Конспект уроку. 2 клас. НУШ.
Вчитель: Асланова Тетяна Петрівна
Тема: Розвиток мовлення
Мета: повторити з учнями правила переносу слів, вміння визначати кількість звуків, букв, вміння записувати власні імена, визначати тип тексту, розвивати мову учнів та пам’ять, продовжити знайомство з історією України, виховувати почуття любові до своєї країни.
Обладнання: ілюстрації, грамоти.
I. Організація класу.
Вітаю Вас діти на уроці української мови. Спочатку сідайте дівчатка-краса нашого класу, а тепер сідайте хлопчики - сила і мужність наша.
На цьому уроці, діти,
Треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Повні відповіді дати.
Сьогодні у нас інтегрований урок української мови. Ми познайомимося з історією Запорізької Січі, з козацтвом на Україні, поговоримо на такі теми: «_________», « Звуки та букви», «Вживання великої букви».
II. Робота за темою уроку.
1.
Так, наша країна - це Україна. Називається так тому, що знаходиться на краю Європи, у сусідстві коло Азії. Велика і прекрасна Українська земля. Чудові її ліси, парки, гаї.
Щоб нашу рідну землю
міцно, щиро покохати,
Треба все її минуле
Добре вчити, пізнавати.
2.
Прочитайте вірш з дошки:
Цвітуть в полях волошки сині,
В гаях щебечуть солов’ї,
Ми живемо на Україні
Ми дуже любимо її.
Завдання:
3. Цікава історія нашої країни.
Нам зрозумілі і знайомі слова: вільна, Україна, козак, Київ, гетьман.
Поясніть слова: козак, гетьман.
Довідка із словника:
Гетьман - найвищий начальник козаків, який давав накази війську, проводив час у військових походах.
Козак - це татарське слово, значить юнак, молодець. Від того що козаки мешкали на Запоріжжі, їх називали запорожцями.
Найстрашнішими ворогами України в 15-16 столітті були татари і турки. Вони нападали і грабували, вбивали, забирали в полон людей. Іноді молоді люди збиралися на кордонах України для того, щоб захистити свою країну, об’єднавшись.
Тече по Україні річка Дніпро. Має вона 12 порогів. Пороги - це високі кам’яні гори. За 12 порогом знаходиться острів Хортиця. Ось сюди приходили козаки.
Дмитро Вишневецький об’єднав козаків і заснував Січ у 1530 році.
Зараз послухайте розмову діда і юнака і зрозумійте, чому люди йшли в козаки.
Сценка (розігрують діти):
Батька забили батогами, а мати з горя померла. А я на панський маєток вогонь пустив, а сам ноги в руки і в Січ.
Дайте відповідь на питання.
4. Робота в зошиті
Завдання.
Непереможні козаки
Вам лине слово крізь віки,Вам дякуємо за Україну.
Не дали впасти на коліна.
( Н. Ніщук)
5.
Завдання:
Прослухайте текст і визначте тип тексту.
У вільний час від бойових походів, козаки розорювали степову цілину, сіяли жито, будували хати, ловили рибу, займалися торгівлею.
Але, якщо був час відпочинку, то козаки співали пісні, грали на
музичних інструментах, шуткували.
( Текст-розповідь)
6. Час-хвилинка «Козацька сміхопонорама»
а). - Ти вмієш плавати, козаче?
- Вмію.
- А де навчився?
- У воді.
б). - Ви годували сьогодні коней?
- Годували.
- А хто бачив?
- Другий кінь бачив.
в). - А хто з вас сміливий?
- Малий, малий!
- А чому саме він?
- Бо він лисий, в нього волосся дибом не встає, коли страшно.
7.
З уроків __________ читання ми знаємо як пишуться власні іменники. Запишемо разом.
Богдан Хмельницький, Іван Сірко, козак Голожа, Петро Сагайдачний.
Підберіть слова - синоніми до слова сміливий. (сміливий, хоробрий, мужній).
Завітаймо до музею у відділ козацької слави. (Учні діляться на коши, так поділялися козаки на Січі. Кожен кош отримує стародавню грамоту і розповідає що там зображено.)
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.
Скласти усно твір «Що я знаю про козаків?»