Розвиток мовленння
Заняття 4
Тема: Одяг.
Лялька хоче погуляти – будемо її вдягати.
Мета: - ввести в словник й активізувати в мовленні дітей слова з теми «Одяг»: (плаття, спідниця, штани, светр, майка, трусики, футболка, куртка, шарф, рукавиці, шапка), ознайомити дітей з поняттям одяг, ввести в активний словник узагальнююче слово одяг;
- розвивати увагу, пам’ять, мислення;
- коректувати вимову;
- виховувати колективізм, інтерес до спільної ігрової діяльності.
Обладнання: лялька, предметні картинки із серії «Одяг», таблички .
Хід заняття
- Діти, ми з нашою лялькою Катрусею прийшли до магазину. Що вона там побачила? Педагог демонструє предметні картинки із серії «Одяг» ( плаття, спідницю, штани, светр). Усно-дактильне прочитування слів.
- Діти, як можна одним словом назвати плаття, спідницю, светр, штани, шкарпетки? (Одяг).
Діти, скажіть, будь ласка, Катрусі, у якому магазині вона побувала? Як називається магазин, у якому продається одяг? (Магазин одягу).
- Який ще одяг може продаватися в такому магазині? Вихователь демонструє предметні картинки із серії «Одяг», діти називають зображені на них предмети, усно-дактильне прочитування слів.
- Катрусе, ти запам’ятала, як називається одяг? Зараз ми це перевіримо!
Дидактична гра «Виправ помилку».
Педагог пропонує дітям по черзі називати різні предмети одягу, зображені на картинках. Лялька Катруся має знайти потрібний малюнок і показати його дітям. Після вибору, здійсненого лялькою, Педагог демонструє картинку і звертається до малюків із запитанням: «Діти, це спідниця?». Якщо вибір здійснено правильно, Педагог стимулює дітей до відповіді. Якщо лялька помилилася, діти виправляють її.
- Катрусе, скажи, будь ласка, що з одягу тобі сподобалося найбільше. (Плаття).
Педагог демонструє малюнок із зображенням плаття.
- Діти, подивіться на це плаття. Як видумаєте, чому воно сподобалося Катрусі найбільше?
- Воно справді дуже красиве. Якого воно кольору? (Плаття червоне). Хто носить плаття? (Плаття носять дівчатка). А що носять хлопчики? (Відповіді дітей). Педагог демонструє на комусь із хлопчиків, одягнену сорочку.
- Наша Катруся сама одягатися не вміє, тому нам треба їй допомогти. Тоді Катруся з нами разом зможе піти на прогулянку.
Дидактична гра «У що вдягнемо ляльку?».
- Спочатку треба подивитися, яка погода надворі? Тепло чи холодно? Тепер виберемо необхідний для ляльки одяг.
Педагог розкладає перед дітьми різноманітний ляльковий одяг і пропонує визначити, у що варто одягти ляльку. Діти вибирають потрібний одяг.
Педагог пропонує дітям розкласти речі в тій послідовності, в якій вони будуть її одягати: «Що одягнемо ляльці спочатку? Що потім?...».
Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку».
Діти по черзі підходять до стола, беруть один з предметів одягу, називають його й несуть вихователю. Кожна дитина самостійно або з допомогою вихователя одягає на ляльку ту річ, яку принесла.
Підсумок заняття.
- Пригадайте, у якому магазині була лялька Катруся?
- У що ми вдягли на прогулянку нашу Катрусю?
У роздягальні, збираючи дітей на прогулянку, педагогу варто стимулювати малюків уголос називати ті речі, які вони одягають.