Розв’язування задач на тему «Фотоефект. Закони фотоефекту"

Про матеріал
Закріпити знання за темою «Фотоефект. Закони фотоефекту», продовжити формувати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання.
Перегляд файлу

1

 

Урок 69 Розв’язування задач на тему «Фотоефект. Закони фотоефекту.

Мета уроку:

Навчальна. Закріпити знання за темою «Фотоефект. Закони фотоефекту», продовжити формувати навички та вміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи отримані знання.

Розвивальна. Розвивати уміння правильно розподіляти час; самостійність у навчанні; вміння самостійно застосовувати правила, закони.

Виховна. Виховання дисципліни, чесності, відповідальності.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок.

Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Провести бесіду за матеріалом § 34

Бесіда за питаннями

  1. Дайте означення фотоефекту.

Фотоефе́кт — явище «вибивання» світлом електронів із речовини. Це повне або часткове вивільнення електронів від зв'язків з ядрами атомів речовини внаслідок дії на неї електромагнітного проміння (світла, рентгенівського чи гамма-променів).

  1. Чим внутрішній фотоефект відрізняється від зовнішнього? Де їх застосовують?

Розрізняють: зовнішній фотоефект — вибивання електронів під дією світла (фотоелектронна емісія), гамма-випромінювання тощо; внутрішній фотоефект — збільшення електропровідності напівпровідників або діелектриків під дією світла (фотопровідність); вентильний фотоефект — збудження світлом електрорушійної сили на межі між металом і напівпровідником або між різнорідними напівпровідниками (р-n перехід).

Фотоефект застосовується в ряді аналізаторів речовини. Явище фотоефекту покладено в основу дії фотоелементів.

  1. Сформулюйте закони фотоефекту

Кількість фотоелектронів прямо пропорційна інтенсивності світла.

Максимальна кінетична енергія фотоелектронів не залежить від інтенсивності світла, кінетична енергія фотоелектронів прямо пропорційна частоті світла.

Для кожної речовини існують порогові значення частоти та довжини хвилі світла, які відповідають межі існування фотоефекту; світло з меншою частотою та більшою довжиною хвилі фотоефекту не викликає.

 

2. Перевірити виконання домашнього завдання

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

 

IІІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. Робота виходу електронів з Цезію дорівнює 1,97 еВ. Знайдіть максимальну кінетичну енергію фотоелектронів, якщо поверхня цезієвої пластини освітлюється світлом з довжиною хвилі 580 нм.

Дано:

Розв’язання

Рівняння Ейнштейна для зовнішнього фотоефекту:

Відповідь: .

 

2. Робота виходу електронів з Вольфраму дорівнює 4,54 еВ. Знайдіть максимальну швидкість фотоелектронів, якщо поверхня вольфрамової пластини освітлюється світлом з довжиною хвилі 180 нм.

Дано:

Розв’язання

Рівняння Ейнштейна для зовнішнього фотоефекту:

Відповідь: .

 

3. Поверхня срібної пластини освітлюється світлом з довжиною хвилі 150 нм. Знайдіть максимальну швидкість фотоелектронів, якщо червона межа фотоефекту для Срібла 260 нм.

Дано:

Розв’язання

Рівняння Ейнштейна для зовнішнього фотоефекту:

Відповідь: .

4. Під час дослідження вакуумного фотоелемента виявилося, що при освітленні катода світлом із частотою 1015 Гц фотострум з поверхні катода припиняється при затримуючій напрузі 2 В. Визначте роботу виходу для матеріалу катода.

Дано:

Розв’язання

Рівняння Ейнштейна для зовнішнього фотоефекту:

 

Відповідь: .

 

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

V. Домашнє завдання Повторити § 34, Вправа № 34 (6, 7)

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
4504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку