«Розв’язування вправ та задач на всі дії з натуральними числами»

Про матеріал
Узагальнення знань з теми «Розв’язування вправ та задач на всі дії з натуральними числами»
Перегляд файлу

Дата 15.12.2022р                                                                                          5 клас

 

Тема: «Розв’язування вправ  та задач  на всі дії з натуральними числами»

 

Мета: закріпити в учнів уміння виконувати дії над натуральними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ та задач; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок учнів, культуру математичної мови і записів; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність, наполегливість, взаємодовіру.

 

Прогнозований результат.

Після уроку учні зможуть:

  • узагальнити і систематизувати свої знання про натуральні числа;
  • додавати, віднімати, множити й ділити натуральні числа;
  • розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій;
  • спрощувати вирази та обчислювати їх зручним способом;
  • поглибити свої знання про школу.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, конспект, картки, плакат

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 

Форма проведення уроку: урок-гра.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, завдань

 

Повідомлення теми, мети та очікуваних  результатів.

Записуємо число та тему уроку «Розв’язування вправ  та задач  на всі дії з натуральними числами»

 На попередніх уроках  ми з вами розв’язували вправи та завдання на всі дії з натуральними числами. Сьогодні ми ще більш удосконалимо та закріпимо наші знання. Пограємо у гру «Математичний бій». Протягом гри нас супроводжуватиме МАТЕМАТИКА, а також нові знання про нашу школу. Умови гри такі: кожен учень відкриває комірку на вибір, бачить завдання і обирає одного з класу, хто, на його думку, з ним справиться. Отже, сьогодні урок, коли я вас до дошки не викликаю, а ви будете викликати один одного.  Винагорода за правильну відповідь – це цікавий факт, який пов’язує наш результат зі школою. Але щоб розпочати гру, слід отримати перепустку  і допоможуть вам в цьому ваші  знання.

ІІІ. Опитування «Отримай перепустку»

 

Хоча б одна правильна відповідь дасть змогу прийняти участь у грі

  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Найменше натуральне число…
  3. Найбільше натуральне число…
  4. Від перестановки доданків…
  5.  Щоб знайти невідомий доданок…
  6. Як називаються компоненти при відніманні?
  7. Чому дорівнює різниця двох рівних  чисел?
  8. Щоб знайти невідоме зменшуване…
  9. Від перестановки множників…
  10.   Якщо один із множників дорівнює нулю, то
  11.  Щоб знайти невідомий множник…
  12. Як називаються компоненти при діленні?
  13.  Щоб знайти невідоме ділене…
  14.   Щоб знайти невідомий дільник…
  15.   Частка двох рівних чисел дорівнює…
  16.  Ділити не можна на…
  17.   Як називається другий степінь числа?
  18. Як називається третій степінь числа?

Молодці! Всі отримуєте перепустки у гру «Математичний бій». Перед початком я вам даю картки самооцінювання і після кожного виконаного завдання ви відмічаєте на скільки справились з цим завданням.

Найактивнішим(ою) у битві за перепуску, мені здається, був(ла)…….

Тому і має право відкрити першу комірку

ІV.  Розв’язування задач і вправ.

Гра «Математичний бій»

А1- Знайди корінь рівняння (329+х) -219=137   

        (відповідь х=27 – вікон у І корпусі)

А2 - Знайди корінь рівняння х*2-55=29  

         (відповідь х= 42  - ялини на території школи)

А3 -  Задача. Штучне поле має форму прямокутника. Довжина -40 м, ширина – на 18 м менша. Яка площа штучного поля?

        (відповідь 880 м2)

А4 – Обчислити вираз 34+56:2

        (відповідь 109 років школі на даний момент)

          Б1 - Обчислити вираз  92*83-9610

             (відповідь 31862 м2  - загальна площа шкільної території)

Б2  -  Задача. Наша школа складається з трьох навчальних корпусів. Другий корпус має площу 180 м2, третій – на 200 м2 більший, а перший на 95 менший, ніж другий і третій разом. Яка загальна площа трьох навчальних корпусів разом?

     (відповідь 1025 м2)

Б3 -  Обчисли   9 ∙ (27 + 13) – 132 

     (відповідь  191 м2  - площа шкільної їдальні)

Б4  -  Обчисли вираз: 48 : 6 + 35 : 7

      (відповідь 13 туй на території школи)

В1 -  Задача. За одну годину одна техпрацівниця школи може помити 4 вікна, а інша - 5 вікон. Яку кількість вікон вони зможуть помити за 9 годин, якщо працюватимуть разом?

       (відповідь  81 вікно в усій школі)

В2 -  Спростіть вираз та обчисліть його :   19х+21х+313, якщо х = 40

       (відповідь 1913 – рік заснування школи)

В3 -  Обчисліть  вираз  (43 - 37)2-10=26    

       (відповідь  26 берез на території школи)

В4 - Окреме завдання кожному .

1)63:х=9

2) 90-х=83

3)х*8=56

4)47+х=54

5)х-0=7

6)х:7=1

7)6*х=42

8)104-х=97

9)100*х=700

10)7-х=0

11)56+х=63

Відповідь у кожному – 7 (кількість каштанів на території школи).

Додаткове завдання до В4.

Робота в парах. Обчислити вирази за схемою

C:\Users\Алла\Desktop\ВІДКРИТИЙ УРОК\Додаткове завдання.png

 

V. Підсумки уроку та домашнє завдання. Рефлексія

Всі завдання виконані. Наша гра  закінчується. Підведемо підсумки.

Запитання до учнів

  • Чи сподобався вам урок  математики в поєднанні з фактами про школу?
  • Що з уроку найбільше запам’яталося?
  • Чи працювали з повною віддачею?
  • Чи готові ви написати контрольну роботу?

Оцініть свій емоційний стан  за допомогою смайлів настрою.

Самооцінювання

Відмітити скільки завдань ви зробили впевнено самі

 

А

Б

В

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

                   

Домашнє завдання.

Повторити  §15,   виконати вправи 598, 599(3-4), підготуватись до самостійної роботи

Творче завдання (за бажанням) скласти задачу, яку б можна було розв’язати склавши числовий вираз

Фізкультхвилинка

Малюємо        цифру 1 – носом

цифру 2 - підборіддям

цифру 3 - лівим плечем

цифру 4 - правим плечем

цифру 5 – лівим ліктем

цифру 6 – правим ліктем

цифру 7 – лівим коліном

цифру 8 – правим коліном

цифру 9 – лівою ногою

цифру 10- правою ногою

 

 

А

Б

В

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2023
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку