Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів

Про матеріал
Поняття «пізнавальний інтерес» як найважливіша складова загального явища інтересу. Проаналізовано психолого-педагогічні особливості розвитку пізнавальних інтересів учнів у процесі навчання в початковій школі. Визначено основні поняття дослідження та висвітлено основні підходи до визначення цих понять. Розглянуто характерні ознаки та основні етапи процесу формування та етапи розвитку пізнавального інтересу. Підкреслюється важливість врахування цікавості дітей до сучасних технологій в розвитку пізнавальних інтересів та актуальність і затребуваність для формування в учнів правильного напрямку використання можливостей та розуміння своїх потреб. У статті широко розкрито засоби, методи та форми роботи вчителя у даному напрямку. Зазначені різні педагогічні прийоми, за допомогою яких вчитель має змогу досягти поставленої мети. Відзначено відмінність пізнавального інтересу школярів в межах одного і того ж класу, причини і характер таких проявів, обумовленість різним досвідом, особливими шляхами індивідуального розвитку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів: теорія, практика, психологія

Номер слайду 2

Мета: Теоретично обгрунтувати й дослідити педагогічні умови формування пізнавального інтересу, пізнавальної активності учнів психолого-педагогічні аспекти пізнавального інтересу, проаналізувати роботу вчителів початкової школи з даного питання визначити різноманітні підходи, що сприяють розвитку пізнавальної активності та пізнавального інтересу

Номер слайду 3

Законодавча база для реалізації питання: Закон України “Про освіту” Державний стандарт початкової освіти Державна національна програма “Освіта” Національна програма “Діти України”

Номер слайду 4

Я.А.Коменський І.Г.Песталоцці А.Г.Дістерверг К.Д.Ушинський В.Сухомлинський О.Старинська О.Митник О.Савченко В.Кириленко

Номер слайду 5

Потрібно, щоб дитина в школі була передусім думаючою, активним добувачем знань, допитливим шукачем істини, мандрівником у світі пізнання. В. Сухомлинський

Номер слайду 6

Дати дітям відчути радість праці, радість пізнання, успіху в навчанні, збудити в їхніх серцях почуття власної гідності - ось перше завдання вчителя, бо успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини,що породжує енергію для боротьби з труднощами,формує бажання вчитися.

Номер слайду 7

Інтерес - є могутнім засобом успішного навчання й виховання Виховання в учнів інтересу до вивчення будь-якого предмета – одне з важливіших питань кожного вчителя. Інтерес – це виборча спрямованість людини, його уваги, думок,помислів С.Л.Рубінштейн

Номер слайду 8

Пізнавальний інтерес - Виборча спрямованість особистості, що звертається до області пізнання, до її предметної сторони й самого процесу оволодіння знаннями Навчальний інтерес - інтерес до шкільних предметів,спрямований на оволодіння знаннями

Номер слайду 9

Пізнавальний інтерес – з’єднання психічних процесів: Інтелектуального, вольового, емоційного

Номер слайду 10

Характерні ознаки інтересів Зміст широта стійкість сила дієвість

Номер слайду 11

Умови розвитку пізнавальних інтересів до навчання Який предмет подобається? Чому? Заняття у вільний час Вміння ставити питання вчителю і батькам Які труднощі у навчанні? Що заважає вчитися краще? Участь у позакласній роботі з предмету

Номер слайду 12

Головна умова формування інтересу Розуміння дитиною змісту і значення виучуваного Умова збудження інтересу Наявність нового у підході до розгляду матеріалу Умова виховання пізнавального інтересу Емоційна привабливість навчання

Номер слайду 13

Фактори впливу на дійсні інтереси Знання вчителем свого предмету Раціональна будова уроку, ефективність,наочність Індивідуалізація, диференціація Залучення всіх учнів до роботи Знання психологічних особливостей учнів класу Практична спрямованість. Результативність Позакласна діяльність

Номер слайду 14

Пізнавальний інтерес як мотив навчальної діяльності Інтерес до предмета Свідомість примус

Номер слайду 15

Модель становлення навчальної успішності. психічні процеси потреба в пізнанні зацікавленість пізнавальний інтерес активність діяльність пізнавальна навчальна навчальна успішність

Номер слайду 16

Якщо хочеш виховувати в дітях сміливість розуму, інтерес до серйозної інтелектуальної роботи, то створюй такі умови, щоб іскорки їхніх думок утворили царство думки, дайте їм можливість відчути себе в ньому володарями. Ш.А. Амонашвілі

Номер слайду 17

Практика Обмін досвідом Киричук Н.І. Канерест С.Ю. Антончикова М.П. Семенець К.В. Крапейчук Т.Л. Дрозденко О.С.

Номер слайду 18

Психологія Психолого-педагогічна діяльність вчителя включає: - доброзичливе педагогічне спілкування зорієнтоване на потреби учня; - вміння вчителя спостерігати за дітьми; - відчувати зміни їхнього душевного стану; - розуміти причини поведінки учнів, бути терплячим, прогнозувати наслідки своїх дій; - дати учням відповідні знання.

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
6 липня 2023
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку