Основи здоров’я
Урок 16.
Тема: ПРО РЕКЛАМУ
Мета: розширити знання учнів про рекламу; пояснити роль реклами в житті людини, як може реклама впливати на рішення і поведінку людини; виховувати бажання приймати свідомі та виважені рішення.
Обладнання: мікрофон, плакати, журнали, газети з рекламою різних товарів, послуг, вирізки з журналів, малюнки, фотографії, фломастери, ножиці, клей, аркуші паперу формату АО.
Попередня робота.
Підготувати різний матеріал для виготовлення і презентації реклами якогось товару — вирізки з журналів, малюнки, фотографії, фломастери, ножиці, клей, аркуші паперу формату АО (для кожної групи).
Ключові поняття: реклама, реклама товарів і послуг, вплив реклами.
Хід уроку
І. Повторення вивченого.
1. Вправа «Мікрофон».
- Продовжте речення.
2. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 4 на с. 82 підручника.
II. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про рекламу, її вплив на рішення і поведінку людини.
III. Актуалізація опорних знань.
Учитель проводить бесіду про те, що таке реклама, який вплив вона має на рішення і поведінку людини.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з проведенням словникової роботи.
- Реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо особи чи товару.
Реклама потрібна для популяризації товарів, видовищ, послуг з метою привертання уваги покупців, споживачів, глядачів, замовників і т. ін.; поширення відомостей про кого-, що-небудь для створення популярності. Для цього використовують плакати, листівки, буклети, оголошення тощо.
Є нетоварна реклама, що пропагує будь-які ідеї та цілі, а не конкретний товар. Наприклад, реклама, спрямована на зміну поведінкової моделі (боротьба зі СНІДом, наркотиками), популяризацію соціальних проблем і пропаганду здорового способу життя тощо.
2. Бесіда з елементами розповіді вчителя і демонстрацією
малюнків.
Учитель ставить запитання і доповнює відповіді учнів, демонструючи малюнки.
V . Закріплення матеріалу.
1. Робота за підручником на с. 85.
Учні об’єднуються в групи (по 5-6 осіб). Учитель дає завдання.
1) Обговорити, що позитивного і що негативного має реклама.
Позитивне: реклама допомагає дізнатися про нові товари й послуги, їхню вартість, про акційні товари і знижки тощо.
Негативне: у рекламі може бути подано неповну інформацію, що вводить в оману, іноді рекламуються шкідливі товари - тютюн, алкоголь, чіпси, солодкі газовані напої тощо.
Після обговорення представник однієї групи називає, що позитивного є в рекламі, потім - що негативного. Далі представники інших груп доповнюють відповідь.
2) Придумати рекламу якогось товару. Презентувати її іншим.
Кожна група придумує рекламу товару і готує презентацію. Рекламу можна зробити у вигляді плаката, буклета, книжки, журналу, використовуючи малюнки, вирізки, фотографії тощо.
Після завершення роботи один із представників кожної групи проводить презентацію.
- Які слова використовують рекламодавці, щоб привернути увагу споживачів з метою підвищити продаж товарів?
Учні по черзі називають.
Наприклад: увага, акція, розпродаж, знижка, останній день знижки, тільки сьогодні, останній день акції, уперше, купиш товар - отримаєш подарунок, купиш два товари - третій у подарунок, першим п'ятьом покупцям подарунки, купиш товар на певну суму - отримаєш знижку тощо).
4. Робота в парах.
Учитель роздає кожній парі якийсь предмет (наприклад, книжку, ляльку, машинку, робота) або продукт харчування (виноград, диню, молоко, гречану крупу тощо - за вибором учителя) і дає завдання: підготувати його словесну рекламу. Описати товар так, щоб це привабило споживача - і він його придбав.
VI. Підсумок уроку.
1