Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Розв’язування компетентнісних задач (8 клас)

Про матеріал
Цілі:  навчальна: формувати в учнів уявлення про розв'язування задач компетентнісного змісту, формувати інформаційну і комунікативну компетентності; формувати вміння розв'язувати компетентнісні задачі, опрацьовувати дані, подавати результати розв'язування задачі;  розвивальна: розвивати навички роботи з інформацією, інтелектуальну активність, естетичний смак, увагу, логічне мислення, пам'ять;  виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмета, прагнення працювати творчо, дотримуватися правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп'ютерному класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Вивчаємо. Етапи розв'язування компетентнісних задач

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Вивчаємо. Для розв'язування задачі вам треба буде провести пошук і відбір потрібної інформації в: Друкованих джерелахІнтернет-ресурсахелектронні енциклопедії, інтернет-виданняпідручники,довідники

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв'язування компетентнісних задач. Вивчаємо. Визначення засобів опрацювання даних: Текстовий процесор. Редактор презентацій. Редактор відео. Табличний процесор. Середовище. Lazarus

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Виконати завдання §35 с.235-236

Номер слайду 9

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ЗАДАЧІ

Номер слайду 11

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Завдання 1. «Переїзд до Києва»Завдання 2. «Дитяче свято»Завдання 3. «Фермер»Завдання 4. «Поїздка автомобілем»Завдання 5. «Стартап»

Номер слайду 12

Працюємо за комп’ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Перегляд файлу

 

 

  1.                Завдання «Переїзд до Києва»

Улітку ви з родиною збираєтесь переїхати жити до Києва, оскільки батьки там працюють. Ви вже обрали вищий навчальний заклад для подальшого навчання, лишається обрати школу для молодшого брата, який навчається у 8 класі й має хист і досвід складання комп'ютерних програм. Ви разом із братом вирішили знайти в Києві школу, учні якої мають найкращі результати з олімпіади з інформатики за останній рік. Для переконання батьків у правильному виборі школи ви вирішили побудувати діаграму кількості призерів у п'яти навчальних закладах, що мають найвищі результати. Числову діаграму слід побудувати на основі знайденої електронної таблиці.

  1.                Оберіть форму подання знайдених відомостей, яка буде зручна для перегляду батьками: презентація, електронний лист, текстовий документ, проект, підготовлений мовою програмування. Передбачте, що батькам слід повідомити URL-адреси сайтів двох найкращих, на вашу думку, навчальних закладів та аргументи на їх користь.
  2.                Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-олімпіада, який збережений у папці Компетентнісні завдання.
  1.                На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: архів опрацьованої електронної таблиці; архів представлення результатів батькам, таблиця виконання завдання.

 

  1.                Завдання «Дитяче свято»

У вашого двоюрідного брата скоро день народження — йому виповниться 7 років. Його батьки звернулися до вас за допомогою у створенні кошторису для проведення дитячого свята.

Брат хотів би запросити 11 друзів. Пригощати гостей заплановано вдома двома видами тістечок, соком і морозивом, які можна придбати в одному із супермаркетів. Кімнату можна прикрасити повітряними кульками власними силами або замовити оформлення в агенції «Веселий клоун», про яку батьки багато чули та хотіли б отримати її контактні дані, щоб запросити клоуна для проведення свята.

  1.                Оберіть форму подання знайдених відомостей, яка буде зручна для перегляду батьками: презентація, електронний лист, текстовий документ, проект, підготовлений мовою програмування. Передбачте, що батькам слід повідомити URL-адреси сайтів двох найкращих, на вашу думку, навчальних закладів та аргументи на їх користь.
  2.                Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-олімпіада, який збережений у папці Компетентнісні завдання.
  3.                На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: архів опрацьованої електронної таблиці; архів представлення результатів батькам, таблиця виконання завдання.

 

  1.                Завдання «Фермер»

Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70 % своєї земельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збирається звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту.

  1.                Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці та потрібну суму на закупку розсади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожнунаступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості. Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Дім і сад» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор чи середовище програмування.
  2.                Створіть лист для отримання фермером кредиту від банку, у якому подайте потрібні дані, висновки та аргументуйте їх. Додайте у текст листа зображення вибраного сорту полуниці.
  3.                Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-фермер, який збережений у папці Компетентнісні завдання.
  4.                На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів електронної таблиці чи проекту, розроблений у середовищі програмування; таблицю виконання завдання.

 

  1.                Завдання «Поїздка автомобілем»

Родина з Дніпропетровська планує протягом року подорожувати до різних міст України автомобілем. Знайдіть відстані від Дніпропетровська до Києва, Львова, Харкова, Одеси, Херсона, Донецька та орієнтовну вартість пального А-95. Визначте необхідні технічні характеристики автомобіля — обсяг бака для палива та витрати палива на 100 км, якщо родина подорожує автомобілем NissanNote з двигуном 1,6 л та автоматичною коробкою передач.

  1.                Створіть електронну таблицю, у якій укажіть відстані від Дніпропетровська до вказаних міст, розрахуйте кількість необхідного пального та вартість палива до кожного міста, а також за формулою з використанням логічної функції визначте, до яких міст необхідно додатково заправляти автомобіль по дорозі. Побудуйте діаграму, на якій відобразіть відстані й вартість поїздки до кожного з міст.
  2.                Виберіть місто, до якого, на вашу думку, слід поїхати в першу чергу, та аргументуйте ваш вибір.
  3.                Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-поїздка, який збережений у папці Компетентнії ні завдання.
  4.                На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: файл електронної таблиці; архів проекту електронного путівника; таблицю підготовки до виконання завдання.

 

  1.                Завдання «Стартап»

Ви разом із друзями вирішили влітку започаткувати свою справу «Літній кінотеатр» для збору коштів на відновлення старого замку. Для цього на стіні замку ви плануєте демонструвати молодіжні фільми, навчальне та науково-популярне відео тощо. Розробіть необхідні інформаційні матеріали та засіб для обчислення витрат та прибутків від проекту.

  1.                З метою залучення інвестицій т а підтримки з боку бізнесу та влади, розробіть текстовий документ - брошуру про свою ідею. У брошурі на окремих сторінках подайте ідею проекту, його завдання, основні кроки реалізації, таблицю запланованих сеансів та відповідний кошторис. Додайте до брошури ілюстрації замку.
  2.                Сплануйте та розробіть електронну таблицю або проект в середовищі програмування, за допомогою яких можна фіксувати витрати для підготовки до сеансу (прокат апаратури, друк оголошень, засоби для прибирання сміття після сеансу), благодійні пожертви на ремонт замку та розраховувати отриманий прибуток.
  3.                Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-стартап, який збережений у папці Компетентнісні завдання.
  4.                На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів проекту для розрахунку чи електронної таблиці; таблицю підготовки до виконання завдання.
Перегляд файлу

 

 

 

1.                  Завдання «Переїзд до Києва»

Улітку ви з родиною збираєтесь переїхати жити до Києва, оскільки батьки там працюють. Ви вже обрали вищий навчальний заклад для подальшого навчання, лишається обрати школу для молодшого брата, який навчається у 8 класі й має хист і досвід складання комп'ютерних програм. Ви разом із братом вирішили знайти в Києві школу, учні якої мають найкращі результати з олімпіади з інформатики за останній рік. Для переконання батьків у правильному виборі школи ви вирішили побудувати діаграму кількості призерів у п'яти навчальних закладах, що мають найвищі результати. Числову діаграму слід побудувати на основі знайденої електронної таблиці.

1.                  Оберіть форму подання знайдених відомостей, яка буде зручна для перегляду батьками: презентація, електронний лист, текстовий документ, проект, підготовлений мовою програмування. Передбачте, що батькам слід повідомити URL-адреси сайтів двох найкращих, на вашу думку, навчальних закладів та аргументи на їх користь.

2.                  Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-олімпіада, який збережений у папці Компетентнісні завдання.

3.                  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: архів опрацьованої електронної таблиці; архів представлення результатів батькам, таблиця виконання завдання.

 

2.                  Завдання «Дитяче свято»

У вашого двоюрідного брата скоро день народження — йому виповниться 7 років. Його батьки звернулися до вас за допомогою у створенні кошторису для проведення дитячого свята.

Брат хотів би запросити 11 друзів. Пригощати гостей заплановано вдома двома видами тістечок, соком і морозивом, які можна придбати в одному із супермаркетів. Кімнату можна прикрасити повітряними кульками власними силами або замовити оформлення в агенції «Веселий клоун», про яку батьки багато чули та хотіли б отримати її контактні дані, щоб запросити клоуна для проведення свята.

1.                  Оберіть форму подання знайдених відомостей, яка буде зручна для перегляду батьками: презентація, електронний лист, текстовий документ, проект, підготовлений мовою програмування. Передбачте, що батькам слід повідомити URL-адреси сайтів двох найкращих, на вашу думку, навчальних закладів та аргументи на їх користь.

2.                  Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-олімпіада, який збережений у папці Компетентнісні завдання.

3.                  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: архів опрацьованої електронної таблиці; архів представлення результатів батькам, таблиця виконання завдання.

 

3.                  Завдання «Фермер»

Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70 % своєї земельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збирається звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту.

1.                  Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці та потрібну суму на закупку розсади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожнунаступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості. Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Дім і сад» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор чи середовище програмування.

2.                  Створіть лист для отримання фермером кредиту від банку, у якому подайте потрібні дані, висновки та аргументуйте їх. Додайте у текст листа зображення вибраного сорту полуниці.

 

3.                  Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-фермер, який збережений у папці Компетентнісні завдання.

4.                  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів електронної таблиці чи проекту, розроблений у середовищі програмування; таблицю виконання завдання.

 

4.                  Завдання «Поїздка автомобілем»

Родина з Дніпропетровська планує протягом року подорожувати до різних міст України автомобілем. Знайдіть відстані від Дніпропетровська до Києва, Львова, Харкова, Одеси, Херсона, Донецька та орієнтовну вартість пального А-95. Визначте необхідні технічні характеристики автомобіля — обсяг бака для палива та витрати палива на 100 км, якщо родина подорожує автомобілем NissanNote з двигуном 1,6 л та автоматичною коробкою передач.

1.                  Створіть електронну таблицю, у якій укажіть відстані від Дніпропетровська до вказаних міст, розрахуйте кількість необхідного пального та вартість палива до кожного міста, а також за формулою з використанням логічної функції визначте, до яких міст необхідно додатково заправляти автомобіль по дорозі. Побудуйте діаграму, на якій відобразіть відстані й вартість поїздки до кожного з міст.

2.                  Виберіть місто, до якого, на вашу думку, слід поїхати в першу чергу, та аргументуйте ваш вибір.

3.                  Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-поїздка, який збережений у папці Компетентнії ні завдання.

4.                  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: файл електронної таблиці; архів проекту електронного путівника; таблицю підготовки до виконання завдання.

 

5.                  Завдання «Стартап»

Ви разом із друзями вирішили влітку започаткувати свою справу «Літній кінотеатр» для збору коштів на відновлення старого замку. Для цього на стіні замку ви плануєте демонструвати молодіжні фільми, навчальне та науково-популярне відео тощо. Розробіть необхідні інформаційні матеріали та засіб для обчислення витрат та прибутків від проекту.

1.                  З метою залучення інвестицій т а підтримки з боку бізнесу та влади, розробіть текстовий документ - брошуру про свою ідею. У брошурі на окремих сторінках подайте ідею проекту, його завдання, основні кроки реалізації, таблицю запланованих сеансів та відповідний кошторис. Додайте до брошури ілюстрації замку.

2.                  Сплануйте та розробіть електронну таблицю або проект в середовищі програмування, за допомогою яких можна фіксувати витрати для підготовки до сеансу (прокат апаратури, друк оголошень, засоби для прибирання сміття після сеансу), благодійні пожертви на ремонт замку та розраховувати отриманий прибуток.

3.                  Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-стартап, який збережений у папці Компетентнісні завдання.

4.                  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів проекту для розрахунку чи електронної таблиці; таблицю підготовки до виконання завдання.

Перегляд файлу

Таблиця виконання завдання «Стартап»

Учнем _______________________ (введіть своє прізвище та ім’я)

 

  1.  

Вкажіть URL-адреси пошукових служб, які ви використовували для пошуку необхідних відомостей

 

  1.  

Вкажіть ключові слова для пошуку потрібних відомостей

1)

2)

  1.  

Вкажіть URL-адреси сайтів, на яких ви знайшли дані про:

  1. замок, для відновлення якого ви плануєте зібрати кошти;
  2. вартість прокату апаратури
  3. друк оголошень
  4. засоби для збирання сміття після сеансу

1)

2)

3)

4)

  1.  

Запишіть власні аргументи щодо вибору програми для розрахунку кошторису

 

  1.  

Запишіть математичну модель обчислення прибутку від одного етапу реалізації ідеї стартапу

 

 

 

Перегляд файлу

Таблиця виконання завдання «Переїзд до Києва»

Учнем _______________________ (введіть своє прізвище та ім’я)

 

  1.                 

Вкажіть URL-адреси пошукових служб, які ви використовували для пошуку необхідних відомостей

 

 

  1.                 

Вкажіть ключові слова для пошуку потрібних відомостей

 

  1.                 

Вкажіть URL-адресу сайту, з якого ви завантажили потрібний файл з електронною таблицею

 

  1.                 

Вкажіть назву файлу, що містить потрібну електронну таблицю

 

  1.                 

Які стовпці таблиці потрібно залишити для подальшого опрацювання даних?

1)

2)

3)

  1.                 

Який тип фільтру слід застосувати?

 

  1.                 

Фільтрування за яким полем та яку умову слід задати?

 

Назва поля: ________________

Умова: ____________________

 

  1.                 

Вкажіть потрібні поля при створенні зведеної таблиці

 

Поля рядків: _______________

Поля стовпців: ______________

Елементи даних: _____________

 

  1.                 

Вкажіть два навчальних заклади, які ви обрали?

 

1)

 

2)

  1.             

Вкажіть URL-адреси сайтів цих навчальних закладів

 

1)

 

2)

 

  1.             

Вкажіть аргументи на користь вибору певного навчального закладу

1)

 

2)

 

3)

  1.             

Який тип числової діаграми ви обрали?

 

  1.             

Аргументуйте обраний вами тип числової діаграми

1)

2)

  1.             

Вкажіть вміст полів при відправленні електронного листа

Кому: _________________________

 

Копія: _________________________

 

Тема: __________________________

 

Прикріпити: ____________________

 

  1.             

Які додаткові програми ви використовували при виконанні завдання?

 

 

 

Перегляд файлу

Таблиця виконання завдання «Поїздка автомобілем»

Учнем _______________________ (введіть своє прізвище та ім’я)

 

  1.    

Вкажіть URL-адреси пошукових служб, які ви використовували для пошуку необхідних відомостей

 

  1.    

Вкажіть ключові слова для пошуку потрібних відомостей

 

  1.    

Вкажіть URL-адреси сайтів, на яких ви знайшли необхідні відомості

 

  1.    

Запишіть орієнтовну вартість пального А-95

 

  1.    

Запишіть об’єм  баку для палива вказаного автомобіля

 

  1.    

Запишіть витрати палива на 100 км вказаного автомобіля

 

  1.    

Який тип діаграми ви обрали?

 

  1.    

Аргументуйте добір типу діаграми

 

  1.    

Які аргументи ви використовували у формулах для обчислення: значення констант чи посилання на клітинки?

 

  1.  

Аргументуйте добір аргументів у формулах електронної таблиці для обчислення

 

  1.  

Вкажіть місто, до якого, на вашу думку, слід поїхати в першу чергу, та аргументуйте ваш вибір

 

 

 

Перегляд файлу

Таблиця виконання завдання «Дитяче свято»

Учнем _______________________ (введіть своє прізвище та ім’я)

 

  1.                

Вкажіть URL-адреси пошукових служб, які ви використовували для пошуку необхідних відомостей

 

  1.                

Вкажіть ключові слова для пошуку потрібних відомостей

 

  1.                

Вкажіть URL-адресу сайту агенції «Веселий клоун» та їх контактний телефон

 

  1.                

Вкажіть URL-адресу сайту (-ів), з якого ви взяли дані про вартість тістечок, соку та морозива

 

  1.                

Запишіть вартість послуг клоуна агенції «Веселий клоун»

___________ грн/год

 

  1.                

Вкажіть назву та вартість обраних для свята тістечок

1)

2)

 

  1.                

Вкажіть назву та вартість обраного соку

 

  1.                

Вкажіть назву та вартість обраного виду морозива

 

  1.                

Вкажіть вартість оформлення кімнати повітряними кульками

 

  1.           

Вартість якого виду витрат з кошторису (продукти, розваги, оформлення) є найбільшою? Якою саме?

 

  1.           

Який тип числової діаграми ви використали для порівняння вартості витрат?

 

  1.           

Аргументуйте вибір типу числової діаграми

1)

2)

  1.           

Які аргументи ви використовували у формулах для обчислення: константи чи посилання на клітинки?

 

  1.           

Обгрунтуйте, чому ви обрали вказаний вид аргументів у формулах

1)

2)

  1.           

Запишіть, яких висновків ви дійшли та аргументуйте ваш вибір

 

 

Перегляд файлу

Таблиця виконання завдання «Фермер»

Учнем _______________________ (введіть своє прізвище та ім’я)

 

  1.                

Вкажіть URL-адреси пошукових служб, які ви використовували для пошуку необхідних відомостей

 

  1.                

Вкажіть ключові слова для пошуку потрібних відомостей

 

  1.                

Вкажіть URL-адресу сайту Інтернет-магазину «Дім і сад»

 

  1.                

Які сорти полуниці подано на сайті Інтернет-магазину «Дім і сад»

 

  1.                

Який сорт полуниці ви обрали для висаджування фермером

 

  1.                

Запишіть вартість 1 куща полуниці в Інтернет-магазині «Дім і сад»

 

  1.                

Запишіть кількість кущів, які необхідно закупити фермеру

 

 

  1.                

Запишіть загальну вартість розсади

 

 

zip
Додано
3 травня 2019
Переглядів
1175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку