Розвиток емпатії у школярів за допомогою вправ та ігор

Про матеріал
Практичні вправи та ігри на розвиток почуттів, вміння знайти вихід із конфліктної ситуації, описати свій настрій, відчуття.
Перегляд файлу

Розвиток емпатії у школярів за допомогою вправ та ігор

Емпатія означає взутись у взуття іншого,

відчути його серцем, подивитися його очима.

Даніель Г. Пінк

 

Емпатія - це здатність розуміти та проникати у світ іншої людини, а також передати їй це розуміння. Емпатія створює зв’язки між людьми, об’єднує їх і допомагає налагодити дружбу і любов. Це змушує нас відчувати, ніби хтось піклується про нас.         

Школа — це ще одне місце, де діти можуть навчитися емпатії.

 

Вправа «Що  трапилось ?»

Хід виконання:  Учням пропонується вибрати світлину із зображенням людей чи тварин, які переживають якісь емоції. Обговорити, поставивши запитання: «Які почуття переживає людина чи тварина зображена на світлині? Чому ви так вирішили? Що на це вказує?». Запропонуйте учням скласти невелику розповідь про події, що привели до такого настрою.

 

Вправа «Як вчинити»

Підготувати сюжетні малюнки, які б містили конфліктну ситуацію. Наприклад:

Хлопчики грають у футбол, а один стоїть похмурий осторонь.

Дівчинка плаче, а інші діти сміються.

Хід виконання: картки розкласти на столі перевернувши зображенням донизу. Діти по черзі вибирають картку, описують побачену подію і пропонують вихід із конфліктної ситуації.

Така вправа вчить школярів бути більш спостережливими, уважними та піклуватись про інших.

 

Вправа «Допоможи знайти причину»

Хід виконання: з учнями переглянути фільм чи мультфільм, ознайомити з оповіданням чи казкою конфліктного характеру.

Завдання дітям: поміркувати і зробити припущення, чому стався конфлікт, як його залагодити? Чи можна було уникнути конфлікту?

 

Вправа "Іграшка"

Хід виконання:  вправа виконується в парах. Одна дитина - власник красивої і улюбленої іграшки. Інша дитина дуже хоче пограти з цією іграшкою.

Завдання: умовити власника іграшки дати пограти з нею.

 

Вправа "Мавпа і дзеркало"

Хід виконання:  учасники діляться на пари, в якій один є мавпою, інший - дзеркалом. За допомогою міміки, жестів мавпа зображує різні почуття, емоції. Дзеркало їх копіює. Потім учасники міняються місцями.

 

 

 

Вправа "Запам'ятай своє місце"

Хід виконання:  діти стоять в колі один за одним. Кожен повинен запам'ятати своє місце. Під музику всі розбігаються, а з її закінченням повертаються на свої місця. Діти вчаться не штовхатися, поважати одне одного.

 

Вправа "Тінь"

 Хід виконання:  під музику двоє дітей ідуть:  по дорозі, через поле, через місток: один попереду - другий - на два-три кроки позаду. Друга дитина - це "тінь" першої. "Тінь" повинна точно повторити всі дії першої дитини.

Дитина вчиться відчувати іншу дитину.

 

Ігрова вправа "Зачарована красуня"

 Хід виконання: вправу проводять усім класом. Вибирають учасницю, яка вдає зачаровану красуню (заплющує очі й не подає голос доки, доти не почує приємні слова від яких прокинеться і подякує своєму "рятівникові").

 Інші учасники гри по одному наближаються до "зачарованої красуні" і намагаються підбирати такі приємні та лагідні слова, щоб розбудити її. "Рятівник" бере на себе роль красуні, і гра продовжується.

 

Ігрова вправа "Зіпсоване люстерко"

 Хід виконання: учні утворюють коло. Один учасник демонструє сусіду за допомогою експресивних засобів певну емоцію. Той визначає вголос, яку саме емоцію передано, і сам передає по колу іншу емоцію, і так до першого гравця.

Правила гри: урізноманітнювати, не повторювати міміку, пози, рухи, жести

 

Вправа «Покажи емоцію»

Хід виконання: учням пропонуються певні образи для виконання вправи.

  • Учень отримав незадовільну оцінку
  • Дівчинка заблукала у лісі
  • Собачка, яка загубила свого господаря
  • Мені соромно
  • Чекаю на зустріч з другом

 

Вправа "Мій настрій"

Хід гри: Дітям пропонується розповісти іншим про свій настрій: його можна намалювати, можна порівняти з будь-яким кольором, тваринами, фізичним станом, показати його в русі. Все залежить від фантазії і бажання дитини. Мета вправи: розвиток вміння описувати свій настрій, розпізнавати настрій інших, стимулювання емпатії.

 

 

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку