Урок 59/2. Розв’язування задач на роботу і потужність.
Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне і алгоритмічне мислення учнів.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Прилади та матеріали:
Презентація Урок 59.2
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Перевірка домашнього завдання.
Фізичний диктант
Варіант 1.
1. Яку фізичну величину називають потужністю?
2. Як розрахувати потужність?
3. Яка основна одиниця потужності?
4. Які похідні одиниці потужності?
5. Чому потужність пов'язана зі швидкістю руху?
6. Наведіть приклади різної швидкості виконання роботи.
7. Як розрахувати роботу, знаючи потужність?
Варіант 2.
1. Яка фізична величина описує взаємодію тіл?
2. Яким є основний наслідок дії сили?
3. Від чого залежить значення роботи?
4. Які умови необхідні для виконання механічної роботи?
5. Як визначити механічну роботу сили тяжіння, сили пружності, сили тертя?
6. В яких одиницях вимірюється механічна робота? Назвіть похідні одиниці
вимірювання механічної роботи.
7. У яких випадках робота не виконується?
3.Актуалізація опорних знань.
Запитання учням класу:
1. У чому полягає таємниця спортсменів, що займаються спортивною ходьбою – ходити швидко і довго не втомлюючись?
2. Чи виконує роботу над супутником, котрий рухається по коловій орбіті, сила всесвітнього тяжіння: а) за повний оберт; б) за половину оберта?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Розглянемо рух автомобіля по дорозі вниз і вгору.
Проблемне запитання: Чому автомобіль має максимальну швидкість і як водій змінює її під час руху вгору і вниз?
Тема: Розв’язування задач на роботу і потужність.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Задача 1. Яку роботу потрібно виконати, щоб підняти мішок цукру масою 50 кг на другий поверх висотою 3 м?
Відповідь: А = 1500 Дж
Задача 2. Яку роботу потрібно виконати, щоб підняти зі дна озера камінь масою
5 кг і об’ємом 2 дм3 ? Глибина озера 7 м. Опором води можна знехтувати.
Відповідь: А = 210 Дж
Задача 3. Підйомний кран рівномірно підняв вантаж вагою 4,5 кН на висоту 60 дм за 0,5 хв. Яка потужність крану?
Відповідь: N = 900 Вт
Задача 4. Якою має бути потужність насоса, який перекачує за добу
1800 л води з колодязя завглибшки 15 м?
6.Осмислення об’єктивних зв’язків.
Робота в группах
Група 1. 1.Людина піднімаючись сходами, розвивала потужність 40 Вт. Яку роботу виконала людина за 10 с ?
2.За який час було виконано роботу 1200 кДж електричним двигуном, потужність якого 100 кВт.
Метод «Мікрофон»
Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.
8.Домашнє завдання.