Розвиток мотиваційного потенціалу особистості школярів до здорового способу життя на уроках біології.

Про матеріал
Висвітлення практичної діяльності вчителя біології в напрямку формування мотиваційного потенціалу особистості школяра до здорового способу життя.
Перегляд файлу

Розвиток мотиваційного потенціалу особистості школяра до здорового способу життя через діяльність вчителя.

Здоров’язбережувальна компетенція учнів досить широко реалізується на уроках біології, екології та на інтегрованому курсі «пізнаємо природу». Саме на цих уроках в дітей формується уявлення про те «хто я?» і «який світ мене оточує», формується світогляд, який складється в одну цілісну картинку з маленьких пазлів знань, які вони отримують кожного уроку. Під час вивчення курсу біології «Анатомія людини», діти знайомляться з особливостями будови всіх органів та систем людського організму, а також збереження їх в здоровому належному стані, профілактуючи всі можливі захворювання, які можуть виникати. Під час вивчення теми «Опорно-рухова система», діткам завжди наголошую, що хребет є основою та опорою нашого організму, яка об’єднує між собою роботу всіх органів і систем, а саме підтримує спинний мозок, який проводить сигнали у вигляді електричних імпульсів від головного мозку до всіх частин та органів. Також концентрую увагу дітей на тому, що опорно-рухова система потребує постійних рухів, тим самим спонукаючи до активного способу життя. Часто створюю дітям проблемні ситуації, які вони самостійно мають вирішити опираючись на отримані знання.

Наприклад, під час вивчення теми «Ендокринна система» я поставила перед учнями таку проблемну ситуацію: «Атлети і культуристи вживають гормон тестостерон. Чому? Які можуть бути наслідки?», діти відповідають, що цей гормон за своїми властивостями надає мужність, тобто силу, а саме забезпечує активний ріст м’язової тканини, чим забезпечує швидке формування м’язового рельєфу. Проте надмірна концентрація цього гормону викликає негативні наслідки для здоров’я, а саме зношування серцевого м’яза, що викликає серйозні проблеми із серцево-судиною системою, а також цей гормон має протизапальну дію і від надмірного його надходження в організм імунна система отримує сигнал про послаблення своєї дії, адже тестостерон за неї виконує певні функції, тож  внаслідок цього, імунна система стає ослабленою і такі спортсмени стають більш вразливими до хвороботворних бактерій та вірусів. Своїм прикладним характером такі ситуації направляють дітей до здорового способу життя. Під час вивчення курсу молекулярної біології, діти розуміють значення білків, жирів та вуглеводів як будівельного матеріалу для організму та як джерело енергії, розуміють для чого потрібно харчуватись збалансовано та яка їжа є здоровою, чим шкідливі продукти з ГМО. З розділу «Генетика», діти розуміють, які фактори навколишнього середовища є мутагенними, тобто викликають мутації, а саме зміни в генетичному коді, які пагубно можуть впливати на організм. В 11 класі діти вивчають детально роботу імунної системи, інвазивні та неінвазивні хвороби, а також ті, які передаються статевим шляхом і їх наслідки.  В 6 класі діти вивчають значення рослин для здоров’я людини під час вивчення курсу «Ботаніка». В 7 класі під час вивчення курсу «Зоологія», діти розуміють вплив внутрішньо-кишкових паразитів на людський організм. Інтегрований курс «Пізнаємо природу» знайомить дітей з навколишнім світом, основами життя та розумінням особливостей функціонування людського організму і збереження свого здоров’я за рахунок способу життя, який включає в себе розпорядок дня, вміння правильно обирати продукти харчування та «таймменеджмент».

Діти постійно проводять пошуково-дослідницьку діяльність у вигляді різних проєктів і тим самим ще раз переконуються в твердженнях, які спонукають до здорового способу життя.

docx
Додав(-ла)
Лоран Катерина
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
29 лютого
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку