Конспект інтегрованого заняття у цікавій доступній формі розповість дітям про фіолетовий колір. Також під час цього заняття діти ознайомляться зі способами утворення цього кольору. та тим, де цей колір зустрічається у природі.
ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 1 «ДРУЖБА»
Конспект заняття
в молодшій групі
з пріоритетом художньо - естетичного розвитку
«Фіолетова казка»
Сфера «Культура»
Підготувала і провела
вихователь молодшої групи
Коханій О.В.
м. Сміла
2011р.
Програмовий зміст :
фізичний розвиток : розвивати загальну і дрібну моторику,вправляти у основних танцювальних рухах,вправляти у використанні пальців для створення зображення;
соціально – моральний розвиток : формувати навички організованої поведінки; виховувати дружні стосунки;
емоційно –ціннісний розвиток: розвивати емоційну сферу,вміння виражати свої емоції;
пізнавальний розвиток : познайомити дітей з фіолетовим кольором,способом його утворення, сприяти розвитку пізнавальної активності,збагачувати досвід використання сенсорних еталонів, збагачувати враження про предмети навколишнього світу, розвивати мислення ,увагу, пам’ять;
мовленнєвий розвиток: збагатити словник дітей прикметниками,назвами кольорів та відтінків,вчити висловлювати свою думку;
художньо – естетичний : вчити виділяти у предметному довкіллі яскраве,вражаюче, продовжувати вчити розрізняти жанри образотворчого мистецтва, сприймати літературні,музичні твори;
креативний розвиток : стимулювати бажання дітей відходити від шаблонів,проявляти вигадку,фантазію; виховувати потребу проявляти елементи творчості в різних видах діяльності,надавати дітям можливість експериментувати,виявляти творчу ініціативу,імпровізувати;
Обладнання : предмети фіолетового кольору, ілюстрації, гуашеві фарби, пензлики, підставки, серветки, папір, записи музики, предметні картинки.
Хід заняття .
Діти заходять до групової кімнати.
Комунікативна гра "Добрий день".
Добрий день, ручки! - виставляють руки, повертають долонями вгору.
Хлоп-хлоп-хлоп! -
Добрий день, ніжки! - пружинка.
Топ-топ-топ! - тупотять ногами.
Добрий день, щічки! - гладять долонями щічки.
Плюх-плюх-плюх! - 3 рази злегка поплескують по щоках.
Добрий день, губки! - качають головою вправо-вліво.
Чмок-чмок-чмок! - 3 рази чмокають губами. .
Добрий день, мій носик! - гладять ніс долонею.
Біп-біп-біп! - натискають на ніс вказівним пальцем.
Добрий день, гості! - простягають руки вперед, долонями вгору.
Всім привіт! - махають руками.
Вихователь: Діти ,ви любите казки? Сьогодні я хочу прочитати вам нову казку,якої ви ще не чули. Згодні ? Сідайте зручно,слухайте уважно, і потім розповісте мені,про який новий колір ви дізнались із казки.
Діти сідають на подушки,які лежать на килимі.
Вихователь: -В одній фіолетовій країні,в фіолетовому палаці, жила – була маленька принцеса. І звали її принцеса Фі . В її країні все було фіолетового кольору – і будинки, і дерева і навіть їжа. Вранці до вікон фіолетового палацу прилітали фіолетові пташки, і будили принцесу своїм співом. Принцеса просиналась,відкривала віконце,і годувала фіолетових пташок фісташками. А потім вона їла фіолетову кашу на сніданок, і виходила в свій фіолетовий сад. Там росли на грядках фіолетові баклажани, на клумбах розквітали фіалки,а на деревах достигали фіолетові сливи і виноград. Маленька принцеса брала свою фіолетові лієчку, і поливала фіолетовий сад. (Педагог демонструє ілюстрацію ).
Сподобалась вам казка? Про який новий колір ви дізнались? Що було фіолетового кольору? Як звали принцесу?
А хотіли б ви потрапити до фіолетового королівства?
Діти , у мене для вас сюрприз – принцеса Фі передала вам гостинці із свого фіолетового королівства (виносить тацю, накриту серветкою).
Як ви думаєте,що це ?
Діти висловлюють припущення.
Вихователь знімає тканину,якою накрита таця, на ній - фіалки, виноград,баклажан. Що це ? Якого кольору?
Вихователь бере вазон з фіалками.
- Давайте понюхаємо фіалки,і дізнаємось,чим пахне фіолетовий колір.
(квітами,свіжістю,весною, фіалками.)
Вихователь бере баклажан .
- Давайте доторкнемось до баклажана, і дізнаємося,який фіолетовий колір на дотик (холодний,гладенький, твердий).
Вихователь бере з таці виноград .
- Тепер давайте дізнаємося,який фіолетовий колір на смак. (солодкий,смачний,соковитий).
Вихователь: Фіолетовий колір дуже гарний ,таємничий. А хотіли б ви дізнатись, як утворюється цей колір? Подумайте,і скажіть із яких кольорів ми можемо утворити фіолетовий?
Діти висловлюють свої припущення.
Вихователь : А вам хотілося б погратися з кольорами, і дізнатись, з яких кольорів утворюється фіолетовий?
Діти діляться на пари (хлопчик – дівчинка) і змішують кольори в пластикових стаканах.
1 пара – жовтий і синій кольори;
2 пара – червоний і жовтий кольори;
3 пара - блакитний і рожевий кольори;
4 пара – білий і червоний
Вихователь :Які кольори утворились? Із яких кольорів утворився фіолетовий?
Фіолетовий колір утворюється,якщо змішати рожевий і блакитний.
Щоб фіолетовий колір створити
Рожевий з блакитним скоріше змішай,
І намалюй фіолетові квіти,
Або виноград – вибирай.
Вихователь: А зараз ми з вами пограємо в гру.
Дидактична гра « Що буває …»
Діти діляться на підгрупи (дівчата і хлопчики) і серед предметних картинок вибирають предмети блакитного кольору(хлопчики) і рожевого (дівчатка).
Вихователь:наші кольори зустрілись,і потоваришували.
Під веселу музику діти виконують імпровізований танок.
Вихователь :-А зараз ми з вами утворимо фіолетовий колір на своїх палітрах і за допомогою наших пальчиків намалюємо фіолетовий натюрморт з виноградом в подарунок принцесі Фі.
Діти на своїх палітрах утворюють фіолетовий колір.
Діти розглядають зразок. Вихователь показує прийом малювання пальчиком.
Пальчикова гімнастика під музичний супровід «Фіолетові квіти».
Фіолетові квітки - роблять із пальчиків «квітку»
Розтулили пелюстки – розкривають пальчики
Вітер легко дихає – хитають руками
Квітки заколихує.
Фіолетові квітки
постуляли пелюстки – закривають «квітку»
Тихо засинають,
Голівоньки схиляють - засинають.
Під музику діти малюють виноград за допомогою пальців.
Вихователь: Принцеса Фі хоче з вами погратись. Вона заховала в нашій групі предмети фіолетового кольору, і хоче, щоб ви їх знайшли.
Діти шукають і знаходять іграшки фіолетового кольору.
Підсумок.
Діти повертаються обличчям до гостей . «Всім – всім до побачення!»