20 група _______________________ 11 група ______________________________ 22 група _________________________ 24 група _____________________________
Тема: Розв'язування задач з теми: термодинаміка
Мета: формувати в учнів вміння розв’язати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, «читати» графіки руху, робити необхідні креслення.
Тип уроку: урок формування навичок розв’язування задач.
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1 Кількість теплоти – це …
2 Сформулюйте перше начало термодинаміки.
3 Сформулюйте друге начало термодинаміки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На уроці ми з вами будемо розв’язувати задачі для закріплення наших знань з
вивченої теми.
IV. Розв'язування задач.
Задача № 1
Визначте (у кілоджоулях) роботу A, що виконує газ під час процесу, графік якого подано на рис. 1.
Задача №2
Задача №3
Визначте ККД теплової машини, робоче тіло якої передало холодильнику кількість теплоти Qх = 800 кДж, виконавши роботу A = 200 кДж.
Задача №4
Температура нагрівника ідеальної теплової машини tн = 407 °С, а температура холодильника tх = 17 °С. Машина виконала корисну роботу A = 9 кДж. Визначте кількість теплоти Qн , яку отримало робоче тіло від нагрівника.
Задача №5
Температура нагрівника ідеальної теплової машини tн = 400 °С, а температура холодильника tх = 20 °С. Визначте корисну роботу A, якщо холодильник отримав кількість теплоти Qх = 12,0 кДж.
Задача №6
На яхті встановлено двигун потужністю P = 10 кВт із ККД η = 12%. Визначте відстань l, яку пройде яхта, витративши m = 50 кг пального з питомою теплотою згоряння q = 4 МДж/кг. Швидкість руху яхти v = 15 км/год.
VI. Підсумки уроку.
На уроці я дізнався __________
VII. Домашнє завдання.
Повторити параграф ____ сторінка ____. Підготуватись до самостійної роботи.