Розважальний захід "НУШ очима адміністрації"

Про матеріал
Авторська розробка розважального заходу про зміни в НУШ, які стосуються саме адміністрації школи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Розважальний захід

 

 

 НУШ

 очима адміністрації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                

 

 

 

 

 

                                              

 

 

 

 

 

 Сахно Т.П.-

вчитель початкових класів

Рибинського закладу загальної середньої освіти

 І –ІІІ ступенів

Волноваського району

 Донецької області

 

 

 

 

 

 

Теоретико – методологічний розділ

1.Закон України «Про освіту» , стаття 23, п.1,2. Автономія закладу освіти

1.Держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти.

2. Обсяг автономії закладів освіти визначається цим Законом, спеціальними законами та установчими документами

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

2.Закон України  « Про освіту» (Набрав чинності 28.09.2017.Редакція від 16.01.2020)

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Розділ І.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Частина І,п.2.Академічна свобода

академічна свобода - самостійність і незалежність учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної, науково-педагогічної, наукової та/або інноваційної діяльності, що здійснюється на принципах свободи слова, думки і творчості, поширення знань та інформації, вільного оприлюднення і використання результатів наукових досліджень з урахуванням обмежень, установлених законом;

Частина І,п.12.Інклюзивне навчання

12) інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників;

13) інклюзивне освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей;

Частина І,п.15.Компетентність

15) компетентність - динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність;

3.Закон України «Про освіту», Стаття 25, п.1-6. Права і обов’язки засновника закладу освіти.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

4.Закон України «Про освіту», Стаття 26, п.1-3. Керівник закладу освіти

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

2. Керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.

3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

- забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

- розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти

5.Концепція Нової української школи.

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf

С.7. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві; педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками; умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно; орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм; наскрізний процес виховання, який формує цінності; нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя; децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію; справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти; сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян, батьків не лише в приміщенні навчального закладу

С.25-26. Адміністративні та навчально-методичні повноваження будуть делегуватися на рівень закладу освіти. Школи зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани і програми з навчальних предметів відповідно до стандартів середньої освіти та досягнень сучасної науки, обирати підручники, методики навчання і виховання, розвивати навчально-матеріальну базу.Автономія передбачає і вищий рівень відповідальності закладу освіти. Засновники школи контролюватимуть освітню та фінансово-господарську діяльність закладу освіти, призначатимуть на умовах контракту керівника школи.Керівника обиратимуть на конкурсних засадах. Він зможе обіймати посаду не більше як два терміни поспіль.

С.27. Кожна школа матиме у своїй структурі сучасну бібліотеку, яка стане ресурсним осередком і експериментальним майданчиком для учнів і вчителів, забезпечить вільний доступ до якісних електронних підручників, енциклопедій, бібліотек, лабораторій. У Новій школі буде заохочуватися інклюзивна освіта. Для учнів з особливими потребами буде створено умови для навчання спільно з однолітками. Для таких дітей буде запроваджено індивідуальні програми розвитку, зокрема корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід і необхідні засоби навчання.

6.Державний стандарт початкової освіти

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti

П.1.5 Педагогіка партнерства (співробітництва) ґрунтується на принципах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості.

П.1.6.1 Дитиноцентризм – це максимальне наближення навчання і виховання конкретної дитини до її сутності, здібностей і життєвих планів.

1.6.4. Організація освітнього середовища.

Керівники  разом із педагогами формують Типову освітню програму; укладають робочі навчальні плани на основі Типового навчального плану з обраної закладом освіти Типової освітньої програми; створюють належне освітнє середовище.

7. Адміністратору школи. Тренінги з розвитку комунікативності вчителів / уклад. А.Г. Дербеньова, А.В. Кунцевська. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 191 с. – (Серія «Тренінги в педагогічній практиці»).

8.Внутрішня система забезпечення якості освіти: Абетка для директора.

https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/posibniki/abetka%20dlya%20directora.pdf

Цілісність системи управління якістю. Усі компоненти діяльності закладу освіти взаємопов’язані, це створює взаємозалежність між ними. Постійне вдосконалення. Гнучкість і адаптивність.

9.Збірник рецептур страв  для харчування  дітей шкільного віку  в організованих освітніх  та оздоровчих закладах.

https://osvita.if.ua/page/pro-novii-posibnik-zbirnik-retseptur-strav-dlia-kharchuvannia-ditei-shkilnogo-viku-v-organizovanikh-osvitnikh-ta-ozdorovchikh-zakladakh

Стратегія ВОЗ «збереження здоров’я для здорових» передбачає спрямування зусиль, перш за все на дітей шкільного віку, з одного боку як потенціалу майбутнього здоров’я нації – «здоров’я наступних поколінь» і, з другого боку, в цьому віці ще можна суттєво вплинути на формування здорового способу життя. До кінця 2019-2020 навчального року КМДА планує перевести всі столичні школи на мультипрофільне меню. Ціна за обід не зміниться, продукти залишаться тими ж, але тепер обід в їдальні буде нагадувати шведський стіл, де учні зможуть самі вибирати, що з’їсти сьогодні.

10.Нова українська школа: порадник для вчителя.

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/NUSH-poradnyk-dlya-vchytelya.pdf

Повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);  принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

11.Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18

Розділ 1. П.2 У системі освіти діє психологічна служба, що забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.Психологічне забезпечення освітнього процесу в закладах освіти здійснюють практичні психологи.

П.3. Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

12.Психолог у нуш: радісно та впевнено руш! Путівник психолога в новій українській школі. Видавництво ДоноблІППО «Витоки»

https://www.google.com/search?q=12.%D0%

Найважливіша задача психолога в інноваційній діяльності – це забезпечення психологічної небезпеки всім учасникам освітнього процесу, контроль за тим, щоб не нашкодити їх психологічному, фізичному, соціальному, моральному здоров’ю.

13.Управління системою загальної середньої освіти.

https://www.google.com/search?q=13

Стаття 40. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти

Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту".

14.Фінансово-господарська діяльність, матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти.

https://kodeksy.com.ua/pro_zagal_nu_serednyu_osvitu/statja-43.htm

Стаття 43. Фінансово-господарська діяльність закладів загальної середньої освіти, п.3

Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі загальної середньої освіти визначається керівником відповідно до законодавства. За рішенням керівника закладу загальної середньої освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.
 15.Якою буде роль шкільних психологів у Новій українській школі https://osvitoria.media/experience/shho-robytymutshkilni-psyhology-u-novij-ukrayinskij-shkoli/

Психолого-педагогічні послуги - комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, іншими фахівцями; психолого-педагогічний супровід - комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачених індивідуальною програмою розвитку.

Телепередача «НУШ стосується кожного»

(В телестудії адміністрація школи. До них звертається ведучий телепрограми)

Ведучий (Слайд 2)

 -  Добрий день  усім присутнім,

Я звертаюся до Вас.

Тут програма, що стосується

Кожного із нас.

У студію цю ми до нас запросили

Адміністрацію школи,

Яка повсякчас

Впроваджує в школі і контролює

Ідеї й завдання нової системи.

Ми запросили Вас до себе,

Бо сподіваємось на те,

Що адміністрація розкаже,

А потім, дещо ще й покаже,

І разом створим щось нове.

 

Ведучий

  • Панове директоре, Вам зараз слово

Як бачите НУШ Ви, проблеми які,

Чи всі вже готові у Вас до нового?

Чи є у Вас в класах фліпчарти й столи?

І як зараз в школі всі Вас називають

Бо НУШ всім свободу нараз надає?

Фінансів чи вдосталь? І хто фінансує?

До чого  це школу у Вас привело?

(Виступає директор школи)

Директор (Слайди 3- 9)

  • Наша ось сучасна школа.

Адміністрація чекає на Вас.

Зараз ми Вам тут розкажем

Як дирекція зустріне Вас.

 

Адміністрація у школі -

Дуже сильна сторона.

Вона думає, планує

Як навчати школяра.

 

Бо школяр у Новій школі –

Це важлива сторона.

І ідеї дитиноцентризму

В життя втілюєм щодня.

 

Педагогіка партнерства –

Теж важливий в нас аспект.

Треба творчо і гуманно

Особистість розвивать.

 

НУШ- це школа, де малята

Все досліджують навкруг.

Доброзичливість, довіра

Перевагу мають тут.

 

Адміністрації багато

Почути треба і все взнать.

Бо Українська Нова Школа

Потребує добре працювать.

 

Вони збираються щоранку,

Щоб спланувати завдання.

І всі турботними очима

Аналізують шкільні зміни.

 

Бо НУШ – реформа і свободу

У школі вчителю дала.

Мене, директора, хвилює

Чи всіх до змін цих привела?

(Слайди 10 - 18)

Запрошую пройти я школою,

Де раді всі зустріти вас.

Бо НУШ - це Нова Українська Школа

І створена вона для нас.

(Слайд 19)

Як директор в новій школі

Завжди здійснюю контроль:

Як програми виконають,

Компетентність розвивають.

Зараз я вас ознайомлю

Із Концепцією НУШ,

Із програмою, книжками,

Ну, і звісно, з класом НУШ.

(Слайд 20. Відеоролік «Освітній простір НУШ)

Освітній простір в новій школі

Створили в нашій ми ось так,

Щоб було зручно і цікаво

Для першокласників-малят.

 

Ми довго думали, гадали

Як розмістити зони тут.

І от сьогодні перед вами

Ми демонструєм свій проєкт.

 

Ось перша зона – це навчальна,

В ній всі ви бачите столи.

Вони стоять тут не рядами,

А як захочуть малюки.

 

Вони в цій зоні  будуть вивчати

Щоденні-5, Щоденні-3,

Навчаться грамотно писати,

Читати, швидко рахувати.

 

А як нестерпно стане їм

Сидіти рівно за столом,

То підуть всі на килимок,

Щоб відпочити трішки там.

 

Це буде в них відкриттів зона,

Тут всі збираються щодня.

Ранкова зустріч є початком

Їм кожного нового дня.

 

А третя зона зона вчителя,

Сюди не можна заглядать,

Бо тут комп’ютер і проектор,

Вони  це можуть там зламать.

 

Наступна зона зона тиші,

Тут можуть буть всі дітлахи.

Надіть навушники, помріять,

Або побуть на самоті.

 

А п’ята зона – тематична,

Вона міняється щодня.

Тут можна взнати тему тижня,

Її ми бачимо здаля.

 

Зона новин їм допоможе

Знайомитись з календарем,

Шкільними датами, святами,

І бути в курсі всіх подій.

 

Зону матеріалів ми створили

Для зберігання приладдя:

Тут є таблиці, ручки, стрічки,

Папір і клей. Твори, маля!

 

Сім зон ми вам тут показали

І виконали завдання.

Ми всі готові працювати,

Бо кличуть НУШ й нові знання!

 

Директор

  • Ви спитали хто я зараз,

Ким працюю день у день.

Називавсь раніш ДИРЕКТОР

Зараз МЕНЕДЖЕР усім.

 

На роботу маю право

Взяти будь-кого здаля.

Я великий РЕФОРМАТОР,

В НУШ нас звуть ФАСИЛІТАТОР.

 

Оприлюднюю план дій

Проти булінгу й цькування.

Забезпечую умови

Дії органів самоврядування.

 

На посаді маю бути

Шість, не більше років я,

Але це нас не лякає,

Бо в душі – УЧИТЕЛЬ я!

 

Буду в школі працювати

І предмети викладать.

Або в іншій школі можу

Підписати я контракт.

 

Директор (знайомить із завучем)

  • Далі завуч вас зустріне

Він тут майже Бог ідей

Контролює він навчання

Наших маленьких дітей.

 

Завуч (Слайди 21, 22)

  • Я в учителя спитаю

Про Програму Шияна,

І про Савченко, можливо,

Ту, що вибрана всіма.

 

Педагоги в нашій школі

Всі підковані сповна,

Є в них курси, вебінари,

До НУШ готові всі! Ура!

 

Онлайн- курси вчать їх бути

Вчителями хоч куди!

І тепер знання набуті

Ми впроваджуєм в житті!

 

(Підходить до екрану)(Слайди 23- 25)

  • Ось погляньте: пані Надя

Дуже любить всіх малят

Креативом здивувати

Може зранку всіх підряд.

 

Пані Люда сканер любить,

Принтер, дошку, ноутбук.

Бо працює з цим приладдям

І дивує всіх навкруг.

 

Словом, в школі в нас працюють

Всі найкращі вчителі.

По- новому йдуть до зміни

В НУШ поповнюють ряди.

 

Ведучий

  • Ну а далі, пан директор,

Чим порадуєте нас?

 

Директор

  • В школі є у нас психолог.

 

Психолог (слово психологу) (Слайди 26,27)

  • Медіатор я між вами,

Буду поруч я завжди.

Коли виникнуть проблеми,

Коли з навчанням нелади.

Дам поради в інклюзії,

Поговорим від душі.

Тести й тренінги цікаві

У вас проводжу я завжди.

Психолог в НУШ – агент всіх змін,

Збереженню здоров’я  я сприяю.

Між усіма учасниками НУШ

Можу налагодити взаємодію.

У кого стрес або напруга,

У кого професійне вигорання,

Всіх я навчу здолати це,

Або проконсультую недаремно.

 

 

Ведучий

  • Завгосп і кухар теж, мабуть,

Змінили свої ролі?

Будь ласка, повідомте тут

Які в них зараз уже зміни?

 

 

Директор (Слайди 28,29)

  • Завгосп у школі теж в нас головний,

Прибавилось роботи і у нього.

Щоб двері не скрипіли в НУШ новій,

І щоб були у класі меблі.

 

Завгосп

  • Ми меблі всі отримали нові,

Складали їх докупи усі разом.

І все це моїй бідній голові

Приходиться терпіти кожен ранок.

Обов’язки  мої не передать,

У школі я і днюю, і ночую.

Сьогодні в мене вікна всі блищать,

А завтра на підлозі я малюю.

Проектор закріпити на стіні,

Поставити розетки нові й парти.

І де взять гроші, щоб змогли

Лінолеум у класах поміняти.

 

Кухар (Слайди 30, 31)

  • У кухара теж  змін багато,

У мене страви хоч куда!

Раніш були одні котлети,

І каша з гречки теж бліда.

Ідальню зараз ти не взнаєш,

Сучасні страви тут їмо:

Салат з капустой, огірком,

Салат з насінням й гарбузом.

Салат «Табуле» з ячнєй кашей,

Шарлотка з хліба й молока.

Всім тут подобається страва,

Що зветься «Пан де Калатрава».

Панкейки люблять бурякові,

Бланманж – молочнеє желе,

Табуле, шпундру, курт-бульони

Ну, звісно, шніцель і м’ясце.

А кухар в нас - не просто кухар,

Він може вчителю надать

Цікаву й цінну допомогу,

І страву діточкам подать.

 

Директор

  • У нас бувають і проблеми.

Все вирішуємо ми!

Бо у НУШ потрібно грати,

Вчитись й творчо працювати.

 

Ведучий

  • Щиро дякуємо гостям,

Й сподіваємося ми,

Що у школі, «де живете»,

НУШ впроваджують в житті!

 

Директор

  • У серці в нас Укр. Нова Школа

Вона чекає нас, і ми готові!

Завжди крокуємо з наказом:

 

Всі разом.

  • «МИ ВСІ-  КОМАНДА! МИ- ТІЛЬКИ РАЗОМ!»

 

 

(У студію забігає завуч з вих. роботи)

(Слайд 32,33)

Завуч з вих. Роботи

  • Зачекайте мене! І пробачте мені!

Запізнилась у студію вашу.

Репетирую я, нема ночі і дня

Пропоную і вам мою вдачу.

 

Пісня

(на мотив пісні А. Пиріжкова «Зачепила…»)

Добрі люди, Вам здоров’я

Ми вітаємо з любов’ю!

Нам сьогодні добре було всім.

Нушенята просто клас,

Вчителі усе для вас!

Бо школа наша рідний, рідний дім.

І як же не любити нам усім її?

Бо кращі роки тут проходять всі мої.

На все життя запам’ятаю

Бо люблю школу мою! -2 рази

Школа рідна моя, як люблю тебе я.

Ти до НУШ довела,

Все найкраще дала.

                                 Приспів

Зачепила мене, школо, ти за живе.

Ми з тобою навік ні на день, ні на рік.

Зачепила мене, школо, ти за живе.

Ми з тобою навік ні на день, ні на рік.

(Слайд 34)

Ведучий

  • Щиро дякуємо вам,

За цікаве слово.

Сподіваємось, що всіх

ЗАЧЕПИЛА ШКОЛА!

В студії нікого

вже нема байдужого.

НУШ – це тема, що сьогодні

СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

НУШочимаадміністрації

Номер слайду 2

Студія телепрограми“НУШ стосується кожного”

Номер слайду 3

Щиро вітаємо!

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вся гордість учителя в учнях, в зростанні посіяних ним зерен. (Дмитро Менделєєв)

Номер слайду 8

Обмін досвідом роботи. Виступи на ШМОУчасть у ярмарку педагогічних здобутків. Виступи на педрадах

Номер слайду 9

Вневнено в НУШ!Робота в районній творчій групі вчителів початкових класів. Участь та виступи на районних семінарах. Проведення відкритих уроків. Участь в обласних Вебінарах

Номер слайду 10

Шкільні приміщення. ФойєПочаткова школа2 поверх3 поверх

Номер слайду 11

Адміністративні кабінети:

Номер слайду 12

Класні кімнати та кабінети

Номер слайду 13

Шкільні приміщення. Актова зала

Номер слайду 14

Шкільні приміщення. Методичний кабінет. Кабінет психолога та соціальногоробітника. Медичнийкабінет. Приймальня

Номер слайду 15

Шкільні приміщення. Спортивна зала

Номер слайду 16

Шкільна їдальнята харчоблок. Куточок “Чисті руки”

Номер слайду 17

Шкільна бібліотека

Номер слайду 18

Музейна кімната. Куточок школяра. Куточок дитинства“Мій рідний край”Куточок “Технічний прогрес”

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

. Публіцкації на сайті “Шкільна оцінка”

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Соціально-психологічна робота

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Організація харчування учнів

Номер слайду 31

Номер слайду 32

«Учитель повинен знати і відчувати,що на його совісті – доля кожної дитини, що від його духовної культурита ідейного багатства залежить розум, здоров'я, щастя кожної людини, якувиховує школа». (В. О. Сухомлинський)

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Сподіваємось, що всіх ЗАЧЕПИЛА ШКОЛА!В студії нікого вже нема байдужого. НУШ – це тема, що сьогодніСТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сахно Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додав(-ла)
Сахно Татьяна
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку