Розвиток мовлення. Складання діалогів

Про матеріал
Конспект розроблений відповідно чинним підручникам і програмам з української мови
Перегляд файлу

Тема. Розвиток  мовлення. Складання діалогів 

Мета: удосконалювати вміння шестикласників складати та розігрувати          

                 діалоги, вчити учнів аналізувати діалогічне мовлення щодо його     

                 змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування;

                 розвивати культуру усного мовлення; виховувати допитливість, вміння 

                 логічно мислити, аргументувати свої думки.

 Обладнання: підручник, дидактичний матеріал,проектор.

                                                      ХІД УРОКУ

Мова – це не просто спосіб спілкування,а щось більш значуще…

Олесь Гончар

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

                «Мозковий штурм».

 Що ми називаємо діалогом?

 У яких стилях мови доцільне діалогічне мовлення?

 Які існують правила ведення діалогу?

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

Створення грона»:      СПІЛКУВАННЯ-…

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Творче спостереження.

 Прочитайте уривок із фантастико-пригодницької казки Анатолія Георгійовича Костецького «Мінімакс — кишеньковий дракон, або день без батьків». Назвіть учасників діалогу, його вид. Охарактеризуйте ситуацію спілкування (тема, основна думка діалогу та умови спілкування).

Особливо добре на Мінімакса впливала Лізка, до якої дракончик увесь час, поки точилася розмова, горнувся й тулився, мов кошеня.

 А звідки в тебе таке ім'я? — ,Олег вирішив з'ясувати все, а заодно й перевірити своє припущення.

 Просто я можу меншати чи більшати, як захочу. «Міні» — це від слова «мінімум», тобто маленький, а «Макс» — від «максимум», що означає великий.

 І до яких розмірів ти можеш більшати? Може, як слон? — усміхнувся Олег.

 Зараз побачиш! — грізно відказав Мінімакс і почав так швидко рости, що одразу сягнув Лізиного плеча!..

 А чому ти не просто Мінімакс, а Мінімакс І? Адже порядковими номерами називають тільки королів та царів.

 Ніякий я не король і не цар,— одмахнувся Мінімакс.— Просто я — перший з нової експериментальної серії драконів типу «Мінімакс».

2. Виконання ситуативних завдань. Розігрування діалогів.

Завдання І: прочитати текст та висловити свої думки щодо прочитаного. Чи хотіли б ви, щоб і у вашій школі запровадили штрафи за прогули? Скласти та розіграти діалог на запропоновану тему.

                                              2000 євро за прогули

У Швеції школярі навіть не думають без поважних причин пропускати уроки. Бо за це з батьків стягують штраф. Коли тато й мама дванадцятирічного сина-прогульника не сплатили невеликий штраф, а той продовжував нехтувати навчанням у школі, суд змусив їх сплатити за порушення дисципліни 2000 євро — це майже 13 тисяч гривень!

(Із журналу.)

Завдання II: прочитати статтю про експерименти в японській системі освіти, висловити свою думку щодо прочитаного. Скласти та розіграти діалог, у якому висловитися за чи проти такого нововведення, аргументуючи власну думку, і запропонувати свій вихід із ситуації, коли учні дрімають на уроках.

«Сонна» перерва

Тому, хто любить дрімати на уроці, варто всього-на-всього вивчити японську мову і перебратися на навчання до однієї з тамтешніх шкіл. У багатьох із них запроваджено «сонну» перерву. Керівники шкіл з'ясували, що недосипають не тільки учні, а й учителі. Тому на 15 хвилин у класах вимикають світло, звучить класична музика — учитель і учні дрімають на своїх місцях, Результат не забарився — підвищилась успішність і зменшилася кількість прогулів.

(Із журналу.)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

«Мікрофон».

 Що корисного ви навчилися робити на уроці?

 Що для вас було найцікавішим (найскладнішим)?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 Скласти діалог, використовуючи стилістично забарвлені слова, з товаришем після уроку української літератури.

docx
Додано
5 березня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку