Розв’язування рівнянь з десятковими дробами

Про матеріал
Тема Розв’язування рівнянь з десятковими дробами Мета: - закріпити навики учнів при виконанні додавання і віднімання десяткових дробів; - ліквідувати прогалини в знаннях учнів при розв’язуванні рівнянь за допомогою невідомих компонентів дій; - розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання в новій ситуації; - виховувати самостійність при розв’язуванні вправ.
Перегляд файлу

Клас: 5

Тема Розв’язування рівнянь з десятковими дробами

 

Мета: 

-         закріпити навики учнів при виконанні додавання і віднімання десяткових дробів;

-         ліквідувати прогалини в знаннях учнів при розв’язуванні рівнянь за допомогою невідомих компонентів дій;

-         розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання в новій ситуації;

-         виховувати самостійність при розв’язуванні вправ.

Тип уроку: урок корекції знань, умінь та навичок

Девіз уроку:                                  Те, що я чую, я забуваю.

                                            Те, що я бачу – я пам’ятаю.

                                            Те, що я роблю – я розумію.

                             Конфуцій

Хід уроку

 

  1. Організаційний етап:

Учитель: Дроби є звичайні,

          а є й десяткові,

ті і ті, звичайно,

корисні й толкові.

Ті і ті годиться

знати неодмінно.

Будемо ж учитись,

щоб знати їх відмінно.         

 Бесіда з учнями:

-         Зараз ми з вами вивчаємо десяткові дроби. Уже вміємо додавати і віднімати ці дроби.

-         Тепер будь-ласка закрийте очі і про себе повторіть правила додавання і віднімання десяткових дробів.

-         І будь-ласка назвіть те головне, що треба виконувати під час додавання і віднімання десяткових дробів.

 

  1. Актуалізація опорних знань та умінь:

Усний рахунок: учням пропонуються приклади з відповідями, вони

перевіряють правильність виконання прикладів, сигналізуючи картками (якщо правильно учні показують картку «+», якщо ні, то «-»)


8 + 0,7 = 8,7;    

0,02 + 0,7 = 0,09; 

0,02 + 0, 003 = 0,23;   

0,01 + 0,1 = 0,21;

0,26 + 0,7 = 0,96

4,7 + 0,2 = 4,9;

11,2 + 1,9 = 12,11;                             

6,7 – 0,3 = 5,4;

0,19 – 0,07 = 0,02;

2,3 – 1,2 = 1,1

9,3 – 5,7 = 3,6 ;

5 – 4, 12 = 0,88;

37,8 – 19 = 18

0,3 + 0,2 =0,5;


3.  Мотивація навчальної діяльності: 

Учитель:  Ні, не якось випадково

ввели дроби десяткові,

так, немов наосліп.

Рахувати з ними зручно,

тож знайомі з ними учні,

знають і дорослі.

Дорослим людям часто доводиться виконувати обчислення з десятковими дробами. Зокрема кожного місяця ваші батьки платять комунальні послуги, і щоб обчислити ту суму грошей, яку треба заплатити за  ті чи інші послуги, то їм доводиться мати справу з десятковими дробами.

Вивчивши десяткові дроби у 5 класі, ми ними будемо користуватися надалі в школі і в дорослому житті. Після школи, якщо ви будете складати ЗНО з математики, то там дуже багато вправ із дробами. І навіть відповідь на ЗНО треба записувати у вигляді не звичайних, а десяткових дробів, бо результати ЗНО перевіряє комп’ютер.

(оголошення теми і мети уроку)

4. Основна частина уроку:

    Учитель: Слово корінь те і те

означати може.

Корінь в того, що росте:

у вишні, у рожі.

І у зуба корінь є,

той, що болю додає,

як болить, буває.

А ще з чисел добуваєм

корені квадратні…

Корені й рівняння має,

а декотрі – й кратні…

Бесіда з учнями:

-         Що називається рівнянням?

-         Що значить розвязати рівняння?

-         Що  називається коренем рівняння?

Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати рівняння, під час розв’язання яких нам допоможуть невеличкі пам’ятки «Вузлики напам’ять». Ці вузлики кожен сам собі приготує. Ваше завдання зараз вставити пропущені слова (після виконання завдання учні звіряють відповіді один в одного, а потім з підручником стор. 77, §11)

 

 

Вузлики напам’ять

При додаванні числа називаються:…………….+ …………….. = ……………...

Щоб знайти невідомий доданок, треба від …………. відняти ……………

При відніманні числа називаються:………………. - …………… = ……………..

Зменшуване = ……………. + ………………

Від’ємник = …………….. - ………………..

 

 

5. Засвоєння умінь та навичок:

А) розв’язування вправ: учням пропонуються різнорівневі завдання з підручника, а відповіді висвітлені на слайді

до «6» балів №1240 (по 1,5 б. за кожне рівняння)

до «9» балів №1273 (по 1 б.)

до «12» балів №1287 (по 3 б.)

Учні здійснюють самооцінку діяльності і виставляють  оцінку.

 

6. Підсумки уроку, рефлексія:

Учитель: ми сьогодні розв’язували рівняння, знаходячи невідомі компоненти дій у яких були десяткові дроби.

 

 Рефлексія: інтерактивна вправа «продовж речення»  - «Сьогодні на уроці ...»

…. я дізнався…

…. навчився…

…. ознайомився…

  мені сподобалося…

 

7. Домашнє завдання:  повторити §11, 37

                                         на 6 б. вправа №1261

на 9 б. вправа  №1274,

на 12 б. вправа №1288

 

 

Список використаних джерел:

  1. Навчальна програма з математики для 5-9-х класів для загальноосвітніх навчальних закладів затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804
  2.  О.С. Істер. Математика 5 / - «Генеза» -  м. Київ. -  2013. – 366 с.
  3. Г.П.Бевз. Римована математика / - Х: видавнича група «Основа». 2012. – 80 с. – (Бібліотека журналу «Математика в школах України»).

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Шульга Наталія
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку