Розвага екологічного напрямку для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Знавці природи»

Про матеріал
Сценарій розваги екологічного напрямку було створено з метою розширення знань дітей про ліс як співтовариство рослин і тварин, що проживають на одній території; узагальнення уявлень про живу і неживу природу; розширення екологічних знань дітей, вчити розуміти взаємозв'язок між об'єктами природи і людиною на основі конкретних правил поведінки в лісі. Протягом розваги діти із задоволенням виконували різноманітні завдання екологічного напрямку від героїв мультфільму, грали в ігри та естафети, намагаючись допомагати одне одному, вчились працювати злагоджено в командах разом з батьками.
Перегляд файлу

Розвага екологічного напрямку для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Знавці природи»

Мета: розширити знання дітей про ліс  як співтовариство рослин і тварин, що проживають на одній території.

Завдання:

- узагальнити уявлення про живу і неживу природу;

- розширити екологічні знання дітей, вчити розуміти взаємозв'язок між об'єктами природи і людиною на основі конкретних правил поведінки в лісі.

- розвивати інтерес до різних представників тваринного і рослинного світу;

- формувати пізнавальний інтерес до життя рослин і тварин;

- розвивати пам'ять, логічне мислення, винахідливість, кмітливість, швидкість реакції;

- виховувати любов до природи, доброту, почуття співпереживання і причетності до всього живого і прекрасного, що нас оточує, повагу до суперників.

Матеріал: музика, квіти з завданнями, мультимедійна установка, слайди про правила поведінки в лісі, костюми Фіксиків, 2 миски, гумові жабки, 2 відерця, 2 сачка, фантики, 2 рюкзака з речами туриста, 2 ватмани, кольоровий папір, журнали, клей, емблеми команд, медалі "Друг лісу".

Попередня робота: бесіди про жителів лісу, про правила поведінки в лісі, прогулянки в сквер, розгляд картин, ілюстрацій живої і неживої природи, заучування віршів, прислів'їв, читання творів про природу.

Хід заходу:

(Звучить музика).

Слайд 1 Ведучий: - Добрий день, шановні батьки та гості! Ми раді вітати вас у цій чудовій залі.

   І тема сьогоднішньої нашої гри: «Знавці природи». Діти, хто з вас був у лісі? Що вам сподобалось? Скажіть, ви любите подорожувати? Діти, як називають людей, які люблять ходити в походи, подорожувати? (Туристами). Що роблять туристи? (Вони охороняють природу, люблять свій рідний край).

Слайд2 (старші діти-туристи).

 Ведучий: - Ось подивіться, діти старших груп теж були туристами, восени вони ходили в похід, показували свої знання та вміння, як потрібно поводитися в лісі, любити і берегти природу.

Ми з вами сьогодні теж будемо туристами і я запрошую вас в казковий весняний ліс.

Туристи, нас чекає безліч пригод. Команди готові пройти всі перешкоди, які зустрінуться нам на шляху? Молодці!

   (Звучить музика Фіксиків).

Ведучий: Хто це до нас поспішає?

Сімка: Доброго дня, діти, ви впізнали нас, хто ми? (Відповіді дітей)

Ведучий: Доброго дня, Сімко і Нулику!

Нулик: Ой, а куди це ми потрапили?

Ведучий: Нулик, це дитячий садок. Діти, скажіть, як називається ...?

Сімка: У вас тут так гарно! (Дивиться на екран - слайд «Ліс»). А куди це ви зібралися?

Ведучий: Ми сьогодні туристи і вирушаємо в казковий весняний ліс. Сімко, Нулику, хочете з нами?

- У нас є дві команди туристів:

1 команда: «Нулик» (девіз)

2 команда: «Сімка»: (девіз)

Тич-тидич!

Ведучий: - Команди, привітайте один одного!

- У нас є журі, привітаємо оплесками!

У кінці нашої подорожі журі оголосить результат: хто з команд найкращі «Знавці природи»!

Сімка: - Ми дуже раді, що підемо з вами подорожувати! Ось тільки ніколи не ходили в ліс, завжди буваємо в квартирі, ремонтуємо техніку.

Нулик: - І нічого не знаємо про природу. Діти, ви нам допоможете? (Відповідь дітей).

Ведучий: - Звичайно! І зараз діти розкажуть, як потрібно любити і берегти ліс.

(Діти розповідають вірші про правила поведінки в лісі).

Ведучий: - Перш ніж піти, ми повинні знати закони туристів, які потрібно суворо дотримуватися.

  • Не залишати друга в біді! Один за всіх і всі за одного!

Сімка: - Діти, а ми з вами дружні туристи? Давайте затанцюємо веселий танець «Дружба».

                         Танець «Дружба» Барбарики.

Слайд 3 Нулик: - Ось ми і прийшли в казковий весняний ліс. (Чути шум лісу, спів птахів.) Подивіться, як тут красиво! Ми в гостях у природи. А як потрібно поводитися в лісі? (Потрібно вести себе добре, не шуміти, бути вихованими, дбайливо ставитися до всього живого). Хто живе в казковому лісі. (Дикі тварини, птахи, комахи, рослини).

Слайд 4 Сімка: - Туристи, кого це ми зустріли?

(На екрані з'являється ведмідь).

Ведмідь: - Я приніс вам дві незвичайні квіточки. Квіточки - лісові заморочки. У них знаходяться питання, на які потрібно відповісти туристам.

Розминка: «Квіточки - лісові заморочки». (На сайді відповіді).

Слайд 5 Нулик: Питання дітям команди «Сімка».

1 Яку тварину можна назвати довговухим? (Зайця, віслюка, кролика).

2 Яка пташка підкидає свої яйця в чужі гнізда? (Зозуля)

3 Скільки ніг у павука? (вісім)

Нулик: - Розумники! А тепер чи знають ваші батьки?

4 Хто влітку стає рудим, а взимку - сірим? (білка)

5 Який гриб називається як лісовий хижак? (Лисичка)

6 Чи зайці взимку білі? (Біліють біляки, а русаки залишаються сірими).

Слайд 6 Сімка: Питання дітям команди «Нулик».

1 Хто в лісі всю зиму спить? (Їжак, ведмідь, борсук).

2 Як називається будиночок для птахів, зроблений руками людини? (Шпаківня)

3 Хто носить свій будинок на спині? (Равлик, черепаха)

Сімка: Молодці! А тепер чи знають ваші батьки?

Слайд 7. 4 Листя  яких дерев восени червоніють? (У горобини, клена, осики).

Слайд8. 5 Хто тричі народиться, перш, ніж стати дорослим? (Метелик - яйця- гусениці – лялечки).

6 Хто кусається: комар або комариха? (Комариха).

(Відповіді батьків).

Слайд9 Сімка: Нулик, подивися, як я добре підготувалася до походу, а ти підготувався? (Показує рюкзак).

Ведучий: Скажіть, діти, непідготовленій людині можна одному йти в ліс? А чи знаєте ви, які найнеобхідніші речі потрібно брати з собою в подорож?

Сімка: Я найнеобхідніші речі взяла з собою. (Дістає з рюкзака іграшковий фен, комп'ютер, підбори і т.д.)

Естафета«Збери рюкзак» (діти з батьками).

Ведучий: Сімко, Нулику, ви знаєте, хто такі екологи? Вони стежать за чистотою в природі, створюють екологічні проекти.

Нулик: Ми теж хочемо бути екологами, хочемо створювати свої екологічні проекти, ось тільки я ніколи їх не робив! Адже це, напевно, так цікаво, правда, діти!

Ведучий: І зараз я пропоную нашим командам створити свій екологічний проект! Для цього вам потрібно вибрати тему проекту, наприклад:

«Екологія людини - це його середовище» (харчування, гігієна, природа, місцевість); «Екологія міста, села чи квартири»; «Екологія річки, озера, або парку». Можна придумати іншу, свою тему екологічного проекту. Для створення проекту ми вам надаємо матеріал, і в кінці вашої творчої роботи один з батьків кожної команди презентує свій проект. (Звучить спокійна музика, на екрані природа).

Матеріал: ватман, фломастери, олівці, ножиці, журнали, клей, кольоровий папір.

Завдання «Екологічний проект».

(Працює 5 дорослих в команді разом з дітьми).

 (З'являється слайд із зображенням грибів).

Слайд 10 Нулик: - Що це, діти? Якими бувають гриби? (Їстівними: лисички, білий гриб, маслюки, підберезники, опеньки; і отруйними). Що з ними роблять? Давайте зберемо гриби в кошик.

Нулик: Ось і гриби. Це який гриб? Мухомор, отруйний гриб, я його розтопчу!

Ведучий: Діти, на вашу думку, чи потрібно так робити? - Чому ви так вважаєте?

Сімка разом з дітьми: Збирати можна тільки їстівні гриби, отруйні гриби губити не можна, ними лікуються деякі тварини.

Ведучий: Як правильно треба збирати гриби?

Діти: Акуратно зрізати ножем, щоб зберегти плодоніжки.

Конкурс "Знавці грибів"

Слайд11 Жаба - Ква-ква-ква! (Сумно) Здрастуйте, туристи! У нас в жителів озера трапилася біда: тут люди гуляли і після себе не прибрали. Допоможіть нам, будь ласка, очистити озеро!

Естафета «Зелений патруль».

Ведучий: - Діти-туристи, вам потрібно дістати фантики з води - «почистити озеро». Для цього у кожної команди є відерце і ситечко. За командою ви повинні по одному підбігти до миски з водою, де плавають жабки і дістати по одному фантику з води.

Слайд 12 Ведучий: А тепер команди презентують свій проект!

Нулик: Дякую вам, діти і батьки, ви багато чому нас навчили! А тепер нам пора повертатися додому!

Сімка: Ось чарівна стежка (на екрані), вона нас швидко приведе в наш дитячий садок. Давайте закриємо очі, покружлявши навколо себе і скажемо: «1,2,3 - в дитячий садок нас стежка приведи!»

Слайд 13 - Відкривайте очі. Ось ми і вдома! Давайте затанцюємо наш улюблений танець «Помагатор»!

Танець «Помагатор». (Загальний танець).

Ведучий: А зараз слово для підбиття підсумків надається нашому шановному журі.

 Підведення підсумків вікторини. Вручення медалей "Друг лісу".

Ведучий: На цьому наша подорож підійшло до кінця. Обидві команди були вправними, кмітливими, швидкими, дружними! Ви справжні «Знавці природи»!

Фотокартки на пам'ять.

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
29 жовтня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку