Розвиток комунікативних компетентностей учнів через Stem-технології під час проведення дня інформатики та математики в рамках декади загальноосвітніх предметів

Про матеріал
Майстер-клас знайомить із застосуваннямStem-технологій під час проведення дня інформатики та математики в рамках декадизагальноосвітніхпредметів Дана робота містить фото, ілюстративні, інструктивні та розробки заходів в стилі Stem. Ознайомившись з викладеними аспектами роботи, ви зможете легко застосувати цедля проведення позаурочних заходів.
Перегляд файлу

КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ТЕХНОЛОГІЙ ТАДИЗАЙНУ ОДЯГУ

ЦИКЛОВА МІЖПРЕДМЕТНА КОМІСІЯ ВИКЛАДАЧІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ПРЕДМЕТІВ

 

Розвиток комунікативних компетентностей учнів через Stem-технології під час проведення дня інформатики та математики  в рамках декади загальноосвітніх предметів

 

 

Майстер-клас

 

 

Київ – 2020

 

І.П.Дяченко. Ж.М. Дворяк.  Розвиток комунікативних компетентностей учнів через Stemехнології під час проведення дня інформатики та математики  в рамках декадизагальноосвітніхпредметів

 

Майстер-клас  .//фото - матеріали .//

Київ. 2020

Українською мовою

19 стор. 

 

 

 

Розглянуто і схвалено

На засіданні циклової комісії

Протокол № __від«___» ________20__р.

 

 

 

 

 

 

Майстер-клас  знайомить із  застосуванням Stem-технологій під час проведення дня інформатики та математики  в рамках декади загальноосвітніх предметів

Дана робота містить фото, ілюстративні, інструктивні та розробки заходів в стилі Stem.

Ознайомившись з викладеними аспектами роботи, ви зможете легко застосувати це для проведення позаурочних заходів.

 

Головною потребою кожного учня мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини.

В.О. СУХОМЛИНСЬКий

У ХХІ столітті освіта перетворюється на одне з основних джерел стратигічних ресурсів людського капіталу та знань, що визначають загальний рівень розвитку суспільства. Освіта, яка вчить жити успішно в сучасному світі, має велику цінність.

Одним із завдань, що  вирішують професійно-технічні навчальні заклади  є формування духовно, інтелектуально, психологічно підготовленого до самостійного життя випускника. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна професійно-компетентна молодь, яка вміє швидко адаптуватись в нестабільних умовах, здатна до ризику, самостійного вибору сфер діяльності, поведінки, орієнтованої на успіх, саморегуляцію. Життевий успіх особистості – це результат стратегії і тактики, він твориться на основі системи цінностей, мотиваційної сфери та сформованого ідеалу свого майбутнього.Тому сьогодні головне завдання для викладача – не вчити, а навчати вчитися, підготувати здобувача освіти до непреривного навчання. А отже, мають змінитись функції не тільки учня, а й викладача. Перший  повинен буде разом із засвоєнням відповідних знань розвивати в собі здатність, навички, уміння самостійно їх шукати, тобто оволодівати науковим методом пізнання. Другий же відповідно – допомогти першому навчатись вчитись.

Формування вмінь використовувати знання й особистий  досвід, компетентності в життєвих ситуаціях через розв’язання  ситуативних задач – участь у рольових іграх, складання проектів,  виконання творчих робіт, дослідницьких завдань.

Комунікативна компетентність належить до групи ключових, тобто має особливу значимість у житті людини, тому її формування слід приділяти пильну увагу. Яке має значення комунікативна компетентність учня в навчальному процесі?

По-перше, вона впливає на рівень навчальних досягнень. Простий приклад: якщо учень соромиться відповідати біля дошки або відчуває при цьому надмірну тривогу, його відповідь (як втілення комунікативної компетентності) буде гірше наявних знань, а його оцінка, відповідно, нижче. Отриманий негативний досвід негативно вплине на подальшу навчальну діяльність.

По-друге, від комунікативної компетентності багато в чому залежить процес адаптації здобувача освіти в навчальному закладі, зокрема його емоційне благополуччя в колективі групи. Учень має звикнути не тільки до нового виду діяльності (навчання), але й до оточуючих людей. Якщо він легко знаходить спільну мову з одногрупниками, то відчуває більший психологічний комфорт і задоволеність ситуацією. І навпаки, невміння контактувати з однолітками звужує коло друзів, викликає відчуття неприємності, самотності в групі, може провокувати асоціальні форми поведінки.

По-третє, комунікативна компетентність учнів може розглядатися в освітньому процесі не лише як умова сьогоднішньої ефективності і благополуччя здобувача освіти, але і як ресурс ефективності та добробуту його майбутньої дорослого життя.

Поняття і структура комунікативної компетентності учнів

Комунікативна  компетентність - система психічних і поведінкових характеристик людини, що сприяє успішному спілкуванню, тобто досягає мети (ефективна) і емоційно сприятливого (психологічно комфортна) для сторін.  Українські офіційні освітянські документи називають такі основні групи компетентностей:

  • соціальні (характеризують уміння людини повноцінно жити в суспільстві) – брати на себе відповідальність. Приймати рішення, робити вибір, безконфліктно виходити з життєвих ситуацій, сприймати діяльність демократичних інститутів суспільства;
  • полікультурні – не тільки оволодіння досягненнями культури. Але й розуміння та повага до людей інших національностей, релігій, культур, мов, рас, політичних уподобань та соціального становища;
  • комунікативні – вміння спілкуватися усно і писемно рідною та іноземними мовами;
  • інформаційні – вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел;
  • саморозвитку й самоосвіти – мати потребу і готовність постійно навчатися протягом усього життя.

Саме комунікативні компетентності  допомогає учню розвивати участь в позаурочних заходах.

Цей майстер-клас познайомить  вас, яким чином можна розвивати вміння спілкування  з однолітками та добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію на відповідну тему .

Майстер-клас

Мета та мотивація

Мета:  популяризувати  проектний і міждисциплінарний підхід опанування предметів, що базується на основі — інтеграції природничих наук, технологій, математики та інженерної творчості;  зацікавити та залучити до співпраці учнів по підготовці та проведенню позаурочних заходів та логічного направлення моментів в межах уроку.

Мотивація:

Щоб досягти успіху, особистість має бути включена у соціум не відособлена від нього. Тоді вона зможе злитися з професійною групою, почуватися з нею як єдине ціле та водночас виокремитися, стати помітною, незамінною, визнаною.  Таку можливість проявити себе та свої знання дає проведення таких  заходів логічного та творчого направлення. Крім того, учень має відчувати плин часу свого життя, не відкладаючи на далеке майбутнє те, чого потрібно досягати вже тепер.

Структура майстер-класу

І Розподіл та формування груп учнів на команди .

ІІ Підготовка завдань згідно з планом заходів.

ІІІ Проведення «Дня інформатики та математики».

ІV  Аналіз роботи експертів.

V  Нагородження  переможців

Саме здатність людей самостійно і критично переосмислювати інформаційні потоки, готовність до ініціативної поведінки в нових умовах виявляються найбільш важливими для досягнення життєвого успіху.

 З 11.11.2019 по 22.11.2019 в Київському вищому училищі технологій та дизайну одягу, пройшла декада загальноосвітніх предметів, яка була спрямована на створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, на активізацію та розвиток пізнавального інтересу до навчальних предметів.

12.11.2019 - день інформатики та математики, який було проведено із застосуванням Stem-технологій.

  Чому стиль STEM? В умовах сучасної освіти гостро постає питання підготовки кваліфікованих спеціалістів, які зможуть підняти економіку країни, зробити її більш інноваційною та конкурентоспроможною. Сьогодні потрібні спеціалісти та робітники, що пов'язані з технологією і високотехнологічним виробництвом на стику з природничими науками. Для вирішення цього завдання викладачі училища й використовують STEM напрямки в освітньому процесі.

  Декада проходила згідно затвердженого плану.

 

  За тиждень до проведення заходу,  здобувачів освіти було ознайомлено з планом декади, особливостями проведення та вимогами до роботи.

Напередодні створена «STEM» фотозона

До роботи по підготовці «Дня інформатики та математики» було залучено учнів груп: П-24 та К-12, яких викладачі. Дяченко Ірина Павлівна та Дворяк Жанна Миколаївна , розподілили на команди (від 2 до 5 чол.) та згідно завдання, вони з ентузіазмом знаходили відповідну інформацію, оформляли матеріали для  виставки та готувались до демонстрації моделей одягу на математичну тематику (колекцію було підготовлено групою молодших спеціалістів за напрямком «Дизайн»), робили зачіски. Найбільш ретельна підготовка точилась навколо представлення фотозони -  висувались різні ідеї, в кінці кінців зупинились на «всесвітній павутині» (учні групи П-24придбали все необхідне та скомпанували з розміщенням на ній компютерів) .

Викладачі, інформатики, Дяченко Ірина Павлівна та математики, Дворяк Жанна Миколаївна, обговорювали та узгоджували кожну  ідею та відповідні матеріали щодо підготовки заходів.

Напередодні було вивішено  яскраве оголошення, що підготували учні групи П-24: Худенко Олена, Мацько Олександра.

12.11.2019 - «День інформатики та математики»…

Всіх: адміністрацію, викладачів, майстрів, учнів – зустрічали дівчата-моделі та вручали цифрові передбачення.

Зранку всіх було заінтриговано і зацікавлено, що ж буде відбуватися протягом дня.

08:30 ( до почату уроків)-"Історики" (група дівчат) розповіли про цікаві факти з історії математики та інформатики.

Виховна година не тільки познайомила учнів з постатями та  фактами в галузі математики та інформатики, але й мала за мету виклику груп на широке обговорення і при цьому розвитку почуття толерантності, поваги до співрозмовників.

12:30 -13:00 (обідня перерва)

- завдяки "Дослідникам" здобувачі освітипознайомились з відомими математиками та винахідниками комп’ютерів; 

- "Дотепники " запросили переглянути учнів стенд: «Посміхнися » ;

IMG_2204.JPGМалюнок_про_компютери_та_котів.jpg

IMG_2226.JPG

Учні не тільки посміхалися, а також обговорювали та давали відповіді на поставлені запитання.

Весела, доброзичлива, дотепна атмосфера царювала серед здобувачів освіти.

Виставка мала успіх

 

 

На уроках математики, учнем групи А-15, Деюном Олександром, для здобувачів освіти І курсу було проведено математичні фокуси. 

 Жанна Миколаївна в цікавій формі провела усний рахунок. 

Учні із задоволенням розв’язували задачі.

  Під час виконання завдань з математики використовувалася карта  успішності та контролю, яка сприяє розвитку самостійності.

На уроках були поєднані фізичні та інтелектуальні вправи. Щоб уникнути розумового перенавантаження учнів, хвилини відпочинку були заповнені фізичними вправами.

Учні закінчували урок самооцінкою своєї роботи.

Здобувачі освіти були в захваті  від даних STEM-уроків. Викладач математики представила незвичні, але надзвичайно результативні методи навчання.

15:30 - інформаційно-математичний квест.

Викладач інформатики, Дяченко Ірина Павлівна, розробила положення та маршрутні листи для учнів І курсу.

Метою квесту стало формування і зміцнювання в учнях внутрішніх джерел мотивації не тільки щодо навчальної діяльності, але й до саморозвитку своїх інтелектуальних, творчих здібностей, а також їх успішної соціалізації. Квест  розпочався із вручення маршрутних листів.

IMG_2228.JPG

Учням потрібно було пройти 4 станції ( 2-ві по історії математики та інформатики і 2-ві  - виконання практичних завдань з математики та інформатики)

 

Від кожної групи у квесті приймало участь 5-7 чоловік, де згуртованість дала важливий результат та перемогу найточнішим, найлогічнішим та найшвидшим.

Під час проходження  квесту – відповіді учнів оцінювали експерти.

В результаті:

 І -  місце отримала команда групи К-12;

ІІ  -  місце отримала команда групи К-11;

ІІІ – місце отримала команда групи А-15;

Переможці отримали  грамоти на лінійці.  

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз роботи експертів показав, що об’єднавши зусилля групи творчо і зважено відповідали на запитання, відчували піднесення та гордість, бо мали успіх та впевненість в своїх силах.

Командна робота груп дала свої позитивні результати.

 

Найяскравішим враженням від «Дня інформатики та математики» була STEM-фотозона.

 

IMG_2217.JPG

 

 

 

 

IMG_2211.JPGIMG_2202.JPG

IMG_2220.JPG

IMG_2222.JPGIMG_2213.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні вкрай необхідно створювати ситуації успіху, розвивати творчу, пошукову, дослідницьку активність та навички колективно злагоджених дій. Такий погляд на виховання і навчання потребує нової підготовки учнів до життя і, як наслідок, нових методів і технологій в навчальній та виховній діяльності кожного педагогічного працівника нашого училища.

 STEM-день сприяв розвитку обізнаності вчителів та учнів у STEM-освіті, зацікавленості у вивченні предметів та дав змогу провести цікаво, змістовно і корисно освітній процес та позаурочні заходи.

     Як підсумок: учні виявили бажання запровадити STEM-технології та вже почали пропонувати вчителям ідеї та приносити матеріали, які можуть бути використані для такої цілі. Сподіваюсь, що це стане доброю традицією, що буде підтримуватись, та й надалі виховувати любов та більше захоплення до навчальних предметів в учнів Київського вищого училища технологій та дизайну одягу.

Училище — це простір життя здобувачів освіти. Тут учень не тільки готується до життя, а й повноцінно живе, і тому всю діяльність навчального закладу необхідно будувати так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя. Отже, свою діяльність спрямовую на формування таких життєвих компетентностей, які нададуть кожному учневі можливість обрати свій шлях у житті, забезпечать комфортне життя в соціумі.

 

P.S. 07.12. 19р. викладач інформатики  Дяченко Ірина Павлівна прийняла участь у конференції : «Ключові тенденції шкільної освіти 2019/2020»,  де більшість часу було представлено саме STEM-освіті.

 

 

 

 

Додаток1

Це  було в історії інформатики

Походження терміна "інформатика"

Термін "інформатика" виник у 60-х рр. XX ст. у Франції для назви області, що займається автоматизованою обробкою інформації за допомогою електронних обчислювальних ма ш ин. Французький термінinformatique (інформатика) утворений шляхом злиття слів information (інформація) і automatique (автоматика) і означає інформаційну автоматику, або автоматизовану переробку інформації. В англомовних країнах цьому терміну відповідає синонім computer science (наука про комп'ютерну техніку)

Дослівно слово computer звучить, як обчислювач

У 1963 р радянський вчений Ф. Е. Темників одночасно з закордонними авторами визначає інформатику як науку про інформацію взагалі, що складається з трьох основних частин - теорій інформаційних елементів, інформаційних процесів і інформаційних систем. Це був перший важливий поворот у долі поняття "інформатика" , але він довго залишався лише історичним фактом. Ця спроба обгрунтувати нове поняття, довести його необхідність не була успішною і в належній мірі не оцінена, в силу того що публікація була здійснена в маловідомому, спеціальному журналі (Известия вузів. Електромеханіка. 1963. № 11). Так чи інакше тоді поняття "інформатика" ще не отримало в нашій країні помітного поширення. Хоча в науковій літературі вже в той період часто зустрічалися трактування "інформатики через призму поглядів Темникова". Так, в 1968 р надрукована робота А. І. Михайлова, А. І. Чорного та Р. С. Гиляревський "Основи інформатики", в якій детально розглянуті поняття науково-технічної інформації та методи її обробки.

У 1972 р в СРСР виходить Велика радянська енциклопедія (Вікіпедія), в якій дефініція терміну "інформатика" була однозначно зорієнтована на гуманітарність цієї науки, зокрема, на процес комунікації.

 

 

Це  було в історії математики

Нагородити Декарта?!

На початку ХVІІ ст. глядачі паризьких театрів у боротьбі за кращі місця часто застосовували кулаки, а іноді суперечки закінчувались навіть дуеллю. Р. Декарт запропонував використати координатний метод для нумерації крісел в глядацькій залі по рядах і місцях. Паризькі аристократитеатрали звернулись до короля з проханням нагородити вченого за видатний винахід орденом. Однак король відповів: «Винахід Декарта  гідний нагороди, але дати  її  філософу?!  Ні, це вже занадто!»

Особлива дошка

Якось Ампер ішов вулицею і вираховував щось у голові. Раптом вчений побачив перед собою чорну дошку, таку ж, як в аудиторії. Зрадівши, він підбіг до неї, дістав шматочок крейди, яку завжди мав при собі, і почав писати формули. Дошка, однак, зрушила з місця. Ампер, не усвідомлюючи того, що робить, пішов за нею. Дошка набирала швидкість. Учений побіг. Отямився він тільки тоді, коли почув нестримний сміх перехожих. Аж тоді Ампер помітив, що дошка, на якій він писав формули – це задня стінка чорної карети.

По праву перша

Ада Лавлейс, донька знаменитого англійського поета Байрона, мала неабиякі математичні здібності. Їх вона успадкувала від матері, яку в родині поета жартівливо звали «принцесою паралелограмів».

Лавлейс, зацікавившись у 1833 р. працями англійського математика Ч. Беббеджа по створенню аналітичної (обчислювальної) машини, стала його надійним помічником. Її вважають зачинателем теорії програмування. В липні 1843 р. Лавлейс склала першу програму для розв’язування  рівнянь  Бернуллі на обчислювальній машині. Її означення «циклу» наведене в сучасних підручниках з програмування. Лайвлес називають «першою леді комп’ютерного королівства». Розроблена французьким вченим Ж. Ішбіа мова програмування названа на її честь  – Ада.

 

 

 

Додаток2

Практичне завдання для квесту з предмету інформатика

  1. На робочому столі знайти папку «Квест»,  відкрити, створити папку своєї групи, в цій паці створити  документ Word ( імя – «Смарт-годинник»).
  2. Відкрити програму. Згідно зразка набрати та оформити документ (фото знайти в папці «Квест»)
  3. Зберегти роботу.

 

 

 

 

Зразок

Навіщо вам смарт-годинник дорослої людини?

5 реально кориснихфункцій:

він уміє:

  •     приймати дзвінки;
  •     працювати з телефонною книгою;
  •     вводити повідомлення голосом;
  •     підключатися до Wi-Fi;
  • робити фотографії;
  •     відтворювати музику;
  •     прокладати маршрут.

 

 

 

Додаток3

Приклади маршрутних листів

Група К-11

Маршрутний лист

Початок – кінець  маршрута

Оцінка виконання

завдання (0 -3)

Підписвикладача

Станція 4 (каб.402)

 

 

Станція1 (каб соц. Педагога)

 

 

Станція3

( каб.303)

 

 

Станція2

(каб. 202)

 

 

Група П-13

Маршрутний лист

Початок – кінець  маршрута

Оцінкавиконання

завдання (0 -3)

Підписвикладача

Станція2

(каб. 202)

 

 

Станція 4 (каб.402)

 

 

Станція3

( каб.303)

 

 

Станція1 (каб соц. Педагога)

 

 

 

Додаток4

Завдання  для квесту з предмету математика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток5

Математичні фокуси

Математичний інтерес фокусу полягає в розкриті його теоретичних основ, які часто прості, але хитро замасковані. Для пояснення «секрету» математичних фокусів зручно застосовувати алгебру, однак перевірити виконання фокусу можна і на прикладі. Основна тема математичних фокусів – вгадування задуманих чисел чи результатів дій над ними. Після демонстрації фокусу   можна запропонувати глядачам спробувати розгадати, як саме фокусник знаходить правильну відповідь. 

Відгадування задуманого числа Фокус 1.

Задумайте число.

Відніміть 1.

Різницю помножте на 2 і додайте задумане число.

 Скажіть результат, і я вгадаю задумане число.

 Спосіб вгадування.

Додайте до результату 2.

 А суму поділіть на 3. Одержана частка – задумане число.

Доведення. Нехай задумане число х . Виконаємо вказані дії: 1) х 1 ; 2) 2х 1 ; 3) 2х 1 х . Результат: 2х 2 х 2 . Додаючи 2, отримуємо 3х , а поділивши на 3, одержуємо задумане число х.

Математична забава М. Лєрмонтова Фокус 2.

«На початку 1841 р. на офіцерській вечірці в присутності російського поета М. Лєрмонтова мова зайшла про кардинала, який міг розв'язувати усно складні математичні задачі. – Я теж можу продемонструвати вам, якщо бажаєте, дуже цікавий приклад математичних обчислень, – сказав поет.

– Отже, задумайте будь-яке двоцифрове число, додайте до нього нього 25, потім 125, від суми відніміть 36 i задумане число. Одержаний результат помножте на 5, а добуток поділіть на 2. Ваш остаточний результат – 285. Командир аж підскочив від здивування: – Та ви, пане, ворожбит. – Ворожбит не ворожбит, а математику вивчав, – відповів поет».

Пояснення: А 2512536 А5: 2 150 365: 2 1145: 2 285 При виконанні віднімання задумане число А виключається. Людина, яка задумала число, виконує інші дії лише над тими числами, які їй пропонуються. Тому демонстратору фокусу легко знайти остаточний результат.

Як вгадати вік? Фокус 3.

Число років гравця помножити на 10,

потім будь-яке однозначне число помножити на 9,

 від першого добутку відняти другий добуток,

а різницю повідомити «фокуснику».

Спосіб вгадування. Цифру одиниць додати до цифри десятків. Отримаємо число років гравця. (Гравцю має бути не менше 8 років).

Як вгадати задуманий день тижня

Фокус 4. Пронумеруємо всі дні тижня: понеділок – перший, вівторок –

другий і т. д. Нехай хтось задумав будь-який день тижня.

Демонстратор пропонує виконати такі дії:

помножити номер задуманого дня на 2,

до добутку додати 5,

одержану суму помножити на 5,

 до одержаного числа

приписати в кінці 0,

 результат повідомити йому.

Спосіб вгадування. Від повідомленого числа відняти 250, і число сотень

буде номером задуманого дня.

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку