16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Розв’язування задач на закон Архімеда і умови плавання тіл.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач. Розвиваюча. Розвивати логічне і алгоритмічне мислення учнів. Виховна . Виховувати культуру мовлення і оформлення розв’язків задач.
Перегляд файлу

Урок 54/25. Розв’язування задач на закон Архімеда і умови плавання тіл.

Мета:

              Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розвязування задач.

           Розвиваюча. Розвивати   логічне   і алгоритмічне  мислення учнів.

           Виховна .  Виховувати культуру мовлення і оформлення розв’язків задач.

Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .

Прилади  та матеріали: картки завдань для  роботи в групах.

Презентації   Розв’язування задач на закон Архімеда   Урок 54.25

   Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.

 І останньої задачі ніколи не буде.

                                                                                                                                 Я.А.Смородинський

                                                                    Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

       Усне опитування біля дошки.

  1. Розказати про закон Архімеда.
  2. Умови плавання тіл через порівняння  сили  Архімеда і сили тяжіння.
  3. Умови плавання тіл через порівняння  густини рідини і тіла.

     Оцінювання відповідей учнів.

3.Актуалізація опорних знань.

      Бліц - опитування.

        1. Яка сила виникає при зануренні тіла в рідину?

        2. Як направлена ця сила?

        3. Від чого залежить сила Архімеда?

       4. Чи залежить  виштовхувальна сила, яка діє на занурене в рідину тіло від 

            глибини його занурення?  

       5. Якщо тіло не повністю занурене у рідину, то як знайти виштовхувальну   

           силу?

       6. Якими експериментальними способами можна визначити архімедову

           силу?   

      7. Що легше тримати у воді: брусок заліза масою 1 кг чи шматок

          дерева  такої ж маси?

4.Мотивація навчальної діяльності.

       Проблемне запитання:  Після розгляду теоретичного матеріалу про умови плавання тіл і виштовхувальну силу, вже пора  чим зайнятися?

Учні  відповідають,  вчитель уточнює їхні відповіді і

оголошує тему та мету уроку.

           Тема: Розв’язування задач на  закон Архімеда і умови плавання тіл.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

   Якісна задача.  Чарівна картоплина.

Задача 1. Деяке тіло має вагу в повітрі  380Н  і  об’єм 0,045 м. Плаває це тіло у

воді чи тоне?

Задача 2. Яку силу необхідно прикласти до шматка золота об’ємом 1 см³, щоб утримати його в воді?

Задача 3.  У річці плаває плоска крижина товщиною  0,2 м.  . Яка висота

надводної частини крижини?

 

 

 

 

Відповідь: h=0,02 м.

Задача 4. Куля масою 300 г має об’єм 600 см3. Плаває куля у воді чи тоне?

Задача 5. Яку силу необхідно прикласти, щоб утримати у воді камінь, маса

якого 10 кг? Густина каменю 2,6·103

 кг/м3

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

Задача 6.  Дві ворони ходили шукати воду, бо їм дуже хотілося пити, та не

знайшли ніде. Нарешті знайшли десь у кошарі в глечику. Але не могли дістати з глечика, бо було глибоко. Одна ворона і полетіла собі далі. Друга ворона знала закон Архімеда. Також вона знала, що камінець має більшу густину, ніж вода. Що ж зробила друга ворона?

7.Підсумок уроку.

    Метод  «Мікрофон»

  •  Що ми робили на уроці?
  • Чи досягли ми мети уроку?

Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

   8.Домашнє завдання.

docx
Додав(-ла)
Пасічник Леон
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку