Розвага для дітей різновікової групи "Яблучний Спас"

Про матеріал
Поглибити уявлення дошкільників про традиційне святкування Яблучного Спаса українським народом засобами театралізованої діяльності; закріпити знання про пов’язані з цим днем звичаями, прикметами, змінами, що відбуваються у природі; збагатити словниковий запас дітей; розвивати виразність мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість.
Перегляд файлу

 


 

Розвага:

Яблучний Спас

різновікова група

                                

 

                         

                                  Описание: C:\Users\User\Downloads\фрукті 3.jpg

 

 

                                      

Вихователь:  

Степківської філії

Парфеса С.Г.

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  Поглибити уявлення дошкільників про традиційне святкування

Яблучного Спаса українським народом засобами театралізованої діяльності;

 закріпити знання про пов’язані з цим днем звичаями, прикметами, змінами,

що відбуваються у природі; збагатити словниковий запас дітей; розвивати виразність мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість, музично-ритмічні рухи, навички співу; виховувати чуйне ставлення один до одного, щедрість; сприяти покращенню емоційного настрою дітей, заохочувати їх до участі у колективному святкуванні.

 

Обладнання: декорації  яблуня з яблучком; костюм український для  ведучої, костюм Бджілки, Груші та Яблука; музичний диск, кошик з яблуками  для всіх дітей, горщик з медом, атрибути для рухливих ігор.

 

Дійові особи: Ведуча-господиня, хлопчик та дівчинка у українських костюмах, Яблуко, Груша, Бджілка.

 

                                           

Розвага проводиться на майданчику.

Діти під музику виходять на майданчик, сідають на лавочки.

 

                                            Хід розваги:

 

 

Ведуча:                Доброго ранку, дівчатка й хлоп’ята!

                              І чорняві кароокі, і біляві синьоокі.

                              І кмітливі, розумненькі, і великі, і маленькі!

                              Радо всіх я вас вітаю.

                              Щиро всім добра бажаю!

 

      


Ведуча: Швидко літо проминає,

               Літній вітерець зітхає…

              Та все ж серпень нам припас

               Гарне свято – другий Спас!

               Славне свято врожаю

               Дуже сильно я люблю!

               Ми його усі чекали,

               З нетерпінням виглядали!

        Описание: C:\Users\User\Downloads\images (10).jpg


Діти виконують пісню « Врожайна».

 

 

 

 

 (З’являється Бджілка з горщиком меду)

 

                            Описание: C:\Users\User\Downloads\БДЖОЛИ ТА МЕД\пчелки 4.jpg

Бджілка:    Жу-жу-жу! Жу-жу-жу!

                     Зрадістю до вас лечу!

                     І медком своїм солодким

                     В Свято Спаса пригощу!

 

Дорбого дня,  діти! Чи не спізнилася я до вас? Чи вчасно з’явилася?

 

Діти виконують пісню « Де була ти бджілка».

 

Бджілка: Діти, а ви знаєте, що в цей день люди освячують в церкві овочі, фрукти, мед, лікарські трави. Повернувшись з церкви, родина врочисто сідає за стіл і розгівляється: сім’я їсть яблука з медом і запиває виноградним або яблуневим соком, — «щоб садовина родила».

 

Ведуча: То ж, Яблуневий Спас –це також свято зрілих плодів.  На другий Спас збираються врожаї яблук, груш, винограду, кавунів тощо, тому він і  має таку назву. Бджілонько, діти тобі про це навіть вірша можуть розказати.

 

1 дитина:     Влітку ми попрацювали,

                      Вже й зібрали урожай.

                      Щедрії дарунки літа

                      Прославляють рідний край.

 

2 дитина:      Де ще є такії фрукти,

                       Виноград і кавуни,

                       Сливи, яблука і груші

                       Всі смакують залюбки.

 

3 дитина:      Пролетіли дні за днями,

                       Вже сьогодні свято Спас:

                       Готуй сани і кожуха,-

                       Пішло літечко від нас.

 

Бджілка: А чи знають діти, які за смаком різні фрукти та ягідки?

 

Ведуча-господиня: А як же! Зараз ми пограємо, свої вміння покажемо!

 

(Дидактична гра "Відгадай на смак»: Бажаючим зав’язують очі і дають покуштувати шматочок садовини. Перемагає той, хто правильно назве всі)

 

                        Описание: C:\Users\User\Downloads\фрукты2.jpg

 

Бджілка: Я знаю, що до вас на свято поспішають мої садові друзі. А хто це, всі здогадаєтесь, відгадавши мої загадки:


         

          В нас деревина гарна у дворі, 
          Фрукт цей з дитинства дають дітворі, 
          Корисне, доступне та дуже смачне, 

          Багате залізом та поживне . ( Яблуко)

 

 

Описание: C:\Users\User\Downloads\тіблоки.jpg

         

 


               На смак чудова, жовта, медова, 
               Їсть її малий Павлуша. 
               Здогадались, що це? (Груша) 

              Описание: C:\Users\User\Downloads\грушка.jpg


 

 

(З’являються Яблуко та Груша)

 

Груша:Добрий день, дівчатка і хлоп’ятка!

 

                              Описание: C:\Users\User\Downloads\ФРУКТИ\груха 2.jpg

 

 

 

Яблуко: Ми вітаємо вас зі святом! Діти, а чи любите ви яблучка? Чому? Справді, яблука не лише смачні, а і дуже корисні, бо в них є дуже багато вітамінів.

                                                  Описание: C:\Users\User\Downloads\яблочко 9.jpg

 

Груша: Пам’ятайте, ми, Фрукти, дуже пишаємося, що нас полюбляють дітки!

 

Бджілка: А хто з вас більше гарних  слів про Яблучко скаже?

 

Діти: Стигле, наливне, соковите, велике, солодке тощо.

 

Яблуко: Дякую вам за компліменти.  А які страви можна приготувати із яблук?

 

Господиня-ведуча та діти : Пиріжки та вареники з яблуками, повидло, варення, мармелад, компот,  яблучну бабку, додавати шматочки яблука у різні салати , тощо.

 

Яблуко:Бджілка говорила нам, що ви вмієте гарно співати. Це справді так?

 

Груша:Заспіваєте для нас веселу пісеньку?

 

(Діти виконують українську народну пісню «Черевички»)

 

Господиня-ведуча:У день Яблучного Спаса було прийнято пригощати усіх знайомих та родичів свяченими яблучками. А ще всі залюбки грали з ними.

 

Проводиться музична гра «Передай яблуко»: діти  стають колом і під музику передають яблуко одне одному. Той, у кого залишилось яблуко, коли музика спинилася, має станцювати, а далі виходить з гри. Гра продовжується далі)

 

Ведуча:  А тепер давайте подивимося , як ви за літо зміцніли.

                 -Ви стали сильними?    (Так!)

                - Ви стали спритними?   (Так!)

                Ви навчилися швидко бігати та високо стрибати ?  (Так!)

А давайте запросимо наших гостей  пограютися з вами у веселі ігри, та й покажемо їм які ми стали дужі.

 

Проводяться  ігри:


1.Естафета « Збирання меду».

 


     Кожен учасник («Маленька бджілка») має відерце. Треба «долетіти» до квіточки, зупинитися біля неї, в середику квітки покладено жовті кульки – «медок», взятии одну кульку, покласти у відеречко, «облетіти» квіточку кругом, полетіти до наступної , знову «зібрати медок », і т.д. доти, доки «Бджілка» не збере весь мед та не віднесе його до вулика.

 

2.Естафета «Прокоти яблучко»

  Потрібно докотити  м’яч - « яблучко»  під «гілками  яблуньки» ( під стільчиком) гімнастичною палицею  до кошика та закинути у нього яблучко.

Перемагає та команда яка швидше назбирає повний кошик «яблук».

 

3.Естафета «Назбирай  грушки».

Кожен учасник гри повинен пронести грушку від «саду» до «кошика» грушку між колінами та не впустити.

 

Бджілка: Ой, щось прохолодно стало…

 

Груша: Мабуть, ти не помиляєшся, бо Спас – це день, з якого починається похолодання. Кажуть навіть, що сьогодні літо з осінню зустрічається.

 

Яблуко: Цей день наш український народ вважав початком осені, бо на вулиці температура повітря знижувалася. Кажуть, що і природа відтепер преображається. Діти, а які прислів’я та прикмети ви про це знаєте?

 

Діти:

Прийшов Спас – тримай рукавички про запас!

Спас – усьому час.

Прийшов Спас – пішло літо від нас.

 

 

Ведуча:  От закінчилося наше свято.

                Нашим гостям час до дому рушати.

 

Бджілка:    Весело було з вами та час летіти працювати – мед збирати!

  

Груша:      А мені  сумно, що літо скоро скінчиться.

 

Яблучко:   Не сумуй, попереду  іще  весела щедра осінь!

 

Бджілка, яблучко, грушка. ( Разом) До побачення!!! (уходять)

 

Ведуча:  А щоб нам  не сумувати  та не нудьгувати,

                 Треба нам усім скоренько у танок ставати!

 

 

 

Всі діти виконують танок- гру « Веселий Хоровод»

               

Вперед чотири кроки, (діти крокують вперед)

Назад чотири кроки! (діти крокують назад)

Крутиться, крутиться наш хоровод!(крутяться на місці)

Кулачками стукнули, (стукають кулачками)

 

 

Ніжками тупнули,(тупотять ніжками)

Плечами посмикали, (піднімають – опускають плечі)

А тоді застрибали!(стрибають на місці).

 

               

 

Діти під музику уходять з майданчика.

 

                                         Описание: C:\Users\User\Downloads\ФРУКТИ\урожай 1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання паличок  Х.Кюізенера в навчальній діяльності дошкільнят

Палички Х.Кюізенера - метод пізнання логіки та математики  в дошкільному віці.

У всьому світі широко відомий дидактичний матеріал, розроблений бельгійським математиком X. Кюізенером. Він призначений для оволодіння дітьми початкових математичних уявлень, починаючи з молодших груп дошкільного закладу.

Палички X. Кюізенера називають ще кольоровими паличками, кольоровими числами, кольоровими лінійками, рахувальними паличками. Основні властивості цього дидактичного матеріалу - абстрактність, універсальність, висока ефективність. Палички легко вписуються в систему доматематичної підготовки дітей до навчання в школі, яка є однією з сучасних технологій навчання.

Важлива роль паличок в реалізації принципу наочності в ознайомленні із складними, абстрактними, математичними поняттями в доступній для малят формі. Важливі вони і для накопичення чуттєвого досвіду, поступового переходу від конкретного до абстрактного, для розвитку бажання оволодіти числом, рахунком, вимірюванням.

З математичної точки зору, палички - це множина, на якій легко віднаходяться відношення еквівалентності та порядку. В цій множині заховані багаточисленні математичні ситуації.

Використання «чисел в кольорі» дозволяє розвивати у дошкільнят знання про числа за допомогою лічби та вимірювання. Як відомо, саме такі знання про числа є найбільш повноцінними.

За допомогою кольорових паличок легко підвести дітей до усвідомлення:

- відношень «більше - менше», «більше — менше на...»;

- ділення цілого на частини;

- склад числа з одиниць, з двох менших;

- арифметичні дії (додавання, віднімання);

- засвоєння понять «зправа», «зліва», «довше», «коротше»;

-   познайомитись з кольоровою алгеброю.

 

 

 

 

 

Таблиця співвідношення чисел і паличок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «На лісовій галявині»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «В зоопарку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Магазин іграшок»

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Добудуй парканчик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактична гра «Добудуй будиночок»

 

Мета дидактичних ігор: «На лісовій галявині», «В зоопарку», «Магазин іграшок», закріпити у дітей поняття про число і вміння знаходити відповідну кольорову паличку.

Мета дидактичної гри «Побудуй парканчик» вправляти у викладанні кольорових паличок від найменшої до найбільшої з засвоюванням кольорів.

Мета дидактичної гри «Добудуй будиночок» закріпити знання дітей про склад чисел

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

проведення тижня в Степківському ДНЗ

на тему: «Слава Україні! Героям слава!»

Понеділок

Тема дня: «Моя країна – Україна».

Ранок

1.Розучування фізкультхвилинки «Батьківщина».

2.Читання віршів про Україну.

3.Заняття

Ознайомлення з навколишнім.

Тема:Найдорожча в світі Україна.

 

Вівторок

Тема дня: «Національні та державні символи»

Ранок

1.Розглядання Прапору, Гербу України.

2.Розповідь вихователя «Що означають кольори на Прапорі».

3.Слухання Гімну України.

4.Образотворча діяльність:розфарбовуємо прапор.

 

Середа

Тема дня: Обереги українського народу.

Ранок

1.Розглядання ілюстрацій з зображенням оберегів: рушників, віночків, квітів,писаних предметів побуту та інше.

2.Слухання українських народних пісень.

3.Заняття.

Розвиток мови.

Тема: На моєму рушничку.

 

Четвер

Тема дня: «Я – українець».

Ранок

1.Бесіда «Ми українці та україночки»

2.Робота з матрицями «Склад моєї родини»

3.Пальчикова гра « Дружна сім’я»

4.Д/гра «Моя сім’я».

 

П’ятниця

Тема дня: «Я все люблю в своїм краю»

Ранок

1.Милування природою рідного краю, рідного села.

2.Образотворча діяльність: «Мій дім».

Прогулянка

1.Спостереження за деревами.

2.Збирання листочків та складання букетиків з них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

 

Невзгляденко  Руслан             20.06.12р

 

Пастушенко      Кирило          17.02.15р.

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
26 березня 2023
Переглядів
1672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку