Розвага екологічного напрямку для дітей старшого дошкільного віку на тему: «Знавці природи»
Мета: розширити знання дітей про ліс як співтовариство рослин і тварин, що проживають на одній території.
Завдання:
- узагальнити уявлення про живу і неживу природу;
- розширити екологічні знання дітей, вчити розуміти взаємозв'язок між об'єктами природи і людиною на основі конкретних правил поведінки в лісі.
- розвивати інтерес до різних представників тваринного і рослинного світу;
- формувати пізнавальний інтерес до життя рослин і тварин;
- розвивати пам'ять, логічне мислення, винахідливість, кмітливість, швидкість реакції;
- виховувати любов до природи, доброту, почуття співпереживання і причетності до всього живого і прекрасного, що нас оточує, повагу до суперників.
Матеріал: музика, квіти з завданнями, мультимедійна установка, слайди про правила поведінки в лісі, костюми Фіксиків, 2 миски, гумові жабки, 2 відерця, 2 сачка, фантики, 2 рюкзака з речами туриста, 2 ватмани, кольоровий папір, журнали, клей, емблеми команд, медалі "Друг лісу".
Попередня робота: бесіди про жителів лісу, про правила поведінки в лісі, прогулянки в сквер, розгляд картин, ілюстрацій живої і неживої природи, заучування віршів, прислів'їв, читання творів про природу.
Хід заходу:
(Звучить музика).
Слайд 1 Ведучий: - Добрий день, шановні батьки та гості! Ми раді вітати вас у цій чудовій залі.
І тема сьогоднішньої нашої гри: «Знавці природи». Діти, хто з вас був у лісі? Що вам сподобалось? Скажіть, ви любите подорожувати? Діти, як називають людей, які люблять ходити в походи, подорожувати? (Туристами). Що роблять туристи? (Вони охороняють природу, люблять свій рідний край).
Слайд2 (старші діти-туристи).
Ведучий: - Ось подивіться, діти старших груп теж були туристами, восени вони ходили в похід, показували свої знання та вміння, як потрібно поводитися в лісі, любити і берегти природу.
Ми з вами сьогодні теж будемо туристами і я запрошую вас в казковий весняний ліс.
Туристи, нас чекає безліч пригод. Команди готові пройти всі перешкоди, які зустрінуться нам на шляху? Молодці!
(Звучить музика Фіксиків).
Ведучий: Хто це до нас поспішає?
Сімка: Доброго дня, діти, ви впізнали нас, хто ми? (Відповіді дітей)
Ведучий: Доброго дня, Сімко і Нулику!
Нулик: Ой, а куди це ми потрапили?
Ведучий: Нулик, це дитячий садок. Діти, скажіть, як називається ...?
Сімка: У вас тут так гарно! (Дивиться на екран - слайд «Ліс»). А куди це ви зібралися?
Ведучий: Ми сьогодні туристи і вирушаємо в казковий весняний ліс. Сімко, Нулику, хочете з нами?
- У нас є дві команди туристів:
1 команда: «Нулик» (девіз)
2 команда: «Сімка»: (девіз)
Тич-тидич!
Ведучий: - Команди, привітайте один одного!
- У нас є журі, привітаємо оплесками!
У кінці нашої подорожі журі оголосить результат: хто з команд найкращі «Знавці природи»!
Сімка: - Ми дуже раді, що підемо з вами подорожувати! Ось тільки ніколи не ходили в ліс, завжди буваємо в квартирі, ремонтуємо техніку.
Нулик: - І нічого не знаємо про природу. Діти, ви нам допоможете? (Відповідь дітей).
Ведучий: - Звичайно! І зараз діти розкажуть, як потрібно любити і берегти ліс.
(Діти розповідають вірші про правила поведінки в лісі).
Ведучий: - Перш ніж піти, ми повинні знати закони туристів, які потрібно суворо дотримуватися.
Сімка: - Діти, а ми з вами дружні туристи? Давайте затанцюємо веселий танець «Дружба».
Танець «Дружба» Барбарики.
Слайд 3 Нулик: - Ось ми і прийшли в казковий весняний ліс. (Чути шум лісу, спів птахів.) Подивіться, як тут красиво! Ми в гостях у природи. А як потрібно поводитися в лісі? (Потрібно вести себе добре, не шуміти, бути вихованими, дбайливо ставитися до всього живого). Хто живе в казковому лісі. (Дикі тварини, птахи, комахи, рослини).
Слайд 4 Сімка: - Туристи, кого це ми зустріли?
(На екрані з'являється ведмідь).
Ведмідь: - Я приніс вам дві незвичайні квіточки. Квіточки - лісові заморочки. У них знаходяться питання, на які потрібно відповісти туристам.
Розминка: «Квіточки - лісові заморочки». (На сайді відповіді).
Слайд 5 Нулик: Питання дітям команди «Сімка».
1 Яку тварину можна назвати довговухим? (Зайця, віслюка, кролика).
2 Яка пташка підкидає свої яйця в чужі гнізда? (Зозуля)
3 Скільки ніг у павука? (вісім)
Нулик: - Розумники! А тепер чи знають ваші батьки?
4 Хто влітку стає рудим, а взимку - сірим? (білка)
5 Який гриб називається як лісовий хижак? (Лисичка)
6 Чи зайці взимку білі? (Біліють біляки, а русаки залишаються сірими).
Слайд 6 Сімка: Питання дітям команди «Нулик».
1 Хто в лісі всю зиму спить? (Їжак, ведмідь, борсук).
2 Як називається будиночок для птахів, зроблений руками людини? (Шпаківня)
3 Хто носить свій будинок на спині? (Равлик, черепаха)
Сімка: Молодці! А тепер чи знають ваші батьки?
Слайд 7. 4 Листя яких дерев восени червоніють? (У горобини, клена, осики).
Слайд8. 5 Хто тричі народиться, перш, ніж стати дорослим? (Метелик - яйця- гусениці – лялечки).
6 Хто кусається: комар або комариха? (Комариха).
(Відповіді батьків).
Слайд9 Сімка: Нулик, подивися, як я добре підготувалася до походу, а ти підготувався? (Показує рюкзак).
Ведучий: Скажіть, діти, непідготовленій людині можна одному йти в ліс? А чи знаєте ви, які найнеобхідніші речі потрібно брати з собою в подорож?
Сімка: Я найнеобхідніші речі взяла з собою. (Дістає з рюкзака іграшковий фен, комп'ютер, підбори і т.д.)
Естафета«Збери рюкзак» (діти з батьками).
Ведучий: Сімко, Нулику, ви знаєте, хто такі екологи? Вони стежать за чистотою в природі, створюють екологічні проекти.
Нулик: Ми теж хочемо бути екологами, хочемо створювати свої екологічні проекти, ось тільки я ніколи їх не робив! Адже це, напевно, так цікаво, правда, діти!
Ведучий: І зараз я пропоную нашим командам створити свій екологічний проект! Для цього вам потрібно вибрати тему проекту, наприклад:
«Екологія людини - це його середовище» (харчування, гігієна, природа, місцевість); «Екологія міста, села чи квартири»; «Екологія річки, озера, або парку». Можна придумати іншу, свою тему екологічного проекту. Для створення проекту ми вам надаємо матеріал, і в кінці вашої творчої роботи один з батьків кожної команди презентує свій проект. (Звучить спокійна музика, на екрані природа).
Матеріал: ватман, фломастери, олівці, ножиці, журнали, клей, кольоровий папір.
Завдання «Екологічний проект».
(Працює 5 дорослих в команді разом з дітьми).
(З'являється слайд із зображенням грибів).
Слайд 10 Нулик: - Що це, діти? Якими бувають гриби? (Їстівними: лисички, білий гриб, маслюки, підберезники, опеньки; і отруйними). Що з ними роблять? Давайте зберемо гриби в кошик.
Нулик: Ось і гриби. Це який гриб? Мухомор, отруйний гриб, я його розтопчу!
Ведучий: Діти, на вашу думку, чи потрібно так робити? - Чому ви так вважаєте?
Сімка разом з дітьми: Збирати можна тільки їстівні гриби, отруйні гриби губити не можна, ними лікуються деякі тварини.
Ведучий: Як правильно треба збирати гриби?
Діти: Акуратно зрізати ножем, щоб зберегти плодоніжки.
Конкурс "Знавці грибів"
Слайд11 Жаба - Ква-ква-ква! (Сумно) Здрастуйте, туристи! У нас в жителів озера трапилася біда: тут люди гуляли і після себе не прибрали. Допоможіть нам, будь ласка, очистити озеро!
Естафета «Зелений патруль».
Ведучий: - Діти-туристи, вам потрібно дістати фантики з води - «почистити озеро». Для цього у кожної команди є відерце і ситечко. За командою ви повинні по одному підбігти до миски з водою, де плавають жабки і дістати по одному фантику з води.
Слайд 12 Ведучий: А тепер команди презентують свій проект!
Нулик: Дякую вам, діти і батьки, ви багато чому нас навчили! А тепер нам пора повертатися додому!
Сімка: Ось чарівна стежка (на екрані), вона нас швидко приведе в наш дитячий садок. Давайте закриємо очі, покружлявши навколо себе і скажемо: «1,2,3 - в дитячий садок нас стежка приведи!»
Слайд 13 - Відкривайте очі. Ось ми і вдома! Давайте затанцюємо наш улюблений танець «Помагатор»!
Танець «Помагатор». (Загальний танець).
Ведучий: А зараз слово для підбиття підсумків надається нашому шановному журі.
Підведення підсумків вікторини. Вручення медалей "Друг лісу".
Ведучий: На цьому наша подорож підійшло до кінця. Обидві команди були вправними, кмітливими, швидкими, дружними! Ви справжні «Знавці природи»!
Фотокартки на пам'ять.