Розвиток логічного мислення молодшого школяра

Про матеріал

Запропоновані в цій презентації вправи допоможуть дітям оволодіти багатьма можливостями, пов'язаними з цим видом мислення (логічним).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

учитель Узинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 Жигман Світлана Львівна. Розвиток логічного мислення молодшого школяра

Номер слайду 2

РОЗВИТОК МИСЛЕННЯМислення є найважливішою функцією мозку людини. Будь – який вид діяльності не може обійтися без нього. Воно лежить в основі успішного засвоєння нових знань, умінь та навичок. Саме тому так важливо сформувати у молодших школярів основи образного та логічного мислення. Розвиток логічного мислення

Номер слайду 3

Логічне мислення формується на основі наочно-образного і є вищою стадією розвитку мислення взагалі. Процес досягнення цієї стадії доволі тривалий і складний. Пояснюється це тим. що повноцінний розвиток логічного мислення вимагає не лише ви­сокої розумової активності, але й передбачає наявність у люди­ни певної суми знань про спільні і суттєві ознаки предметів та явищ навколишнього світу. Образне мислення – основний вид мислення дітей. І, як свідчать дослідження, вже в цьому віці з допомогою спеціального тренування діти можуть оволодіти багатьма можливостями, пов’язаними з цим видом мислення.

Номер слайду 4

Українська мова І. Правопис слів з апострофом. Подвоєнням приголосних. Словникові слова. Дзвінкі і глухі приголосні звуки.  Закінчити слова, вставивши потрібну букву. Виріс в лісі білий гри…(б). Петрик хворий був на гри…(п). Хлопці наловили ри…(б). Насадили в парку ли…(п). В цього міста древній гер…(б). У бабусі гострий сер…(п). У собаки гострий зу…(б). На обід у нього су…(п). У траві сховався ву…(ж). Ти його, малий, не ру…(ш)! 

Номер слайду 5

Відшукати слова, в яких звуків більше, ніж букв. Скласти звукову модель цих слів. Вишита колоссям і калиною,Вигойдана співом солов’я,Звешся веселково Україною,Земля зачарована моя.  Спиши речення поставивши наголос у однаково написаних словах. В понеділок на урок прийшло сорок сорок. Закривши замок на замок, король пішов в гості. Брати хотіли брати багато грошей в тата. Дорога дорога до рідного порогу.  

Номер слайду 6

ІІ. Будова слова. Чергування приголосних звуків в коренях слів. Знайти «зайве» слово. Як називається решта слів? Виділи в них корінь:а) гора, гірка, горе, гірський, узгір’я; б) вода, підводний, водиця, водій, водяна;в) синій, синівський, синька, посинів;г) сирота, осиротів, сирітка, сир, сирітство;д) носити, приносити, носовичок, переніс. Записати каліграфічно букви, знайти серед них назви двох зимуючих птахів: С ц о б и г н о и р ч к е а ь ( синичка, горобець).. Прочитай слова. Запиши їх за абеткою.  Р1а, пі2л, 3вога, При5, ві2га, г1а, мі100к, 100ляр, ві3ла. 

Номер слайду 7

 ІІІ. Частини мови. Іменник. Прикметник. Правопис відмінкових закінчень іменників. Каліграфічно записати склади, знайти серед них назви двох дерев. різ си ка бе о (берізка, осика). Поставити слова в формі місцевого відмінку однини, скласти з ними речення.   Знайди зайве слово:а) осінь, зима, весна, літо( весна – 5 звуків, решта – по 4 звуки);б) садок, синичка, дерево, ялинка, горобчик (дерево – наголос падає на 1 склад, в інших словах – на другий. Садок – двоскладове слово, інші – трискладові);в) лісок, кінський, лінощі, будівельник, вільний (будівельник, в інших словах другий звук [ і ]). Розділити іменники на дві групи. Що ви взяли за основу поділу?Брат, мама, корабель, Мурка, Алла, троянда, сорока, Оленка, Сірко, Київ, метро.(Власні – загальні, істоти – неістоти). 

Номер слайду 8

Підкресли в тексті іменники. Йшов сильний сніг. Дороги замело. Шляху не було видно. Придумай п’ять іменників, пов’язаних з темою тексту. Запиши їх за алфавітом. Однією рискою підкресли власні, а двома - загальні назви. Від алеї простягнулась доріжка. По ній йде Оленка з сестричкою Марійкою. Дівчатка збирають різнокольорові листочки.  Розділити іменники на дві групи: Що можна взяти за основу поділу? (Істоти – неістоти, іменники чоловічого роду та іменники жіночого роду). Кінь, трактор, човен, лісник, батько, дощ, лижник, відлига, мороз, синичка. Знайти «зайве» слово, вказати ознаку, яка об’єднує решту слів:а) море, небо, пісок, сонце, відро (іменники середнього роду);б) вітер, холодно, зима, мороз, сонце (іменники);в) прочитав, читанка, читальний, бібліотека, читачі (споріднені слова);г) тигр, лев, слон, жираф (односкладові).

Номер слайду 9

Прочитати речення, помінявши рядки місцями, щоб вийшов вірш. Що для когось крихта – це дрібниця,(3) А для пташки жить чи помирать (4) І почав, нарешті, відчувать (2) Пригощав я птахів з годівниці.(1)Випишіть з вірша іменники, поставивши їх в початкову форму. - Що спільного в цих іменниках? - Поставте їх в форму родового відмінка однини. - Виділіть закінчення. - Зверніть увагу на кінцевий приголосний основи. Зробіть висновок про закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку одинини. Прочитайте текст. Це дерево. Воно має стовбур, гілля, листя. А називається воно…- Чи здогадалися про яке дерево, йде мова?- До кожного іменника в тексті дібрати прикметники так, щоб можна було упізнати дерево.(Слова для довідок: ніжне, красиве, тендітне, могутнє, стрункий, кремезний, білокорий, маленьке, дрібненьке, різьблене). 

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Поставити дужки так, щоб рівність були правильними. 24 – 18 : 6 + 3  2 = 7 Відповіді (24 – 18) : 6 + 3 2 = 7 24 – 18 : 6 + 3  2 = 20 24 – 18 : (6 + 3) 2 = 20 24 – 18 : 6 + 3  2 = 48 (24 – 18 : 6 + 3)  2 = 48 24 – 18 : 6 + 3  2 = 15 24 – (18 : 6 + 3 2) = 15 24 – 18 : 6 + 3  2 = 12 24 – ( 18 : 6 + 3) = 12 Задачі: Геологи знайшли 7 камінців масою 1, 2, 3, 4, 5, 6 і 7 кг. Потрібно розкласти їх в 4 рюкзаки так, щоб маса всіх рюкзаків була однакова. Відповідь: 1) 7 кг, 2) 1 і 6 кг, 3) 2 і 5 кг, 4) 3 і 4 кг. 60 аркушів мають товщину 1 см. Яка товщина всіх аркушів книг, якщо в ній 240 сторінок? (2см)

Номер слайду 12

? ˂ Учень записав числа від 1 до 100. Скільки разів він писав цифру 6? (20) Скільки годин складає половина від треті четвертої частини доби? (1 год)

Номер слайду 13

Звірі і птахи зібралися на лісові збори. Всього було 80 лап і 40 крил. Скільки звірів і птахів було на зборах? (10 звірів, 20 птахів). У скільки разів збільшиться площа квадрата, якщо кожну сторону збільшити у 2 рази? ( в 4 рази)?У їжачка було 3 цілих яблука, 10 половинок і 8 четвертинок. Скільки яблук у їжачка? (10 )

Номер слайду 14

Десять насосів за 10 хвилин викачують 10 т води. За скільки хвилин 25 насосів викачають 25 т води? ( 10 хв.) Накреслити прямокутник площа якого 12 см², а периметр 26 см. ( Довжина – 12 см, ширина – 1 см)Накреслити два відрізки, щоб один з них був на 2 см довший за другий, а разом їх довжина складала б 14 см.(6 см і 8 см) Основна робота для розвитку логічного мислення повинна здійснюватися одночасно із роботою над задачею. Адже в будь-якій задачі закладені великі можливості для розвитку логічного мислення. Нестандартні логічні задачі – прекрасний інструмент для такого розвитку.

Номер слайду 15

Найбільший ефект при розв’язанні та розумінні задач може бути досягнутий при використанні різних форм роботи над задачею, таких як:*робота над вирішеною задачею;*рішення задач різними способами;*правильно організований спосіб аналізу задачі – від питання або від даних до питання;*уявлення ситуації, описаної в задачі, поділ тексту задачі на смислові частини, моделювання ситуації за допомогою креслення, малюнка;*самостійне складання задач;*рішення задач з відсутніми чи зайвими даними;*зміна питання задачі;*складання виразів за даними задачі і їх обґрунтування;*пояснення готового рішення задачі;*використання прийому порівняння задач і їхніх рішень;*запис двох рішень на дошці: одного вірного, іншого – невірного;*складання аналогічної задачі із зміненими даними та зворотньої задачі. 

Номер слайду 16

Яким , на вашу думку, має бути випускник початкової школи?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

pptx
Додано
1 липня 2023
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку