Конспекти занять з розвитку мовлення
Заняття 1
Тема: Сім’я
Мама, тато, брат, сестра – ось яка у нас сім’я.
Мета: - збагатити активний словник дітей словами з теми сім’я (мама, тато, бабуся, дідусь, син, дочка), ввести в словник дітей узагальнюючі слова сім’я, родина; активізувати у мовленні дітей засвоєну лексику;
- розвивати увагу, пам’ять, мислення;
- коректувати вимову;
- виховувати любов і уважне ставлення до членів своєї родини.
Обладнання: будиночок, сюжетний малюнок із зображенням сім’ї, предметні малюнки із зображенням усіх членів сім’ї, таблички.
Хід заняття:
На столі у педагога стоїть будиночок.
- Діти, подивіться, будь ласка, що стоїть у мене на столі. Як ви гадаєте, хто може жити в цьому будиночку? (відповіді дітей)
- Зараз ми з вами познайомимося з усіма мешканцями цього будиночка.
Педагог по черзі демонструє предметні картинки й називає їх (Це мама. Це тато. Це син Сергійко. Це їхня донечка Софійка. Сергійко і Софійка – братик і сестричка. Це дідусь. А це бабуся).
- Бачите, як багато людей живе в цьому будиночку. Ви запам’ятали, хто в ньому живе? Давайте, усі разом пригадаємо, хто живе в будиночку.
Дидактична гра «Хто в будиночку живе?»
Педагог пропонує дітям по черзі підійти до стола, взяти картинку із зображенням одного із членів родини, який мешкає в будиночку, і назвати його (усно-дактильне прочитування слів).
- Молодці, діти, ви добре запам’ятали, хто живе в будиночку. А тепер подумайте, як одним словом можна назвати маму, тата, сина, дочку, бабусю, дідуся?
- Так, правильно. Це – сім’я.
- У кожного з вас також є своя сім’я. Розкажіть, будь ласка, з ким ви живите.
Діти по черзі називають по фотокарткам, з ким вони живуть.
- Зараз ми з вами трішечки відпочинемо і пограємо в цікаву гру. Для цього спочатку пригадаємо, якого зросту дорослі, а якого діти? Дорослі високі, а діти – маленькі, низенькі. Як можна показати дорослого? Треба підняти руки і потягтися вгору (вихователь демонструє необхідні рухи). А як показати дитину? Можна присісти.
Якщо педагог показує зображення і табличку з назвою дорослого, діти мають потягтися вгору, якщо дитину – присісти.
Підсумок заняття.
- Діти, з ким ми сьогодні познайомилися?
- Як можна назвати одним словом маму, тата, братика, сестричку, бабусю, дідуся?