашають аплікаціями. Допомагають усі члени студії. Іде жвава творча заключна робота над створенням проекту заняття – газети «Весна-красна зі святами в Україні нашій славній»

3. Заключне слово керівника літстудії:

- Чого ми навчилися на нашому занятті?

( Використовувати у творах різні художні засоби, створювати ілюстрації до твору, інсценізувати твір та брати участь у виготовленні колективного проекту – газети «Віконечко»).

  • Хто вийшов переможцем?
  • Усі ми – творчі, кожен по-своєму, особистості, тому і гарно написали, проілюстрували, інсценізували твори.
  • Чи досягли ми мети і завдань заняття?
  • Чи сподобалася вам наша сьогоднішня газета?
  • Які будуть у вас побажання?

4. Домашнім завданням буде:

 створити вдома самостійну творчу роботу з ілюстраціями та підготувавши її виразне інсценізоване читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
3494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку