Розвиток мови дітей молодшого дошкільного віку засобами методики Зайцева ("Дидактичні ігри")

Про матеріал

дидактичні ігри з розділу мовлення дитини за методикою зайцева для дітей молодшого дошкільного віку

У даному посібнику представлені мовленнєві ігри з елементами методики М. Зайцева, які сприяють розвитку пізнавальних здібностей, психічних якостей: пам'яті, уваги, мислення та навчають дитину плавному складовому читанню.

Перегляд файлу

 

Аен7рггггггггггггггггггггггггггггггггггггг-ггп=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мандрівка в осінній парк

«Осіннє лото»

Мета: розвивати увагу, логічне  мислення. Виховувати інтерес до природи. Збагачувати словниковий запас дітей назвами листочків дерев: липа, горобина, береза, дуб, клен. Вправляти дітей у читанні слів за складами М. Зайцева, у відшукуванні зображення до відповідного слова і навпаки..

Матеріал: картки з різними назвами листочків.

Словник: дуб , береза, горобина, клен, липа.

Хід гри

В цю гру можуть грати декілька дітей. діти відбирають певну кількість карток. Наприклад: у кого кленовий, той перший кладе свою картку. Потім наступна дитина відшукає картку де зображений кленовий листочок. І так далі. Разом з тим дитина запам’ятовує, як написано слово кленовий. Коли іншій дитині потрібно відшукати картку із зображенням горобинового листочка, то дитина запам’ятовує написане слово горобина. Виграє той, в кого не залишиться жодної картки.

При неодноразовій грі діти можуть відшукувати відповідну картки не тільки по зображенню малюнка, а й як це слово написане. 

Завдання:

1. Викласти слова за допомогою кубиків: дубовий, березовий, кленовий, липовий, горобиновий.

1. Назвати листочки, які зображенні на картках: дубові, березові, горобинові, липові, кленові.

2. Назвати листочки за допомогою написаного, закривши малюнок.

3. Утворити іменник від прикметника: листочок з дуба – дубовий, з клена – кленовий, з горобини – горобиновий, з берези – березовий, з липи – липовий. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«З якого дерева впав листочок»

Мета: розвивати увагу, логічне мислення. виховувати цікавість, спостережливість. Формувати вміння добирати листочки до дерев за допомогою відповідних складів: склад на листочку відповідає складу на дереві. Активізувати словник дітей прикметниками.

Матеріал: силуети дерев з відповідним складом, набір різних листочків зі складами, кубики Зайцева.

Словник: червоний, зелений, жовтий, жовтогарячий.

Хід гри

На столі розкладені силуети дерев з певними складами. Кругом дерев розкидані листочки із складами, які зображені на деревах. Дітям потрібно підібрати листочки до кожного дерева. Дитина дивиться, який склад на дереві, з таким складом  відшукує листочок кругом дерева. При неодноразовій грі діти запам’ятовують назву складу, з якого починається назва листочка.

Завдання:

1. Викласти за допомогою кубиків склади: ли, ду, го.

2. Як називається листочок на склад «ли»: липовий.

3. Як називається листочок на склад «ду»: дубовий

4. Як називається листочок на склад «го»: горобиновий

5. Якого кольору листочки на склад «ли»: зелені.

6. Якого кольору листочки на склад «ду»: жовті.

7. Якого кольору листочки на склад «го»: зелені.

8. Який листочок немає дерева: кленовий.

9. Якого кольору листочок, що немає дерева: жовтогарячий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Іди, іди дощику»

Мета: розвивати зір,  увагу, спостережливість. виховувати інтерес до природних осінніх явищ. Вчити дітей знаходити однакові склади та запам’ятовувати їх. Вправляти у змінюванні слів за зразком «один – багато» ( хмаринка – хмаринки).

Матеріал: силуети сонечка з хмаринкою зі складом: ма; зображення хмаринок зі складами: ма, мі, ми, му, ме, кубики Зайцева.

Словник: сонце, хмаринка, склад.

Хід гри

На  столі розкладені зображення хмаринок зі складами та силует сонечка з хмаринкою. Щоб пішов дощик потрібно знайти хмаринки з таким складом, який є під сонечком.

Склад під сонечком можна поміняти на інший склад і продовжувати гру.

При неодноразовій грі діти вчаться запам’ятовувати назву складу та навчаються відшукувати ці склади на кубиках.

Завдання:

1. Викласти склади за допомогою кубиків: ма, мо, му, ми, мі, ме.

1. Скільки хмаринок під сонечком (одна).

2. Скільки хмаринок біля сонечка (багато).

3. Назви склад на хмаринці біля сонечка.

4. Назви склади на інших хмаринках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Пори року»

Мета: розвивати зорову пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до природи. Учити дітей називати пори року за їх ознаками. Вправляти дітей у читанні слів за складами М. Зайцева, у відшукуванні зображення до відповідного слова і навпаки та знаходити відповідні картинки за допомогою малюнка. Активізувати словник дітей назвами пір року. Спонукати дітей давати зв’язну відповідь з двох-чотирьох речень за запитанням вихователя.
Матеріал: маленькі картки з порами року. 
Словник: літо, осінь, зима, весна.

Хід гри 

На столі лежать картки. Вихователь перемішує усі картки кожної пори року Вихователь пропонує кожній дитині взяти одну картку і знайти відповідну картинку з відповідною порою року. Далі необхідно назвати свою пору року, пояснити, чому саме дитина підійшла до тієї чи іншої картини.

З меншими дітками можна спочатку провести невеличку бесіду і викласти лише дві найближчі пори року, тобто осінь та зиму.

При неодноразовій грі діти можуть знаходити відповідну картку за написаним словом: наприклад: осінь, зима. Наприклад: закриваємо малюнок а дитина за допомогою написаного визначає пору року.

Картки дають змогу в ігровій формі повторити чи вивчити дещо про різні пори року.

Завдання:

1. Яка це пора року?(осінь, зима і т. д.)

2. Що можна робити восени (взимку і т. д.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Знову дощик накрапає»

Мета: розвивати увагу, розповідне мовлення, спостережливість. Виховувати інтерес до природних явищ. Формувати вміння дітей відшукувати певний предмет за заданим складом та вміння його викладати на кубиках.  Поповнювати словниковий запас назвами явищ природи. Закріпити кольори.

Матеріали: картинки з казковими героями та відповідним складом, картинки з парасольками та складами, кубики Зайцева.

Словник: дощик, парасолька.

Хід гри

Вихователь говорить про те, що на небі з’явилися темні хмаринки.

  • Як ви, думаєте, що зараз буде.
  • Так, зараз піде дощик.
  • А що потрібно, щоб заховатися від дощу?
  • Парасольки.
  • Зараз ми з вами  розділимо парасольки між казковими героями.

На столі розкладені картинки з казковими героями та написанні на них відповідні склади, а також картинки з парасольками та відповідними на них складами. Потрібно знайти кожному казковому герою його парасольку. Наприклад: лисичка знаходить парасольку зі складом «ли» (червону парасольку) і т. д.  При неодноразовій грі діти запам’ятовують склади.

Завдання:

1. Показати дані склади на кубиках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Збери букет з осінніх листочків та постав в вазу»

Мета: розвивати зір, увагу, пам’ять. Виховувати естетичні почуття. Вправляти дітей у відшукуванні зображень з однаковим словом до відповідного слова. Вчити дітей складати слова з кубиків. Спонукати дітей будувати речення за допомогою запитань вихователя.

Матеріал: вирізані кленові, дубові, та березові листочки з назвою; три вирізані вазочки з написом: клен, дуб, береза.

Словник:  кленові, дубові, березові, ваза червона, синя та червона.

Хід гри

- Діти, подивіться скільки нападало різних листочків (діти розглядають та відгадують назву листочків).

Вихователь пропонує відібрати однакові листочки. У червону вазу відібрати букет з кленових листочків, у синю вазу відібрати букет з березових листочків, а в зелену вазу відібрати дубові листочки.

При неодноразовій грі діти запам’ятовують написані слова на листочках та вазах та можуть викласти за допомогою кубиків.

Завдання:

1. Склади речення:

Які листочки відбереш у червону вазу? ( У червону вазу відберу кленові листочки).

Які листочки відбереш у синю вазу? ( У синю вазу відберу березові листочки ).

Які листочки відбереш у зелену вазу? ( У зелену вазу відберу дубові листочки).

2. Склади з кубиків слова: кленові, березові, дубові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Склади квіточку по силуету»

Мета: розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять. Виховувати любов до природи. Вправляти дітей у вмінні викладати зображення зі складом відповідно до зображення силуету з голосною буквою. Формувати вміння дітей з поданими складами складати слова за допомогою кубиків. Активізувати словник дітей.

Матеріали: силуети квіток із написаними на них голосними літерами, пелюстки, листочки із написаними на них складами, кубики.

Словник: пелюстки, листочки, стебельце.

Хід гри

Вихователь показує картинку гілочки з квіточками і звертає увагу дітей на написанні на окремих пелюстках, листочках, стебельці склади.  Потрібно викласти зображення зі складом відповідно до зображення силуету з буквою.

На килимку розкидані серединки квіток, пелюстки, листочки від них.

Потім ці склади показати на кубиках .

Завдання:

1. Придумати слова зі складами.

Ма (мама, машина, малюнок і т. д.),  ми (мило, миска і т. д.),  мі (місити, міряти і т. д.), ме (мед, мести, міряти, і т. д.), му (музика, мука і т. д.), мо (молоко, морква і т. д.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Осіннє намисто»

Мета: розвивати увагу, логічне мислення. виховувати інтерес до природи. Формувати вміння дітей  знаходити дані склади на зображеннях природних матеріалів. Збагачувати словник  іменниками. Вправляти у вживанні іменників у різних відмінкових формах.

Матеріали: іграшки: лисичка, їжачок та білочка; картинки з природними матеріалами, шнурівки трьох кольорів: жовта, синя, жовтогаряча та картки з складами біля шнурівок.

Словник: жолудь, ягода горобини, листок, горіх, шишка, гриб, кубики Зайцева.

Хід гри

В гості до нас прийшли лисичка, білочка, їжачок та принесла багато природного матеріалу. Вони дуже хочуть, щоб ви зробили їм гарне намисто. Для лисички потрібно нанизати намисто з жолудів та листочків на синій шнурок, для білочки потрібно нанизати намисто з шишок і горішок на оранжевий шнурок та для їжачка потрібно нанизати намисто з горобини і грибочків. При неодноразовій грі діти вчаться запам’ятовувати склади та знаходити їх на кубиках.

Завдання:

1.  Показати ці склади на кубиках.

2. З чого намисто у білочки (з шишок, горішок).

3. З чого намисто у лисички ( з жолудів, з листочків).

4. З чого намисто у їжачка ( з горобини, з листочків). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Опиши картинку»

Мета: розвивати зір, увагу, логічне мислення. виховувати інтерес до різних пір року. Вчити дітей відшукувати картинки з порами року відповідно до картки  з описом пір року. Вправляти в умінні запам’ятовувати написані слова. Формувати вміння дітей складати прості сюжетні розповіді за змістом дидактичних картин та за допомогою таблиць.

Матеріали: картки з таблицями, дидактичні сюжетні картинки з порами року, кубики Зайцева.

Словник: осінь, зима, холодно, кататися, спускатися і т. д.

Хід гри

На столі розкладені картки з таблицями та дидактичні картинки з порами року. Вихователь пропонує дітям  розглянути картки з описом пір року та підібрати до них сюжетні картинки. Підбирати картинки можна відповідно до написаних слів. При неодноразовій грі діти вчаться запам’ятовувати цілі слова та відтворювати їх за допомогою кубиків.

Завдання:

1. Скласти слова за допомогою кубиків: осінь, зима.

2. Скласти просту сюжетну розповідь про осінь за допомогою карток.

3. Скласти просту описову розповідь про зиму за допомогою карток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Осінній урожай

«Щедрий урожай»

Мета: розвивати зір, мислення, увагу. Виховувати бажання допомагати дорослому. Вправляти дітей у відшукуванні зображень овочів зі складами до відповідного зображення корзинки з таким самим складом та спонукати дітей запам’ятовувати склади. Учити дітей давати коротку словесну характеристику певному овочу.

Матеріали: кошики з різними складами, картинки з овочами та відповідними складами.

Словник: овочі, кошики, морква, буряк, картопля, помідор, кубики Зайцева.

Хід гри

Вихователь пропонує  розглянути овочі та зібрати їх в корзинки. Потрібно відшукати зображення овочів зі складами до відповідного зображення корзинки з таким самим складом. Наприклад: морква зі складом «мо», то ми шукаємо корзинку зі складом «мо» і т. д. При неодноразовій грі діти вчаться запам’ятовувати склади.

Завдання:

1. Морква яка… – оранжева, довга, хрумка…

2. Картопля яка… – кругла, добра…

3. Помідор який… – соковитий, круглий, свіжий…

4. Буряк який… -  червоний, круглий..

5. На який склад починається слово морква, картопля, помідор, буряк.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Збери у відерця»

Мета: розвивати мовлення, увагу, зір. Виховувати свідоме ставлення до дарів природи – фруктів – як результату людської праці. Закріпити вміння викладати слова за допомогою кубиків з буквами Г, Я, С.  Вправляти у відшукуванні цих букв на зображенні фруктів, а слів на відеречках. Вправляти в утворенні іменників із суфіксами пестливості.

Матеріали: фрукти: яблуко, слива, груша; іграшкові три відерця, кубики М. Зайцева.

Словник: відро, слива, груша, кубики Зайцева.

Хід гри

Вихователь виставляє відеречка і розкладає  фрукти, показуючи їх дітям. Звертає увагу на літери, написані на фруктах і пропонує дітям назвати знайомі літери. Далі діти мають покласти фрукти  з певними буквами у відерця, що відповідають першій букві написаного слова на відерцях: М – морква і т. д.

Потім вихователь пропонує викласти ці слова із кубиків .

Завдання:

1. Скажи пестливо

Морква – морквинка

Картопля – картоплинка

Огірок – огірочок

Помідор - помідорчик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Зберемо урожай»

Мета: розвивати пам'ять, мислення, зір та увагу. Виховувати повагу до праці.

Формувати вміння дітей охоплювати очима все слово цілком, викладати кубиками. Закріпити знання дітей про узагальню вальні слова (овочі). Вправляти у змінюванні слів за зразком «один – багато».

Матеріали: складові картинки з зображенням овочів, кубики Зайцева, іграшки машинки – 4 штуки.

Словник: огірки, помідори, картопля, морква.

Хід гри

Вихователь пропонує допомогти загрузити на машини зібраний на городі урожай овочів. Давайте подивимося, які овочі зібрали на городі. Вихователь показує складові картинки: помідори, огірки, картопля, морква. Все це потрібно погрузити на машини.

(Вихователь біля машин з кубиків викладає відповідні слова: картопля, морква, огірки, помідори)

Потім картинки розкладаються картинками вниз і потрібно знайти картинку по надпису на зворотній стороні. Коли дитина помиляється, вихователь поправляє її. Коли дитина правильно взяла картинку, вихователь питає: що ти взяв?(огірки) В яку машину погрузиш? (В машину з надписом «Огірки») і т. д.

Ускладнення: діти самостійно вибирають картинку і прочитують слово, потім, перевертаючи, перевіряють правильність прочитаного.

Завдання:

1. Один – багато

Огірок – огірки

Помідор – помідори

Картопля – картопля

Морква - морква

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Запаси білочки»

Мета: розвивати увагу, пам'ять. Виховувати любов до даних тварин, бажання піклуватися про них. Формувати вміння  знаходити дані букви на зображеннях білочок, а складів – на горіхах, грибах і шишках. Вправляти  в утворенні іменників із суфіксами пестливості та у змінюванні слів за зразком «один – багато»

Матеріали: іграшки білки, картинки з горішками, шишками, грибами.

Словник: шишки, горіхи, гриби, білочка, кубики Зайцева.

Хід гри

До дітей у гості прийшли білочки. Білочки не можуть поділити свої запаси. Тому просять допомоги у дітей.

Вихователь пропонує знайти ласощі білочок, підбираючи склади до відповідної букви на білочці.

При неодноразовій грі діти можуть викладати склади за допомогою кубиків..

Завдання:

1. Скажи лагідно: горіх – горішок, шишка – шишечка, гриб – грибочок, білка – білочка.

2. Прочитай склад на горіхах, на шишках, на грибах.

3. Багато – один:

Горіх – горіхи, гриб – гриби, шишка – шишки, білка – білки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Розглянь і відбери»

Мета: розвивати мислення, зорову пам'ять, увагу. Виховувати пошану до праці. Формувати вміння дітей відбирати овочі за заданою ознакою. Вправляти у читанні слів спочатку на картках з картинкою, а потім без картинки. збагачувати словник дітей назвами ознак.

Матеріал: картки із зображенням овочів і назвою, смужки п’яти кольорів, кубики Зайцева.

Словник: картопля, морква, буряк, цибуля, помідор.

Хід гри

На столі розкладені картки з зображенням овочів та підписом на них. Потрібно посортувати овочі за заданою ознакою. На синю смужку відібрати овочі круглої форми, на червону смужку відібрати червоні овочі, на жовту смужку відібрати ті овочі, які ростуть на землі, а не в землі, на жовтогарячу смужку відібрати овочі, у яких «багато сорочок» і на зелену смужку відібрати овочі, які можна їсти сирими. При неодноразовій грі діти зможуть прочитувати слова без картинки.

Завдання:

1. Помідор який… - круглий, червоний…

2. Морква яка…- довга, жовтогаряча..

3. Буряк який… - круглий, червоний…

4. Картопля яка… - кругла, сира, варена..

5. Цибуля яка… - гірка, кругла…

6. Прочитай слова без картинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«На бабусиному подвір’ї»

«Знайди мою маму»

Мета: розвивати уяву, зір, увагу. Виховувати любов до свійських птахів. Вчити дітей відшукувати зображення дитинчат зі складами до відповідного зображення з такими ж складами. Поповнювати активний словник дітей іменниками. Вправляти дітей у вживанні іменників в орудному відмінку.

Матеріали: картинки із зображенням свійських птахів та їх дитинчат, кубики Зайцева.

Словник: курка, гуска, качка, індик, півень, курчатко, каченятко, гусенятко, індичатко.

Хід гри

На столі розкладені картинки  зі свійськими птахами та їхні дитинчата. Потрібно відшукати маму маленьких пташенят. При неодноразовій грі діти запам’ятовують склади та відшукують їх на кубиках.

Завдання:

1. Ким стане курча, коли виросте? ( Півником або куркою. )

2. Ким стане каченятко, коли виросте? ( Качкою або качуром.)

3. Ким стане гусенятко, коли виросте? (Гускою або гусаком.)     

4. Ким стане індича, коли виросте? ( Індиком або індичкою)

Потім можна провести гру навпаки, запитавши у дітей ким був дитинстві півень, гуска, індик, качка, курка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Назви свійську тварину»

Мета: розвивати логічне мислення, зір, пам'ять. Виховувати дбайливе ставлення до свійських тварин. Вправляти дітей у відшукуванні зображення тварин до зображень з відповідним словом. Формувати вміння дітей знаходити тварин за підказкою. Поповнювати словниковий запас назвами тварин. Вдосконалювати вміння утворювати прикметники.

Матеріали: предметні картинки, ілюстрації свійських тварин.

Словник: кінь, свиня, корова, коза, ягничка.

Хід гри

Вихователь пропонує знайти тварин за підказкою. На столі знаходяться картинки: молоко, сир, м'ясо, сало, рукавичка, кофта, наїзник. При неодноразовій грі діти читають слово при закритій картинці.

Завдання:

1. Які тварини дають молоко? ( Корова, коза.)

2. Із вовни якої тварини виготовляють рукавички, кофти, шарфи? (Ягнички.)

3. На якій тварині можна їздити верхи, подорожувати? (Коневі.)

4. Яку тварину вирощують на м'ясо та сало? (Свиню.)    

5. Відгадай тварину за ознакою:

«Велика, рогата, молочна, ряба» - корова.

«Кучерява, вовняна, невеличка» - ягничка.

«Високий, стрункий, гривастий, прудкий» - кінь.

«Рожева, огрядна, кручений хвостик» - свиня.

І можна навпаки: вихователь називає свійську тварину, а діти характеризують.

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Нагодуй тваринку»

Мета: розвивати увагу, зір, мислення. Виховувати любов до тварин. Формувати вміння дітей відшукувати зображення з їжею зі складами до відповідного зображення тваринок з таким ж складами. Вправляти у запам’ятовуванні складів. Вчити  дітей  будувати поширенні речення.

Матеріали: ілюстрації з тваринками, картинки із зображенням їжі тварин, кубики Зайцева.

Словник: молоко, сіно, кістки, зерно, морква.

Хід гри

Вихователь  пропонує дитині обрати ілюстрації з тваринами та птахами та підібрати до них картинки з їжею.

При неодноразовій грі діти запам’ятовують склади та відшукують їх на кубиках. Потім з перших складів складають слово – назву тварини.

Завдання:

1. Склади речення за запитаннями.

Чим ти напоїш котика? (Котика я напою молоком.)

Чим пригостиш песика? ( песика я пригощу кісточкою.)

Що насиплеш курочці? (Курочці я насиплю зерна.)

Чим нагодуєш кролика? (Кролика я нагодую морквою.)

Чим пригостиш коника7 (Коника я пригощу сіном.)

Під час гри діти відповідають не окремими словами, а повними реченнями).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Впізнай годівничку»

Мета: розвивати зір, увагу, спостережливість. виховувати турботливе ставлення до птахів. Формувати вміння дітей знаходити годівнички птахів за відповідними складами. Вправляти в умінні дітей складати склади за допомогою кубиків М. Зайцева. Активізувати словник дітей назвами птахів.

Матеріали: картонні годівнички, складові картинки з птахами, кубики Зайцева.

Словник: сорока, синиця, горобець, ворона.

Хід гри

Наші пташечки і зголодніли і хочуть їсти. але вони не можуть знайти своїх годівничок. Потрібно їм допомогти. Діти відшукують годівничку з певним складом, відповідно до складу на зображенні пташки. При неодноразовій грі діти запам’ятовують ці склади та слова.

Завдання:

1. Як називається пташка зі складом: во (ворона).

2. Як називається пташка зі складом: со (сорока).

3. Як називається пташка зі складом: си (синиця).

4. Як називається пташка зі складом: го (горобець).

5. Скласти ці слова за допомогою кубиків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Знайди диких пташок»

Мета: розвивати увагу, зір, пам'ять. Виховувати любов до птахів. Вправляти дітей  у читанні слів по складах М. Зайцева спочатку на картках з картинкою, а потім без картинки. Активізувати словник дітей назвами свійських та диких пташок. Формувати уміння дітей вживати узагальнювальні слова.

Матеріали: картки з картинками диких та свійських птахів, картки з паписаними словами назви птахів, кубики Зайцева.

Словник: курка, качка, індик, півень, гуска, сорока, ворона, синиця, голуб, дятел, ластівка, горобець.

Хід гри

На столі розкладені картки з картинками. Вихователь пропонує відібрати картки з картинками диких тварин та назвати їх. При неодноразовій грі діти  запам’ятовують назву пташок не тільки по картинках, а й по складовому читанні.

Ускладнення: запропонувати назвати назви пташок тільки по картках з написаними словами та викласти за допомогою кубиків.

Завдання:

1. Як можна сказати одним словом; курка, гуска, індик, півень, качка (свійські птахи).

2. Як можна назвати одним словом: сорока, ворона, синиця, голуб, дятел, ластівка, горобець (дикі птахи).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Всім, всім потрібен дім»

«Знайди місце в рукавичці»

Мета: розвивати зір, мовлення дітей, спостережливість. Виховувати інтерес до казок та їх помешкання. Вчити дітей знаходити зображення з відповідним складом до зображення з таким же складом. Спонукати дітей запам’ятовувати склади. Вправляти у вживанні іменників з прийменниками.

Матеріали: будиночок-рукавичка, казкові герої, кубики Зайцева.

Словник: рукавичка, лисичка, жабка, мишка, зайчик, ведмедик.

Хід гри

Наша казка невеличка має назву «Рукавичка».

А в ній мешкають звірята і готуються до свята.

Дружно, весело живуть і до себе в гості ждуть.

Вихователь заносить рукавицю і показує звірят, які мешкають в цій рукавиці. Потрібно знайти кожному місце в цій рукавичці. Діти за допомогою складів, які є на картинці кожного казкового героя заходять його місце в рукавичці з таким же складом. При неодноразовій грі діти запам’ятовують назву складу.

Завдання:

1. Хто живе в рукавичці? (мишка, жабка, зайчик, лисичка, ведмедик).

2. Де живе мишка? ( на комині).

3. Де живе жабка? ( на даху).

4. Де живе зайчик? ( в комірці).

5. Де живе лисичка? ( біля віконечка).

6. Де живе ведмедик? ( біля дверей). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Де чия домівка»

Мета: розвивати зір, мислення, увагу, пам'ять. Виховувати інтерес до житла людей та тварин. Вправляти дітей у відшукуванні житла тварин та людей за допомогою першої букви слова. Спонукати дітей до запам’ятовування слова на картинці. Активізувати словник дітей назвами житла та вміти правильно будувати речення із сполучником а.

Матеріали: картки з зображенням та написаним словом, картинки з видами житла.

Словник: житло, подушка, дім, будка, гніздо, дупло, хлів.

Хід гри

На столі картки із зображенням пташки, дівчинки, котика, собачки, білки, корови. Потрібно відшукати житло цих тварин та людей. Вказівкою є перша буква написаного слова на картці та відповідно написана ця буква на картинках з житлом. При неодноразовій грі діти запам’ятовують написане слово та придумують слова на певний звук.

Завдання:

1. Де живе білка і дівчинка? (Білка живе в дуплі, а дівчинка в будинку).

2. Де живе пташка і корова? ( Пташка живе в гнізді, а корова в хліві).

3. Де живе собака і дівчинка? ( Собака живе в будці, а дівчинка в будинку).

4. Де живе пташка і білка? ( Пташка живе в гнізді, а білка в дуплі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Cвіт предметів»

«Знайди предмет по силуету»

Мета: розвивати зір, увагу, логічне мислення та мовлення. Виховувати уважність, терпіння. Формувати вміння дітей знаходити предмет по його силуету з  буквами на предметах. Активізувати словниковий запас дітей назвами предметів. Вправляти дітей у вживанні іменників із суфіксами пестливості.

Матеріали: картинки з предметами, силуети картинок, кубики Зайцева.

Словник: цукерка, рукавичка, лампочка, відро і т. д.

Хід гри

На столі розкладені картинки та силуети картинок. На кожному зображенні є буква. Вихователь пропонує дітям знайти предмети по силуетам та по першій букві назви цього предмета.

Завдання:

1. Назви предмети за допомогою першої букви:

Ц – цукерка, Р – ракета, рукавиця, В – відро, вудка, Б – бант, Л – листок, лампочка, П – пташка, парасолька, пірамідка, прапорець, К – кінь, качка, квітка, М – морква, С – сніговик,  сніжинка, Ф – фартух, Г – гриб, голка, Н – ножиці, О – окуляри.

2. Назви ласкаво:

Цукерка - цукерочка, рукавиця - рукавичка, відро - відеречко, вудка - вудочка, бант - бантик, листок - листочок, лампочка, пташка - пташечка, прапор - прапорець, кінь - коник, качка - качечка, квітка - квіточка,  сніжинка - сніжиночка, фартух - фартушок, гриб - грибочок, голка - голочка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Знайди останній склад»

Мета: розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять. Виховувати інтерес до гри. Формувати вміння дітей знаходити останній склад на кубиках  відповідно до зображення. Закріпити вміння дітей називати правильно предмети.  Вправляти  в  умінні дітей  змінювати сліва за зразком «багато-один».

Матеріали: складові картки з різними зображеннями, кубики Зайцева.

Словник: кошик, дзвіночок, чашка,  барабан, м’яч.

Хід гри

На столі розкладені картки із зображенням різних предметів. На зображенні написане слово, але недописаний останній склад. Потрібно назвати ці предмети та за допомогою кубиків знайти останній склад кожного слова. При неодноразовій грі діти запам’ятовують написані слова та викладають їх на кубиках.

Завдання:

1. Назви предмети:

кошики, дзвіночки, чашки, рулі, барабани, м’ячі. 

2. Багато-один:

кошики  - кошик, дзвіночки - дзвіночок, чашки - чашка, барабани - барабани, м’ячі - м’яч, рулі - руль. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Знайди коробку для подарунка»

Мета: розвивати увагу, зір, мислення, мову. Виховувати взаємодопомогу. Вправляти дітей у відшукуванні коробки для подарунка за допомогою першого складу слова. Закріпити назви кольорів. Формувати вміння складати речення за допомогою запитань вихователя.

Матеріали: складові картинки , картинки з зображенням подарунків, кубики Зайцева.

Словник: коробка, м’яч, машина, зайчик, лялька, барабан.

Хід гри

 - Наші ляльки зібралися на день народження до своєї подружки. Вони просять нас допомогти скласти подарунки в коробки.

Діти називають назви подарунків. Вихователь пропонує знайти місце кожному подарунку в даних коробках. Вказівкою є перший склад  на подарункові та відповідно написане слово з цим складом на коробці. При неодноразовій грі діти запам’ятовують написане слово та викладають його за допомогою кубиків.

Завдання:

1. Скласти речення за запитанням,

В яку коробку покладемо ляльку? (Ляльку покладемо в червону коробку.)

В яку коробку покладемо машину? (Машину покладемо в синю коробку.) 

В яку коробку покладемо м’яч? (М’яч покладемо в білу коробку.)

В яку коробку покладемо барабан? (Барабан покладемо в зелену коробку.)

В яку коробку покладемо торт? (торт покладемо в фіолетову коробку.)

В яку коробку покладемо зайчика? (Зайчика покладемо в жовту коробку.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Волынец Анастасия
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лугина Лилия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
13444
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку