Розвиток спритності та швидкісно-силових якостей учнів.

Про матеріал
Ознайомити учнів з правилами техніки безпеки під час виконання легкоатлетичних вправ. Удосконалювати техніку виконання стрибкових та бігових вправ. Здійснювати самоконтроль та визначення ЧСС під час уроку та в домашніх мовах.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з фізичної культури

ЛЕГКА АТЛЕТИКА

8 клас

Тема: Розвиток спритності та швидкісно-силових якостей учнів.

  1. Правила техніки безпеки під час уроків з легкої атлетики.
  2. Розвивати спритність та швидкісно-силові якості. Човниковий біг. Стрибкова підготовка.
  3. Навчати техніці старту, стартового розбігу та бігу по дистанції на 30 м.
  4. Виховувати в учнів потребу до систематичних занять фізичною культурою, свідоме ставлення до зміцнення свого здоров´я, розвивати фізичні та морально-вольові якості.

Завдання:

  1. Ознайомити учнів з правилами техніки безпеки під час виконання легкоатлетичних вправ.
  2. Удосконалювати техніку виконання стрибкових та бігових вправ.
  3. Здійснювати самоконтроль та визначення ЧСС під час уроку та в  домашніх мовах.

Місце проведення: спортивний зал.

Інвентар:  свисток, секундомір, кубики для човникового бігу, нестандартне обладнання, скакалки.

Вчитель фізкультури       Козачок Геннадій Олександрович


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

І. Підготовча частина (12 хв.)

  1.  

Шикування в одну шеренгу, рапорт. Привітання з класом.

3 хв.

Перевірити стан спортивної форми відповідно до погодних умов та стан здоров´я

  1.  

Повідомлення завдань уроку

1 хв.

Ознайомити учнів зі структурою уроку

  1.  

Правила техніки безпеки під час уроків з легкої атлетики.

Практичне визначення ЧСС за 10 с.

3 хв.

Отримати зворотню інформацію.

 

Показати місце розташування пульсу, навчити його визначати.

  1.  

Стройова підготовка, різновиди ходьби, біг, переміщення приставним кроком, біг, ходьба, ЗРВ у русі.

4 хв.

Чітко виконувати команди

  1.  

Шикування в одну шеренгу.

Перешикування в колону по три.

1 хв.

За командою вчителя

 

ІІ. Основна частина (28 хв.)

  1.  

Човниковий біг: 4 х 9 м:

  • човниковий біг з торканням рукою за лінією
  • човниковий біг           2 х 9 м;
  • човниковий біг           4 х 9 м.

6 хв.

 

Акцентувати увагу на правильність гальмування ногами та роботу рук.

Виконується дві спроби по три учасника.

  1.  

Спеціальні бігові вправи:

  • біг з високим підніманням колін;
  • біг із закиданням гомілки назад;
  • біг стрибками;
  • пояснення і показ стартового положення (високий старт);
  • стартовий розбіг до 10 м.;
  • біг на 30 м. (по дві спроби);
  • визначення ЧСС за 10 с.

8 хв.

 

Почергово по три учасника

 

 

Команда «На старт!», «Увага!», «Руш».

 

Почергово забігами по три учасника. Максимальна швидкість. Ненапружені рухи руками і ногами з великою амплітудою.

Відпочинок під час повернення до лінії старту.

  1.  

Стрибки у довжину з місця:

  • стрибки на правій, на лівій, на двох ногах;
  • багатоскоки (8 стрибків з ноги на ногу);

 

 

  • стрибки у довжину з місця послідовно (5-6 стрибків);
  • стрибок у довжину з місця (по три спроби);
  • вправи зі скакалкою.

8 хв.

 

Слідкувати за ритмом роботи рук і ніг.

Восьмий стрибок – приземлення на дві ноги.

Стрибки більше вгору, ніж вперед з максимальним відштовхуванням.

 

 

 

 

  1.  

Естафетний біг на базі човникового бігу:

  • про бігання відрізків 2 по 9 м. з передачею естафети;
  • про бігання відрізків 2 по 9 м. з передачею баскетбольного м´яча;
  • шикування в одну шеренгу.

6 хв.

Змагаються дві команди.

 

 

 

 

За зростом по лінії.

 

ІІІ. Заключна частина (5 хв.)

  1.  

Повільний біг, рівновага на одній нозі

1 хв.

Руки на пояс, другу ногу вперед.

Повторити на обох ногах.

  1.  

Ходьба з виконанням вправи на увагу.

Визначення ЧСС за 10 с.

1 хв. 30 с.

Виконувати вправи за вказівкою вчителя.

  1.  

Підбиття підсумків уроку

2 хв.

Обов´язково відзначити найбільш старанних учнів.

  1.  

Домашнє завдання

30 с.

Стрибки у довжину з місця. вправи зі скакалкою.

 

 

План – конспект

уроку  з фізичної культури для 8 класу

на тему «Легка атлетика»

 

Завдання:   1. Техніка бігу на 60 м з низького  старту.

  1.                    Закріплення техніки стрибка у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».
  2.                    Удосконалювати техніку метання малого м'яча на дальність.
  3.                    Розвиток фізичних якостей.

 

Інвентар : Свисток, секундомір, рулетка, прапорці, колодки стартові, м’ячи для метання (150г),

                     гімнастичні обручи, кубики, скакалки, гантелі.

Місце проведення:  Спортивний майданчик Слобідського НВК.

 

Дата проведення:

Вчитель фізкультури  Попов Валерій Олексійович

 

п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

П І Д Г О Т О В Ч А  Ч А С Т И Н А  ( 10 -12хв.)

 

 

 

 

   І

 

1. Шикування. Рапорт. Привітання.     

    Пояснення завдань уроку.

 

2. Правила безпеки.

3.  Замір ЧСС за 15 с

 

 

4. Стройові вправи:

   Команди: «Шикуйсь!», «Рівняйсь!», «Струнко!», «Вільно!». Повороти на місці праворуч , ліворуч, кругом.

5. Вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості.   

     Різновиди ходьби:

- звичайним кроком;

- на носках;

- на п’ятах;

- на зовнішній стороні стопи;

- на внутрішній сторони стопи;

- у напівприсіді;

 

6. Спортивна ходьба з переходом на біг.

 

 

 

7. Різновиди біг:

 - звичайний до 100 м.;

 

 

 - з високим підніманням стегна;

 - із закиданням гомілки назад – назовні;

 

 - стрибковим кроком;

 - «олієній» біг;

- приставним кроками правим та лівим

  боком;

- прискоренням після торкання рукою                            

  землі;

 

 8. Відновлення дихання.

 

9. Загальнорозвивальні вправи у русі;

а) в. п. – руки вниз.

    1 – руки в сторони;

    2 – руки вгору;

    3 – руки в сторони;

    4 – в.п.

б) в.п. – праву руку вгору, ліву – вниз.

  1 – 2 – пружні рухи руками назад;

  3 – 4 – те саме зі зміною положення рук;

в) в.п. – зігнуті руки перед грудьми.

  1 – 2 – пружні рухи зігнутими перед 

              руками в сторони – назад;

   3 -4 – пружні рухи прямими руками в

              сторони – назад;

г) в.п. руки в сторони.

   1 - 4 – колові оберти рук вперед;

   5 – 8 – колові оберти рук назад;

д) в.п. – зігнуті руки перед грудьми, кисті

               в замок.

    1 -  випад правою ногою вперед із

          поворотом тулуба вправо;

    2 – випад лівою ногою вперед із

          поворотом тулуба вліво;

    3 – 4 - те саме.

е) в.п. – зігнуті руки вгору.

    1 – крок лівою ногою мах руками назад;

    2 – крок правою ногою мах руками 

          назад;

    3 – 4 – на місці відвести руки вперед до

         землі коліна не згинати.

 

10. Повільна ходьба. Ходьба стройовим  

       кроком на місці.

 

11. Замір ЧСС за 15 с.

 

 

 

1хв.

 

 

30 с

30с

 

 

1хв.

 

 

 

1,5-2хв.

 

 

по

10-15с

 

 

 

10-15м

 

20-30с

 

 

 

2-3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20-30с

 

2-3хв.

 

6 – 8 разів

 

 

6 – 8 разів

 

 

6 – 8 разів

 

 

4 х 4

 

 

6 – 8 разів

 

 

 

 

 

6 – 8 разів

 

 

 

 

 

10-20м

30с

 

30с

 

Фронтальний метод. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

 

 

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень.

Звернути увагу на чітке та правильне виконання команд.

 

В русі. Дистанція 2 – 3 кроки. Стежити за поставою.

 

Темп повільний.

Руки в гору.

Руки за голову.

Руки на пояс. Спину тримати рівно.

Руки на пояс.

 

Руки за спину.

 

Поступово прискорювати темп ходьби. Стежити за правильною постановкою стопи та активним рухом рук.

Бігові вправи виконуються вздовж  баскетбольного майданчика, по ширині проходять звичайним кроком. Темп середній.

Стежити за роботою рук і ніг.

Руки позаду. Дістати п’ятками долоні.

 

Звернути увагу на правильну роботу рук та ніг.

 

Діти з ослабленим станом здоров’я виконують звичайний біг.

Темп виконання повільний. Рухи руками вгору – вдих, униз – видих. Дихання глибоке.

У русі в колону по одному. Дистанція два - три кроки.

Звернути увагу на правильну роботу рук.

 

 

Темп середній. Кисті стиснути в кулак. Стежити за амплітудою рухів.

 

Спіну тримати рівно.

 

 

 

Кисті стиснути в кулак.

На кожний оберт руками один крок перекатами з п’ятки на носок.

Звернути увагу на відповідність випаду і поворотів тулуба. Спіну примати рівно.

 

 

 

 

Вправа на координацію рухів.

 

 

 

 

 

 

Спіну тримати рівно.

Інтервал на витягнути руки.

 

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень.

                                             О С Н О В Н А  Ч А С Т И  Н А  ( 28 - 32хв.)

 

   ІІ

 

1. Техніка бігу на 60 м з низького старту.

1.1. Вибігання з низького  старту за  

        сигналом вчителя.(стартовий розбіг)

1.2. Біг з низького  старту.

   (стартовий розбіг    та біг по дистанції.)

1.3. Техніка бігу на 60м з низького  старту. 

       (швидкість 80- 85% від максимальної).

 

1.4. Біг на 60 м. ( на результат).

       Хл. - 10,6/ 10,0/ 9,4.

      Дівч. – 11,4/10,8/10,2.

 

  2. Техніка стрибка у довжину з розбігу  

         способом  «зігнувши ноги»:

  2.1. Стрибки «в кроці» з короткого розбігу       

         (3–5 бігових кроків) з підтягуванням     

         ніг, зігнутих у  колінах до грудей;

2.2. Стрибки  з розбігу,

        підбираючи  довжину розбігу;

2.3. Техніка стрибків у довжину з розбігу    

       способом «зігнувши ноги».

 

3. Техніка метання  м'яча на дальність.

3.1. Спеціальні вправи для метання м’яча.

3.2. Імітація метання м’яча на місці.

3.3. Техніка метання м’яча на дальність з  

        місця.

3.4. Імітація метання м’яча на дальність 3-5

        кроків (перехресний крок).

 

 

3.5. Техніка метання м’яча на дальність з  

        розбігу 3- 5 кроків.

 

 

  1. Розвиток фізичних якостей.

 

І    - Підтягування у висі на перекладині.  

ІІ   - Стрибки на скакалці.

ІІІ - Підтягування у висі лежачи.

ІV - Біг 4х10м.

V   - Згинання та розгинання рук в упорі

        лежачи.

V I - Присідання.

VII- Піднімання навантажень.

VIII - Стрибки у довжину з місця.

ІХ  - Вправи з гімнастичним обручем. 

 

 

 

 

   2 х

10-15м

1х30м

 

 

1 раз

 

1 раз

 

 

 

 

 

2 - 3  разів

 

2 спроби

 

2 спроби

 

 

 

3 вправи

2 спроби

3 спроби

 

2 – 3 разів

 

 

2 – 3 разів

 

 

9 станцій

по 30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на рухи руками на перших кроках, вони мають сприяти правильному напрямку при виході зі старту та збереженню рівноваги. При стартовому розбігу бігун перебуває в зігнутому положенні.

Учень віднесений до с.м/г подає старт.

 

 

Нагадувати правила приземлення під час стрибків, на обидві ноги в групуванні. При приземленні виконати групування з активним винесенням ніг і рук уперед.

Звернути увагу на правильне виконання відштовхування.

Довжина розбігу має скласти 18 -22 кроків.

 

Нагадувати правила безпеки під час метання.

Кидок виконувати з положення

«натягнутого лука» перенесенням ваги тіла з правої ноги на ліву.

Звернути увагу на правильне виконання перехресний кроку.

Кидок м’яча виконати за команди вчителя під рахування.

Вправи виконувати спочатку в ходьбі, потім з невеликою швидкістю.

     

      Колове тренування.

І,ІІІ,V, VІ, VІІ, VІІІ – темп середній.

ІІ, ІV,ІХ – максимум зусиль.

                               З  А  К  Л  Ю  Ч  Н  А   Ч  А  С  Т  И  Н  А  ( 3  -  5 хв. )

 

ІІІ

 

 1. Шикування.

 

 2. Вправи на відновлення:

            - легкий біг;

            - ходьба.

  3. Замір ЧСС за 15 с.

 

 

  4. Підбиття підсумків уроку та 

       оцінювання учнів.

  5. Домашнє завдання.

 

 

20 – 30с

 

 1 - 2хв

 

 

  30 с

 

 

20 – 30с

20 – 30с

 

 В одну шеренгу, на швидкість

 

Дихання глибоке. Під час ходьби рухи руками вгору, вниз розслаблено.

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень.

Відзначити кращих учнів

Виконувати старт й стартовий розбіг. Виконувати імітацію метання м’яча.

 

 

Урок легкої атлетики 8-й клас

 

Мета уроку: 1. Навчити основних елементів техніки виконання

                          легкоатлетичних (стрибкових , бігових .метання) вправ .

                      2. Тренувати основні фізичні якості школярів

                      3.  Розвивати силу стрибковими вправами;

Завдання уроку:

 удосконалювати навички бігу на короткі дистанції; повторити стрибки у довжину з місця; розвивати витривалість у бігу на 1000м; розвивати увагу грою «Клас! Струнко!»; пропагувати здоровий спосіб життя

Інвентар : м'ячі для метання; обручі; тенісні ракетки та м'ячі; скакалки сектор    для стрибків

Місце проведення: спортивний майданчик.

п/п

               Зміст уроку

Дозу-вання

хв

Оранізаційно-методичні вказівки

                                       Підготовча частина (14-15 хв)

1

Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку

До 30с

Звернути увагу на зовнішній стан учнів і стан здоров’я

2

 Інструктаж із техніки безпеки під час занять легкою атлетикою

1хв

Звернути увагу на безпеку під час метання .

Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя

3

Вимірювання ЧСС

 До 30с

За 10 с, результат помножити на 6. У нормі ЧСС — 60-70 уд/хв. Звернути увагу на самопочуття учнів

4

Повороти на місці

1 хв

Чіткість і узгодженість виконання

5

Різновиди ходьби:

- звичайним кроком;

- на носках;

- на п’ятках;

- на зовнішній стороні стопи;

- на внутрішній стороні стопи;

- перекатом з п’ятки на носок;

- у присіді

2хв

 

У колону по одному, дистанція — 2 кроки

Утримувати правильну поставу

6

Різновиди бігу:

  • звичайний;
  • із високим піднімання стегна;
  • із закиданням гомілки;
  • із прискоренням;
  • перехресно;

2хв

 

Зберігати дистанцію. У повільному та середньому темпі .Дистанція 2-3 кроки

Зберігати стрій під час виконання бігових вправ

7

Вправа для відновлення дихання під час ходьби (підвестися на носки, підняти руки через сере­дину — вдих, руки вниз через сторони, стати на п'ятки, нахил тулуба — видих)

 

До 30с

Поступово уповільнювати рухи

8

Загальнорозвивальні вправи у русі:

* Вихідне положення (В. П.) — зігнуті руки біля грудей. 1-2 — пружинисті ривки зігнутими руками; 3-4 — те саме прямими руками; нахили голови в сторони;

* В. П. — праву руку вгору, стиснути в кулак. 1-2 — відведення рук назад; 3-4 — те саме, змінивши положення рук; нахили голови вперед і назад;

*В. П. — руки над головою у «замок». На кожний крок відведення рук назад і прогинання спини;

*  В. П. —руки вперед. На кожний крок нахили вперед до торкання підлоги (землі); колові рухи кистями;

 

*  В. П. — руки за голову. Випад вперед на кожний крок;

 

* стрибки вперед у присіді; те саме лівим і правим боком;

 

* В. П. — руки вперед та в сторони. На кожний крок мах ногою до торкання різнойменної руки ;

5-6хв

 

15-20

Разів

 

 

10-12

Разів

 

 

8-10

Разів

 

8-10

Разів

 

8-10

Разів

8-10

Разів

 

8-10

Разів

 

У колоні по одному.

 

Лікті на рівні плечей.

 

.

 

 

Руки трохи зігнуті в ліктях, рухи пружні

 

 

Виконувати енергійно, тримати рівновагу

 

Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

Спина пряма, не нахилятися вперед. У спокійному темпі.

 

Рухатись в строю.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати в колінах .

 

9

Виміррювання ЧСС

До30с

У нормі-130-140уд/хв

                                            Основна частина (24-25 хв)

1

 Низький старт (виконання команд: «На старт!», «Увага!», «Руш!»)

 

 

 

 

5-6 хв

 

За командою «На старт!» бігун стає попереду колодок, присідає й ставить руки перед стартовою лінією. Потім ногою, що розташована попереду та рухається назад, упиратися об опорну площу доріжки. Ставши на коліно ноги, що  розташовується позаду, бігун ставить руки на пальці  впритул до стартової лінії. Пальці рук утворюють  пружне склепіння між великим пальцем і рештою  пальців, що стиснуті між собою. Прямі руки розведені на ширину плечей. Тулуб випрямлено, голова — прямо відносно тулуба. Вага тіла рівномірно розподілена між руками, стопою ноги, що розташована попереду  і коліном другої ноги .

 За командою «Увага!» бігун дещо випрямляє ноги, відокремлює коліно ноги, що розташовується позаду, від доріжки, переміщуючи центр ваги тіла вгору- вперед. Проекція центру ваги тіла на доріжку не  доходить до стартової лінії 15-20 см. Таз піднімають  на 10-20 см вище ніж рівень плечей

2

Стрибок у довжину з місця

6-8 хв

Стежити за правильністю виконання стрибка Техніка

В. п. — стійка ноги нарізно на ширині плечей. Перед початком стрибка підняти руки вгору, стати навшпиньки, а потім опуститися на напівзігнуті ноги, відвести руки назад і нахилити тулуб уперед. Під час виконання стрибка відштовхнутися двома ногами і водночас змахнути руками вперед-вгору. У польоті зігнути ноги в колінах і винести їх уперед, а під час приземлення присісти і винести руки вперед, забезпечуючи тим самим м’яке і стійке приземлення.

3

 Біг 1000 м

 

7-10 хв

Біг на середні й довгі дистанції починають з високого старту. Загальний старт, у повільному темпі

                                         Заключна частина (5-7 хв)

1

Рухлива гра «Клас, струнко!». Учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команду виконують тільки тоді, коли перед нею вчитель говорить слово «клас». Той, хто припускається помилки, робить крок уперед, але продовжує грати. Після завершення гри вчитель називає найбільш уважних учнів

5-6хв

Згідно з правилами гри, крок уперед роблять ті гравці, які не виконали      своєчасно правильної команди

2

Виміррювання ЧСС

30с

За 10 с, результат помножити на 6.

3

Підбиття підсумків

1хв

Відмітити кращих учнів .Організований вихід зі спортивного залу

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку у 8 класі

ТЕМА: Легка атлетика. Навички виконання стрибків.

МЕТА : виховати в учнів наполегливість та силу волі під час виконання фізичних вправ .

ЗАВДАННЯ:

1.      Навчити учнів елементів техніки відштовхування під час стрибків.

2.      Підготувати до бігу на дистанцію 60 м.

3.      Підготувати до бігу на дистанцію 1000 м.

4.      Сприяти розвитку :швидкості, витривалості, спритності і сили.

ОБЛАДНАННЯ : секундомір, рулетка гімнастичні лави.

Місце проведення : спортивний майданчик.

 

ХІД УРОКУ.

Частина уроку

         Зміст уроку

Дозування

Організаційно– методичні вказівки

  Ι

                Підготовча частина

11 хв

 

 

 

1.Шикування в шеренгу, рапорт чергового. Привітання і повідомлення уроку.

 

2.Стройові вправи на місці:повороти ліворуч, праворуч, кругом, напівоберти ліворуч, праворуч. Перешикування в

   2 – 3 шеренги.

 

 

 

3.Різновиди ходьби з різними положеннями рук із завданнями

- на носках

- на п'ятах

- напівприсівши

- повний присід

 

 

 

4.Різновиди бігу та стрибків:

- повільний біг

- біг галопом правим ( лівим ) боком вперед.

- стрибки почергово на правій, лівій нозі

 

 

 

 

5.Перешикування в 3 – 4 шеренги для проведення комплексу загально розвиваючих вправ.

 

6.комплекс ЗРВ на місці.

 В. п – о. с.:

- ліву назад на носок, руки вгору;

- в. п.;

- праву назад на носок, руки вгору;

- в. п.

 

 

 

 

В. п.- стійка ноги нарізно, руки до плечей;

1 – 4 – колові рухи руками вперед;

і в. п.;

5 – 8 – колові рухи руками назад;

9 – в. п.

 

 

 

 

В. п. – стійка ноги нарізно, праву руку вгору;

- ліву руку вгору,праву руку вниз;

- руки вперед схресно правою;

- праву руку вгору, ліву руку вниз;

- в. п.

 

 

 

 

В. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору;

- нахил вліво, ліву руку до плеча;

- в. п.;

- нахил вправо, праву руку до плеча;

 

- в. п.

 

 

 

В. п.- широка стійка, руки в сторони.

- згинаючи ліву,нахил, торкаючись правою рукою лівого носка;

- в. п.;

- згинаючи праву, нахил, торкаючись лівою рукою правого носка;

- в. п.

 

 

 

 

 

В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс;

1 - нахил, торкаючися колін;

2 - в. п.;

3 - нахил назад, торкаючися лівою рукою однойменної п'яти;

4 – в. п.;

5 – 8 – те ж, але торкаючись правою рукою.

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

7 хв

 

 

 

 

 

 

 

Руки на пояс руки за голову за спину на коліна

 

 

 

 

 

 

Розрахунок на 1 – 3, або 1 – 4

 

 

 

 

 

 

 

Носок розвернути п'ятою всередину, ноги напружені;дивитись на руки; потягнутися

 

 

 

 

 

 

 

Під час колових рухів назад звести лопатки

 

 

 

 

 

 

 

Руки не згинати, кисті прямі. Рухи виконуються швидко й різко.

 

 

 

 

 

 

Під час нахилу ноги не згинати, дивитись на пряму руку.

 

 

 

 

 

 

 

Потягнутись, коліно опорної ноги відведемо в сторону

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час нахилу назад подати таз уперед, не присідати і дивитися через однойменне плече.

  ΙΙ

                  Основна частина

30 хв

 

 

1.Спеціальні та підготовчі вправи:

 

- біг з високим підніманням стегна;

- біг із закиданням гомілок назад з почерговим торканням п'ятками сідниць, повільно просуваючись уперед;

- стрибки на двох ногах;

- багатократні стрибки на двох ногах через перешкоду;

- вистрибування з глибокого присіду і напівприсіду поштовхом двох ніг;

- стрибкоподібний біг із ноги на ногу, з відштовхуванням уперед – угору.

 

2."Човниковий біг 4 X 9 м

 

3.Біг по дистанції 60 м

 

4.Стрибок у довжину з розбігу "зігнувши ноги":

- стрибок у довжину з місця;

- стрибок у довжину в кроці;

- потрійний стрибок у довжину в кроці.

 

 

5.Виконання стрибка в цілому:

- розбіг;

- відштовхування;

- політ;

- приземлення.

 

 

6.Рівномірний біг на дистанцію1000 м.

 

 

 

7.Загальнорозвиваючі вправи: згинання та розгинання рук в упорі на гімнастичній лаві.

 

 

8.Естафета з м'ячами.

 

 

 

7 хв

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

8 хв

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

2 хв

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихід зі старту

 

Руки після відштовхування випрямляються і виносяться вперед

 

Останній крок розбігу менший за передостанній

Біг

  ΙΙΙ

             Заключна частина

4 хв

 

 

 

1.Шикування в одну шеренгу.

 

2.Ходьба, біг у повільному темпі.

 

3.Вправи на розслаблення м'язів та відновлення дихання.

 

4.Підсумок уроку.

 

5.Домашнє завдання.

 

6.Організований перехід до класу.

 

30 с

 

1 хв

 

1 хв

 

30 с

 

30 с

 

30 с

 

 

 

 

 

Згинання і розгинання рук в упорі лежачи

 

ЛЕГКА АТЛЕТИКА – вид спорту, який об’єднує природні для людини фізичні вправи: біг, стрибки, метання. В той же час легка атлетика – це науково – педагогічна дисципліна. Вона має свою теорію, яка розглядає питання техніки, тактики, тренування, навчання. Легка атлетика будується на ряду суміжних наук – фізіології, психології, анатомії, біомеханіці, медицині та інших. Легка атлетика включає п’ять видів вправ: ходьбу, біг, стрибки, метання і багатоборство. В шкільній програмі легка атлетика представлена такими видами, як біг, стрибки, метання.

Біг

 

При вивченні техніки бігу, його прийнято умовно розподіляти на 4 частини: старт, стартовий розгін, біг по дистанції та фінішування.

 

Біг і стартовий розгін (техніка)

 

Початок бігу починається зі старту. Зараз ми розглянемо техніку виконання високого старту.

Перед початком бігу стартуючи відходять від лінії старту на відстань 3– х метрів. По команді «На старт» вони займають вихідні положення перед лінією старту. Одна нога виставляється вперед, а друга розташовується на1,5 – 2 стопи позаду і трохи в сторону, бігун нахиляється вперед, вага тіла переноситься на трохи зігнуту висунуту вперед ногу. Одна рука зігнута в ліктьовому суглобі і разом з плечем виноситься вперед. Інша рука напівзігнута і відведена назад. По команді: « Руш!», сильно відштовхнутися, активно виносячи махову ногу вперед для виконання першого бігового кроку.

Перші бігові кроки виконуються у пружній постановці ніг з дотриманням загального нахилу тулуба.

Потім тулуб випрямляється, збільшення довжини кроків призупиняється, і бігуни переходять у вільний біг по дистанції.

 

Низький старт

 

По команді: «На старт», бігун підходить до лінії старту, присідає і ставить праву ногу на відстані півступні від лінії старту, ліву ногу ставить по коліно на рівні п’яти правої ноги, руки ставляться на стартову лінію, опираючись на великий і вказівні пальці, руки напружені, розставлені на ширині плечей. Вага тіла рівномірно розподілена між руками, стопою передньої ноги і коліном другої ноги, вісь плечей знаходиться за лінією старту.

По команді:«Увага!», дещо випрямляються ноги, вага тіла розподіляється між руками і ногою, що знаходиться попереду. Таз піднімається вище рівня плечей, поки гомілки будуть паралельними по команді « Руш!» відштовхування одночасно двома ногами. Нога, що попереду, різко випрямляється в усіх суглобах, нога, що позаду, розгинається в незначній мірі швидко виноситься вперед стегном.

 

Фінішування

 

Фінішування – це підсилення швидкості бігуна на останніх метрах дистанції. Біг вважається закінченим, коли бігун перетне фінішну пряму будь-якою частиною тіла. Фінішну пряму пробігають з максимальною швидкістю, виконуючи на останньому кроці кидок на фініші грудьми чи плечем.

 

 

Методика

 

1. В. п. ноги на ширині плечей, тулуб нахилений трохи вперед, руки зігнуті в ліктях під прямим кутом.

Виконання.

Повільно почати рух руками, як при бігові, поступово збільшуючи темп до максимуму, підтримуючи його 10 – 15 сек. Вправу повторити 2 – 3 рази. Пальці злегка зігнуті в кулак, кисті розслаблені.

 

2. Біг з різних положень високого старту ( 10 – 15 м).

• Стати обличчям до фінішу, ноги разом, руки вздовж тулуба. Виконання – падаючи вперед, почати біг.

• В. п. те саме. Відштовхуюча нога попереду, махова позаду. Виконання те саме.

• Старт із положення лежачи. В. п. лежачи обличчям донизу, голова опущена, руки злегка зігнуті в ліктях перед грудьми долонями донизу і упертися в доріжку, ноги розведені.

По команді :« Увага!», треба звести ноги разом, а руки підтягнути, зігнути в ліктях, прикласти до тулуба. По команді « Руш!» учень енергійно відштовхується від доріжки руками, одночасно відштовхуюча нога, згинаючись в тазостегновому і колінному суглобах, підтягується вперед, опираючись стопою в доріжку, таз знаходиться трохи вище рівня плечей. З першим кроком другої ноги учень починає біг на відстань 3 – 5 м. Повторити 3 рази.

• Біг 15м з подальшим бігом по інерції (10м)

• Прискорення (20 – 30м)

• Біг 30м

3. Біг з прискоренням (20 – 40м ) Швидкість збільшується поступово, рух учня повинен бути повільним.

4. Біг з високим підніманням стегна (10 – 15м) з подальшим переходом на повільний біг.

5. Біг стрибками вперед, що переходить на повільний біг.

6. Біг з прискоренням до максимальної швидкості з послідуючим переходом на повільний біг.

7. Біг 20 – 30м по команді і самостійний перехід на біг по дистанції.

 

Основні спеціальні – підготовчі вправи для удосконалення бігу.

 

1. Ходьба на носках з високим підніманням стегна.

2. Біг по прямій лінії з постановкою ступні паралельно лінії, наступаючи на неї.

3. «Дріботливий» біг з розслабленням м’язів плечового поясу.

4. Біг, закидаючи гомілки назад.

5. Біг, високо піднімаючи стегно, з незначним просуванням вперед.

6. Біг стрибками з ноги на ногу з повним випрямленням поштовхової ноги.

7. Біг з прямими колінами, відштовхуючись стопою.

 

Методичні вказівки

 

Всі бігові вправи і прискорення виконувати без напруги, повільно Звернути увагу на положення тулуба, фази польоту, роботи рук. Після кожного прискорення вчитель звертає увагу на помилки , щоб у наступному підході учень не допускав їх.

 

Основні помилки при бігу по дистанції:

• Голова закинута назад;

• Верхня частина тіла розгойдується, руки рухаються поперек тіла;

• Верхня частина тіла дуже нахилена вперед, ноги ставляться з п’яти, ноги розвернуті зовні;

• Стопа ставиться або позаду, або на рівні колінного суглобу;

• Підняті плечі, руки напружені;

• Поштовх спрямований вгору, а не вперед.

 

При фінішуванні:

 

• Фінішування стрибком;

• Зупинка відразу після фінішу;

• Ранній нахил тулуба.

Стрибки в довжину способом «зігнувши ноги»

 

Цей вид легкої атлетики входить до програми «Старти надій».

Стрибки в довжину є вправами, які виконують діти у своїй руховій діяльності, перестрибуючи через калюжі, канави, купини.

Стрибки в довжину складаються з ряду рухів, які не повторюються і виконуються з максимальною напругою. Успіхів у стрибках в довжину з розбігу досягають учні, які мають добрі результати в спринтерському бігу і мають хорошу стрибучість.

Техніка стрибка складається з чотирьох фаз: розбігу, відштовхування, польоту та приземлення.

Методика

1. Запропонувати учням виконати стрибок з невеличкого розбігу, показати кінограми, малюнки або продемонструвати стрибок у правильному виконанні, обов’язково вказати на помилки. Довжина розбігу в різних вікових групах різна:

• 9 – 10 років – 12 – 14 м;

• 12 – 13 років – 16 – 20м. Довжина розбігу в учнів не постійна. Вона залежить від фізичного стану учня, напрямку і сили вітру, стану доріжки для розгону тощо. Учень робить позначку на доріжці на відстані бруска і виконує розбіг від того місця в районі бруска, куди потрапила відштовхувальна нога. У разі потреби змінюється місце початку розбігу

2. При навчанні відштовхуванню треба звернути увагу на те, щоб махова нога під час виконання відштовхування рухалась синхронно з відштовхувальною. При виконанні відштовхування відштовхувальна нога ставиться на опору з п’яти , тулуб вертикально, таз виведений уперед, руки підняті вгору вбік, в польоті під час приземлення ноги викинути якомога далі вперед. Після торкання п’ятами піску, ноги згинають в колінних суглобах, глибоко присівши і подаючи таз вперед, учень завершує стрибок, руки відводяться вниз – назад.

Політ

Після польоту тулуб знаходиться приблизно в положенні, що і після відштовхування, нога, яка позаду підтягується до махової, і обидві ноги підтягуються до грудей. Руки продовжують рух, опускаючись вниз – назад або залишаються витягнутими.

Приземлення

Після стрибків в довжину з розбігу приземлення на дві ноги. Приземлення закінчується глибоким присідом і виходом вперед чи падінням в сторону.

Учні повинні знати:

1. При відштовхуванні таз виводять на відштовхувальну ногу, тулуб і голова тримаються прямо.

2. Стрибок виконують вперед – вгору.

3. В польоті не треба поспішати підтягувати відштовхувальну ногу до махової.

4. При приземленні, опущені руки, ноги викинуті якомога далі; виконуються зустрічним рухом.

 

Вправи, які розвивають швидкісно – силові якості.

 

1.Імітація техніки руху ніг при відштовхуванні.

В. п. – відштовхуюча нога на всій ступні попереду, махова позаду, руки опущені вздовж тулуба. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, а зігнуту в коліні махову підняти вперед – вгору до рівня тазу. Повторити 4 – 6 разів.

2. Імітація техніки рук і ніг при відштовхуванні.

В. п. - відштовхувальна нога і протилежна їй рука попереду, махова нога і друга нога позаду. Перенести вагу тіла на відштовхувальну ногу, стегно

зігнутої в коліні махової ноги підняти до рівня таза і одночасно змінити положення рук.

 

Повторити 4 – 6 разів .

3. Стрибки з ноги на ногу (5 -10 кратні) Повторити 2 – 3 рази.

4. Стрибки на одній нозі ( по 10 м на одній нозі)

5. Стрибки через набивні м’ячі чи гімнастичну лаву.

6. Стрибки в довжину з місця.

7. Стрибки, зігнувши ноги, через резинку.

8. Стрибки з 4 – 6 бігових кроків через горизонтальну перешкоду шириною 40 – 50см.

 

Методичні вказівки

 

1. Останній крок виконується швидше, ніж попередній.

2. Стопа з п’ятки швидко перекочується на носок, потім енергійно випрямляється все тіло.

3. Верхня частина тулуба знаходиться в вертикальному положенні, погляд спрямований вперед.

4. Стегно махової ноги піднімається до горизонтальної лінії ( коліно сильно згинається)

5. Відштовхування повинно бути спрямовано вперед – вгору.,

 

Виконання стрибка у довжину з місця

 

Урок легкої атлетики

   

                         8-й клас

 

Мета уроку: 1. Навчити основних елементів техніки виконання

                          легкоатлетичних (стрибкових , бігових .метання) вправ .

                      2. Тренувати основні фізичні якості школярів

                      3.  Розвивати силу стрибковими вправами;

Завдання уроку:

  1. Удосконалювати навички бігу на короткі дистанції;
  2. Повторити стрибки у довжину з місця;
  3. Розвивати витривалість у бігу на 1000м;
  4. Розвивати увагу грою «Клас! Струнко!»
  5. Пропагувати здоровий спосіб життя

Інвентар :м'ячі для метання; обручі; тенісні ракетки та м'ячі; скакалки сектор   

                          для стрибків

Місце проведення: спортивний майданчик.

п/п

               Зміст уроку

Дозу-вання

хв

Оранізаційно-методичні вказівки

                                       Підготовча частина (14-15 хв)

1

Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку

До 30с

Звернути увагу на зовнішній стан учнів і стан здоров’я

2

 Інструктаж із техніки безпеки під час занять легкою атлетикою

1хв

Звернути увагу на безпеку під час метання .

Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя

3

Вимірювання ЧСС

 До 30с

За 10 с, результат помножити на 6. У нормі ЧСС — 60-70 уд/хв. Звернути увагу на самопочуття учнів

4

Повороти на місці

1 хв

Чіткість і узгодженість виконання

5

Різновиди ходьби:

- звичайним кроком;

- на носках;

- на п’ятках;

- на зовнішній стороні стопи;

- на внутрішній стороні стопи;

- перекатом з п’ятки на носок;

- у присіді

2хв

 

У колону по одному, дистанція — 2 кроки

Утримувати правильну поставу

6

Різновиди бігу:

-         звичайний;

-         із високим піднімання стегна;

-         із закиданням гомілки;

-         із прискоренням;

-         перехресно;

2хв

 

Зберігати дистанцію. У повільному та середньому темпі .Дистанція 2-3 кроки

Зберігати стрій під час виконання бігових вправ

7

Вправа для відновлення дихання під час ходьби (підвестися на носки, підняти руки через сере­дину — вдих, руки вниз через сторони, стати на п'ятки, нахил тулуба — видих)

 

До 30с

Поступово уповільнювати рухи

8

Загальнорозвивальні вправи у русі:

* вихідне положення (В. П.) — зігнуті руки біля грудей. 1-2 — пружинисті ривки зігнутими руками; 3-4 — те саме прямими руками; нахили голови в сторони;

* В. П. — праву руку вгору, стиснути в кулак. 1-2 — відведення рук назад; 3-4 — те саме, змінивши положення рук; нахили голови вперед і назад;

*В. П. — руки над головою у «замок». На кожний крок відведення рук назад і прогинання спини;

*  В. П. —руки вперед. На кожний крок нахили вперед до торкання підлоги (землі); колові рухи кистями;

 

*  В. П. — руки за голову. Випад вперед на кожний крок;

 

* стрибки вперед у присіді; те саме лівим і правим боком;

 

* В. П. — руки вперед та в сторони. На кожний крок мах ногою до торкання різнойменної руки ;

5-6хв

 

15-20

Разів

 

 

10-12

Разів

 

 

8-10

Разів

 

8-10

Разів

 

8-10

Разів

8-10

Разів

 

8-10

Разів

 

У колоні по одному.

 

Лікті на рівні плечей.

 

.

 

 

Руки трохи зігнуті в ліктях, рухи пружні

 

 

Виконувати енергійно, тримати рівновагу

 

Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

Спина пряма, не нахилятися вперед. У спокійному темпі.

 

Рухатись в строю.

 

 

Руки не опускати, ноги не згинати в колінах .

 

 

 

 

9

Виміррювання ЧСС

До30с

 

У нормі-130-140уд/хв

                                            Основна частина (24-25 хв)

1

 Низький старт (виконання команд: «На старт!», «Увага!», «Руш!»)

 

 

 

 

5-6 хв

 

За командою «На старт!» бігун стає попереду колодок, присідає й ставить руки перед стартовою лінією. Потім ногою, що розташована попереду та рухається назад, упиратися об опорну площу доріжки. Ставши на коліно ноги, що  розташовується позаду, бігун ставить руки на пальці  впритул до стартової лінії. Пальці рук утворюють  пружне склепіння між великим пальцем і рештою  пальців, що стиснуті між собою. Прямі руки розведені на ширину плечей. Тулуб випрямлено, голова — прямо відносно тулуба. Вага тіла рівномірно розподілена між руками, стопою ноги, що розташована попереду  і коліном другої ноги .

 За командою «Увага!» бігун дещо випрямляє ноги, відокремлює коліно ноги, що розташовується позаду, від доріжки, переміщуючи центр ваги тіла вгору- вперед. Проекція центру ваги тіла на доріжку не  доходить до стартової лінії 15-20 см. Таз піднімають  на 10-20 см вище ніж рівень плечей

2

Стрибок у довжину з місця

6-8 хв

Стежити за правильністю виконання стрибка Техніка

В. п. — стійка ноги нарізно на ширині плечей. Перед початком стрибка підняти руки вгору, стати навшпиньки, а потім опуститися на напівзігнуті ноги, відвести руки назад і нахилити тулуб уперед. Під час виконання стрибка відштовхнутися двома ногами і водночас змахнути руками вперед-вгору. У польоті зігнути ноги в колінах і винести їх уперед, а під час приземлення

присісти і винести руки вперед, забезпечуючи тим самим м’яке і стійке приземлення.

3

 Біг 1000 м

 

7-10 хв

Біг на середні й довгі дистанції починають з високого старту. Загальний старт, у повільному темпі

4

«Брейн-ринг».

Орієнтовні запитання:

 Яким повинен бути питний режим під час занять легкою атлетикою?

 Якими є зовнішні ознаки втоми?

Яке місце посіла збірна України на Олімпіаді 2012?

3-5хв

Перешикування у дві шеренги. Кожна команда ставить по 3 запитання суперникам. Ураховують кількість правильних відповідей

                                         Заключна частина (5-7 хв)

1

Рухлива гра «Клас, струнко!». Учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команду виконують тільки тоді, коли перед нею вчитель говорить слово «клас». Той, хто припускається помилки, робить крок уперед, але продовжує грати. Після завершення гри вчитель називає найбільш уважних учнів

5-6хв

Згідно з правилами гри, крок уперед роблять ті гравці, які не виконали      своєчасно правильної команди

2

Підбиття підсумків

1хв

Відмітити кращих учнів .Організований вихід зі спортивного залу

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку