Урок 24/13. Розв’язування задач на рух тіла по колу.
Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Прилади та матеріали: картки з завданнями для учнів, картки з готовими розв’язками для перевірки, модель годинника.
Презентація Урок 24.13
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Аналіз лабораторної роботи.
Інформація вчителя.
3.Актуалізація опорних знань.
Метод «Продовж речення»:
4.Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання: прочитавши епіграф уроку, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити?
Тема: Розв’язування задач на рух тіла по колу.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1 .Проблемний дослід.
Демонструємо рух годинникової стрілки, хвилинної стрілки і секундної стрілки годинника.
Рух стрілок годинника є прикладом обертального руху. Центр кола на якому закріплені стрілки є вісь обертання.
2. Проблемні запитання.
3. Розв’язування задач.
1) Визначте шлях, який проїде велосипедист за 30 с, якщо він рухається по колу радіусом 100 м з кутовою швидкістю 0,1 рад/с.
2) Матеріальна точка рівномірно рухається по колу радіусом 1,5 м з кутовою швидкістю 3 рад/с. Визначте лінійну швидкість точки, частоту та період її руху.
3) Лінійна швидкість точок кола каруселі дорівнює 3 м/с, а точок, що розташовані на відстані 2 м ближче до центра - 2 м/с. Визначте радіус каруселі, її кутову швидкість, частоту, період обертання каруселі та кількість обертів, здійснених нею за 2 хв.
4) Хлопчик обертає камінь на мотузці, довжина якої 1,5м. Визначте період обертання каменя, якщо його середня швидкість 20 км/год.
6.Підсумок уроку.
Запитання учням класу.
Чи відповідав наш девіз темі і меті уроку?
7.Домашнє завдання.