Мета уроку: закріпити знання учнів з понять фотоефекту та його застосування; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву; виховувати почуття відповідальності, працелюбність, самостійність, уважність
Розв’язування задач по темі: «Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту.» Мета уроку: закріпити знання учнів з понять фотоефекту та його застосування; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву; виховувати почуття відповідальності, працелюбність, самостійність, уважність
Номер слайду 2
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Фізичний диктант «Продовжте речення» (з подальшою перевіркою). Атоми випромінюють електромагнітну енергію окремими порціями, що називаються…Формула для визначення енергії кванта має вигляд.. Значення сталої Планка дорівнює…За квантовою теорією світло є потоком фотонів, які рухаються зі швидкістю …. Елементарна частинка, що характеризує квант світла- це …. Формула для визначення маси фотона має вигляд …Імпульс фотона визначається за формулою …
Номер слайду 3
Світлові кванти . Повторення. Гіпотеза Планка: Випромінювання електромагнітних хвиль атомами і молекулами речовини відбувається не безперервно, а дискретно, тобто окремими порціями, енергія E кожної з яких прямо пропорційна частоті ν випромінювання: Квант світла - фотон. Фотони мають такі властивості: Заряд фотона: q = 0 ; Маса фотона: m = 0; (проте світло в цілому , як потік фотонів, має масу)3) Швидкість фотона: ( 𝒗ф=с≈𝟑∙𝟏𝟎𝟖м/с) с=𝝀∙𝝂 𝝀=с𝝂 𝝂=с𝝀4) Енергія фотона: Е=h𝜈 Е=hс𝜆 h=6,63∙10−34 Дж∙с- стала Планка5) Імпульс фотона: р=Ес=h𝜈с=h𝜆
Перед початком розв’язування задач, важливо пригадати пройдену тему, тому обов’язково пройдіть інтерактивний тест з попереднього уроку, щоб пригадати вивчений матеріал про «закони фотоефекту».https://probapera.org/publication/13/53503/fotoefekt-zakony.html Найбільше значення сили фотоструму називають силою струму насичення Iн: де qmax — заряд, перенесений фотоелектронами за час t; N — кількість «вибитих» електронів; e — модуль заряду електрона. де m — маса електрона; vmax — максимальна початкова швидкість фотоелектрона.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Вчимося розв'язувати задачі3. На поверхню вольфраму падають рентгенівські промені з довжиною 10 нм. Обчислити кінетичну енергію фотоелектронів.
Номер слайду 11
Вчимося розв'язувати задачі4. Визначити довжину хвилі світла, яким опромінюється поверхня металу, якщо фотоелектрони мають кінетичну енергію 4·10-20 Дж, а робота виходу електронів з цього металу 5 е. В.
Номер слайду 12
Вчимося розв'язувати задачі5. Яку максимальну швидкість мають електрони, вирвані з оксиду барію, у випадку опромінювання світла з частотою 1015 Гц?
Номер слайду 13
Дерево знань. Беремо макет дерева без крони і невеликі чисті аркуші паперу у вигляді листочків. На цих «листочках» пишемо терміни, формули, закони тощо ( все те, що стосується теми «Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту»), після цього прикріплюють до дерева, утворюючи крону. Приклади записів на аркушах-«листочках»: hc/λ = A + mυ2/2 E = A + Uз e Фотоелементи. Турнікети метрополітену. Червона межа фотоефекту. Г. Герц. О. Столєтов. Жодна гілочка має не менше двох листочків.
Номер слайду 14
Дерево знань. Ф О Т О Е Ф Е К Т
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Задача 3. Зробити «Дерево знань» по даній темі