31 березня о 15:00Вебінар: Викладання хімії в умовах дистанційного навчання

Розв’язування компетентнісних задач

Про матеріал
У ході розв’язування компетентнісної задачі важливим є вибір ефективного програмного середовища для реалізації комп’ютерної моделі задачі. До вашої уваги пропонується 9 компетентнісних задач. Які програмні засоби найбільш ефективні для реалізації комп’ютерних моделей задач? (Текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, редактор публікацій, табличний процесор, онлайн конструктор сайтів, середовище програмування.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Етапи розв'язування компетентнісних задач{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Етапи розв’язування задач. Приклади програмного забезпечення, джерел даних. Змістовний аналіз, формулювання задачіПошукові системи, добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи, бібліотеки. Пошук інформаційних матеріалів. Побудова інформаційної моделі задачіРедактор карт знань, графічний редактор, текстовий процесор,редактор презентацій. Вибір засобів опрацювання даних. Текстовий процесор, табличний процесор, графічний редактор, середовище програмування, програми опрацювання мультимедійних даних тощо. Опрацювання даних

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Вивчаємо. Визначення засобів опрацювання даних: Текстовий процесор. Редактор презентацій. Редактор відео. Табличний процесор. Середовище. Lazarus. Векторний редактор. Google Drive. Google Sites. Публікація

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Виконати завдання §31

Номер слайду 8

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 1. «Дні цікавої науки»Завдання 2. «Оновлюємо комп’ютерний клас»Завдання 3. «Інтернет і наше життя»Завдання 4. «Комп’ютерні віруси»Завдання 5. «STEM-центр»Завдання 6. «Smart City»

Номер слайду 9

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 1. «Дні цікавої науки»Для підготовки до проведення днів цікавої науки у школі ви з однокласниками вирішили створити збірку ресурсів Інтернету, що містять цікаві досліди, вироби з підручних матеріалів, які демонструють закономірності, вивчені на уроках фізики, хімії, біології тощо. Збірка має містити зображення, відео та посилання на тематичні сайти, інструкції для створення моделі власними руками чи проводити експерименти без шкоди здоров'ю та без затрат коштів. Зауважте, що під час формування збірки слід дотримуватись авторських прав. Оберіть форму подання збірки ресурсів, яка буде зручна для використання учнями класу. Створіть збірку у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-наука. Надайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 10

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 2. «Оновлюємо комп'ютерний клас»Учні 9 класу вирішили звернутись до адміністрації школи про необхідність доукомплектування комп'ютерного класу своєї школи. Для цього вони планують визначити, які апаратні засоби, встановлені у класі, потребують заміни, де можна придбати комплектуючі та за яку мінімальну вартість. Окрім цього, учні планують запропонувати замінити програмне забезпечення, яке необхідне для навчання, на відповідне за призначенням, але яке поширюється з ліцензією вільного використання. Оберіть форму подання звернення, яке буде зручним для перегляду адміністрацією школи. Створіть звернення у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, що буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-комп'ютери. Надайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 11

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 3. «Інтернет і наше життя»Після роботи з інтернет-сервісом про еволюцію Інтернету за адресою http://evolutionofweb.appspot.com/?hl=ru для проведення Всесвітнього дня Інтернету в школі учні 9 класу вирішили створити комп'ютерну модель, яка демонструє, як змінювалося їхнє життя разом зі зміною Інтернету. Для цього вони планують створити лінію часу, де розмістити власні фотографії, малюнки ґаджетів і програм, які вони використовували, як зростали їхні власні інформаційні потреби в користуванні мережевими послугами. Оберіть форму подання моделі, що дасть змогу реалізувати заплановане. Створіть модель у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-модель. Надайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 12

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 4. «Комп'ютерні віруси»Для проведення Дня безпечного Інтернету у школі учні 9 класу вирішили створити комп'ютерну модель, яка демонструє шкідливий вплив комп'ютерних вірусів та способи захисту від таких загроз. Для цього учні планують створити графічний образ кожного з відомих їм вірусів, «оживити» дії вірусів та озвучити можливі результати від імені програм і комп'ютера, які підлягають вірусній атаці. Оберіть форму подання моделі, що дасть змогу реалізувати заплановане. Створіть модель у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-віруси. Надайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 13

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 5. STEM-центр. Учні вашої школи вирішили облаштувати STEM-центр і представити свою ідею адміністрації та батьківському комітету школи. Вони запропонували вам долучитися до проекту. Ви вирішили пояснити, що означають літери S, Т, Е, М у його назві, та як організовані такі центри в Україні та світі. Для такого центру ви плануєте розробити сайт, розмістити на ньому логотип STEM-центру, тому вам слід розробити карту структури сайта, а для організації зворотного зв'язку із центром, реєстрації на заняття ви також маєте розробити форму реєстрації. Для придбання обладнання для центру ви створюєте кошторис, розрахунки для якого будете здійснювати у проекті, написаному мовою програмування. Оберіть форму подання своєї ідеї, що дасть змогу продемонструвати всі знайдені відомості та напрацьовані матеріали. Створіть представлення ідеї у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-STEMНадайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 14

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 6. Smart City. Переглядаючи матеріали сайта http://forum.e.gov.ua/itdir2/ ви дізнались, що в Україні декілька міст має цікавий досвід реалізації проекту Smart City. Таке «розумне» місто чи село ви плануєте запропонувати створити громаді свого населеного пункту. Для цього вам потрібно розробити інформаційні матеріали, в яких подати пояснення, що таке Smart City, навести 5 ознак такого «розумного» міста чи села, навести приклади реалізації проекту в 5 населених пунктах України, 5 містах Європи та 5 містах у світі. Створіть власні пропозиції щодо побудови Smart City у вашому населеному пункті у вигляді дорожньої карти реформи. Оберіть форму подання своїх матеріалів, що дасть змогу продемонструвати всі знайдені відомості та напрацьовані матеріали. Створіть представлення матеріалів у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-SMARTНадайте доступ до матеріалів учителю.

Номер слайду 15

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 1. «Дні цікавої науки»Завдання 2. «Оновлюємо комп’ютерний клас»Завдання 3. «Інтернет і наше життя»Завдання 4. «Комп’ютерні віруси»Завдання 5. «STEM-центр»Завдання 6. «Smart City»

Номер слайду 16

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Вивчаємо Засоби опрацювання даних: Текстовий процесор. Редактор презентацій. Редактор відео. Табличний процесор. Середовище. Lazarus. Векторний редактор. Google Drive. Google Sites. Публікація

Номер слайду 17

Працюємо за комп’ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Перегляд файлу

 

Урок 53-59. Розв’язування компетентнісних задач.

Цілі:

  • навчальна: формувати вміння розв’язувати компетентнісні задачі, опрацьовувати дані, подавати результати розв’язування задачі;
  • розвивальна: розвивати інформаційну й комунікативну компетентності, навички роботи з інформацією, інтелектуальну  активність, естетичні смаки, увагу, логічне мислення, пам’ять; виховувати дослідницький підхід у пізнанні нового, формувати вміння застосовувати отримані знання для розв’язування прикладних задач;
  • виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.
  • Тип уроку: застосування знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: ПК із встановленою системою програмування, офісним пакетом програм, векторним графічним редактором, редактором карт знань і доступом до Інтернету.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                  привітання
  •                  перевірка присутніх
  •                  перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: компетентнісні задачі; алгоритм розв’язування компетентнісної задачі.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. У ході розв’язування компетентнісної задачі важливим є вибір ефективного програмного середовища для реалізації комп’ютерної моделі задачі. До вашої уваги пропонується 9 компетентнісних задач. Які програмні засоби найбільш ефективні для реалізації комп’ютерних моделей задач? (Текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, редактор публікацій, табличний процесор, онлайн конструктор сайтів, середовище програмування.)

IV. Організація діяльності. Вибір варіанта задачі для розв’язування

VI. Робота за комп’ютером. Виконання компетентнісних задач

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.                Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                Інструктаж учителя.
  3.                Практична робота за комп’ютерами.
  4.                Вправи для очей.

VIІ. Підбиття підсумків уроку

Аналіз результатів виконання компетентнісних задач.

І. Критерії оцінювання виконання завдання

  • Учень зрозумів умову завдання – приступив до виконання завдання, визначив дані, необхідні для розв’язування задачі, – 1 бал.
  • Учень вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку – вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайдено необхідні дані, – 2 бали.
  • Учень вміє здійснювати пошук в Інтернеті – вказано правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей – 1 бал.
  • Учень вміє створювати електронні таблиці – 2 бали.
  • Учень вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату – правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати, – 1 бал.
  • Учень вміє знаходити стратегію розв’язування задачі – визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення обґрунтування – 2 бали.
  • Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв’язування конкретного завдання – правильно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо подорожі – 2 бали.
  • Учень правильно обирає засіб для розв’язування завдання та подання даних – правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень, – 1 бал.

ІІ. Критерії аналізу підсумкового документа

(по 2 бали за кожний пункт)

  • Учень уміє структурувати потрібні дані для пошуку розв’язку – потрібні дані подано у зручному для сприйняття й аналізу вигляді.
  • Учень пояснює критерії добору даних і результатів – вказано чіткі критерії добору результатів.
  • Подано наочну форму порівняння результатів – тип діаграми відповідає завданню.
  • Документ структуровано з метою підвищення переконливості висновків – презентація має правильний зміст, чітку, логічну структуру, посилання на інтернет-ресурси.
  • Документ оформлено акуратно та з  дотриманням усіх  вимог до нього – вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка, слайди презентації не перевантажено матеріалом).
  • Враховано особливість призначення презентації – мова,  грамотність, логічність побудови.

VІІI. Домашнє завдання Підручник § 31 Розв’язати компетентнісну задачу.

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

zip
Додано
6 травня 2019
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку