Розвиток мовлення. Сім'я

Про матеріал
матеріал містить конспект заняття з розвитку мовлення для дітей дошкільного віку з порушеннями слухової функції
Перегляд файлу

Конспекти занять з розвитку мовлення

 

Заняття 1

Тема: Сімя

Мама, тато, брат, сестра – ось яка у нас сім’я.

Мета: - збагатити активний словник дітей словами з теми сім’я (мама, тато, бабуся, дідусь, син, дочка), ввести в словник дітей узагальнюючі слова сім’я, родина; активізувати у мовленні дітей засвоєну лексику;

- розвивати увагу, пам’ять, мислення;

- коректувати вимову;

- виховувати любов і уважне ставлення до членів своєї родини.

Обладнання: будиночок, сюжетний малюнок із зображенням сім’ї, предметні малюнки із зображенням усіх членів сім’ї, таблички.

Хід заняття:

На столі у педагога стоїть будиночок.

- Діти, подивіться, будь ласка, що стоїть у мене на столі. Як ви гадаєте, хто може жити в цьому будиночку? (відповіді дітей)

- Зараз ми з вами познайомимося з усіма мешканцями цього будиночка.

Педагог по черзі демонструє предметні картинки й називає  їх (Це мама. Це тато. Це син Сергійко. Це їхня донечка Софійка. Сергійко і Софійка – братик і сестричка. Це дідусь. А це бабуся).

- Бачите, як багато людей живе в цьому будиночку. Ви запам’ятали, хто в ньому живе? Давайте, усі разом пригадаємо, хто живе в будиночку.

Дидактична гра «Хто в будиночку живе?»

Педагог пропонує дітям по черзі підійти до стола, взяти картинку із зображенням одного із членів родини, який мешкає в будиночку,  і назвати його (усно-дактильне прочитування слів).

- Молодці, діти, ви добре запам’ятали, хто живе в будиночку. А тепер подумайте, як одним словом можна назвати маму, тата, сина, дочку, бабусю, дідуся?

- Так, правильно. Це – сім’я.

- У кожного з вас також є своя сім’я. Розкажіть, будь ласка, з ким ви живите.

Діти по черзі називають по фотокарткам, з ким вони живуть.

- Зараз ми з вами трішечки відпочинемо і пограємо в цікаву гру. Для цього спочатку пригадаємо, якого зросту дорослі, а якого діти? Дорослі високі, а діти – маленькі, низенькі. Як можна показати дорослого? Треба підняти руки і потягтися вгору (вихователь демонструє необхідні рухи). А як показати дитину? Можна присісти.

Якщо педагог показує зображення і табличку з назвою дорослого, діти мають потягтися вгору, якщо дитину – присісти.

Підсумок заняття.

- Діти, з ким ми сьогодні познайомилися?

- Як можна назвати одним словом маму, тата, братика, сестричку, бабусю, дідуся?


 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку