Урок № 10
Розв’язування задач про тепловий баланс та кількість теплоти
Мета уроку:
навчальна: розкрити суть теплового балансу та кількості теплоти; аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі; виконувати необхідні креслення;
розвивальна: розвивати вміння розв’язувати задачі;
виховна: виховувати у собі толерантність до однокласників, уяву із увагою протягом уроку.
Тип уроку: засвоєння знань.
Відеофрагмент: показати, як гарячим камінням можна нагріти воду в діжці.
Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами, досліди, що ілюструють розв’язання задач.
Хід уроку
Ⅰ. Оранізаційний етап.
Ⅱ. Перевірка домашнього завдання.
Ⅲ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Запитання для фронтального опитування :
Ⅳ. Розв’язування задач.
Показати дослід зі змішування гарячої та холодної води, виміряти температуру теплої води, потім розв’язати задачу
Запитання учням:
Показати дослід з остигання нагрітого металевого циліндра за даної маси в холодній воді.
Запитання учням:
Задачник № 5.28
На скільки градусів підніметься температура сталевої деталі масою 8,4 кг, якщо їй передати таку саму кількість теплоти, що потрібна для нагрівання 500 г води на ?
Задачник № 5.30
В алюмінієвій каструлі масою 500 г підігрівають 3, 5 л води від до кипіння за температури . Яка кількість теплоти для цього потрібна?
Задачник № 5.52
Скільки потрібно холодної й гарячої води, щоб приготувати ванну на 200 л із температурою води ? Температури води до змішування відповідно становили 10 і .
Ⅴ. Підбиття підсумків уроку
Ⅵ. Коментар до домашнього завдання
Домашнє завдання
Додаткове домашнє завдання (індивідуально)
Виготовити сумку, яку можна вважати холодильником та використовувати в походах.