Розвʼязування прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.

Про матеріал
Вправляння у розвʼязуванні прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків.Удосконалення вмінь розвʼязувати задачі на знаходження третього доданка.
Перегляд файлу

Тема уроку.

Розвʼязування прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків. Задачі на знаходження третього доданка.

Мета уроку.

Вправляти учнів у розвʼязуванні прикладів і задач на додавання і віднімання круглих десятків;

формувати уміння розвʼязувати задачі на

знаходження третього доданка.

Хід уроку.

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

- Діти давайте пригадаємо правила поведінки на уроці.

Спитає вчитель - треба встать!

Коли тобі дозволять- сядь!

Сказати хочеш - не гукай!

А тільки руку підіймай!

Щоб водити кораблі,

У космос літати -

Треба добре у школі

Математику вивчати.

Вчитель:

Діти, я одержала телеграму із запрошенням до участі в одній дуже цікавій подорожі - подорожі до океану Знань, на острів Математики. Мені б хотілося,щоб ви вирушили у цю подорож разом зі мною. Нас чекають великі відкриття. У подорож може вирушити той, хто вважає себе готовим до плавання.

Чи згодні ви стати моїми супутниками?

Учні: Так!

Робота за темою.

Вчитель.

Телеграму - запрошення нам надіслав капітан «Десяткін» зі свого корабля «Лічильний». Капітан пропонує вам дати відповіді на такі запитання.

- Що ви можете сказати про назву корабля?

- Лічильний, тому що ми відправ ляємось на острів математики. А на уроках математики ми лічимо.

- Що вам нагадує прізвище Десяткін?

- Цифру 10.

- А що таке 10?

- Це один десяток.

- Це кругле число.

Вчитель.

А зараз Роксолана прочитає нам вірш про цифру 10.

Цифра наче буква 0,

Це ж бо нуль або нічого.

Круглий нуль такий хороший

Та не значить він нічого,

Якщо зліва поруч з ним

Одиничку примостити,-

Він значення своє міняє,

Бо вже десяток означає.

Вчитель.

- Діти,Нулик пропонує вам погратися.

Хто швидше добереться до числа 100?

Є два шляхи. Сума чисел записаних біля воріт, через які проходить шлях, має дорівнювати числу, записаному всередині кола. Вчитель.

 Але чому наш корабель не пливе ? Що трапилось? Це мабуть володар морів затримує нас. І справді,це він. Він просить виконати його завдання. Ми перебуватимемо в плаванні один рік. Скільки це днів? Скільки місяців? З чого складається тиждень? Скільки годин має доба?

Вчитель.

Діти ви чуєте, як хвилі бʼються об

корабель? А ну погляньте, хто це нас супроводжує? Та це дельфіни!

Вони розумні істоти і наші друзі. І

пропонують нам математичний диктант.

1) Збільште на 30 кожне з чисел:

10,40,70,0,20 (числа записані на дошці)

2) Зменште на 40 кожне з

чисел:50,90,40,100,80. (числа записані на дошці)

3) На скільки 80 більше 10?

4) На скільки 40 менше 70?

5) Чому дорівнює а+40,якщо а=50.

Вчитель.

Якщо ми справимось з цим завданням ,то

потрапимо у місто прикладів.

(Перевірка математичного диктанту).

А від кого наступне завдання , ви здогадаєтесь розгадавши загадку:

В морі синім проживає,

То пливе, то походжає.

Має він аж вісім ніг.

Як же зветься? (Восьминіг)

- Молодці, ви дали правильну відповідь.

- І пропонує нам Восьминіг , каліграфічну хвилинку.

( Написання цифри 8.)

- Молодці ви швидко справились із цим завданням, і потрапили до міста Прикладів.

А зараз послухайте,які завдання пропонують нам мешканці цього міста.

- Відкрийте підручник

 Завдання

До дошки піде ....

... і розв'яже цей

приклад з коментуванням.

- Чому ми цю дію виконуємо першою.

- Тому, що першою дією є те що в

дужках.

- Молодці ви справилися з цим

завданням.

А від кого наступне завдання ви здогадаєтесь розгадавши загадку.

Борознить океан

3 голови бʼє фонтан.

(Кит)

  •           Кит пропонує нам виконати наступне завдання.

Завдання виконуєте самостійно, за

поданим зразком.

З. Завдання. Запис виразів та їх

обчислення.

-Що треба зробити у цьому завданні?

- Давайте попробуємо записати перший вираз.

- Два наступні вирази виконуйте самостійно.

(Перевірка завдання)

Вчитель.

Молодці! Всі впоралися з цим завданням. Мешканці міста Прикладів задоволені вами. Продовжуємо далі подорож. Попереду ми бачимо нове

місто. Погляньте, як воно називається. Хто прочитав його назву? Так це місто

Відпочивайка. Давайте разом з його мешканцями відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Ми і вчились і трудились.

І напевно, вже втомились.

Тож давайте для розрядки.

Раз ! - підняли руки вгору

Два! - нагнулися додолу

Три! - повернулись вправо ,вліво

На чотири враз присіли

Похитали головою,

Щей притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

Відпочили ? Рушаймо знов у подорож. Наступне місто Задач.

Мешканці цього міста пропонують нам розвʼязати задачу з підручника за номером ... .

Давайте прочитаємо умову задачі.

- Скільки казок було у книжці?

- Скільки казок прочитав Олесь?

- Скільки казок прочитав Сашко?

- Про що запитуються у задачі? (вивішую скорочений запис)

-Про що ми можемо дізнатися 1 дією?

( Скільки казок прочитали Олесь і Сашко

разом.)

- Про що ми можемо дізнатися 2 дією?

(Скільки казок прочитав Мишко?)

Розвʼязок задачі і відповідь запишіть самостійно.

- Молодці! Вирушаймо далі. А ось місто Геометричних Фігур. А ну погляньте хто це нас зустрічає?

- Учні : Робот!

Вчитель.

- З яких фігур складається

Робот? Скільки чотирикутників? Скільки трикутників? Скільки кругів?

Назвіть, які ще ви знаєте геометричні фігури?

Вчитель.

-Ось і все, наша подорож підійшла до кінця. Наш чарівний корабель прибуває до школи. Всі ви дуже гарно працювали на уроці. І за це мешканці острова Математики передали на згадку вам ці емблеми.

docx
Додав(-ла)
Занік Тамара
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 вересня
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку