Розв'язування задач про тепловий баланс

Про матеріал
Розв’язування задач про тепловий баланс та кількість теплоти Мета уроку: навчальна: розкрити суть теплового балансу та кількості теплоти; аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі; виконувати необхідні креслення; розвивальна: розвивати вміння розв’язувати задачі; виховна: виховувати у собі толерантність до однокласників, уяву із увагою протягом уроку.
Перегляд файлу

Урок № 10

 Розв’язування задач про тепловий баланс та кількість теплоти

Мета уроку:

навчальна: розкрити суть теплового балансу та кількості теплоти; аналізувати  умову, грамотно оформлювати задачі; виконувати необхідні креслення;

розвивальна: розвивати вміння розв’язувати задачі;

виховна: виховувати у собі толерантність до однокласників, уяву із увагою протягом уроку.

Тип уроку: засвоєння знань.

Відеофрагмент:  показати, як гарячим камінням можна нагріти воду в діжці.

Обладнання та наочність: картки або збірники із задачами, досліди, що ілюструють розв’язання задач.

Хід уроку

Ⅰ. Оранізаційний етап.

Ⅱ. Перевірка домашнього завдання.

Ⅲ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Запитання для фронтального опитування :

  • Вкажіть напрям теплообміну між тілами різної температури.
  • Як довго триває теплообмін між  тілами різної температури?
  • Що називаємо станом теплової рівноваги?
  • Як виконується закон збереження енергії  під час теплообміну між тілами?
  • Поясніть відеофрагмент з точки зору обміну енергією між тілами.

Ⅳ. Розв’язування задач.

Показати дослід зі змішування гарячої та холодної води, виміряти температуру теплої води, потім розв’язати задачу

Запитання учням:

  • Чому дещо відрізняються між собою значення температур за вимірювання та розрахунків?
  1. Змішали воду масою 800 г за температури та кип’яток масою 200 г. Яка встановиться температура теплої води? Зобразіть процеси на графіку залежності температури від часу.

Показати дослід з остигання нагрітого металевого циліндра за даної маси в холодній воді.

  1.  Металевий циліндр масою 80 г, нагрітий у кип’ятку до температури , повністю занурили в холодну воду масою 170 г за температури . Після остигання циліндра встановилася температура . Обчисліть питому теплоємність циліндра. Зобразіть процеси на графіку залежності температури від часу.

Запитання учням:

  • За допомогою таблиці питомої теплоємності речовин назвіть, з якої речовини  виготовлений циліндр;
  • Поясніть, чому отримане значання дещо відрізняється  від табличного;
  • Запропонуйте метод обчислення відносної похибки експерименту;
  • Запропонуйте, як знайти густину речовин циліндра. Зробіть вимірювання та обчислення. Чому отримане значення дещо відрізняється від табличного?
  • Зпропонуйте метод обчислення відносної похибки експерименту.

Задачник № 5.28

На скільки градусів підніметься температура сталевої деталі масою 8,4 кг, якщо їй передати таку саму кількість теплоти, що потрібна для нагрівання 500 г води на ?

Задачник № 5.30

В алюмінієвій каструлі масою 500 г підігрівають 3, 5 л води від до кипіння за температури . Яка кількість теплоти для цього потрібна?

Задачник № 5.52

Скільки потрібно  холодної й гарячої води, щоб приготувати  ванну на 200 л із температурою води ? Температури води до змішування відповідно  становили 10 і .

Ⅴ. Підбиття підсумків уроку

Ⅵ. Коментар до домашнього завдання

Домашнє завдання

  • Повторити .
  • Розв’язати вправу із задачника  5.31, 5. 53

Додаткове домашнє завдання (індивідуально)

Виготовити сумку, яку можна вважати холодильником та використовувати в походах.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 9. Тепловий баланс
Додано
3 жовтня 2019
Переглядів
2773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку