Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Про матеріал
Мета: ­ навчальна: сформувати навички учнів розв’язувати задачі на опрацювання табличних величин; ­ розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; ­ виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Завдання 1. У магазині обслужили за день N (N < 200) покупців, кожен із яких витратив на покупки не більше за K (K< 500)гривень. Визначити денний прибуток магазину і середню суму споживчого чека. Знайти кількість покупців, які витратили на покупки суму, більшу за середній чек за день.

Розв'язання:

1) Створіть новий проект. Змініть значення властивості Caption форми, розмістіть на формі компоненти і налаштуйте їхні властивості згідно з рисунком. Текстове поле Edit1 призначене для введення кількості покупців; поле Memo1 — для виведення значень елементів масиву; список ListBox1 — для виведення результатів обчислень.

2) Опишіть змінні, необхідні для розв’язування задачі, як глобальні, тому що областю видимості для них є процедури обробки події обох кнопок:

3) Властивості ScrollBars елемента керування Memo1 задайте значення ssAutoHorizontal. Створіть процедуру обробки події для кнопки Заповнити масив.

4) Створіть процедуру обробки події для кнопки Обчислити денний прибуток. Результати обчислення виведіть у поле списку ListBox1.

5) Створіть процедуру обробки події для кнопки Знайти кількість чеків. Запишіть оператори для знаходження кількості елементів масиву, значення яких більші за середнє значення. Результати обчислень виведіть у поле списку ListBox1.

6) Перевірте роботу програми. Збережіть проект у папці Завдання_1.

 

Завдання 2. У масиві А[1..10] переставити місцями елементи, що стоять на парних і непарних місцях: A[1] на A[2], ..., A[9] на A[10].

Розв'язання:

1) Створіть новий проект. Змініть значення властивості Captіon форми і додайте на форму кнопку Виконати перестановку.

2) Розмістіть на формі компонент StringGrid і налаштуйте його властивості таким чином:

3) У процедурі обробки події OnCreate для форми запрограмуйте виведення індексів елементів масиву в зафіксований рядок заголовків стовпців.

4) У процедурі обробки події OnClick для кнопки Виконати перестановку запрограмуйте: а) заповнення масиву значеннями клітинок таблиці StringGrid1; б) попарну перестановку елементів; в) виведення значень елементів масиву до таблиці StringGrid1.

5) Додайте на форму кнопку Обнулити елементи. У процедурі обробки події OnClick для цієї кнопки запрограмуйте реалізацію очищення вмсту таблиці StringGrid1.

 

6) Перевірте роботу програми. Збережіть проект у папці Завдання_2. Завершіть роботу за комп’ютером.

 

Додатковi завдання

Завдання 2. Працюємо в парах

Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані такі завдання:

  1.    Вміст першого елемента лінійної таблиці Year рядкового типу дорівнює значенню високосний.
  2.    Вміст кожного елемента лінійної таблиці А дійсного типу належить заданому відрізку [a, b].
  3.    Вміст шостого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує значення величини Н.
  4.    Вміст п’ятого елемента лінійної таблиці з іменем Book цілого типу не збігається з п’ятнадцятим елементом цієї ж таблиці, збільшеним утричі.
  5.    Вміст сьомого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує дійсного числа К і вміст першого елемента лінійної таблиці з іменем City літерного типу дорівнює Київ. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Продаж товару, у якому для введеної кількості проданих одиниць товару, яка фіксується кожну годину за зміну (8 год), знаходять підсумкове значення, яке виводиться в текстове поле. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Конвеєр, за допомогою якого можна знайти сумарне навантаження на його стрічки за умови: на конвеєрі працюють по 5 робітників на трьох лініях, на стрічку надходять фрукти різної ваги, яка задається випадково. Елементи управління доберіть самостійно. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Підрахунок, у якому знаходять суму додатних і кількість від’ємних елементів лінійної таблиці дійсного типу.

Завдання . Працюємо самостійно

Створіть програму для знаходження добутку від'ємних елементів заданої таблиці

 

Перегляд файлу

Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Завдання 1. У магазині обслужили за день N (N < 200) покупців, кожен із яких витратив на покупки не більше за K (K< 500)гривень. Визначити денний прибуток магазину і середню суму споживчого чека.

Знайти кількість покупців, які витратили на покупки суму, більшу за середній чек за день.

Розв'язання:

1)  Створіть новий проект. Змініть значення властивості Caption форми, розмістіть на формі компоненти і налаштуйте їхні властивості згідно з рисунком. Текстове поле Edit1 призначене для введення кількості покупців; поле Memo1 — для виведення значень елементів масиву; список ListBox1 — для виведення результатів обчислень.

image 

2)  Опишіть змінні, необхідні для розв’язування задачі, як глобальні, тому що областю видимості для них є процедури обробки події обох кнопок:

image 

3)  Властивості ScrollBars елемента керування Memo1 задайте значення ssAutoHorizontal. Створіть процедуру обробки події для кнопки Заповнити масив.

image 

4)  Створіть процедуру обробки події для кнопки Обчислити денний прибуток. Результати обчислення виведіть у поле списку ListBox1.

image 

5)  Створіть процедуру обробки події для кнопки Знайти кількість чеків. Запишіть оператори для знаходження кількості елементів масиву, значення яких більші за середнє значення. Результати обчислень виведіть у поле списку ListBox1.

image 

6)  Перевірте роботу програми. Збережіть проект у папці Завдання_1.

 

Завдання 2. У масиві А[1..10] переставити місцями елементи, що стоять на парних і непарних місцях:

A[1] на A[2], ..., A[9] на A[10].

Розв'язання:

1)  Створіть новий проект. Змініть значення властивості Captіon форми і додайте на форму кнопку Виконати перестановку.

image 

2)  Розмістіть на формі компонент StringGrid і налаштуйте його властивості таким чином:

image 

3)  У процедурі обробки події OnCreate для форми запрограмуйте виведення індексів елементів масиву в зафіксований рядок заголовків стовпців.

image 

4)  У процедурі обробки події OnClick для кнопки Виконати перестановку запрограмуйте: а) заповнення масиву значеннями клітинок таблиці StringGrid1; б) попарну перестановку елементів; в) виведення значень елементів масиву до таблиці StringGrid1.

image 

5)  Додайте на форму кнопку Обнулити елементи. У процедурі обробки події OnClick для цієї кнопки запрограмуйте реалізацію очищення вмсту таблиці StringGrid1.

image 

 

image 

6)  Перевірте роботу програми. Збережіть проект у папці Завдання_2. Завершіть роботу за комп’ютером.

 

Додатковi завдання

Завдання 2. Працюємо в парах

Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані такі завдання:

1.      Вміст першого елемента лінійної таблиці Year рядкового типу дорівнює значенню високосний.

2.      Вміст кожного елемента лінійної таблиці А дійсного типу належить заданому відрізку [a, b].

3.      Вміст шостого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує значення величини Н.

4.      Вміст п’ятого елемента лінійної таблиці з іменем Book цілого типу не збігається з п’ятнадцятим елементом цієї ж таблиці, збільшеним утричі.

5.      Вміст сьомого елемента лінійної таблиці А дійсного типу не перевищує дійсного числа К і вміст першого елемента лінійної таблиці з іменем City літерного типу дорівнює Київ. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 2. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Продаж товару, у якому для введеної кількості проданих одиниць товару, яка фіксується кожну годину за зміну (8 год), знаходять підсумкове значення, яке виводиться в текстове поле. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 3. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Конвеєр, за допомогою якого можна знайти сумарне навантаження на його стрічки за умови: на конвеєрі працюють по 5 робітників на трьох лініях, на стрічку надходять фрукти різної ваги, яка задається випадково. Елементи управління доберіть самостійно. Завдання на с. 128 підручника

Завдання 4. Працюємо самостійно

У вибраному середовищі програмування створіть проект Підрахунок, у якому знаходять суму додатних і кількість від’ємних елементів лінійної таблиці дійсного типу.

Завдання . Працюємо самостійно

Створіть програму для знаходження добутку від'ємних елементів заданої таблиці

image 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Програмування. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розв’язування задач на опрацювання табличних величин

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Пригадайте: Як підключити модуль генерування випадкових чисел у мовах програмування?Як уникнути помилок несумісності типів даних?Як описати команду розгалуження мовою програмування Free Pascal?Як обчислити середнє значення набору числових даних?

Номер слайду 7

Розгадай. Анаграму. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай МАСИВИМСВА

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличні величини. Табличні величини Розв’язування задач на опрацювання табличних величин. Завдання 1. У магазині обслужили за день N (N < 200) покупців, кожен із яких витратив на покупки не більше за K (K<500) гривень. Визначити денний прибуток магазину і середню суму споживчого чека. Знайти кількість покупців, які витратили на покупки суму, більшу за середній чек за день.

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличні величини. Табличні величини Розв’язування задач на опрацювання табличних величин. Завдання 2. У масиві А[1..10] переставити місцями елементи, що стоять на парних і непарних місцях: A[1] на A[2], ..., A[9] на A[10].

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличні величини. Табличні величини Розв’язування задач на опрацювання табличних величин. Завдання 2. Працюємо в парах. Мовою програмування Free Pascal, запишіть фрагмент програми, у якій будуть реалізовані завдання. Завдання на с. 128 підручника. Завдання 2. Працюємо самостійно. У вибраному середовищі програмування створіть проект Продаж товару, у якому для введеної кількості проданих одиниць товару, яка фіксується кожну годину за зміну (8 год), знаходять підсумкове значення, яке виводиться в текстове поле. Завдання на с. 128 підручника

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличні величини. Табличні величини Розв’язування задач на опрацювання табличних величин. Завдання 3. Працюємо самостійно. У вибраному середовищі програмування створіть проект Конвеєр, за допомогою якого можна знайти сумарне навантаження на його стрічки за умови: на конвеєрі працюють по 5 робітників на трьох лініях, на стрічку надходять фрукти різної ваги, яка задається випадково. Елементи управління доберіть самостійно. Завдання на с. 128 підручника. Завдання 4. Працюємо самостійно. У вибраному середовищі програмування створіть проект Підрахунок, у якому знаходять суму додатних і кількість від’ємних елементів лінійної таблиці дійсного типу. Завдання на с. 128 підручника

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Повторити §15, 16 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Алгоритми опису, формування, опрацювання елементів табличної величини

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

zip
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
2802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку