Розробка завдань,презентація

Про матеріал
Метою авторської розробки є систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань учнів на уроках навчання грамоти за допомогою гри ЛЕГО, удосконалення та набуття досвіду самостійної роботи, розвиток комунікативних, тактильних навичок, пам’яті, уваги, мислення, просторової уяви, дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому мовленнєвий розвиток і розумові здібності, швидке орієнтування в просторі, здатності зосередитися.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка  на  тему:

«Розробити  завдання  з  використанням  кубиків  LEGO  на уроках  навчання  грамоти»

 

 

 

 

                         Виконала:

                                                         Курильчук Галина Петрівна,

                                                     вчитель початкових класів

                                                                 Лубенська загальноосвітня школа

                                                                  І-ІІІ ступенів №7

                                                         імені Героя України Віри Роїк

                                              Лубенської міської ради

                                        Полтавської області

 

 

 

Лубни

2019

 

 

 

 

                                                                 Вступ

       Використання LEGO на уроках у початкових класах - це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мовлення, дрібну моторику. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомоги, обміну інформацією, вмінню приймати рішення, розвивають комунікативні навички. При цьому у дитини виникає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. А це найважливіше!

 LEGO - це одна з відомих педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини. У педагогіці  LEGO технологія цікава тим, що, будуючись на інтегрованих принципах, об'єднує у собі елементи гри і експериментування. Ігри LEGO  тут виступають засобом дослідження і орієнтації дитини в реальному світі, просторі і часі.

        

             Метою авторської  розробки є систематизація та поглиблення теоретичних і практичних знань учнів на уроках навчання грамоти за допомогою гри ЛЕГО, удосконалення та набуття досвіду самостійної роботи, розвиток комунікативних, тактильних навичок, памяті, уваги, мислення, просторової уяви, дрібної моторики рук, що стимулює в майбутньому мовленнєвий розвиток і розумові здібності, швидке орієнтування в просторі, здатності зосередитися.

            

                                                                                                      1                                                           

        Завдання: показати  різні  способи  використання  цеглинок  ЛЕГО  на уроках  навчання  грамоти; формувати   навички   діалогічного  мовлення розширення словникового  запасу; продемонструвати  вміння  працювати у групі, спілкуватися, бути  толерантними один до одного.

 

                                            Основна частина

    На уроках навчання грамоти ЛЕГО служитиме зручним інструментом, що дозволить легко долати ряд типових труднощів при вивченні та закріпленні навчального матеріалу.

І. Гра «Виростимо речення»

1. Починають гру з однієї цеглинки одного слова.

2. Вчитель поступово  додає по одній цеглинці, діти вигадують по одному слову. Таким чином, у результаті виходить поширене речення.

Сонечко. Яскраве сонечко. Світить яскраве сонечко. У небі світить яскраве сонечко.

ІІ. Гра «Склади»

Поділити  слова на склади. Скільки складів у слові, стільки викласти цеглинок.

Мак, диня,  малина, сад,  груша, калина.  

ІІІ. Гра «Власна назва»

Поставити стільки цеглинок, скільки почуєте слів, які пишуться з великої букви.

Ми літеру першу на весь її зріст

Напишемо в назвах річок, сіл і міст.

 Київ, Дніпро і гори Карпати,

З великої букви нам треба писати.

 Прізвище, ім'я, по батькові кожного з нас: 2

Ольга Василівна, хлопчик Тарас.

 Клички тварини, папуги ім'я

З великої букви писатиму я.

IV. Гра «Виклади моделі слів»

Викласти із цеглинок схеми надрукованих слів.

Червона цеглинка - голосний, синя - приголосний твердий,  зелена - приголосний м’який.

Картки зі словами, надруковані великим шрифтом ( Ніч, день, дзьоб, ліс, рись.)

V. Гра «Впіймай склад»

СЕ

ЩИ

РЮ

РО

ЖИ

РИ

 

Підніміть цеглинку відповідного кольору, залежно від того, який склад у слові пропущений :

 Ве_лка,  до_га,     сні_нка,      заві_ха,      хма_нка,      до_к.

Діти показують склад, який спіймали.

  VI. Гра «Змійка»

   Цю гру доцільно використовувати при  вивченні голосних звуків.

Вчитель називає звук, дитина кладе цеглинку відповідного кольору, будуючи «змійку».

VІІ. Гра «Впіймай склад з апстрофом »

Діти показують цеглинку відповідного кольору, залежно від того, в якому складі знаходиться апостроф (Червона цеглинкау першому складі, зелена цеглинкау другому  складі, синя цеглинка  у третьому складі).

Сімя, соловї, мята, хлопя,  піря, бють, вється.

 

                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                   3

VІІІ. Історії з цеглинками                   

Учитель називає слово і запитання, а діти показують цеглинку відповідного  кольору  та  складають  вежу.    Наприклад:

     небо (яке?)...

     на небі сонце(яке?)…

    пливуть дощові  хмари(які?)…

    після дощику травичка (яка?)…

    сунички дозріли(які?)…

    розцвіли квіточки(які?)…

А тоді навпаки вчитель показує цеглинки, а діти говорять речення.                                                

ІХ. Гра «Сигналізуй»

 

Учитель називає слова: день, зима, тінь, сніг, роль, ведмідь, лось  Діти сигналізують цеглинками LEGO. Якщо на кінці слова є мякий знак, піднімають синю цеглинку, якщо немаєто червону.

Х. Гра «Один багато»

Можна поділити клас на групи. Якщо слово означає один предмет, то перша група сигналізує червоною цеглинкою. Якщо ж слово означає багато предметів, то друга група сигналізує зеленою цеглинкою.

Учитель,  бджоли,  день,  ніч,  книги,  дерева,  місто,  дятел,  учні.

 

                                                     

 

                                                                                                                                                   4

 

                                                             Висновок

Використання LEGO  на уроках у початковій школіце корисний і важливий елемент навчального процесу. Працюючи з LEGO, діти розвивають

просторову уяву. Добре організована робота з конструктором LEGO має великий потенціал: допомагає виробляти певні якості - посидючість, взаємоповагу, акуратність, терпіння, розвиває креативне мислення.

Діти вчаться домовлятися, відстоювати власну думку, поважати думку інших, доповнювати один одного, шукаючи спільні рішення, висувати ідеї, творчо мислити, експериментувати.

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                       5                                                                              

                       Список використаної літератури:

1.https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/tseglinok-kviten-2018-web.pdf - Посібник «Шість цеглинок в освітньому просторі школи».

2.https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/po-novomu-navchannya-po-inshomu.pdf  - Посібник «Гра по-новому, навчання по-іншому

3. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/ -      Стаття.«Використання LEGO-технології у вихованні учнів початкової школи»

4.Володарська М. О. Навчання грамоти. Письмо. 1 клас. І семестр (за підручником М. Д. Захарійчук, В. О. Науменко). / М. О. Володарська, Н. О Ковальчук, А. І. Настенко, В. М. Сисоєва. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 112 с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

5.Комарова Л. Г.  Строим из LEGO (моделирование логических отношений и объектов реального мира средствами конструктора LEGO.

6.Мельничайко О. І. Рідна мова. Добірка нетрадиційного дидактичного матеріалу. – Вид. 2-ге, переробл. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Багдан, 2008. – 48 с. 

7.Синько І. М. Навчальні та дидактичні ігри із LEGO для дітей дошкільного віку. Електронний ресурс. – Режим доступу: [https://vseosvita.ua/library/navcalni-ta-didakticni-igri-iz-lego-dla-ditej-doskilnogo-viku-12106.html]

8.Ульянець Г. П. Інноваційні технології: ЛЕГО - конструювання в дошкільному закладі Електронний ресурс. – Режим доступу: [http://mschool1.klasna.com/uk/article/dosvid-lego-2016.html]

9.Злаказов А. С. ,Горшков Г. А. , Шевалдина С. Г. Уроки Лего-конструирования в школе : методическое пособие.  БИНОМ. Лаборатория знаний: 2013г

10.Матеріали вебінару на тему: «Конструктор LEGO як  освітній  ресур   

 21 століття у початкових класах», від 28.01.2016,  https://www.youtube.com/watch?v=InBt2LzEMb8

                                                                                                                                             6                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 

 

docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку